عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 19 تير 1395
بازدید : 186
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 به گزارش عصر بشاگرد؛ "اصلاحیه خبر انقراض حیاط وحش و شکار بی رویه دربشاگرد"

 به شرح زیر است:
 
 هفته پیش خبری بعنوان " انقراض حیاط وحش و شکار بی رویه در بشاگرد منتشرکردیم.
این مطلب با استناد منبع و گزارشات مردمی بود منتشر شده بود.
با تماس های موثق متوجه شدیم که محیط بانان محیط زیست بشاگرد در این حوادث زیست محطیی و نابودی محیط زیست و حیاط وحش دخیل نبوده و نیستند و گروهی بعنوان همیار افتخاری محیط زیست سو استفاده از موقیعت می نمایند.
مطلب مورد نظر با حدف محیط بانان اصلاح می شود.
 
 
 
انتهای پیام//
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: اصلاحیه , محیط زیست , حیاط وحش بشاگرد , گرما نیوز , ,
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
بازدید : 261
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 خواهر و برادری که برای انجام تماس تلفنی با برادر خود به روستای همجوار رفته بودند برای اینکه خطوط مخابراتی دوچار حریق شده بود دوچار سانحه شدند.

 

 نتیجه تصویری برای سوانح رانندگی با موتور



به گزارش عصر بشاگرد؛ شهرستان بشاگرد یکی از شهرستانهای محروم ایران و در شرق استان هرمزگان واقع گردیده است و در کلیات فرهنگی و اجتماعی هبیچگونه رسیدگی  صورت نگرفته،جاده های خاکی این شهرستان همچنان صدمات جبران ناپذیری را به مردم این منطقه متحمل می سازد.
در حوادث رانندگی که دیروز در شهرستان بشاگرد رخ داد باعث شد دو نفر را روانه بیمارستان کند.
 با توجه به گزارشات رسیده خواهر و برادری  که بدلیل نبود خطوط تلفنی از روستای بشنو به نزدیگترین روستا برای برقراری تماس تلفنی با برادر خود که در جزیره کیش مشغول بکار است داشته باشند با وسیله موتوری خود از مسیر منحرف شدند و هر دو نفر از ناحیه دست و پا آسیب دیدند.
هر دو سرنشین موتور سیکلیت خواهر و برادر هستند که بدلیل نبود امکانات رفاهی و خدماتی بیمارستان شهرستان بشاگرد به بیمارستان شهرستان میناب اعزام شده اند.
هر دوی مجروح حادثه دیده تحت درمان در بیمارستان شهرستان میناب بستری می باشند.
 
انتهای پیام//

 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: هر دو سرنشین موتور سیکلیت خواهر و برادر هستند که بدلیل نبود امکانات رفاهی و خدماتی بیمارستان شهرستان بشاگرد به بیمارستان شهرستان میناب اعزام شده اند ,
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
بازدید : 269
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 دو هفته از قعطی خطوط مخابراتی در منطقه درآبسربشاگرد می گذرد ولی تاکنون هیچ مقام مسئولی جهت رفع مشکل پیش آمده هیچ اقدامی صورت نگرفته است.


به گزارش عصر بشاگرد؛ مردم از بی آبی رنج محلک می برند و این بار قطع خطوط مخابراتی مردم بشاگرد را به چالشی سخت روبرو کرده است.

قطعی یک هفته ای خطوط تلفن همراه برخی از روستاهای جلگه/ تلفنی که همراهی نمی کند


حسینی بخشدار شهر گوهران در همین موضوع به خبرنگار بشاگرد نیوز گفت؛دلیل قطع بودن دو هفته ای خطوط تلفن را آتش سوزی یکی از دکل های مهم تلفن در این بخش عنوان کرد.


 وی در ادامه گفتگو افزود: با آتش سوزی کانکس مخصوص دکل مخابراتی تمام تجهیزات این دکل سوخته است.


