عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 17 آبان 1399
بازدید : 798
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

به گزارش عصر بشاگرد؛ روز گذشته یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ به دلیل سرعت غیر مجاز در محور سردشت به گوهران شهرستان بشاگرد واژگون شد.

در پی وقوع واژگونی خودروی پژو 405 در مسیر سردشت به گوهران در شهرستان بشاگرد، متأسفانه سه نفر جان خود را از دست دادند.

سرعت بالا و شمار زیاد سرنشینان خودرو دلیل اصلی وقوع این واژگونی بوده است.

سه کودک، دو دختر یک و نیم و ۸ ساله و یک پسر ۹ ساله نیز در بین مصدومین بودند که برای ادامه درمان، توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب منتقل شدند.
 
 
 
انتهای پیام//
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حادثه رانندگی؛بشاگرد , جان سه نفر راگرفت , شهرستان بشاگرد , پلیس راه , سردشت بشاگرد , تصادف ,
تاریخ : جمعه 24 مرداد 1399
بازدید : 445
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد گفت: واژگونی خودرو جان ۲ نفر را در بشاگرد گرفت.

به گزارش عصر بشاگرد؛عبدالعظیم احمدپور کریانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد گفت: یک دستگاه خودرو سواری سمند در خروجی شهر سردشت واژگون شد.
وی افزود: طی تماس تلفنی با همکاران اورژانس ۱۱۵ گوهران و اطلاع حضوری به همکاران بیمارستان مبنی بر واژگونی خودرو در سردشت، تیمی متشکل از تکنسین فوریت های پزشکی شهرستان و کادر بیمارستان به محل حادثه اعزام و مصدومین را به بیمارستان شهر سردشت انتقال دادند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اظهار داشت: در این حادثه ۵ نفر از سرنشینان خودروی سواری سمند مصدوم شدند که متاسفانه یک نفر بر اثر شدت جراحات در لحظات ابتدایی جان خود را از دست داد.
احمدپور کریانی تصریح کرد: ۴ نفر از مصدومان با همکاری اورژانس هوایی و بالگرد نیروی دریایی سپاه به مرکز استان اعزام شدند که متاسفانه یکی دیگر از مصدومین در بندرعباس جان خود را از دست داد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حوادث رانندگی , تصادف , بشاگرد , اورژانس هوایی , گوهران , واژگونی سمند ,
تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1399
بازدید : 253
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن تست ۳۱۱ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۶۲۷۴ نفر رسید.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار مهر، حسین فرشیدی عصر سه شنبه شب در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۴ هزار و ۱۹۵ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۳ هزار و ۶۱۲ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۳۱۱ نفر همچنان بستری، ۲۵۹ نفر ایزوله و ۳۲ نفر در «آی. سی. یو» هستند. ۱۵ نفر از بیماران بستری در «آی سی یو» بدحال هستند و ۲۰ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: ۲۴ هزار و ۲۳۵ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونانمونه‌گیری شده‌اند که ۶۲۷۴ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۸۰ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر به فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در هرمزگان اضافه شد. خانم ۸۴ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت و خانم ۳۳ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت و فشار خون بالا، آقای ۷۶ ساله با سابقه فشار خوب بالا در بندرعباس فوت شده و ساکن بندر پل بود، آقای ۸۳ ساله از بندرعباس با سابقه فشار خون و بیمار قلبی و آقای ۶۶ ساله با سابقه سکته قلبی از بندرعباس فوت کرده‌اند. تا کنون ۶۶ مورد مرگ مشکوک به کرونا داشته‌ایم.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: هرمزگان امروز با تعداد ۳۱۱ مورد ابتلاء در استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را تجربه می‌کند. که از این تعداد ۱۲۷ زن و ۱۸۴ مرد بوده است و میانگین سنی این افراد ۱۹۹ نفر چهل سال به پایین و۱۱۲ نفر چهل و یک سال به بالا هستند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ سال گذشته ۱۶۹ نفر از شهرستان بندرعباس، ۴۸ نفر از قشم، ۳۷ نفر از میناب، ۲۹ نفر از خمیر، ۱۵ نفر از لنگه، ۶ نفر از کیش، ۳ نفر از رودان، ۱ نفر از سیریک، ۱ نفر از پارسیان، ۱ نفر از بستک و ۱ نفر از حاجی آباد به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۴۱۲۹، میناب با ۵۲۰، قشم ۳۹۸، رودان با ۳۳۵، بندر خمیر با ۲۴۹، بندرلنگه با ۲۳۷، حاجی آباد با ۱۵۶، کیش با ۷۶، جاسک ۶۵، پارسیان با ۲۸، بستک ۳۹ و سیریک با ۳۸ و بشاگرد ۴مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: مبتلایان به کرونا در هرمزگان , با خبرنگاران , رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان , عصربشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 18 خرداد 1399
بازدید : 333
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یازدهم فروردین امسال روز تلخی برای ایرانیان بود: در آن روز 3186 نفر به کرونا مبتلا شدند. بعد از آن، که هم مردم و هم دولت نگران شده بودند، بیش از پیش مراقبت کردند تا آمار کاهشی شود و شد. با این حال، غفلت فراگیری که همه مان را در بر گرفته باعث شد در روز 15 خرداد 1399، دوباره به قله برگردیم و رکورد مبتلایان بار دیگر شکسته شود:  3574 مبتلا در روز.

نمودارها نشان می دهد از یک ماه پیش، روند ابتلا و مرگ و میر افزایشی است و در این باره چند نکته قابل تأمل است:
 
1 - تا اینجای کار، ما آدم ها در برابر کرونا کم آورده ایم. قرار بود کرونا تمام شود و از قرنطینه و محدودیت های اجتماعی خارج شویم ولی تمام نشد و ما ناچار از پناهگاه هایمان بیرون آمده ایم.
 
تقریباً همه مان امیدوار بودیم در اردیبهشت یا خرداد شرّ کووید 19 کم شود و نفسی به راحتی بکشیم اما حالا خبر آمده که کرونا دوباره رکورد زده و موج دوم اش آغاز شده است؛ گرمای هوا هم افاقه نکرد!
 
2 - اگر انسان را "عادت کنندۀ بی خیال" تعریف کنیم، خطا نکرده ایم. دنبال هیچ دلیلی نگردید؛ همین کرونا و مقایسه روزهای اول و امروزش بهترین مدرک است. آن روزها چقدر رعایت می کردیم و جز در موارد ضرورت از خانه بیرون نمی آمدیم ولی اکنون انگار نه انگار که کرونا هنوز دارد می کُشدمان!
گو این که وقتی متوجه شدیم در برابر کرونا خلع سلاح هستیم، به "مکانیزم دفاعی بی خیالی" پناه بردیم.
 
3 - کرونا را هنوز جدی نگرفته ایم. چون نامرئی است و بی سر و صدا می کشد. اگر کووید 19 قیافه ای داشت مانند نظامیان سبیل دار بعثی و کشت و کشتارش صدای انفجار داشت، حتماً جدی ترش می گرفتیم.
 
جنگ ایران و عراق 2888 روز طول کشید و طبق آمار رسمی، 190 هزار ایرانی در جبهه های جنگ به شهادت رسیدند؛ یعنی به طور متوسط هر روز 66 نفر.
از آغاز کرونا در ایران -طبق اعلام رسمی- حدود 110 روز می گذرد و باز طبق آمار رسمی، در این مدت 8134 نفر جان خود را از دست داده اند؛ یعنی به طور متوسط هر روز 74 نفر.
 
به بیان دیگر، کرونا بیش از جنگ تحمیلی از ایرانیان قربانی می گیرد ولی سر و صدا ندارد و همین جاست که فریب می خوریم.
ما، با دشمنی خطرناک تر از بعثی های مجهز به توپ و تانک و موشک و جنگنده و بمب شیمیایی رو به رو هستیم؛ آن وقت خیلی هایمان به خودمان زحمت نمی دهیم بیرون از خانه، یک ماسک سبک بزنیم.
 
4 - با توجه به جمعیت 80 و چند میلیونی ایران، تا امروز یک هزارم جمعیت ایران کرونا گرفته اند. فاجعه است: از هر 1000 ایرانی یک نفر!
تازه این مربوط به کسانی است که کارشان به دکتر و بیمارستان کشیده و شناسایی شده اند و الا آمار بسیار بیشتر است و این یعنی، احتمال انتقال نیز بسیار بالاست.
 
5 - یک توهم تلخ طنزآمیز نیز فرایمان گرفته است. اول مغازه ها و رستوران ها و اماکن عمومی را بستند و بعد از مدتی گفتند بروید در فلان سایت ثبت نام کنید و کد رهگیری بگیرید و با رعایت پروتکل های بهداشتی، فعالیت تان را آغاز کنید.
 
اما واقعاً با رعایت کدام پروتکل های بهداشتی؟! وارد مغازه ها و رستوران ها و اماکن عمومی که کد رهگیری هم دارند بشوید و ببینید با قبل از کرونا چه تفاوتی دارند؟
همۀ فعالیت ها را عادی کرده اند و برای خالی نبودن عریضه، عبارت کلیشه ای "با رعایت پروتکل های بهداشتی" را تکرار می کنند؛ گو این که کرونا از این کلمات می ترسد!
 
شاید هم بتوانیم بگوییم انسان موجودی خودفریب است.
 
6 - کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من! تا حد امکان به جاهای شلوغ نروید، ماسک بزنید، ضدعفونی یادتان نرود و سیستم ایمنی بدن تان را مدام تقویت کنید. بپذیریم که وارد موج دوم کرونا شده ایم و مرگ های بیشتری در راه است،
 
 بیش از یک جنگ نظامی!
 
 جعفر محمدی


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: تلفات انسانی , کرونا , ایران جنگ تحمیلی , مردم و دولت , ماسک ,
تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1398
بازدید : 281
نویسنده : فــردیـن احـمدی

از ترخیص شش مصدوم تا راهی اتاق عمل شدن یکی از مصدومی

به گزارش عصر بشاگرد؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشریح آخرین وضعیت مصدومین واژگونی وانت سایپای حامل دانش آموزان در روستای دستگرد درگاز بشاگرد پرداخت.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: خوشبختانه امروز از نخستین ساعات اطلاع از موضوع، تمامی کادر فوریت های پزشکی و درمانی نیز تلاش خود را برای امداد رسانی و بهبود وضعیت مصدومین انجام دادند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی مصدومین به جز یک نفر با بهبود وضعیت از مراکز درمانی ترخیص یافتند، اضافه کرد: یکی از مصدومین به دلیل شکستگی از ناحیه مچ دست چپ فردا در بیمارستان شهر میناب راهی اتاق عمل می شود.

