عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 8 فروردين 1396
بازدید : 216
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیرکل انتخابات وتقسیمات کشوری هرمزگان گفت : تمام داوطلبان شورای اسلامی روستای گافر وپارامون از توابع شهرستان بشاگرد این استان را بانوان تشکیل می دهند.

 

 به گزارش عصر بشاگرد علیرضا پاکدامن روز دوشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: این روستا (ع -س) 21خانواربا جمعتی حدود 100نفر دارد که چهار از بانوان برای انتخاب سه عضو شورای اسلامی روستا نام نویسی کرده اند.


وی ادامه داد: درکل شهرستان بشاگرد که در فاصله 270کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده ازجمعیت 35هزارو 85نفر ، 657نفر شامل 21نفر برای شورای شهر و636نفرروستایی ثبت نام کرده که 53نفر زن و 604نفر شامل می شوند.


مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری یاد آور شد: شمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان از 30 اسفند95 تا 6 فروردین 96 درمجموع هفت روز نام نویسی به 8هزارو 841نفر رسید.


پاکدامن اظهار داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوارهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان 587 نفر را بانوان و هشت هزار و 254 نفر را آقایان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: 871 نفر از این داوطلبان برای شوراهای شهرها و 7 هزار و 970 نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای روستاها نام نویسی کرده اند.


وی اضافه کرد: درشهرها117 نفر از داوطلبان را زنان و 754نفر را مردان و در روستاها هم 470نفر زن و7500نفر مرد برای شوراهای اسلامی شهر وروستا نام نویسی کرده اند.
مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری هرمزگان افزود: پنج و 31 صدم درصد در روز اول، پنج و 91 صدم در روز دوم، 9 و 71 صدم درصد در روز سوم، 11 و 5 صدم درصد در روز چهارم، 10 و چهار صدم درصد در روز پنجم، 13 و 75 صدم درصد در روز ششم و 33 و 70 صدم درصد داوطلبان در هفتمین روز نام نویسی نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام کردند.


وی اشاره کرد: بیشترین رده سنی داوطلبان ثبت نام کننده مربوط به گروه سنی 30 تا 35 سال بوده که یک هزار و 978 نفر را شامل می شود.
به گفته پاکدامن، یک هزار و 692 نفر از دواطلبان ثبت نام کننده در گروه سنی 36 تا 40 سال قرار داشته و گروه سنی 47 تا 57 سال کمترین رده سنی ثبت نام کننده را تشکیل می دهند.
بنا به اظهار وی، شهر بندرعباس در آخرین روز ثبت نام شاهد 78 بود که بیشترین میزان مراجعه برای ثبت نام را در بین شهرها به خود اختصاص داده است.


مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری هرمزگان گفت: بیشترین مراجعه برای ثبت نام شوراهای اسلامی شهر و روستا با 585 مراجعه به شهرستان میناب اختصاص دارد.
وی ادامه داد: بندرعباس، میناب و بندرلنگه بیشترین میزان ثبت نام برای حوزه های شهری را به خود اختصاص داده اند و در بین حوزه های روستایی شهرستان میناب با 537 نفر، بندرعباس 413 نفر، رودان با 314 نفر شاهد بیشترین ثبت نام ها بوده اند.


پاکدامن اشاره کرد: 2 هزار و 890 نفر در آخرین روز نسبت به نام نویسی خود اقدام کردند که 2 هزار و 637 نفر از آنان را آریالایان و 253 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
مدیرکل انتخابات و تقسیمات کشوری هرمزگان اضافه کرد: 323 نفر از این تعداد برای شوراهای اسلامی شهرها و 2 هزار و 567 نفر برای شوراهای اسلامی روستاها نام نویسی کردند.
وی ادامه داد: بیشترین ثبت نام برای شوراهای اسلامی شهرها مربوط به بندرعباس ، میناب و بندرلنگه و برای روستاها مربوط به میناب، بندرعباس و رودان است.


پاکدامن یادآور شد: 218 نفر به عنوان عضو اصلی و علل البدل شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و 105 نفر به عنوان عضو اصلی و علل البدل شوراهای اسلامی روستاها در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و رستاها برگزیده می شوند.