وی خاطرنشان کرد؛ هنوز میزان خسارت وارده  گزارش کاملی از طریق مخابرات شهرستان اعلام نشده است اما احتمال میرود میزان خسارت بیش از ۲ میلیارد ریال باشد.
بخشدار گوهران در همین خصوص گفت: متاسفانه در پی این آتش سوزی یک دستگاه فرستنده دیجیتال به ارزش یک میلیارد ریال نیز در آتش سوخته است.


 جالب اینجاست که روابط عمومی شرکت مخابرات هرمزگان درخصوص علت قطعی دکل مخابراتی کیگی مردک در منطقه درابسر بخش گوهران بشاگرد هیچ گونه اطلاعی نداشته با اینکه بمدت دوهفته یعنی 14 روز است که خطوط تلفنی و مخابراتی این منطقه قطع است.


مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان هرمزگان از قطع بودن هیچ اطلاعی نداشته و در گفتگو با خبرنگار بشاگرد اظهار بی اطلاعی کرده یعنی واقعآ در سیستم مخابراتی استان چقدراین موضوع بی اهمیت بوده که با تماس و پبگیری دوهفته ای خبرنگاران بشاگرد از قعطی خطوط مخابراتی دربشاگرد مطلع می شود روابط عمومی مخابرات استان هرمزگان سخیف فانه در اظهارات خود در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری بشاگرد نیوز می گوید همین الان از طریق تماس شما اطلاع پیدا کردیم.

گفتنی است که این دکل مخابراتی در ارتفاعات کوه کیگی مردک در حوالی روستای دستگرد ناگرد بخش گوهران بشاگرد واقع گردیده است.

بشاگرد یکی از مناطق محروم استان هرمزگان می باشد در 426 کیلومتری مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , فن آوري و ارتياطات , ,
:: برچسب‌ها: دو هفته از قعطی خطوط مخابراتی در منطقه درآبسربشاگرد می گذرد , روابط عمومی شرکت مخابرات هرمزگان T ,
تاریخ : پنج شنبه 10 تير 1395
بازدید : 772
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

محیط بانانی که هیچگونه توجهی به شرح وظایف خود ندارند و در کمال ناباوری خود به صید شکار روی آورده اند.
 
 
به گزارش عصر بشاگرد براساس گزارشات مردمی از بشاگرد؛ محیط بانانی که از اداره محیط زیست استان حقوق دریافت می کنند خود به همراه افراد دیگر به جای اینگه جلوگیری کنند از صید شکار و محیط زیست محیط بانان هم همراهی می کنند شکارچیانی که قصد تخریب محیط زیست را دارند.
در بشاگرد هرمزگان هر روز در بیشتر روستاها یک یا چند نفر به کوه به شکار آهو ها و بزهای کوهی می روند حتی المقدور یک بز کوهی را شکار می کنند و شکار بزکوهی را افتخاری بزرگ می دانند.
 
در این شهرستان بدلیل کوههای زیادی که دارد بزهای کوهی فراوانی در این منطقه زیست می کنند و صیادان بی رحم هر روز در حال شکار این حیوانات وحشی و ضربه به محیط زیست هستند.
در بیشتر روستاههای بشاگرد اسلحه های جنگی زیادی وجود دارد که توسط بسیج و سپاه در اختیار مردم قرار گرفته است برای حفظ حریم و ارزش های انقلابی و جلوگیری از ورود قاچاق مواد مخدر از استان سیستان بلوچستان وکرمان، ولی متاسفانه برخی از این سلاح های جنگی را برای نابودی محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرد.
 
بنابراین مردم شریف شهرستان بشاگرد جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از انقراض بزهای کوهی از دادگستری استان به استناد به ماده ۱۱ قانون شکار و صید متهم به این امر را به جرم شکار غیرمجاز پیگیری و محکوم نماید.
با توجه به تکرار نقص قانون از طرف شکارچیان غیر مجاز، اقدامی سریع جهت جلوگیری از انقراض و حفظ محیط زیست و کشتار بی رحمانه حیوانات از مسوولان استان و شهرستان بشاگرد را مطلبد.
 