به گزارش ایسنا، وانت سایپا که ۱۵ دانش آموز را از روستاهای سرتنگ، بند بارک و موردان دربند صلاح در بشاگرد استان هرمزگان به مدرسه رازی دستگرد درگاز می‌برد ساعت ۶:۴۵ روز سه شنبه ۱۴آبان ۹۸ بر اثر سانحه رانندگی واژگون شد و بر اثر این حادثه تلخ یک دانش آموز دختر ۱۳ ساله و یک دانش آموز پسر ۱۳ ساله به علت شدت جراحات وارده جان باختند.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: مصدومان حادثه بشاگرد , دانش اموزان , بشاگردی , سانحه رانندگی , ترخیص , دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ,
تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1398
بازدید : 183
نویسنده : فــردیـن احـمدی

آرزوهای دست نیافتنی ترامپ برای مقابله دریایی با ایران، روسیه و چین

 

نیروی دریایی آمریکا، ناوگان دریایی جدید و عظیمی را برای مقابله با روسیه، چینن و ایران در منطقه خلیج فارس درخواست کرده که به نظر می رسد با توجه به هزینه های سرسام‌آور چنین طرحی، این ناوگان نیامده غرق شده است.

 به گزارش عصر بشاگرد؛ بنابر گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، آمریکا قادر نیست مخارج ناوگان جدید دریایی از 355 کشتی را تأمین کند. نیروی دریایی آمریکا گویی برای بابانوئل نامه «آرزو» فرستاده و خواهان دریافت ناوگانی از 355 کشتی جنگی شده است.

دریادار روبرت بورکه معاون ریاست عملیات نیروی دریایی آمریکا در یک کنفرانس که اخیرا برگزار شد گفت:«آیا 355 کشتی را دریافت خواهیم کرد؟ به نظر من در وضعیت کنونی که نیروی دریایی در صدر فهرست نیازهای عملیاتی قرار دارد، ما می‌توانیم امیدوار باشیم حدود 305 تا 310 کشتی جنگی دریافت کنیم که احتمالا مجهز و آماده برای بهره‌برداری باشند».

نیروی دریایی آمریکا خواهان دریافت 205.6 بیلیون دلار از بودجه سال 2020 شده است که بیش از اقتصاد اکثر کشورهای جهان است. اما حتی اگر کنگره این درخواست را بپذیرد، تعداد کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا تا سال 2024 فقط به 314 کشتی خواهد رسید که البته بیش از 280 کشتی کنونی است اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به هدف اصلی 355 کشتی جنگی تا سال 2047 آمریکا دارد.

نتیجه‌گیری بورکه منطقی است: پول بیشتر یعنی کشتی بیشتر. اگر حد درخواست خود را بالا نبریم و در همین سطح نگه داریم نمی توانیم به اهدافی که در مقابل خود قرار داده‌ایم برسیم و در همین سطح کنونی باقی مانده و حتی افت خواهیم کرد.

ناوگانی که مجهز به کشتی های جنگی پیشرفته باشد به ما کمک خواهد کرد بهتر با حضور مطمئن چین در اقیانوس آرام و بازگشت روسیه به اروپا و البته تهدیدات ایران در خلیج فارس مقابله کنیم. اما ایجاد چنین ناوگانی بسیار گران تمام خواهد شد. مطابق با برآورد دفتر بودجه کنگره آمریکا، ساخت کشتی های جنگی جدید 27 بیلیون سالانه تا 2047 خرج برخواهد داشت. کشتی های کوچکتر خرج کمتری خواهند داشت. اگر ناوگان در همین اندازه باقی بماند مخارج کشتی‌سازی آمریکا در سطح 22.4 بیلیون سالانه قرار خواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ناوگان دریایی جدید آمریکا , مقابله با روسیه , چین و ایران , ناوگانی از 310 , کشتی جنگی ,
تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1398
بازدید : 252
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یادمان باشد صاحبان انقلاب همین مردم پا برهنه هستند که خداوند وعده نصرت به انان داده و حضرت روح الله امام خمینی عزیز و امام خامنه ای آنان را ولی نعمتان معرفی کرده اند
پس عزیزان صاحب منصب تا دیر نشده و خدای ناکرده عزیز دیگری قربانی قهر راه پر پیچ وخم و نا هموار بشکرد نشده دست بجنبانید و بشکرد را بهره مند از راهی هموار نماید که بی شک دعای خیر این فقیر مردم ولایی ذخیره اخرتتان خواهد شد.


امنیت تنها به معنی عدم جنگ در کشور نیست ، امنیت حقیقی یعنی تمام افراد جامعه بدون توجه به نژاد ، دین ، طبقه  جنسیت و پایگاه اجتماعی از حقوق یکسان برای رشد برخوردار باشند.

 

به گزارش عصر بشاگرد؛ بشاگرد دارای راههای صعب العبور است که متاسفانه جز همین نیسان های ابی خودروهای دیگری توان تردد در مناطق روستایی ندارند حتی جاده های مواصلاتی اصلی که مسیر تردد مردم محروم بشکرد به میناب ویا جاسک و قلعه گنج هست در واقع یک مسیر مال رو بوده که روی ان قیر پاشیده اند پر از گردنه های غیر اصولی وغیر استاندارد.
براستی مردم بشکرد کی باید از این همه رنج خلاصی یابند؟


راه اساسی ترین ابزار توسعه است.


امنیت, سلامت, اقتصاد, بهداشت, اموزش و... همه وهمه نیازمند راهی امن و قابل اطمینان هستند تا بتوانند خدمات ارائه نمایند هنوز بعد از سالها بشکرد رنگ اتوبوس را بخود ندیده است ومردم یا با ماشین های سواری ویا با وانت های سایپا و امثال ان به شهر های میناب وجاسک تردد می کنند که علیرغم خطرات جانی گاه پلیس راه نیز که بی خبر از مشکلات مردم شریف بشکرد می باشد مبادرت به جریمه رانندگان اینگونه خودرو می کنند وزخمی بر زخمهای انان اضافه می کنند بدون انکه بدانند که همین وانت ها نقش امبولانس, سرویس مدارس, ماشین عروس, ماشین حمل ,آذوقه و احشام و... خلاصه همگونه سرویس دهی را ایفا می کنند.


براستی چه کسی مقصر است؟


گمان می کنم مردم بشکرد مقصرا که با همه محرومیت ها ساخته اند و مرزداران خوبی برای استان بوده اند.
دلیر مردانی که کمتر کسی از آنها را میابی که بسیجی نباشد و خود را حافظ انقلاب نداند.
والله مردم بشکرد همان اندازه ایرانی هستند که مردم پر طمتراق شمال تهران همان های که به مرفه هان بی درد معروفند.
همان هایی که تا تقی به توقی بخورد می روند خارج و باز همین مردمانی نجیب همچون بشکردیهای بزرگوارند که سنگرهای جهاد را پر می کنند و شانه از بار حمایت نظام خالی نمی کنند.
آیا هنوز وقت آن نرسیده مسئولین محترم استانی با پیگیری مجدانه و جذب اعتبارات ملی این آرزوی دیرین مردم یعنی راه را هموار کنند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث دلخراش نباشیم و اینگونه عزیزانمان پر پر نشوند؟


آیا نمایندگان محترم راهی برای خاتمه دادن به این جاده های مرگ ندارند یا نه فقط مردم بشکرد به درد رای دادن می خورند ووقت کار و تخصیص اعتباربه بشکرد باز کف گیر به ته دیگ می خورد و با ذکر اینکه توجیه اقتصادی ندارد قضیه فیصله می یابد؟


آیا توجیه امنیتی, اجتماعی و مهمتر از همه انسانی ندارد؟


یادمان باشد صاحبان انقلاب همین مردم پا برهنه هستند که خداوند وعده نصرت به انان داده و حضرت روح الله امام خمینی عزیز و امام خامنه ای آنان را ولی نعمتان معرفی کرده اند
پس عزیزان صاحب منصب تا دیر نشده و خدای ناکرده عزیز دیگری قربانی قهر راه پر پیچ وخم و نا هموار بشکرد نشده دست بجنبانید و بشکرد را بهره مند از راهی هموار نماید که بی شک دعای خیر این فقیر مردم ولایی ذخیره اخرتتان خواهد شد.


امنیت تنها به معنی عدم جنگ در کشور نیست ، امنیت حقیقی یعنی تمام افراد جامعه بدون توجه به نژاد ، دین ، طبقه  جنسیت و پایگاه اجتماعی از حقوق یکسان برای رشد برخوردار باشند.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حوادث دربشاگرد , دانش اموزان , بشاگردی , 29 دانش آموز , مصدومان حادثه , قضایی , دادگستری هرمزگان , تسلیت , عصربشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1398
بازدید : 271
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:
 

ورود دستگاه قضایی هرمزگان به موضوع استانداردسازی سرویس مدارس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رسیدگی ویژه به پرونده قضایی حادثه واژگونی وانت حامل دانش آموزان بشاگردی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی هرمزگان به موضوع استانداردسازی سرویس مدارس ورود پیدا خواهد کرد.

 
به گزارش عصر بشاگرد؛رئیس کل دادگستری هرمزگان درگفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، درباره وقوع حادثه واژگونی وانت حامل ۱۵ دانش آموزان بشاگردی که منجر به جان باختن دو نفر از آن‌ها شد، گفت: بر اساس این حادثه،  دستور تشکیل پرونده قضایی، رسیدگی ویژه و انجام اقدامات قانونی در این خصوص صادر شده است.

وی دقایقی پس از وقوع این حادثه ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان حادثه تلخ واژگونی خودروی حامل دانش آموزان بشاگردی دستوراتی در راستای تشکیل پرونده، رسیدگی ویژه و تکمیل تحقیقات با قید فوریت در خصوص بررسی علل این حادثه صادر و تأکید کرد: در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از تکرار حوادث از این نوع، دستگاه قضایی استان به اداره کل آموزش پرورش اعلام نموده به سرعت نسبت به استانداردسازی سرویس مدارس بشاگرد و اختصاص اتوبوس و خودرو‌های مناسب اقدام نماید.