نام نویسی از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در13شهرستان ، 38شهرو 37 بخش هرمزگان از صبح 30 اسفند در هرمزگان آغاز شد و تا بعد از ظهر 6 فروردین ادامه یافت.
انتخابات در یک هزار و 346روستا و 37 بخش و 13 شهرستان هرمزگان 29 اردیبهشت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
براساس سرشماری سال 95وقانون جدید شوراها ، دراین دوره 4 هزارو 288نفر برای شورا های اسلامی روستایی شامل یکهزارو 221 روستای شورای سه نفره، 125 رووستای شورای 5نفر وهمچنین 198نفراعضای شورای اسلامی شهر شامل بندرعباس11نفره ، میناب 7 نفره وشهرستانهای بندرخمیر، بندرلنگه ، پارسیان ، بستک ، حاجی آباد ، قشم ، بشاگرد ، سیریک ، رودان وجاسک هم هریک 5 نفره است.


در همه روستاهای بالای 20 خانوار و یا 100 نفر جمعیت انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می شود.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود که برای شوراهای روستا یکهزار و 466 و شوراهای شهر 520 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.


برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.


دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.

 

انتهاي پيام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری , مجلس شورای اسلامی , شهر و روستا , بانوان , شهرستان بشاگرد , گافر وپارامون ,
تاریخ : شنبه 5 فروردين 1396
بازدید : 227
نویسنده : فــردیـن احـمدی
شهرستان جنوبی بشاگرد با مناظر و چشم اندازهای طبیعی و زیبا پذیرای مهمانان نوروزی، گردشگران و دوستداران طبیعت است.
 
 
 شهرستان بشاگرد از شهرستان های استان هرمزگان به مرکزیت شهر سردشت در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده و ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان بشاگرد با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت از شمال به استان کرمان، از شرق به استان سیستان و بلوچستان، از غرب به شهرستان میناب و از جنوب به شهرستان جاسک و سواحل مکران محدود می شود.

این شهرستان از نظر قدمت جز شهرهای تاریخی و قیدمی استان هرمزگان و کشور است.

قلعه الله وردی خان مربوط به دوره قاجار در شهر گوهران و بسیاری آثار طبیعی دیگر از جمله رشته کوه های بشاگرد که از منطقه چهارده روستا تا سیستان و بلوچستان امتداد دارد در این شهرستان قرار دارند.

بارگاه امامزاده نجم الدین (ع)، آبشار بابک، سد سرتنگ سهران، سد بزرگ جگین، رودخانه جگین، حسینیه قدیمی در شهر گوهران، شهر جم در مرکز شهرستان، آبشار شهرشیب، طبیعت زیبای بشنو و درشهر در بخش گوهران، سد زیبای کاهکن، آبشار بیورچ و کوهستان پارک سردشت از جمله مکان های شاخص این شهرستان محسوب می شوند.

گردشگران و مسافران نوروزی با سفر به شهرستان بشاگرد و منطقه درابسر در بخش گوهران از دیدن درختان بزرگ جگ لذت خواهند برد چون سرزمین درابسر یک منطقه فوق العاده از نظر آب و هوا و پوشش گیاهی در جنوب کشور است که در مسیر جاده این شهرستان به سمت جنوب کرمان قرار دارد و در کنار جاده انبوه گیاهان دارویی و کم نظیر و رودخانه های پرآب چشم هر بیننده ای را خیره می کنند.

گیاهان دارویی این منطقه توسط منابع طبیعی استان هرمزگان مورد شناسایی قرار گرفته و از آنها محافظت می شود.

در نزدیکی شهر سردشت معروف ترین آبشار بشاگرد در روستای بابک است که مکانی دنج برای تفریح و گردشگری است این آبشار با ارتفاع پنج متر منظره ای چشم نواز است که در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران زیادی است.

ترکیب درختان نخل و رودخانه ها منظره منطقه را به جاذبه زیبای گردشگری و طبیعی تبدیل کرده و همه ساله در فصل بهار رودخانه های فصلی از کوهستان ها روان می شوند و بدلیل شیب بسیار تند کوه ها، از کوه جاری و منظره زیبا و چشم نوازی به این منطقه می دهند.