انتهای پیام//
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حیاط وحش بشاگرد؛انقراض حیاط وحش در بشاگرد؛محیط زیست , نقص قانون ,
تاریخ : پنج شنبه 10 تير 1395
بازدید : 246
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان بشاگرد اعلام شد.

 
 
 
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همراه با سراسر کشور در شهرستان بشاگرد برگزار میگردد.
 
 
 
 
شهرستان بشاگرد شهر سردشت: ساعت ۹  از مقابل کمیته امداد امام خمینی (ره ) تا مسجد امام علی (ع) برگزار می شود.
 
 
 
 بخش گوهران: از مقابل دانشگاه علمی کاربردی تا مسجد امام خمینی (ره) شهر گوهران پیش بینی شده است.
 
 
 
بخش گافر و پارامون: از مقابل بخشداری تا مجتمع آموزشی روستای درنگمدو اعلام شده است .
 
 
 
انتهای پیام//
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان بشاگرد اعلام شد،روز جهانی قدس،آخرین جمعه رمضان ,
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
بازدید : 242
نویسنده : فــردیـن احـمدی
اغلب استان‌های جنوبی کشور با مشکلات و کمبودهای متعددی در حوزه بهداشت و درمان مواجه‌اند که در این میان شهرستان بشاگرد وضع نامناسب و نگران‌ کننده‌ تری نسبت به دیگر استان‌ها دارد،بشاگرد با جمعیت 40 هزار نفری؛ یک بیمارستان 32 تختخوابی دارد و هنوز نتوانسته است خواسته درمانی مردم بشاگرد
غلب استان‌های جنوبی کشور با مشکلات و کمبودهای متعددی در حوزه بهداشت و درمان مواجه‌اند که در این میان شهرستان بشاگرد  وضع نامناسب و نگران‌ کننده‌ تری نسبت به دیگر استان‌ها دارد،بشاگرد با جمعیت 40 هزار نفری؛ یک بیمارستان 32 تختخوابی دارد و هنوز نتوانسته است خواسته درمانی مردم بشاگرد را تامین کند.
 
 
 
درمانگاها و بیمارستان بشاگرد فقظ در حد درمان سرماخوردی خدمات می دهند
 
وضعیت بهداشت و درمان در بشاگرد بسیاز ضعیف به نظر می آید،  و درمانگاها و بیمارستان بشاگرد فقظ در حد درمان سرماخوردی خدمات می دهند باگذشت بیش از 7 سال از شهرستان شدن بشاگرد از پزشک متخصص  و کادر پزشکی بهره نمی‌برد بلکه این مکان با یک پزشک عمومی اداره می‌شود و شهرستان بشاگرد با جمعیت بیش از40 هزارنفری خود علاوه بر عدم تجهیز تنها بیمارستان خود در بشاگرد از درمانگاه مناسبی هم برخوردار نیست.
 
 
عمق کمبود مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان را می‌توان با تعداد بیمارستان‌های آن دریافت . شهرستان بشاگرد با جمعیت بیش از40 هزارنفری فقط  یک بیمارستان دارد و نبود و کمبود تجهیزات و امکانات پیشرفته پزشکی و نبود نیروی متخصص و کمبود شدید پزشک عمومی را نیز که به این فهرست اضافه کنید، وضعیت بهداشتی و درمانی مردمان آن بهتر مشخص خواهد شد.
 
 
یک بررسی ساده آماری نیز بیشترین میزان فوت  طی چند روز اخیر را به این شهرستان نسبت می‌دهد، که ۶ مورد سقط جنین طی ۱۰ روز در روستای «ملکن» بشاگرد و همچنین فوت پسر بچه 9 ساله بر اثر بی امکاناتی این شهرستان میتوان نسبت داد.
 