علی صالحی همچنین از عیادت و بررسی آخرین وضعیت مصدومان حادثه که در بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) سردشت درحال مداوا هستند توسط مسئولان قضایی خبر داد و ضمن تأکید بر درمان سریع حادثه دیدگان افزود: در خصوص متوفیان حادثه نیز تأکیدات لازم در راستای تسریع اقدامات قانونی، احراز هویت، بررسی علل فوت و تحویل به خانواده‌ها به پزشکی قانونی استان ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر رسیدگی سریع به پرونده قضایی این تصادف و شناسایی مقصر یا مقصرین و علل وقوع این حادثه دستور بررسی وضعیت ایمنی خوردو و دانش آموزان را نیزصادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام کارشناس‌ها، میزان تقصیر مقصران حادثه به صورت دقیق انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است: وانت سایپا که 29 دانش آموز را از روستا‌های سرتنگ، بند بارک و موردان دربند صلاح در بشاگرد استان هرمزگان به مدرسه رازی دستگرد درگاز می‌برد ساعت ۶:۴۵ روز سه شنبه ۱۴آبان ۹۸ بر اثر سانحه رانندگی واژگون شد و بر اثر این حادثه یک دانش آموز دختر ۱۳ ساله و یک دانش آموز پسر ۱۳ ساله به علت شدت ترومای وارده جان باختند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حوادث دربشاگرد , دانش اموزان , بشاگردی , 29 دانش آموز , مصدومان حادثه , قضایی , دادگستری هرمزگان , تسلیت , عصربشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 13 آبان 1398
بازدید : 292
نویسنده : فــردیـن احـمدی

درگیری خونین دو طایفه بزرگ در هرمزگان به صلح انجامید

به گزارش عصر بشاگرد؛ با تلاش مسوولان قضایی و معتمدان محلی، درگیری خونین میان دو طایفه بزرگ سهرابی و شهسواری در شرق استان هرمزگان در مناطق هشتبندی و بشاگرد به صلح و سازش ختم شد.

مراسم صلح میان این دو طایفه بزرگ با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان، جمعی از ریش سفیدان، معتمدان محلی و اعضای شورای تامین برگزار شد که در آن سران دو طایفه هم قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش آمده را از میان بردارند.

رییس کل دادگستری هرمزگان عصر یکشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: دو طایفه شهسواری و سهرابی در شرق استان از پنج سال پیش تاکنون با یکدیگر در نزاع و درگیری بودند که در نتیجه اختلافات این دو طایفه نیز دو نفر کشته و چندین مورد درگیری منتهی به آسیب‌های بدنی رخ داده بود.

علی صالحی بیان داشت: سرانجام در آستانه میلاد با سعادت حضرت رسول (ص) و با تلاش معتمدان محلی، شوراهای حل اختلاف و اعضای شورای تامین ، این دو طایفه پس از پنج سال با یکدیگر صلح کردند.

وی با اشاره به نگاه ویژه دستگاه قضایی مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه،  افزود: از مردم نیز خواستاریم تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در جهت ترویج سنت حسنه صلح در جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: صلح و سازش دربشاگرد , درگیری خونین , بشاگرد , دادگستری هرمزگان , قوه قضاییه , استان هرمزگان ,
تاریخ : پنج شنبه 26 مهر 1397
بازدید : 613
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سال 89 از مرکز پلیس 110 به ما اعلام شد که مردی به نام «مهردل» در خانه اش به ضرب گلوله به قتل رسیده است که در ادامه همراه با اکیپی از تشخیص هویت برای بررسی ماجرا به محل جنایت رفتیم.


به گزارش عصر بشاگرد به نقل از قانون، در بررسی محل جنایت متوجه شدیم مقتول در سالن پذیرایی به پشت افتاده است و جای چند گلوله در بدن وی کاملا مشخص بود. گلوله ها به شکم و شانه راست او برخورد کرده بود و تجسس ها حاکی از این بود که هفت گلوله کلاشینکف شلیک شده است.
همسر قربانی به نام «بلقیس» که بچه اش را در آغوش گرفته بود همچنان در شوک این جنایت قرار داشت و در حالی که گریه می کرد ماجرای این جنایت هولناک را این گونه برای مان توضیح داد که داخل آشپزخانه در حال آشپزی بوده و پسر کوچکش هم خواب بوده و شوهرش نیز در اتاق کناری در حال تلاوت قرآن بوده که یک دفعه صدای رگبار گلوله را شنیده است.
وی مدعی بود که مرد مسلحی را دیده که از اتاقی که شوهرش آنجا بوده به بیرون فرار کرده است در حالی که سر و صورتش را با پارچه ای پوشانده بوده تا شناسایی نشود. تحقیقات پیرامون علت و انگیزه قتل مهردل از خانواده او و نزدیکانش به عمل آمد. آن ها ادعا کردند که پسرشان با کسی خصومت و دشمنی نداشته است و نمی دانند چرا فرزندشان به قتل رسیده است! در حالی که خانواده مهردل قصد داشتند ما را از مسیر اصلی پرونده منحرف کنند شواهد نشان می داد قربانی از افراد سابقه دار است و خواهرزاده اش به نام بهنام توسط متهمی به نام «یاسر» چندی پیش به خاطر اختلاف بر سر یک خودرو با شلیک 23 گلوله به قتل رسیده است.
بررسی این پرونده نشان داد یاسر تحت تعقیب قضایی و پلیسی قرار گرفته است تا اینکه مشخص شده وی نیر توسط افراد ناشناسی در منطقه ...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: قتل , درگیری , شلیک مرگبار , عصر بشاگرد , پلیس , امنیت , 110 ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1396
بازدید : 453
نویسنده : فــردیـن احـمدی

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک جزئیات حادثه تصادف رئیس دادگستری این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش عصر بشاگرد؛ احمد گمتیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جاسک، با تائید خبر فوت حسین حبیب‌زاده بیژنی رئیس دادگستری جاسک، و تسلیت این واقعه اظهار داشت: این اتفاق در فاصله 85 کیلومتری محور جاسک میناب رخ داده است.

وی ادامه داد: مرحوم یاد شده و همسرش بر خودروی پژو سوار بوده که در تصادف با شترهای سرگردان خودروی وی منحرف شده و همسر ایشان نیز مصدوم و روانه بیمارستان شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک اضافه........



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: فرماندارجاسک , رئیس دادگستری جاسک , درگذشت , شهرستان جاسک بیش از پنج هزار شتر دارد ,
تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1396
بازدید : 193
نویسنده : فــردیـن احـمدی
شترهای سرگردان در شرق هرمزگان نفس ها را میگیرند.
 شترهای سرگردان در شرق هرمزگان نفس ها را میگیرند
بر اثر برخورد خودروی سواری  با شتر در محور سیرک  - بندرجاسک یک نفر کشته و یک نفر دیگر مصدوم شدد.

خودروی مذکور به دلیل عدم توجه راننده به جلو و نبود دید کامل در شب  با شتر برخورد کرد و منحرف شد.

  متاسفانهاین خودرو دو نفر نفر داشته است که یکی براثر ضربات سنگین در دم جان باخت و نفر دوم مصدوم شد و برای ادامه درمان به بیمارستان شهرستان میناب انتقال داده شد.
 
داشتن جاده ایمن از حقوق مسلم هر شهروند اجتماعی است و از جهتی احداث جاده ایمن نیز از وظایف ذاتی حکومت است ولی محور جاسک - سیریک که سال‌هاست مطالبه مردم است ایمن نیست و به‌عنوان قتل‌گاه می‌توان از آن نام برد


شهرستان سیریک درفاصله 82 کیلومتری شهرستان میناب قراردارد.
 
 
انتهای پیام//


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: شهرستان سیریک , تصادف , فوت , شترسوراری , شهرستان میناب , مسیرارتباطی , شرق هرمزگان ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1396
بازدید : 210
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 
در هفته جاری در مسیر ارتباطی مرکز بشاگرد به خمینی شهر یک دستگاه خودرو سواری به دلیل نبوده ایمنی راه و پیچ های تنده جاده نزدیک روستای تچک به دره سقوط کرد.



به گزارش عصربشاگرد؛ در هفته جاری یک دستگاه خودروی سواری متعلق به کارکنان کلانتری مرکزی شهرستان بشاگرد به علت نبود ایمنی راه و پیچ های تند جاده ای از مسیر منحرف و به دره سقوط کرد.

خوشبختانه در این حادثه فوتی نداشته و هر سه سرنشین حادثه دیده حال جسمانی خوبی دارند.


در این حادثه رئیس کلانتری و دو سرباز همراه وی از ناحیه دست و پا مصدوم و برای درمان به بیمارستان مرکز شهرستان بشاگرد اعزام شدند.

 تصادف جاده ای دربشاگرد سانحه های رانندگی در بشاگرد سانحه رانندگی دربشاگر دو نفر را راهی بیمارستان بشاگرد کرد

 

انتهای پیام//


 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حوادث رانندگی دربشاگرد , کلانتری بشاگرد , پاسگاه , نیروی انتظامی , تچک , سقوط خودرو , بشاگرد , بیمارستان , ایمنی راه , رئیس کلانتری , بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1396
بازدید : 231
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در هفته جاری بازهم بشاگرد شاهد تصادف راکب موتور سوار با ماشین سواری پژو 405 در سه راهی نیروگاه برق جکدان بود.

 

تصادفات سریالی در سالجاری در شهرستان بشاگرد+عکس

جادههای شهرستان بشاگرد بر اثر حوادث رانندگی و خسارت جانی و مالی ناشی از آن،بر ضرورت انجام قدامات اساسی می بایست نقشه راهی مناسب برای بهبود وضعیت فعلی این منطقه مشخص شود.

 

نبود ایمنی راه و استفاده از راهنمای راه در این منطقه باعث صدمات بسیار سنگینی را به خانواده تحمیل می کند.

مسیرهای ارتباطی بشاگرد بدلیل کوهستانی پیچ های بسیاری تند همواره پرتگاه های بسیار خطرناکی دارد که درصورت نبود مهارت راننده در این مسیر باعث حوادث جیران ناپذیری خواهد بود....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: نبود ایمنی راه , بشاگرد , هرمزگان , مهارت رانندگی , وزارت راه , شهرسازی , بیمارستان میناب , راهنمای و رانندگی , حادثه , تصادفات جاده ای , شرق هرمزگان , سردشت بشاگرد , جکدان بشاگرد , خبرداغ , نقشه راه مناسب , صدمات رانندگی ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1396
بازدید : 240
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حمله یوزپلنگ به دامداران و اهالی روستاهای بشاگرد برای چندمین بار است رخ میدهد، متاسفانه هیچ مراجعی پاسخگو نیست?