هر ساله این شهرستان پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی از استان های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و اصفهان است که برای دیدن طبیعت بکر و چشم نواز به بشاگرد سفر می کنند.

جاذبه هاي گردشگري بشاگرد بشاگرد گردشگري حلال بشاگرد بشاگرد و طبيعت بكرش طبيعت بشاگرد جاذبه هاي گردشگري بشاگرد بشاگرد هرمزگان

 

انتهاي پيام//



:: موضوعات مرتبط: دانستنی های , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه گردشگري , بشاگرد , نوروز96 , سيستان و بلوچستان , كوهستان پارك , گردشگران نوروزي ,
تاریخ : شنبه 5 فروردين 1396
بازدید : 271
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بشاگرد یا همان سرزمین صخره و سنگ در 270 کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است که در سال 87 از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد که به واسطه کوه‌های فراوان، جمعیت پراکنده‌ای دارد و شغل بیشتر آنان کشاورزی و دامداری است.

اصل و ریشه کلمه بشکرد برگرفته از زبان های باستانی پیش از تاریخ بوده، دو کلمه پشا یعنی (شکار) و گرد یعنی(جای) در کنار هم به معنای شکارگاه است و این بواسطه اینکه در زمان های قدیم بشاگرد زیستگاه گونه‌های زیادی از بز کوهی و قوچ بوده است.

در واقع بشاگرد ناحیه‌ای کوهستانی در جنوب ایران است و در جنوب شرقی استان هرمزگان قرار دارد و بنا بر نوشته‌های تاریخی و اشیا و سفال‌های کشف شده در این منطقه، دارای تمدن دیرینه‌ای است و از زمان‌های مسکون بوده است.

سفال‌های به دست آمده در این منطقه به سبک و شکل سفال‌های تمدن جیرفت است، قدمت این تکه سفال‌های شکسته که در جای جای بشاگرد دیده می‌شود، مورد تایید باستان شناسان قرار گرفته است.

 

فسایی در کتاب فارسنامه ناصری درباره محدوده بشاگرد چنین می‌نویسد: در ازای آن از بارز تا منوجان نزدیک به 30 فرسخ، پهنای آن از منوجان تا کوه شهری 10 فرسخ محدود است، از جانب مشرق و شمال به گرمسیرات کرمان و از سمت مغرب به بلوک رودان و احمدی و نواحی بندرعباس و از سمت جنوب باز به بلوچستان و در کتابش بشاگرد را از بلوکات فارس به حساب می‌آورد و کلمه بشاگرد را به معنی شکارگاه می‌داند.

گردشگران کشورمان که در این ایام به هرمزگان سفر کرده‌اند، می‌توانند بخشی از اوقات خود را صرف دیدن بشاگرد با جاذبه‌های فراوان از کوهستان، خانه‌های کپری، رودخانه‌ها و مناطق دیدنی دیگر و حتی آثار تاریخی آن دیدن کنند که برخی قدمت طولانی و بی نظیر است.

 

دوشاب خرما، سوغاتی تقویت اعصاب از بشاگرد هرمزگان

شیره خرما یا به اصطلاح محلی "دوشاب" از محصولات با ارزش غذایی بالا و تقویت کننده سلول‌های عصبی است که به روش سنتی توسط نخلداران منطقه بشاگرد تهیه و در بازارهای محلی به فروش می‌رسد و به عنوان سوغاتی نیز از آن استفاده می‌شود.

دوشاب همان شیره‌ای است که از خرماهای درجه دو و سه با کیفیت نسبی پایین با عملیاتی همراه با آب و حرارات بالا به دست می‌آید که برای این منظور خرما را در ظرف بزرگی ریخته و آن را به خوبی شست و شو می‌دهند و بعد از آبکش کردن آن را در دیگ بزرگ و جاداری ریخته و حدود دو تا سه ساعت بسته به نوع خرما می‌جوشانند.

بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه جوشیدن خرما، به آن آب اضافه کرده و چنگ می‌زنند و زمانی که به طور کامل خرماها با آب حل شد، آن را در کیسه ریخته و آب آن را از تفاله جدا کرده، سپس آب جدا شده را دوباره روی آتش گذاشته تا غلیظ شود اما نه به اندازه‌ای که تلخ شود.

به طور معمول برای تهیه شیره خرما از ارقام رطب مضافتی، کریته و مرداسنگ استفاده می‌شود و در شهرستان بشاگرد نخل داران همه ساله در فصل تابستان و موقع برداشت خرما به روش سنتی به تولید این محصول می‌پردازند که مهم ترین خاصیت آن این است که شیره را روی خرما می‌ریزند تا این میوه برای مدت طولانی همچنان نرم بماند و از کرم زدن خرما جلوگیری کند و از این محصول در انواع شیرینی‌ها نیز استفاده می‌شود.

روش دیگری که به حفظ بیشتر مواد مغذی شیره خرما کمک می‌کند، این است که در آن از حرارت خبری نیست و خرماهای با کیفیت بالا، درون حصیرهایی از جنس برگ خرما ریخته می‌شود.

خرماها در اثر نیروی وزن برهم فشار آورده و شیره آن از میان منافذ حصیر خارج می‌شود، این شیره به طور کامل طبیعی و سرشار از مواد مغذی است و تمام فواید خرما را در بر دارد.

شیره خرما حاوی 75 درصد مواد قندی شامل قندهای گلوکز، فروکتور و ساکارز است، این ماده همچنین دارای دو درصد پروتیین، 2.5 درصد چربی و 2.1 درصد مواد معدنی است. دوشاب همانند شیره انگور کالری بسیار بالایی دارد و مصرف زیاد آن در افراد کم تحرک، باعث چاقی مفرط می‌شود و برای بیماران مبتلا به دیابت محدودیت مصرف دارد.

املاح موجود در شیره خرما شامل آهن منگنز، کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم و مس است و علاوه بر املاح معدنی، ویتامین‌های آ و ب نیز بخش مهمی از ترکیبات شیره خرما به شمار می روند، به طوری که در هر 100 گرم شیره خرما حدود 50 واحد ویتامین آ، .0.09 میلی گرم ویتامین ب، یک 0.1 میلی گرم ویتامین ب 2 و 0.22 میلی گرم نیاسین وجود دارد.

 

شیره خرما تقویت کننده سلول‌های عصبی

مصرف شیره خرما همراه با یک لیوان شیر نیم گرم (ولرم) به هنگام صبحانه باعث فعال شدن سلول های عصبی مغز می‌شود، آهن آن با افزایش گلبول‌های قرمز خون به رفع کم خونی، خستگی و رخوت کمک می‌کند.

کلسیم آن برای تقویت استخوان‌ها مفید است و مصرف کم آن به خانم‌های یائسه و کودکان در حال رشد توصیه می‌شود و شیره خرما همچنین می‌تواند سموم را از کبد دفع کند و ناراحتی‌های گوارشی را بهبود بخشد.

در زمان حاضر شیره خرما به روش صنعتی نیز تهیه می‌شود که بهتر است انواع خرماهای مرغوب و با کیفیت که دارای مجوز بهداشت و تاریخ مصرف است، انتخاب شود.

 

بشاگرد زیستگاه خرس آسیایی و پلنگ پارسی

بشاگرد زیستگاه خرس آسیایی و پلنگ پارسی است، به همین دلیل مورد علاقه دوستداران حیات وحش واقع شده و در فصل‌های مختلف سال پذیرای آنان است.

مردمان بشاگرد یا به عبارتی دیگر بَشکَرد هنوز برخی در خانه‌های محلی ساخته شده از شاخ و برگ درخت نخل زندگی می‌کنند که در برابر زلزله‌های گاه و بیگاه مصون بوده و استاندارد و ایمنی خود را از طبیعت گرفته است.

برخی از اهالی بشاگرد کفش خود را نیز که سُواس نامیده می‌شود را نیز با استفاده از برگ درختان نخل می‌بافند که سبکی و سادگی مهمترین ویژگی آن بوده و به عنوان یکی از صنایع دستی منطقه نیز شناخته می‌شود.