 
امینی دهیار ملکن شهرستان بشاگرد گفت: برخی از روستانشینان ممکن است در وضعیت مالی نامناسبی قرار داشته باشند که برای این بیماری و ایاب و ذهاب تا شهرستان میناب هزینه های زیادی انجام می دهند و بیمارستان شهرستان بشاگرد هیچ امکاناتی  ندارد.
 
پدر معراج عاشوری که فرزند 9 ساله اش چند روز پیش فوت کرد در گفتگو با خبرنگار هرمز افزود: فرزندم بخاطر عقرب گزیدگی فوت نکرد بخاطر کمبود امکانات در بیمارستان بشاگرد و بی توجهی ها در بیمارستان میناب فوت کرد.
محمد عاشوری افزود: اگر  بیمارستان شهرستان بشاگرد تنها یک متخصص کودکان یا امکانات کافی برای بیماران بود معراج شاید زنده می ماند.
 
وی گفت: بعد از اعزام به بیمارستان میناب دکتر از شب تا صبح بالای سر فرزندم نیامد و اگر یک کم توجه پزشک معالج به بیمار بیشتر بود الان معراج در کنار ما بود و  به نظر من اسم بیمارستان میناب را باید کشتارگاه گذاشت.
 
 
عاشوری گفت: با مصاحبه کردن من با خبرنگاران معراج زنده نمی شود اما شاید کمکی باشد که مسئولین ما بعد از سالها بیدارشوند تا معراج های دیگر دچار این مشکلات نشوند و حال اگر این اتفاق برای فرزند یکی از روسای بهداشت و یا وزیران رخ می داد چه واکنشی نشان می دادند.
 
 گفتنی است ؛ پدر معراج خود کارمند شبکه بهداشت و درمان است.
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: درمانگاها و بیمارستان بشاگرد فقظ در حد درمان سرماخوردی خدمات می دهند , مرجع خبری شهرستان بشاگرد , عصر بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 8 تير 1395
بازدید : 132
نویسنده : فــردیـن احـمدی