به گزارش عصر بشاگرد؛به دنبال حمله پلنگ به یک دامدار دریکی از روستاهای شهرستان بشاگرد این دامدار را زخمی و روانه بیمارستان کرد،عصر روز پنجشنبه تیرماه سال جاری دامداری از اهالی روستای دستگرد سورگ بدنبال تعدادی از احشام کمشده خود از روز قبل بود که ناگهان یوز پلنگ وحشی به این مرد میانسال حمله ور،وی از ناحیه گوش و صورت در پی حمله پلنگ زخمی شد،پس از انجام مراحل اولیه درمان فرد یاد شده در بیمارستان بشاگرد، بر اثر شدت جراحت های وارده وی به بیمارستان میناب منتقل شد.


شهرستان بشاگرد بدلیل شرایط کوهستانی بودن  جایگاهی برای زیست اینگونه حیوانات وحشی می باشد،متاسفانه در طی سالهای گذشته چندین بار به گوسفندان و دامداران حمله ور شدند و تعداد زیادی از احشام را قربانی کردند،علی رخم تمام پیگیری های انجام شده متاسفانه هیچ مراجعی پاسخگویی مطالبات دامداران این منطقه نشده است.

یادرآور می شود یک خانواده روستای در سال 1391 دربشاگرد با درخواست وام از جهاد کشاورزی تعدادی دام برای امرار معاش خریداری کرده بودند، پلنگ ها ۶۳ رأس گوسفندان را تلف و پاسخ محیط زیست به مردم این است که ما مجوز جابه جایی این حیوانات وحشی را نداریم، مردم بیشتر از جان حیوانات از جان خود مراقبت کنند.
و همچنین در این امر هیچگونه اطلاع رسانی از محل زندگی این یوزپلنگ ها از طرف محیط زیست برای مردم و اهالی روستاها آنجام نگرفته است.

روستای دستگرد سورگ در 45کیلومتری مرکز شهرستان بشاگرد قرار دارد و شغل بیشترساکنین این روستاها دامداری و کشاورزی است که اغلب از همین کار امرار معاش می کنند.


انتهای پیام//




:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حمله پلنگ , دامدار , یوزپلنگ ها , محیط زیست , بیمارستان , بشاگرد , روستای , دستگرد , سورگ , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1396
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بخشدار بخش گوهران شهرستان بشاگرد گفت: یک دستگاه لودر در محور روستای شَهورخ این شهرستان به دره سقوط کرد که در این حادثه 2 نفر جان خود را از دست دادند.

 یک دستگاه لودر در محور روستای شَهورخ این شهرستان به دره سقوط کرد که در این حادثه 2 نفر جان خود را از دست دادند

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد؛یوسف حسینی افزود: این لودر متعلق به بخش خصوصی بود که عصر روز گذشته برای بازگشایی مسیر برق رسانی و حفر چاله های تیرهای برق روستای شَهورخ مشغول بکار بود که ناگهان به علت کوهستانی بودن منطقه، نامناسب بودن مسیر و تسلط نداشتن راننده به دره سقوط کرد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: لودر , بخش گوهران , حادثه , شهورخ , , سقوط لودر , بخش , گوهران , بشاگرد , سقوط لودر ,
تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1395
بازدید : 242
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان درواکنش به واژگونی خودروی نیسان حامل دانش‌آموزان در «بشاگرد» گفت: به دلیل نامناسب بودن راه‌های ارتباطی چاره‌ای جز استفاده از نیسان نداریم.

 به گزارش عصر بشاگرد؛ در پی انتشار خبر واژگونی یک دستگاه نیسان حامل دانش‌آموزان بشاگردی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با ارائه توضیحاتی در این باره گفت: توسعه نیافتگی راه‌های ارتباطی در مناطق صعب العبور کشور استفاده از خودروی نیسان را ضروری می‌کند.
 به گفته دانش هاشمی‌پور، استفاده از خودروهای غیرسواری برای سرویس دانش‌آموزان مورد تأیید آموزش و پرورش نیست؛ اما به دلیل توسعه نیافتگی لازم در بخش راه‌های ارتباطی در برخی مناطق از جمله در شهرستان بشاگرد، چاره‌ای جز استفاده از خودروهایی که توانایی تردد در مناطق سخت گذر و خاکی را داشته باشند، نیست. در این حادثه که در محور بشاگرد به جاسک رخ داد تعدادی از دانش‌آموزان مصدوم شدند که با انتقال سریع به مراکز درمانی، خوشبختانه مصدومان به‌صورت سرپایی درمان و فقط یک نفربه خاطر کنترل وضعیت جسمانی‌اش تحت نظر قرار گرفت.

 

انتهای پیام//

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: توضیح آموزش و پرورش , در مورد واژگونی نیسان , حامل دانش‌آموزان , عصربشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 9 آبان 1395
بازدید : 734
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 براساس این گزارش یک کودک ۴ ساله در روستای آخران از روستاهای بخش گافر و پارامون بر اثر نیش عقرب در گذشت.

 
به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز؛ روز چهارشنبه ۵ آبان ماه سال جاری کودک ۴ ساله اهل روستا آخران بخش گافر و پارامون در پی عقرب زدگی به شهر بنت از توابع شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان می روند که به علت نبود تجهیزات لازم نتوانستند جان این کودک ۴ ساله را نجات دهند.
 
به علت وضعیت وخیم کودک والدین این کودک روز پنجشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه فرزندشان را به بیمارستان بشاگرد منتقل می کنند و به گفته پزشک بیمارستان بشاگرد زمانی که کودک به بیمارستان منتقل می شود کودک در کما بوده و ۲۴ ساعت از زمان نیش عقرب گذشته بوده که به علت خونریزی ادرار و با وجود تلاش های زیاد تیم پزشکی این شهرستان نتوانستند جان این کودک را نجات دهند و ساعت یک بامداد ۷ آبان ماه فوت این کودک را اعلام می کنند.
 
سرانجام داستان زندگی بتول دختر بچه ۴ ساله بخش گافر و پارامون بشاگرد به پایان خود رسید. نبود امکانات پزشکی شهر بنت از توابع شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان و همچنین نبود راه ارتباطی مناسب بین روستاهای بخش گافر و پارامون و مرکز شهرستان بشاگرد و استان هرمزگان علت فوت این کودک ۴ ساله بود و روز گذشته با وجود تلاش تیم های پزشکی بشاگرد جان خود را از دست داد و کمی آن سوتر از مکانی که زهر عقرب وارد بدنش شده بود برای همیشه به خواب فرو رفت سرنوشتی که امکان تکرارش برای بتول های دیگر نیز وجود دارد.
 
امسال با توجه به افزایش بارندگی و تراکم پوشش گیاهی، شمار حشره های موذی و انواع خزندگان در بشاگرد به شدت افزایش یافته است.
 
دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز با اشاره به فوت یک کودک ۴ ساله بشاگردی بر اثر نیش عقرب؛ اظهار کرد: عقرب گزیدگی به دلیل گرما و شرجی هوا در هرمزگان و دیگر مناطق جنوبی کشور بیشتر از دیگر مناطق روی می‌دهد که در صورت جدی نگرفتن آن حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.
 
نوروزیان آمار عقرب گزیدگی‌های سال گذشته را سه هزار و ۷۰۴ نفر اعلام کرد که هیچ مرگ‌ومیری در این زمینه وجود نداشت و در منطقه بشاگرد هم در سال ۹۵ تاکنون ۱۹ مورد گزش بوده که تنها دو مورد مرگ ثبت‌شده که دو کودک ۸ و ۹ ساله در بشاگرد و بندرعباس به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی جان‌ باخته‌اند.
 
وی با اشاره به فوت کودک ۴ ساله بشاگردی که در روز گذشته اتفاق افتاد؛ افزود: علت فوت این کودک بی امکاناتی پزشکی شهر بنت بوده است که در مرز سیستان بلوچستان واقع شده است.
 
فاطمه نوروزیان بیان کرد: ۲۴ ساعت از زمان نیش عقرب گذشته بوده است تا که به بیمارستان شهرستان بشاگرد منتقل می شود کودک در کما بوده است و کاری از تیم پزشکی این شهرستان بر نمی آمده است و کودک بعد از یک ساعت فوت می کند.
 
توسعه خدمات پزشکی، حذف واقعی محرومیت و کپر نشینی و احساس مسئولیت برخی از مسئولان آرزویی است که شاید با مرگ بتول زنده شود.
 
نبود راه ارتباطی مناسب بین روستاهای بخش گافر و پارامون با مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت هم یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به فوت بتول شد، چرا که اگر مسیر بین روستای آخران تا شهر سردشت آسفالت و هموار بود قطعاً این دختر چهار ساله زودتر به بیمارستان می رسید.
 
 
 
انتهای پیام/ح.پ
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: عقرب،حوادث بشاگرد،بیمارستان ،بتول،کودک 4ساله ،عقرب گزیدگی ,
تاریخ : یک شنبه 13 تير 1395
بازدید : 261
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 خواهر و برادری که برای انجام تماس تلفنی با برادر خود به روستای همجوار رفته بودند برای اینکه خطوط مخابراتی دوچار حریق شده بود دوچار سانحه شدند.

 

 نتیجه تصویری برای سوانح رانندگی با موتور



به گزارش عصر بشاگرد؛ شهرستان بشاگرد یکی از شهرستانهای محروم ایران و در شرق استان هرمزگان واقع گردیده است و در کلیات فرهنگی و اجتماعی هبیچگونه رسیدگی  صورت نگرفته،جاده های خاکی این شهرستان همچنان صدمات جبران ناپذیری را به مردم این منطقه متحمل می سازد.
در حوادث رانندگی که دیروز در شهرستان بشاگرد رخ داد باعث شد دو نفر را روانه بیمارستان کند.
 با توجه به گزارشات رسیده خواهر و برادری  که بدلیل نبود خطوط تلفنی از روستای بشنو به نزدیگترین روستا برای برقراری تماس تلفنی با برادر خود که در جزیره کیش مشغول بکار است داشته باشند با وسیله موتوری خود از مسیر منحرف شدند و هر دو نفر از ناحیه دست و پا آسیب دیدند.
هر دو سرنشین موتور سیکلیت خواهر و برادر هستند که بدلیل نبود امکانات رفاهی و خدماتی بیمارستان شهرستان بشاگرد به بیمارستان شهرستان میناب اعزام شده اند.
هر دوی مجروح حادثه دیده تحت درمان در بیمارستان شهرستان میناب بستری می باشند.
 
انتهای پیام//

 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: هر دو سرنشین موتور سیکلیت خواهر و برادر هستند که بدلیل نبود امکانات رفاهی و خدماتی بیمارستان شهرستان بشاگرد به بیمارستان شهرستان میناب اعزام شده اند ,
تاریخ : پنج شنبه 10 تير 1395
بازدید : 772
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

محیط بانانی که هیچگونه توجهی به شرح وظایف خود ندارند و در کمال ناباوری خود به صید شکار روی آورده اند.
 