وجه تسمیه یا دلیل نامگذاری این شهرستان به عقیده کارشناسان بَش به معنای قسمت و کَرد به معنای انجام دادن است که از این اسم معنای قسمت شده یا قسمت کرده حاصل می‌شود.

بکارگیری نام صحیح و ریشه دار نقاط مسکونی و تاریخی از موضوعات مهم است، زیرا دلیل انتخاب نام بشکرد برای این منطقه پراکندگی فراوان جمعیت و نقطه نقطه بودن کانون‌های سکونت انسان این شهرستان است.

گویش های مردم هرمزگان از لحاظ زبان شناسی بسیار مهم است و کسانی که می‌خواهند لغت های اصیل فارسی را بشنوند، می‌توانند به شرق هرمزگان و مناطقی همچون بَشکَرد یا بشاگرد سفر کنند.

این شهرستان به واسطه بکر بودن طبیعت و نبود انواع آلودگی‌های صوتی و هوا، مکانی مناسب برای آرامش انسان‌های خسته از هیاهو و شلوغی زندگی ملال آور صنعتی است. آسمان شب در منطقه بشاگرد به گونه‌ای است که انسان می‌پندارد شیشه‌های آسمان را پایین کشیده‌اند و می‌توان سر را از پنجره زمین بیرون آورد و به تماشای ستارگان آسمان نشست. دوستداران ورزش قایقرانی نیز می‌توانند از دریاچه مصنوعی پشت سد سهران برای قایقرانی استفاده کنند.

دسترسی به منطقه ‌14 روستای بشاگرد(بشکرد) که زیستگاه خرس سیاه آسیایی، پلنگ پارسی است، دشوار بوده و نیازمند خودروهای پر قدرت است. بیشتر زمان‌ها حجم خوبی از آب شیرین در دسترس انسان است و برای سفر به این منطقه نیازی به همراه داشتن آب زیاد وجود ندارد.

 

کپر به معنای واقعی در بشاگرد وجود دارد

سبک زندگی و معیشت مردم آن منطقه چندان دست نخورده است،‌ زندگی در کپر و کپر نشینی دیدگاه افرادی که آن را برابر با محرومیت می‌دانند، متحول می‌کند. کپرنشینی را لطف بزرگی است که زندگی در آپارتمان هیچ گاه چنان لذتی نخواهد داشت. هنوز کپر به معنای واقعی در بشاگرد وجود دارد و ساکنان آن فقیر و محروم نیستند و مردم با وجود زندگی بسیار مرفه به دلیل پایبندی به باورها و اصالت خود آن را برگزیده‌اند.

کپر به عنوان بوم سازه‌ای متناسب با اقلیم جنوب کشور طراحی شده و نتیجه تجربه پیشنیان است و هیچ سازه‌ای امن تر از کپر در منطقه زلزله‌خیز بشاگرد نمی‌تواند باشد که در زمستان گرم و در تابستان خنک باقی بماند.

تعارض انسان و خرس و انسان و پلنگ در آن منطقه بالا است زیرا خرس برای تغذیه به مواد قندی نیاز دارد که برای رفع این نیاز وارد زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌ها می‌شود.

مسافران می‌توانند با سفر به این منطقه صنایع دستی آنجا همچون سواس (صندل‌هایی سنتی که با استفاده از برگ‌های "داز" یک نوع خرمای تزیینی بافته می‌شود) خریداری و استفاده کنند.

 

صنایع دستی بشاگرد

سوزن دوزی و سواس بافی از جمله شاخص‌ترین این صنایع است که هریک ویژگی خاص خود را دارد. سواس بافت نوعی پاپوش سنتی با الیاف درخت خرما است که کاربرد بسیاری در منطقه بشاگرد و مناطق سخت و صخره‌ای دارد و قرن‌هاست که شکل کلی این پاپوش تغییر نکرده ولی نوع زنانه‌اش و سواس عروس با ترکیبی از نوارهای پارچه ای رنگی کمی متفاوت است و یک سواس را می‌توان برای اندازه‌ها یا به قولی سایزهای مختلف تنظیم و استفاده کرد.