معاو ن اول قوه قضائیه گفت : برخی قانون شکنی های امروز، از دولت به اصطلاح سازندگی سرچشمه گرفته است. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم افتتاح مرکز آموزش آکادمی آمبودزمان آسیایی که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهم که در دولت به اصطلاح سازندگی رخ داد این بود که می گفتند باید برخی وزارتخانه ها خودکفا شوند و دست آنها را برای درآمدزایی بازگذاشتند و حتی این موضوع به بعضی وزارتخانه های حساس اطلاعاتی هم تسری پیدا کرد. 
وی افزود:‌ آن تصمیمات عوارضی داشت که تا امروز تحمل می کنیم و برخی قانون شکنی های امروز ما از آن روز سرچشمه گرفته است چراکه برخی ها را آتش به اختیار کردیم و قبح گذشتن از قانون ریخته شد.  
معاون اول قوه قضائیه گفت: در همین بحث حقوق های غیرمتعارف لازم است اشاراتی به مقاطع اول انقلاب داشته باشیم و اکثر قریب به اتفاق مدیران ما آن زمان نیروهای ارزشی بودند و به عنوان تکلیف و انجام وظیفه آمده بودند
محسنی اژه ای افزود:‌ اگر هم جایی احیانا یک کسی بیش از نیاز زندگی اش حقوق می گرفت بر می گرداند که مصادیق آن را داریم. 
وی گفت:‌ مثلا آن موقع در قوه قضائیه ماهانه دو هزار تومان حقوق می گرفتند و برخی مدیران که حقوقشان به چهار هزار تومان می رسید آن قدر مقید بودند که اضافه آن را برای جنگ یا جبهه هزینه می کردند. 
محسنی اژه‌ای افزود: فضا اینگونه پیش رفت و یک زمانی گفتند که بالاخره چون ارزش کار افراد متفاوت است حقوق ها نباید یکسان باشد که البته این حرف درستی است و اگر ما ارزش واقعی یک ساعت کار یک فرد نخبه را به اندازه صدبرابر دیگری ببینیم خلاف نکرده‌ایم. 
وی گفت:‌ آن زمان می گفتند که باید به افراد متخصص و دارای نبوغ امتیاز و حقوق بیشتری داد چراکه ا گر این کار نشود بخش خصوصی و یا خارجی‌ها او را جلب می کنند که به نظر من این هم حرف درستی بود. 
محسنی اژه‌ای افزود: خیلی جاها اختیار را به مجمع ها سپردند و آنها تصمیم می گیرند چقدر امکانات و حقوق بدهند و تصمیمات را به هیئت امنا واگذار کردند. 
وی گفت: وقتی کسی برای خودش و زیرمجموعه اش تصمیم می گیرد حتی اگر همه تصمیماتش شیطانی نباشد اما ممکن است با سلیقه غلط باشد. 
معاون اول قوه قضائیه افزود: این کارها را کردیم و بدون جامع نگری به جنبه های دیگر توجه نکردیم و امروز شاهدیم که فردی فقط از یک سمت ماهانه متوسط 57 میلیون تومان حقوق می گیرد و این علاوه بر آن سیصد میلیون تومان وام چهار درصدی است که گرفته است. 
محسنی اژه ای گفت:‌ به طور قطع اولین ضرر این دریافت ها به خود او و خانواده اش برمی گردد و فرزند این خانواده معلوم نیست به کجا می رود و می آید و چه خودرویی سوار می شود و دیگر حاضر نیست با هر کسی هم غذا شود. 
وی در همین خصوص به نمونه ای از این افراد اشاره کرد و گفت:‌ یکی از همین آقایان چندی پیش به حالت گریه به من زنگ زد و درخواست استمداد کرد و ظاهرا پسرش که زن داشت با خانم دیگری ارتباط برقرار کرده و او را عقد موقت کرد و آن چنان گرفتاری برای زندگی اش ایجاد شده بود که حاضر بود هر چه دارد بدهد. 
محسنی اژه ای گفت:‌ اگر جامع نگری می کردیم اکنون شاهد این چنین اختلافات طبقاتی نبودیم. 
وی افزود:‌ دیروز فردی که ادعا می کرد که جانباز است نامه ای نوشت و از من خواسته بود که 200 هزار تومان به صورت قرض الحسنه و ده روزه به او بدهم . 
معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر واقعا این راست باشد چه باید کرد؟ در این شرایط نباید به خودمان بیاییم؟ 
محسنی اژه ای افزود: حتی اگر این نامه درست هم نباشد مگر ما افرادی با شرایط حاد در جامعه نداریم؟ 
وی گفت: هیچ اشکالی ندارد که افراد به واسطه ارزش کارشان تجلیل شوند اما چرا کسی که هیچ هنر و ابتکاری ندارد باید حقوق غیرمتعارف بگیرد. 
محسنی اژه ای افزود: صندوقی که رئیس قبلی اش می گفت‌ کمتر از 12 میلیون می گرفته است چرا باید مدیر بعدی اش 57 میلیون تومان بگیرد مگر هنر خاصی کرده است؟ 
وی گفت: در خصوص حقوق های غیرمتعارف هم باید تصمیم درست گرفته شود و کار عجله ای و لحظه ای نکنیم.
 
کانال رسمی خبری عصر بشاگرد؛
@asrbashagard


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: قانون شکنی ها؛دولت سازندگی؛هاشمی رفسنجانی ,
تاریخ : یک شنبه 6 تير 1395
بازدید : 281
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

به لحاظ ریشه لغوی برای بشاگرد معنای مختلف گفته اند،به دلیل کثرت استعمال بر بشگرد به بشاگرد تبدیل شد. 