 
به گزارش عصر بشاگرد براساس گزارشات مردمی از بشاگرد؛ محیط بانانی که از اداره محیط زیست استان حقوق دریافت می کنند خود به همراه افراد دیگر به جای اینگه جلوگیری کنند از صید شکار و محیط زیست محیط بانان هم همراهی می کنند شکارچیانی که قصد تخریب محیط زیست را دارند.
در بشاگرد هرمزگان هر روز در بیشتر روستاها یک یا چند نفر به کوه به شکار آهو ها و بزهای کوهی می روند حتی المقدور یک بز کوهی را شکار می کنند و شکار بزکوهی را افتخاری بزرگ می دانند.
 
در این شهرستان بدلیل کوههای زیادی که دارد بزهای کوهی فراوانی در این منطقه زیست می کنند و صیادان بی رحم هر روز در حال شکار این حیوانات وحشی و ضربه به محیط زیست هستند.
در بیشتر روستاههای بشاگرد اسلحه های جنگی زیادی وجود دارد که توسط بسیج و سپاه در اختیار مردم قرار گرفته است برای حفظ حریم و ارزش های انقلابی و جلوگیری از ورود قاچاق مواد مخدر از استان سیستان بلوچستان وکرمان، ولی متاسفانه برخی از این سلاح های جنگی را برای نابودی محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرد.
 
بنابراین مردم شریف شهرستان بشاگرد جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از انقراض بزهای کوهی از دادگستری استان به استناد به ماده ۱۱ قانون شکار و صید متهم به این امر را به جرم شکار غیرمجاز پیگیری و محکوم نماید.
با توجه به تکرار نقص قانون از طرف شکارچیان غیر مجاز، اقدامی سریع جهت جلوگیری از انقراض و حفظ محیط زیست و کشتار بی رحمانه حیوانات از مسوولان استان و شهرستان بشاگرد را مطلبد.
 
انتهای پیام//
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حیاط وحش بشاگرد؛انقراض حیاط وحش در بشاگرد؛محیط زیست , نقص قانون ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 165
نویسنده : فــردیـن احـمدی

ماموران پلیس راه قلعه گنج-بشاگرد حین کنترل محورهای عبوری یک دستگاه خودروی پژو پارس را به علت تخلفات حادثه ساز متوقف کردند.

 

یک دستگاه پژو پارس باحدود 24 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده در قلعه گنج توقیف شد. 
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما / ستوان یکم حسین حاتمی رئیس پلیس راه قلعه گنج گفت: ماموران پلیس راه قلعه گنج-بشاگرد حین کنترل محورهای عبوری یک دستگاه خودروی پژو پارس را به علت تخلفات حادثه ساز متوقف کردند.  وی افزود: ماموران با استعلام از سیستم مرکز کنترل ترافیک دریافتند این خودرو 23 میلیون و 750 هزار ریال خلافی پرداخت نشده دارد و خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.
  رئیس پلیس راه قلعه گنج گفت : برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی بیش از 10 میلیون ریال باشد، خودرو به پاکینگ انتقال داده می شود.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: توقیف خودرو با حدود 24 میلیون ریال خلافی , ماموران پلیس راه قلعه گنج , بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
بازدید : 433
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بندرعباس :
چهارسرنشین یک قایق صیادی که درآبهای خلیج فارس محدوده جزیره ابوموسی غرق شده بودند امروز نجات یافتند .
به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما ؛ رئیس حفاظت ایمنی دریانوردی اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان گفت : صیادان بندرلنگه ای عصر دیروز هنگام غرق شدن در 25 کیلومتری ابوموسی تلفنی از گروه امداد و نجات این جزیره درخواست کمک کردند .
اسماعیل مکی زاده افزود : شناور ناجی به همراه قایق های همیار با گشت زنی در ساحل ابوموسی ساعت 2 بامداد امروز 4 سرنشین قایق صیادی سرگردان را در8 کیلومتری تنب بزرگ و کوچک نجات دادند .
0002



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: نجات 4 سرنشين يک قايق صيادي درنزديکي ابوموسي ,
تاریخ : جمعه 20 آذر 1394
بازدید : 279
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 آتش سوزی شب گذشته کارتن های بسته بندی محصولات  کشاورزی را در هشت بندی دو  طعمه خود کرد.

تصاویر آتش سوزی در روستای هشتبندی دو هشتبندی هشت بندی هرمزگان

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار پایگاه خبری هشت بندی ،ساعت 20:30 دقیقه  پنج شنبه شب گذشته آتش سوزی در محل نگهداری کارتن های بسته بندی محصولات کشاورزی  در محله احمد آباد روستای هشت بندی دو قریب به یک تن از این کارتن ها را تبدیل خاکستر کرد.


  این آتش سوزی که در یک محله مسکونی روی داد وزش شدید باد بر شدت آن افزود و ترس از سرایت شعله های آتش به منازل مسکونی مردم این محله ارا سرگردان کرد و همه اهالی به دلیل نبود ماشین آتش نشانی در  500 خانوار  شان ، به صورت سراسیمه با وسایل ابتدایی اقدام خاموش کردن آتش سوزی کردند که بعد از پیگیری های  امام جمعه، بخشدار و شوراهای اسلامی روستا بعد از گذشت دو ساعت ماشین های اتش نشانی از روستاهای همجوار و شهرداری هشت بندی خود را به محل حادثه رساندند   و بعد از چند ساعت تلاش در ساعت 12 شب  با کمک اهالی این آتش سوزی مهار شد.


قابل ذکر است محله احمد آباد هشت بندی دو دارای 20 خانوار می باشد که آتش سوزی شب گذشته به دلیل طوفان شدید و ترس از سرایت به منازل اهالی باعث ایجاد رعب و وحشت در بین آنها شد. 

 

نکته قابل توجه در این آتش سوزی حضور به موقع آقای بهرامی نژاد عضو شورای اسلامی هشت بندی دو پس از تماس اهالی در محل حادثه و پیگیری تامین ماشین آتش نشانی و نظارت بر حسن اجرای خاموشی آین آتش سوزی تا دقایق پایانی این حادثه بود که دلگرمی و قدردانی اهالی را از این حضور به موقع و پیگیری مشکل را در پی داشت.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: آتش سوزی در محل نگهداری کارتن های بسته بندی , آتش سوزی در شب طوفانی در هشت بندی دو ,
تاریخ : چهار شنبه 4 آذر 1394
بازدید : 251
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

رشد قارچ‌گونه و یک‌باره ده‌ها سرعت‌گیر نامناسب و غیر استاندارد در بلوار ورودی شهر جاسک سبب مرگ یک راکب موتورسوار و ده‌ها مورد خسارت جانی و مالی شده است.

نتیجه تصویری برای سرعت گیر نامناسب سیمانی 

 به گزارش عصر بشاگرد به نقل از فارس، سرعت‌گیر یا سرعت‌کاه به‌ عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت در نقاط مختلف دنیا شناخته و در شهرهای مختلف ایران نیز به‌ صورتی از این ابزار استفاده شده است.

 

اما سبز شدن یک‌باره ده‌ها سرعت‌گیر غیر استاندارد که به نوعی شبیه به تپه‌واره‌هایی در بلوار ورودی شهر جاسک است نه تنها موجب کاستن سرعت وسائل نقلیه نشده است بلکه باعث وارد آمدن خسارات جانی و مالی فراوان به شهروندان جاسکی شده به نحوی که روز گذشته سبب مرگ یک جوان 18 ساله راکب موتورسیکلت شد.

 

اگر به صورت گذرا از سطح شهر جاسک عبور کنید به خوبی در می‌یابید که حتی مکان‌های ایجاد این سرعت‌گیر‌ها نسنجیده انتخاب و بدون نگاه کارشناسی در مکان‌هایی که نیازی نیست اقدام به ایجاد و ساخت شده است.

 

در ورودی میدان امام علی (ع) که به طور یقین وسائل نقلیه باید از سرعت خود بکاهند تا بتوانند از میدان دور بزنند نیز سرعت‌گیر ایجاد شده است یا در مکا‌ن‌هایی (روبروی ساختمان شیلات) که به طور منطقی هیچ توجیهی برای انجام این کار پیدا نمی‌شود نه سرعت‌گیر خودنمایی می‌کند.

 

ارتفاع و ناهمواری بیش از حد این سرعت‌گیرها به حدی است که بعضا کف و پایین برخی از خودروها به سطح این برآمدگی‌های ناهمگون گیر و یا ساییده می‌شود که این امر سبب وارد آمدن خسارات و بعضا ایجاد نقص فنی در خودروها می‌شود که این امر به یک معضل جدید برای مردم و راننده‌ها تبدیل شده است.

 

این در حالیست که مسئولان مربوطه باید به این نکته توجه داشته باشند، که رشد قارچ‌گونه سرعت‌گیر‌های غیر استاندارد و غیر فنی در سطح شهرها نه تنها آرامش را از روح و روان شهروندان گرفته، بلکه به افزایش میزان ترافیک و افزایش تصادفات نیز کمک شایانی می‌کند.

 

نکته قابل تأمل این است که اگر بودجه و اعتبار مناسب برای خریداری این میزان آسفالت برای ساخت این سرعت‌گیرها وجود دارد چرا آن را برای پر کردن دست‌اندازها و چاله‌های موجود در خیابان‌های جاسک هزینه نمی‌کنند چرا که این ناهمواری‌ها نیز موجب آزار و اذیت شهروندان شده است.

 

از طرفی می‌توان با مدیریت مناسب اعتبارات مربوطه به ساخت این تپه‌ها در وسط خیابان، مبالغی را به رنگ‌آمیزی خطوط عبور عابران پیاده و تقویت سایر امکانات آگاهی‌بخش ترافیکی در شهر کرد.

 

به عنوان نمونه در هیچ‌کدام از چهارراه‌های شهر جاسک شاهد نصب اقلام مرتبط با مدیریت گذر همانند چراغ‌های هشداردهنده نیستیم.

 

انتقادات و اعتراضات تاکنون منحصر و محدود به دارندگان وسیله نقلیه نمانده است، چرا که حجت‌الاسلام جواد غلامی امام جمعه جاسک نیز طی خطبه‌های اخیر خود در خصوص نصب این تعداد سرعت‌گیر هشدارهای لازم را داده است.