هنر سوزن دوزی نیز از صنایع دستی مناطق شرقی هرمزگان است و از آنجایی که پوشش اغلب زنان این منطقه لباس‌های سوزن دوزی استریال کارگاه‌های خانگی بسیاری در مناطق شرق میناب تا شهر جاسک به این حرفه اشتغال دارند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: صنايع دستي , بشاگرد , كشاورزي , تاريخي , دوشاب خرما , خرس آسيايي , كپرنشيني , پوشش , اشتغال جوانان ,
تاریخ : پنج شنبه 3 فروردين 1396
بازدید : 218
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1396 هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و عید نوروز به همه‌ی هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سال 95 را همراه با تلخی‌ها و شیرینی‌هایی برای ملت ایران دانستند و با اشاره به برخی از مهمترین عوامل شادکامی ملت در سال گذشته، افزودند: عزت ایران و هویت ملت عزیز در تمام قضایای سال 95 مشهود بود و دشمنان در همه‌جای دنیا به اقتدار و عظمت ملت ایران اعتراف کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور پر شور و غیرتمندانه مردم در روز 22 بهمن در پاسخ به بی‌احترامی رئیس‌جمهور امریکا و همچنین اجتماع عظیم مردم در روز قدس را نشان‌دهنده هویت و اهداف والای مردم ایران خواندند و گفتند: با وجود آنکه همسایگان ایران و کشورهای منطقه دچار ناامنی هستند، امنیت کشور در محیط پرتلاطم منطقه‌ای و بین‌المللی شاخص بسیار مهمی بود و ملت ایران در طول سال، «امنیت پایدار» را تجربه کرد.

«همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» دو شاخص دیگر در ارزیابی موفقیتها و پیشرفتهای ملت ایران بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره و خاطرنشان کردند: مشاهده و اطلاع از فعالیتهای پر شور و مبتکرانه‌ی علمی، فرهنگی، تولیدی و ورزشی هزاران گروه جوان در سراسر کشور و برگزاری جلسات و فعالیتهای گرم و گیرای دینی، از جمله نقاط مثبت و شادی‌آفرین برای کشور و ملت ماست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس تلخی‌ها و سختی‌های سال قبل را مربوط به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط دانستند و افزودند: من از وضع مردم مطلع هستم، بنابراین تلخی کام مردم به‌ویژه طبقه ضعیف را از مشکلات اقتصادی همچون «گرانی، بیکاری، تبعیض‌ها و نابرابری‌ها و آسیبهای اجتماعی» با همه‌ی وجود حس می‌کنم.

ایشان تأکید کردند: همه‌ی ما مسئولیم و باید هم نزد خداوند متعال و هم نزد ملت پاسخگو باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید بر «اقدام و عمل» در نامگذاری سال 95 و انجام کارهای خوبی که مسئولین گزارش آن را داده‌اند، گفتند: البته فاصله زیادی میان کارهای انجام شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد و آمارهای مثبت و منفی را باید در مجموع مشاهده کرد.

ایشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به تنهایی مؤثر ندانستند و در خصوص راه‌حل و علاج وضع کنونی، افزودند: علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسئولین و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، بر اساس همین ضرورت، سال 96 را «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند و گفتند: تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی این نقاط کلیدی مطالبه رهبری و مردم از مسئولین و موجب پدید آمدن موفقیتهای چشمگیر و محسوس است و مسئولین باید نتایج را در پایان سال به مردم گزارش کنند.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: رهبر معظم انقلاب , شعارسال96 , اقتصاد مقاومتی , عصربشاگرد , رونق اقتصاد ,
تاریخ : پنج شنبه 3 فروردين 1396
بازدید : 211
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل والنّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال


آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها و عید نوروز به همه‌ی هم‌ میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران  سربلندی و پیشرفت و سلامتی رهبر بزرگ انقلاب را از خداوند منان خواستاریم.