 

 
پیش از اسلام بشاگرد پیوسته جزیی از کرمان و سیستان بوده است. در سال بیست و سه هجری وقتی سپاهیان اسلام به انتهای کرمان می رسند، داخل ارتفاعات بشاگرد می روند و بی حاصل به پیش خلیفه دوم بر می گردند. او از ایشان توصیف آن دیار را می خواهد و فرمانده مسلمین چنین پاسخ می دهد: "آب آن اندک و دشت آن کوهستان. اگر لشکر در آن سرزمین زیاد باشد، گرسنه می ماند و اگر کم و اندک باشد تباه می شود." این توصیف سرحدات شمالی بشاگرد کنونی است.
 
لشکرها هیچ گاه حتی برای عبور مسیر بشاگرد را انتخاب نمی کردند، زیرا عبور از آن سخت بود و آب کافی برای آن مدت زمان نمی شد مهیا کرد و دلیل اصلی عدم روایت راویان از بشاگرد، همین است. به این دلیل مشخص نیست که گذشتگان در بشاگرد چه دینی داشتند و به چه سبکی زندگی می کردند. 
به طور کلی بشاگرد یک مرز طبیعی مناسب برای حکومت ها بوده است.
 
در تمام مدت بعد از فتح اسلام تا پیش از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ رابطه خوبی بین حکومت و بشاگردیان برقرار نبوده است. حکومت از بشاگرد طلب مالیات می کرده و بشاگردیان که از امکانات محروم بودند، مالیات نمی دادند، بلکه به حکومت حمله می کردند و هر حکومتی بعد از استقرار یک درگیری با بشاگردیان داشته است.
 
در زمان بنی عباس این منطقه محل مناسبی برای پناه گرفتن شیعیان و خوارج می شود، اما با گذشت زمان، خوارج محل دیگری را برای تمرکز فعالیت هایشان انتخاب می کنند و در حقیقت شیعیان در مبارزه با خوارج موفق می شوند و این قلعه طبیعی را حفظ می کنند.
 
سرزمین بشاگرد تا زمان قاجاریه منطقه ناشناخته ای باقی ماند؛ اما به محض اشغال هند توسط انگلیس و به دنبال تصاحب سیستان به نفع هند، محققان انگلیسی وارد بشاگرد شدند تا غرب سیستان را خوب بشناسند. نتیجه این تحقیقات هم نقشه کامل بشاگرد و ویژگی های آن بود، این نقشه برای انگلیس آن قدر استراتژیک بود که هیچ گاه منتشر نشد.
 
شهرستان بشاگرد تا سال 1359 دهستانی از بخش بیابان بود و بر روی نقشه کشور نشانی از آن وجود نداشت و به صورت یک منطقه ناشناخته درآمده بود که مردم از وجود آن اطلاع نداشتند. در همین سال بنا به پیشنهاد فرمانداری میناب و موافقت وزارت کشور و تصویب هیئت وزیران، این دهستان به بخش مستقل تبدیل و مرکز آن انگهران مقرر گردید، و درسال 1387در دولت نهم دولت خدمتگزاربخش بشاگرد به شهرستان ارتقاء یافت به مرکزیت شهر شردشت بشاگرد.
 
شهرستان بشاگرد نام شهرستانی است در استان هرمزگان در جنوب ایران با مساحت 9209.62 کیلومترمربع است. مرکز آن شهر سردشت می باشد. جمعیت شهرستان بشاگرد طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، برابر با 40007 نفر بوده است. بشاگرد منطقه ای است وسیع در عرضِ جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و محصور بینِ استان های هرمزگان و کرمان و سیستان و بلوچستان است. آب و هوای گرم، تپه ماهورهای آب رفتی، پوششِ گیاهی فقیر و بیش از هشتاد هزار نفر جمعیت که در این منطقه پراکنده شده اند.
 