در نگاهی دیگر نیز باید گفت که علی‌رغم ایجاد این سرعت‌گیرها در مسیر منتهی به آنها، مشاهده نمی‌شود که علائم هشداردهنده مبنی بر نزدیک شدن به سرعت‌گیر و یا تابلوهای راهنما نصب شده باشد که این امر در کنار هم‌رنگ بودن این سرعت‌گیرها با آسفالت خیابان، خطر آنها را بیشتر کرده است.

 

این در حالیست که در ساعات گذشته برخورد یک موتورسیکلت با یکی از این شاهکارهای ترافیکی در جاسک، که راکب آن فردی 18 ساله به نام مسعود حوتی بوده سبب گرفتن جان وی شده است.

 

این امر سبب تجمع انتقادی تعدادی از مردم در محل این سرعت‌گیر شد که با وساطتت برخی از مسئولان موضوع خاتمه یافت.

 

حال انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در بندرجاسک، با اصلاح و بازبینی در نوع و نحوه اجرای این سرعت‌گیرها به دنبال طرح‌هایی باشند که لطمات و نارضایتی‌ها را علی‌رغم کاستن سرعت در محل‌های موردنظر به کمترین حد ممکن برساند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سرعت گیر جان جوان جاسکی را گرفت , تصادف سرعت راکبین موتور سوار , رشد قارچ‌گونه و یک‌باره ده‌ها سرعت‌گیر نامناسب ,
تاریخ : چهار شنبه 4 آذر 1394
بازدید : 290
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

ماموران انتظامی هرمزگان حدود ۵۰۰ کیلوگرم تریاک و هروئین  رادر هرمزگان کشف کردند.

alt

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: از این میزان ۲ کیلوگرم هروئین و بقیه تریاک است .
سرهنگ علی اصغر خرم روی افزود: این محموله ها در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های بندرخمیر، بندرعباس ، رودان و حاجی آباددر بازرسی از خودروها کشف شد .
وی گفت : در این رابطه هشت نفر دستگیر شدند .

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهل ونه تن وپانصدکیلوگرم انواع مخدر در هرمزگان کشف شده است .



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: کشف حدود۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان , جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان ,
تاریخ : چهار شنبه 4 آذر 1394
بازدید : 262
نویسنده : فــردیـن احـمدی
در گفتگو با مهر عنوان شد:

 

 

به گزارش عصر بشاگرد طاهر قدیریان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت زیستگاه خرس سیاه آسیایی در کشور بیان داشت: طی مطالعات انجام شده در استانهای هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان طی سه سال اخیر ۹ خرس از گونه در حال انقراض خرس سیاه آسیایی کشته شده اند که عمده این تلفات توسط شکارچیان و یا تصادفات جاده ای و یا حضور خرس در روستاها بوده است.

وی با بیان اینکه قاچاق توله خرس به پاکستان هم جزو دلایل انقراض خرس سیاه آسیایی است، عنوان کرد: بیشترین تعداد خرس سیاه آسیایی در غربی ترین نقطه پراکندگی زیستگاه این جانور شهرستان های رودان و بشاگرد است.

قدیریان افزود: اولین برنامه راهبردی خرس سیاه آسیایی در کشور از سال ۹۲ به مدت ۱۰ سال آغاز شد و فرهنگ سازی، حفاظت از گونه خرس سیاه آسیایی و کمک به تولید مثل این جانور در حال انقراض جزو برنامه هایی است که تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست با همکاری سازمان محیط زیست کشور باید انجام دهند.

وی نابودی رژیم غذایی این گونه در حال انقراض را از مشکلات پیش روی عنوان کرد و اظهارداشت: کنار، بنه، پسته کوهی جزو رژیم غذایی خرس سیاه است که استفاده مردم از این میوه ها باعث شده خرسها برای تامین غذا به روستاها نزدیک شوند و همین امر باعث شده تا شاهد درگیری مردم با خرس و کشته شدن خرسها در درگیری ها باشیم.

کارشناس محیط زیست هرمزگان با تاکیدبر لزوم آموزش روستائیان و افراد محلی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و آموزش مردم محلی و روستایی طی دو سال گذشته آغاز شده و بسیاری از روستاهایی که خرس سیاه اسیایی در آنها مشاهده شده اغاز شده است. آموزش مدارس روستاها و شهرهای میناب، بشاگرد و رودان آغاز شده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: کارشناس محیط زیست هرمزگان , آخرین وضعیت زیستگاه خرس سیاه , ۹ خرس سیاه آسیایی ,
تاریخ : پنج شنبه 28 آبان 1394
بازدید : 250
نویسنده : فــردیـن احـمدی

میزان خسارت های سیل اخیر در هرمزگان یکهزارو700 میلیارد ریال اعلام شد.

معاون امورعمرانی استانداری هرمزگان گفت: بارندگی های اخیر( 18تا21آبان ماه) یکهزارو 700میلیارد ریال به بخش های مختلف این استان خسارت وارد کرده است. به گزارش عـصـر بشـاگـرد به نقل ازایرنا مسعود دالمن چهارشنبه شب در دهمین نشست شورای اداری هرمزگان اظهار کرد: بیشترین خسارت ناشی از سیل به میزان 350میلیارد ریال به راهها وارد شده درحالیکه تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی نیز خسارت های زیادی دیده اند. این مقام مسوول در استانداری هرمزگان افزود: بارندگی های چهار روزه موجب ورود 22میلیون متر مکعب به سد استقلال میناب شد طوریکه هم اکنون حجم مخزن آن به 33 میلیون متر مکعب رسیده است. معاون امورعمرانی استانداری هرمزگان حجم مفید مخزن سد استقلال میناب بعنوان تامین کننده آب آشامیدنی بندرعباس را 275 میلیون متر مکعب عنوان و ابراز امیدواری کرد با بارندگی هایی که تا بهار سال آینده شاهد آن خواهیم بود حجم باقی مانده نیز آبگیری شود. مدیر کل هواشناسی هرمزگان نیز دراین نشست با ارائه گزارشی ابراز داشت: براساس آمارهای کشوری میانگین بارندگی این استان تا امروز(چهارشنبه) 65میلیمتر گزارش شده که این رقم در سال گذشته حدود شش میلیمتر و میانگین بلند مدت نیز کمی بیشتر از پنج میلیمتر بوده است. رنجبر اضافه کرد: بارندگی های صورت گرفته از ابتدای پاییز تاکنون نسبت به درازمدت و سال گذشته 37درصد بیشتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. این مقام مسوول تعداد ایستگاههای باران سنجی این استان را 80 ایستگاه عنوان و اظهار کرد: براساس نقشه های هواشناسی هفته آینده بارش های خوبی در پیش است که مردم هرمزگان نیز اواخر هفته شاهد آن خواهند بود.  نماینده مردم میناب، رودان، سیریک ، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست با اشاره به اطلاعات منتشره هواشناسی از مسولان این استان خواست بمنظور به حداقل رساندن خسارت ها نسبت به ایجاد سیل بند و لایروبی پلها و تاسیسات راهسازی شرق هرمزگان اقدام کنند. سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی تاکید کرد: در غیر این صورت با هر بارندگی و جاری شدن سیلابها شاهد تخریب راههای شهری و روستایی و واحدهای مسکونی در شرق هرمزگان خواهیم بود.  مدیر کل حج و زیارت هرمزگان نیزطی سخنانی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای کمک به برگزاری همایش پیاده روی اربعین حسینی ابراز داشت: تاکنون در زمینه ایجاد یک دستگاه نانوایی با ظرفیت پخت 10هزار قرص نان و همچنین ایجاد پایگاههای بهداشتی در مسیر کاروانیان ( بندرلنگه، بندرخمیر و پارسیان) اقدام شده است.

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: مـیزان خسارت های اخیر هرمزگان اعلام شد , طوفان و بارندگی های اخیر هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1394
بازدید : 334
نویسنده : فــردیـن احـمدی
به گزارش عصر بشاگرد از جزیره کیش کنجکاوی و سهل انگاری کارگر جوان 31 ساله ای را در ساحل کیش به کام مرگ فرستاد. بامداد امروز 2 کارگر جوان که در یک پروژه مسکونی کیش در حال کار هستند در حین ورزش صبحگاهی در کنار ساحل متوجه یک قایق کوچک بلاصاحب میشوند، این 2 جوان از روی کنجکاوی و برای تفریح با این قایق به سمت دریا رفته غافل از اینکه قایق دچار نقص فنی و سوراخ است، بلافاصله بسمت ساحل حرکت که بعلت ورود آب به داخل قایق و عدم کنترل قایق غرق میشود. افرادی که نزدیک ساحل بودند پس از دیدن صحنه و درخواست کمک سریع به سمت آنان رفته و یک نفر نجات یافته و متاسفانه جوان 31ساله ای فوت می کند و هم اکنون به سردخانه بیمارستان کیش منتقل شد. فرد نجات پیدا کرده هم در بیمارستان بستری و تحت مداواست. پلیس کیش در هشداری به کارفرمایان نظارت و توجه بیشتر به کارگران خود را خواستار شد و از مردم و مسافران خواست تحت هیچ شرایط بدون هماهنگی و با وسایل نا ایمن به دریا نرفته و بمنظور تفریحات دریایی صرفا از کلوپ های دریایی مجاز استفاده کنند. منبع خبر: پلیس کیش

:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سهل انگاری کارگرجوان 31 ساله را به گام مرگ فرستاد،دوکارگر جوان درساحل جزیره کیش ,
تاریخ : دو شنبه 25 آبان 1394
بازدید : 292
نویسنده : فــردیـن احـمدی
خسارت ناشی از سیل در هرمزگان یک هزارو ۴۲۶میلیارد ریال برآورد شد/۱۱ پل نیمه تمام در انتظارتزریق اعتبار معاون عمرانی استاندار با اشاره به خسارت ۳۰۳ میلیاردی راهها و ۳۳۰ میلیارد به آب منطقه استان بیان کرد: مجموع خسارات استان یک هزارو ۴۲۶میلیارد ریال برآورد شده در حالی که میزان اعتبار های تخصیص یافته به استان تنها ۳۰ درصد است. به گزارش بشاگرد نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ جلسه ستاد بحران استان هرمزگان با حضور محمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به اتفاق هیأت همراه در استانداری هرمزگان تشکیل شد. یک هزارو ۴۲۶میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل در هرمزگان دالمند، معاون عمرانی استاندار هرمزگان با اشاره به خشکسالی های ۱۸ ساله استان هرمزگان گفت: بارندگی های چند روز اخیر گستره وسیعی از استان را در بر داشته که سیستم آبیاری ، بندها و سد ها را مرتفع کرده است. دالمند با بیان اینکه حوادث طبیعی و اقلیمی مانند سیل، زلزله، طوفان و بیماری های نباتی در استان وجود دارد، اظهار کرد: در سال های گذشته ۲هزارو ۳۸۲ زلزله در استان رخ داده و سیل های مخربی در سالهای ۸۳ و ۸۸ خسارات زیادی را به استان وارد کرده است. وی افزود: بارندگی های ۴ روز گذشته در استان بخش های وسیعی را تحت تاثیر قرار داده که شهرستان میناب با ۱۷۰ میلیمتر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است. معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه خسارت های ناشی از سیل در منطقه تصریح کرد:تاکنون ۱۵ نفر جان خود را از دست داده اند، ۲۰۰ واحد شهری و ۱۴۰ واحد روستایی آسیب دیده است. وی با اشاره به خسارت ۳۰۳ میلیاردی راهها و ۳۳۰ میلیارد به آب منطقه استان بیان کرد: مجموع خسارات استان یک هزارو ۴۲۶میلیارد ریال برآورد شده در حالی که میزان اعتبار های تخصیص یافته به استان تنها ۳۰ درصد اعتبارات است. معوقات بانکی مهم ترین دغدغه کشاورزان هرمزگانی ناصر حیدری پوری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به معوقه ۴۴۰ میلیاردی کشاورزان به بانکها اظهار کرد:از میزان معوقع بانکها ۲۴۱ میلیارد تومان سود و مابقی اصل تسهیلات است که کشاروزان استان را با مشکل مواجهه کرده است. وی با بیان اینکه از سال ۸۹ هیچ اعتباری برای مبارزه با بیماری جاروک جادوگر در استان لحاظ نشده است، گفت:۲۰ هکتار از مزارع سطح زیر کشت استان به محصول لیمو اختصاص دارد که ۱۳ هزار هکتار آن امحا شده و تاکنون فرایند جایگزینی صورت نگرفته است. حیدری پوری با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان درزمینه تامین آب خاطرنشان کرد: اگر سازه مطابق با طرح های آبخیزداری طراحی شود و از ریزش شود، تا ۲۰میلیون متر مکعب از آب را می توان ذخیره سازی کرد. بیش از چهارتن محصول میگو در اثر بیماری لکه سفید تلف شدند جانباز، مدیر کل سازمان دام پزشکی استان هرمزگان با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید میگو در استان اظهار کرد:لارو های آورده شده از بوشهر عامل بیماری بود که با شناسایی بموقع ۴تن و نیم از میگوهای بندر مقام تلف شدند. وی تصریح کرد: اعتبارمورد نیاز استان برای پیش گیری از شیوع بیماری لکه سفید ۶۰۰ میلیون تومان است خسارت ۲۱ میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب هرمزگان خادمی، مدیرعامل آب فاضلاب استان با اشاره به خسارت بارندگی به آب و فاضلاب شهری گفت: کانال های جمع آوری آب سطح شهری در بندرعباس وجود ندارد که این مسئله باعث آسیب تاسیسات تصفیه خانه ها می شود. وی با بیان اینکه بخش آب استان ۲۱ میلیارد و ۷۹۰ تومان آسیب دیده است، افزود: خسارت ها در بخش فاضلاب ۱۵ میلیارد تومان است که تاسیسات آب و فاضلاب را با مشکل مواجهه کرده است. ۱۱ پل نیمه تمام در هرمزگان منتظر اعتبار است دستوان، مدیر کل راه و ترابری استان هرمزگان اظهار کرد: تنها ۱۰ درصد از روستاهای کوشاه احمدی در حاجی آباد و بخش های بشاگرد جاده وجود دارد که می طلبد مورد توجه مسئولان قرار گیرد. وی با بیان اینکه بیشترین آسیب های بارندگی در پل رودان و شهرستان بشاگرد است، تصریح کرد: ۱۱ پل بزرگ مانند شهر زیارتعلی در دست ساخت است که به دلیل کمبود اعتبار رها شده لذا نیازمند اعتبارات ویژه است. کسری بودجه ۳۷ میلیارد تومانی در هرمزگان جاسم جادری، استاندار هرمزگان با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد استان و توسعه شتابان هرمزگان تصریح کرد:با گذشت ۳۸ سال از انقلاب هنوز محرومیت در بشاگرد و کوشاه نمایان است. وی افزود:طبق قانون ۵۰ درصد مازاد درآمد هر استان برای ایجاد انگیزه به هر استان برگرداننده می شود که تنها ۱۰ درصد آن به عنوان نقدینگی به استان اختصاص داده شده است. جادری تصریح کرد: برای استان هرمزگان اعتبار ابلاغ می شود اما نقدینگی داده نمی شود و در اعتبارات جاری استان ۳۷ میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد. وی با اشاره به مطالبه ۵میلیارد و ۶۰۰ میلیونی نیروی دریایی ارتش از استانداری هرمزگان بیان کرد:بر اساس قانون شرکت نفت فلات قاره موظف است۴۰ درصد از عوارض ارزش افزوده را به هرمزگان پرداخت کند اما تمام عوارض خود را به استان بوشهر پرداخت می کند که نیازمند است برای حل مشکلات استان مساعدت شود. انتهای پیام/

:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سیل درهرمزگان هزاران میلیارد خسارت واردکرد،طوفان وباران هرمزگان را غافلگیرکرد ,
تاریخ : جمعه 22 آبان 1394
بازدید : 303
نویسنده : فــردیـن احـمدی
نوبخت از مناطق حادثه دیده از سیل در هرمزگان دیدن کرد معاون رئیس جمهوری، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر و استاندار هرمزگان روز جمعه از مناطق حادثه دیده از سیل سه روز اخیر در شرق این استان دیدن کردند. به گزارش عصربشاگرد به نقل ازایرنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، دراین بازدید از خسارت های سیلاب در میناب و رودان اطلاع پیدا کرد وهمچنین از سد استقلال میناب و حجم ذخیره پشت این سد که با بارندگی بهبود یافته است، آشنا شد. نماینده ویژه رئیس جمهوری ابتدا به سراغ مردم حادثه دیده روستای زیارتعلی رودان رفت و با خانواده های جانباختگان سیل اظهار همدردی و سپس از بخش های مختلف این شهرستان ازجمله مسیرهای سیلابی و تاسیسات خسارت دیده دیدن کرد. از دیگر برنامه های سفر نوبخت به شرق هرمزگان بازدید از تاسیسات شهری و روستایی میناب وهمچنین سد استقلال میناب بود که ازنزدیک با وضعیت این منطقه آشنا شد. در جریان سفرمعاون رئیس جمهوری به استان، استاندار هرمزگان از آخرین وضعیت بارندگی اخیر و همچنین وقوع سیلاب در مناطق شرقی بویژه میناب، رودان و بندرعباس گزارشی ارائه کرد. جاسم جادری گفت: به دنبال بارندگی های سه روز اخیر و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و حوادث دریایی که از سه شنبه شروع شد 13 نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد پنج نفر براثرغرق شدن یک قایق صیادی در آب های کیش، یک نفر در میناب، یک نفر در رودان، یک نفر در بندرعباس و پنج نفر نیز دراثر واژگونی خودرو پراید در رودخانه رودان جان باختند. وی با بیان اینکه بارندگی و سیلاب خسارت زیادی به تاسیسات زیربنایی ازجمله پل، جاده وهمچنین واحدهای آب، برق و مخابرات وارد کرده؛ اظهارکرد:هم اکنون کارشناسان درحال برآورد خسارت ها هستند. استاندار هرمزگان گفت: اکنون شرایط به وضعیت عادی برگشته است؛ اما شدت بارندگی در هرمزگان به حدی بود که مدرسه های تمام مقاطع تحصیلی استان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل و فعالیت بنادر مسافری نیز متوقف شد. فرماندار رودان هم در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی از تاسیسات خسارت دیده شهری و روستایی به ایرنا گفت: با توجه به اینکه هنوز آب از بخش های مختلف این شهرستان بویژه تاسیسات فروکش نکرده میزان خسارت وارده ناشی از سیلاب مشخص نشده است. احمد محمودی افزود: عمده این خسارت ها مربوط به تاسیسات آب و برق، منازل مسکونی و بخش کشاورزی است که باید در زمان مشخص به برآورد خسارت آنها پرداخت. وی ادامه داد: معاون رئیس جمهوری با حضور در منزل یک خانواده که پنج نفر اعضای آن براثر سیلاب با خودرو در رودخانه غرق شدند و جان خود را ازدست بودند حضور یافت واز آنان دلجویی کرد. وی از اینکه رئیس جمهوری بلافاصله پس از بارندگی در هرمزگان، نماینده ویژه خود را جهت ابراز همدردی با بازماندگان حادثه سیلاب رودان و همچنین بررسی وضعیت خرابی ها به موقع به منطقه اعزام کرده ، قدر دانی کرد. همچنین معاون استاندار و فرماندارویژه میناب هم به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی اخیر190 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت وارد کرده است. علیرضا پادامن درحاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری در مناطق حادثه دیده میناب افزود: دراین بارندگی وسیلاب منازل مسکونی ، خطوط وانتقال آب و برق شهری و روستایی ، شبکه راه ها، تاسیسات شهری و محصولات کشاورزی خسارت دیده اند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم اظهارداشت: در جریان بارندگی و سیلاب اخیر این جمعیت به 225 نفر امدادرسانی کرد و همچنین 10مصدوم را به مراکز درمانی رساند و برای 15 نفر رهاسازی از سیلاب انجام شد. علی اعما از دیگر اقدام های این جمعیت را تخلیه آب از 28 واحد مسکونی، اسکان اضطراری 62 نفر و توزیع اقلام اولیه درمیان 64 خانوار اعلام کرد. شهرستان های میناب و رودان در 90کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند. قرار است پس از بازدید از مناطق آسیب دیده از سیلاب ، نشست شورای برنامه ریزی و مدیریت بحران با حضورمعاون رئیس جمهوری تشکیل شود.ک/2 6048 انتهای پیام / منبع:ایرنا

:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سیل درهرمزگان 15 نفرقربانی گرفت , بازدید دکترنوبخت ازهرمزگان ,
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
بازدید : 386
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رییس پلیس آگاهی هرمزگان خبرداد:


به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار روزنامه دریا:رییس پلیس آگاهی هرمزگان از دستگیری عامل قتل فجیع  بندرخمیر در بندرعباس خبرداد.

سرهنگ حسین اصلحی دیروز در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد شش ماهه اخیرآگاهی استان از دستگیری قاتل قتل فجیع شهرستان خمیرکه ماه گذشته رخ داد در بندرعباس خبرداد.