غزلان دلفرین را که عشاق سرگردان به یاد چشم مست معشوقه بی وفا و دل آزار خودشان بیابان در بیابان می پرستند فرا میخواند تا سختی های زمستان را به فراموشی بسپارند و عید رابا دیدار دو باره با فصل باران تجلیل کنند و با شنیدن این سرود دلنشین همراز و هم صحبت با آنهای گردند که دل به عشق زنده دارند.

 

نگاه اجمالی به سال 95 که گذشت سالی که توسط امام امت حضرت آیت الله خامنه ای بعنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " نامگذاری شده بود مسئولان امر و دولت تدبیر و امید نتوانست بخوبی به شعار سال جامعه عمل بپوشانند و تنها شعار سال به حرف تبدیل شد و هیچ حرکت بزرگی جهت رکود و بیکاری جوانان در کلان شهرها و شهرستان های و حتی مناطق محروم انجام نگردید و تنها به هزینه کردن بیت المال در سفرهای استانی دولت از جیبب مردم صورت گرفت تا آنجائیکه که این سفرها با هیچ همراه بود. هزینه های بسیار سنگین دولت در ماجرای سفر یک روزه به کرج صدای مردم را درآورد، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بارها به دولت تاکید کردند و فرمودند که مردم از برنامه ها دولت ناراضی و گله مندند هستند.

 

اما درسال جدید بهار طبیعت آرزوهایی بزرگ مردم بشاگرد که همه این آرزوهایی همه دست یافتنی است، دراین سال، پیشرفت اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی وتحول بزرگ در توسعه و آبادانی شهرستان بشاگرد و رسیدگی بیش از پیش از مهم ترین خواسته مردم ولایت مدار بشاگرد که انشالله مورد رسیدگی مسئولان قرار گیرد.

 

 با مدیریت اقتصاد می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای منطقه ایجاد و از آنها استفاده کرد.

 

افزایش ثروت و رفاه مردم جامعه (و ریشه‌کنی فقر) و ایجاد اشتغال، اهداف "توسعه اقتصادي" است كه هر دو در راستای عدالت اجتماعی است. نگاه به توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه‌نیافته متفاوت است. در کشورهای توسعه‌یافته، هدف اصلی، افزایش رفاه و امکانات مردم است، درحالی که در کشورهای عقب‌مانده، بیشتر ریشه‌کنی فقر و افزایش عدالت اجتماعی مدنظر است.

 

«ایجاد اشتغال و رفع بیکاری»، «تحرک و رونق اقتصادی و مقابله با رکود است» این موارد جزء مسائل مبتلا به مردم است و مردم آنها را حس و مطالبه می‌کنند و آمارها و اظهارات مسئولان نیز نشان می‌دهد که این خواسته‌های مردم، بجا و به‌مورد است.

 

امام خميني(ره) به عنوان برجسته ‏ترين اسلام‏ شناس و متفكر اسلامي معاصر، دركي عميق و جامع الاطراف از اسلام دارند و اسلام را در ابعاد فردي و جمعي، عبادي و اعتقادي، سياسي و اجتماعي و به عنوان يك مكتب جامع مي‏شناسند. نگاه ايشان به توسعه نيز مستثني ازاين قاعده نيست. يعني فرايند توسعه را در تمامي شؤون جامعه مؤثر و مفيد مي‏داند. درديدگاه ايشان با آنكه توسعه متوازن و متناسب در همه ابعاد جامعه پذيرفته شده ليكن فرايند توسعه بايد در مجموع به استحكام پايه ‏هاي دين و تقويت مباني اسلام و تربيت و هدايت انسان منتهي گردد.

 

تحویل سال جدید را خدمت همه هموطنان عزیز مبارکباد عرض می کنیم واز خداوند بزرگ درسال جدید پیشرفت های جدی و رسیدگی های بهتر و تحول عظیمی نسبت به سال قبل اهم از اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی و تولید اشتغال که یکی از مهم ترین رکن و اساس پیشرفت یک جامعه می باشد، انشالله در سال جدید با همت بیشتر تحقق یاید.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: سال96 , تحویل سال , پیام تبریک , شهرستان بشاگرد , رهبر انقلاب , تولیدواشتغال , رونق کسب وکار ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 127
بازدید ماه : 1616
بازدید کل : 125062
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com