بخش ها: گافروپارمون- مرکزی- گوهران
 
انتهای پیام//ف ا


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , دانستنی های , ,
:: برچسب‌ها: در زمان بنی عباس این منطقه محل مناسبی برای پناه گرفتن شیعیان و خوارج بود# خوارج در بشاگرد , انگلیسی ها و هندی ها در بشاگرد , بشگرد و بشاگرد , دانستنی های بشاگرد , وبگردی ,
تاریخ : جمعه 4 تير 1395
بازدید : 185
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 به گزارش عصربشاگرد :مدیرجهادکشاورزی شهرستان بشاگرد از برداشت بیش از بیست تن محصول درخت انگور یاقوتی خبرداد محمد احمدی با اعلام این خبر گفت سطح کشت درخت انگور دراین شهرستان پنج هکتار است که پیش بینی میشود درهرهکتار ۵تن که بیش از ۲۰ تن این،محصول برداشت میشود.
وی درادامه زمان برداشت انگور یاقوتی در باغات بشاگرد از نیمه دوم خرداد شروع و تا نیمه دوم تیرماه خاتمه می یابد و در بازار های خودشهرستان و میناب،جاسک، عرضه می گردد.
احمدی درادامه افزود افزایش تولید نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است که علت ان برگزاری کلاسهای ترویجی و کنترل بیماری و افات عنوان کرد.
مدیرجهادکشاورزی بشاگرد درپایان سخنان خود اضافه کرددرخت انگورباتوجه آب و هوای خوب منطقه بشاگرد عملکرد و کیفیت بالای امکانپذیرکاشت آن مورد استقبالکشاورزان این شهرستان قرارگرفته است.
 
انتهای پیام//
 
گزارش؛ فردوس دانشی


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: ببربرداشت انگور یاقوتی در بشاگرد؛بشاگرد،عصر،جهاد کشاورزی،فردین ،احمدی ,
تاریخ : پنج شنبه 3 تير 1395
بازدید : 293
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رهبر انقلاب در دیدار هیئت دولت:
حقوق‌های نجومی هجوم به ارزش‌هاست
 
حضرت آیت‌الله ‌العظمی‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به تبیین چند حکمت از نهج‌البلاغه پرداختندو فرمودند: در شرایط فتنه همچون قضایای سال ۸۸ ، نباید سخن‌، سکوت‌، اقدام و حتی نوع نگرش‌، موجب تقویت فتنه شود.
 
ایشان با اشاره به یکی دیگر از حکمت‌های حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه ، به موضوع نگاه طعمه‌ای به مسئولیت برای رسیدن به ثروت و امتیازهای خاص پرداختند و گفتند: چنین نگاهی به مسئولیت که در واقع یک امانت است، موجب کوچک و حقیر شدن انسان خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به موضوع اخیر حقوق‌های کلان اشاره و تأکید کردند: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.
 
...رهبر انقلاب اسلامی گفتند: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاه‌ها، در حد معقول است و دریافتی‌های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.
حضرت آیت‌الله‌العظمی‌ خامنه‌ای در بخش پایانی سخنان خود به یکی دیگر از حکمت‌های حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کردند و گفتند: باید همواره مراقب زبان بود زیرا بسیاری از مشکلات انسان، ناشی از زبان است.
ایشان تأکید کردند: مشکلات ناشی از مراقبت نکردن از زبان برخی اوقات جنبه‌های شخصی دارد اما در برخی موارد نیز مشکلات اجتماعی به وجود می‌آورد که باید بسیار مراقب این موضوع بود...
 
کانال رسمی خبری عصر بشاگرد؛
@asrbashagar


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: حقوق های نجومی هجوم به ارزش هاست، حکمت های حضرت علی(ع) بشاگرد،نیوز،عصر،بشاگرد، ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 108
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 1599
بازدید کل : 125045
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com