وی با اعلام این خبر افزود: بدنبال وقوع یک فقره قتل در شهر خمیر تیم تخصصی اداره آگاهی استان روند پیگیری و شناسایی قاتل یا قاتلین را در دستور کار قرارداد. وی بیان داشت: سرانجام با یک رشته کارعملیاتی اطلاعاتی، قاتل مذکور که جوان 22ساله اهل بندر خمیر است شنبه شب در بندرعباس دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

به گفته رییس پلیس آگاهی استان ؛ قاتل انگیزه این قتل را اختلاف شخصی با مقتول عنوان کرد که مراحل بازجویی بیشتر هم اکنون در جریان است.شایان ذکراست؛ بدنبال وقوع یک فقره قتل فجیع که طی آن سریک فرد از بدن جدا شده  و در محدوده یک اداره در شهرستان خمیر رها شده بود شایعاتی پیرامون انگیزه خاص  قتل درافکارعمومی منتشرشد که با دستگیری قاتل واعتراف صریح به انگیزه شخصی جزییات دقیق این جنایت روشن گردید. رییس پلیس آگاهی هرمزگان همچنین از دستگیری سارقان 9کیلو طلا در جاده بندرعباس رودان خبرداد که به گفته وی در کمتر از سه سال پس از وقوع سرقت، شناسایی ، دستگیر و طلاهای مسروقه نیز کشف گردید.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: قتل فجیع بندرخمیر , رییس پلیس آگاهی هرمزگان , متهم ,
تاریخ : دو شنبه 13 مهر 1394
بازدید : 383
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مسئول بهداشت و محیط مرکز توسعه سلامت کیش از پلمپ شدن دو نانوایی متخلف به دلیل استفاده از جوش شیرین خبر داد.

 

به گزارش عصر بشاگرد  به نقل از کیش پرس؛ مسئول بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به ضرورت رعایت موازین بهداشتی در نانوایی‌های کیش، گفت: رعایت بهداشت در پخت نان امری مهم برای حفظ سلامت جامعه است.

 

 

 

 علیرضایی افزود: چارچوب قوانین بهداشت و سلامت باید سرلوحه کار تمام نانوایان قرار گیرد.

 

 

 

وی با اشاره به استفاده غیرمجاز از جوش شیرین در نان ، یادآوری کرد: استفاده جوش‌شیرین در خمیر مضر بوده و در دراز مدت بیماری‌‌زا است.در همین راستا دو باب نانوایی به علت استفاده از جوش شیرین پلمپ شد.

 

 

 

این مسئول با تصریح بر اینکه تمام سعی حوزه بهداشت و سلامت سوق دادن نانوایان به طرف پخت نان‌هایی بدون جوش‌شیرین است،گفت: با افرادی که مغایر این قانون رفتار کنند برخورد قانونی صورت گرفته و از ادامه فعالیت این اماکن جلوگیری می شود.

 

 

 

علیرضایی خاطرنشان کرد: مصرف جوش‌شیرین در دراز مدت نیز موجب پوکی استخوان و عوارض گوارشی در انسان می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام /س





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: تعطیلی ۲ نانوایی در کیش , جوش شیرین ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
بازدید : 379
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اعلام آمار نهایی جان باختگان ایرانی منا: 464 نفر

اعلام آمار نهایی جان باختگان ایرانی منا: 464 نفر
 
 
با کمال تأثر و تألمی عمیق بدین­وسیله تعداد حجاج عزیز ایرانی که در حال احرام و انجام مناسک حج در منا به آسمان پر کشیده و ملتی را عزادار نمودند 464نفر اعلام می­ شود.
  

به گزارش عصر بشاگرد ، سازمان حج و زیارت ایران درباره آمار نهایی کشته شدگان ایرانی حادثه منا اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد.
 
وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ(النساء – 100)
 
با عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و نیز به رهبر دلسوخته و داغدارمان حضرت آیت الله العظمی خامنه­ ای و به پیشگاه ملت شریف و بزرگ ایران و خانواده‌های تمامی جان ­باختگان فاجعه غمبار منا، از آنجا که با گذشت هفت روز از این واقعه تأسف­ بار و جستجوی بی­ وقفه و شبانه روزی تمامی بیمارستان­ها و مراکز درمانی در شهرهای مکه، جده و طائف و مناطق منا و عرفات، وضعیت مصدومین و مجروحین این حادثه دردناک کاملاً مشخص و اعلام شده است، با کمال تأثر و تألمی عمیق بدین­وسیله تعداد حجاج عزیز ایرانی که در حال احرام و انجام مناسک حج در منا به آسمان پر کشیده و ملتی را عزادار نمودند 464نفر اعلام می­ شود.
 
بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که خود سخت در ماتم از دست دادن این عزیزانند، به خانواده­ های داغدار حاجیان عروج کرده به ملکوت مجدداً تسلیت گفته و با همه­ ی توان تلاش می­ کنند با بکارگیری تمامی ظرفیت­ ها نسبت به بازگرداندن اجساد مطهر این عزیزان به آغوش میهن هرچه سریع­ تر اقدام نمایند.

   

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: اعلام آمار نهایی جان باختگان ایرانی منا: 464 نفر، حادثه منا،حجاج ايراني ,
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 321
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گفتنی‌های مربوط به این حادثه و قساوت سعودی‌ها مثنوی هفتاد من کاغذ است. یکی از مجروحین که خود پزشک بوده تعریف کرده که پلیس سعودی هنگامی‌که متوجه شده این مجروح، ایرانی است، پایش را با پوتین روی خرخره این عزیز گذاشته است تا این بنده خدا از نفس بیفتد و بمیرد.

بسیاری از حجاج در اثر تشنگی جان دادند/ سعودی‌ها مقابل اجساد می‌خندیدند

به گزارش عصر بشاگرد،حج امسال، به‌واقع "حج تلخ و خونین" برای زائران بیت‌الله الحرام بود، از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گرفته تا کشته شدن زائرین در مراسم رمی جمرات که به نقل از "سعید اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت، بیش از 2500 نفر کشته در این حادثه خون‌بار وجود دارد. آنچه در وهله اول به ذهن هر انسانی تداعی می‌شود، بی‌نظمی، بی‌کفایتی و بی‌سامانی مسئولان برگزاری حج است، خاندانی که مدعی خادم‌الحرمین است، به‌جای تمرکز بر مدیریت هرساله حج، به دنبال پرورش و حمایت مالی از جریان‌های تکفیری همچون داعش است و در اوج مراسم حج، به فکر بمباران مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، ظلم به مردم بحرین و کمک تسلیحاتی به جریان معارض در سوریه است.

 

 آنچه در ادامه می‌خوانید، روایت "میثم مطیعی" مداح اهل‌بیت، از حوادث قبل و بعد از واقعه خونین خیابان 204 در منا است؛ که به صورت تلفنی، زوایای این فاجعه را از مکه مکرمه، برای خبرنگار مشرق روایت کرده است.

 

بسیاری از حجاج در اثر تشنگی جان دادند/ سعودی‌ها مقابل اجساد می‌خندیدند


بر اساس سیاست سعودی‌ها، چادر حجاج ایرانی دوررترین مکان به رمی جمرات است



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حجاج ايراني , صحرايي مناء , جانباختكان مناء , آل سعود دولت عربستان ,
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
بازدید : 310
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان حادثه منا را گواه بی کفایتی آل سعود در میزبانی از مهمانان حق دانست وافزود:آل سعود با بی منطقی چهره اسلام را با لکه دار کرده اند.

81448043-6175947-346x256

به گزارش عصر بشاگرد ، آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به حادثه خونین یمن و کشته شدن حجاح در حین مناسک حج گفت:این حادثه فاجعه ای بی نظیر در تاریخ مکه است علاوه بر ابعاد مختلف باعث عزدار کردن جهان اسلام شد.

وی افزود: چهره خبیث عربستان به جهانیان اثبات شده اما حادثه منا گواه بی کفایتی آل سعود در میزبانی از مهمانان حق است و اینکه این خانواده عرضه اداره بیت الله الحرام را ندارد.

نعیم آبادی با بیان اینکه آل سعود شیطان جهان اسلام است و اوج شیطنت وهابیت در حادثه مکه و منی بود اظهار کرد: وهابیت حوادث را به خدا نسبت می دهند و خدا را مقصر می دانند و تنها مجموعه ای که مبرا است آل سعود است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اتهام زنی آل سعود به زائران ایرانی تصریح کرد:منطق آل سعود بی منطقی است و اتهام زنی به کشورهایی که خود در منا زائر دارند نشانه حماقتشان است  که با این رویه چهره اسلام را با لکه دار کرده اند.

وی با بیان اینکهایران منادی حقوق بشر واقعی و آزادی است، خاطر نشان کرد: عربستان از پیام ایران واهمه دارد چرا که ایرانیان با حضورشان وبدون هیچ ترسی  فضاحت عربستان را به جهانیان نمایان می کند.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: بي كفايتي آل سعود، نعيم آبادي، حادثه در منا،هرمزگان ,
تاریخ : یک شنبه 30 شهريور 1389
بازدید : 449
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بیماری آبله گوسفندی دام های مردم روستا نشین بشاگرد را تلف کرده و با شیوع سریع این بیماری به روستاهای اطراف دامپزشکی این شهرستان هیچ اقدامی انجام نداده است.

 

tp8l_آبله_گوسفندی

به گزارش بشاگرد نیوز، روستای تریش در معرض بیماری آبله و تاول گوسفندی باعث تلف شدن احشام شده است، برای واکسانسیون این بیماری تا کنون هیچ اقدامی از سوی دام پزشکی شهرستان بشاگرد انجام نشده و این بیماری در حال انتقال به دیگر احشام روستا نشینان بخش بشاگرد می باشد این بیماری اغلب گوسفندان را درجا تلف کرده و گوشت این حیوانات به علت بیماری خطرناک آبله گوسفندی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

یکی از ساکنین روستای تریش در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: همه ساله طرح واکسانسیون گوسفندی انجام می گرفت متاسفانه در سال جاری هیچ گونه اقدامی جهت واکسناسیون صورت نگرفته و باعث تلف شدن ۲۰ راس بز بومی از دامداران این روستا شده است.

این روستانشین افزود: در این نوع بیماری حتی گوشت گوسفندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و درصورت مصرف گوشت دام ها باعث انتقال بیماری به انسان میگردد.

وی خاطرنشان کرد: ورود میکروب در این تاول ها سبب بالا رفتن درجه حرارت بدن گوسفند و بز شده و به طور کلی مرگ ومیر دام های سبک در اثر آبله به دلیل حمله همین میکروب ها است که در حالت های شدیدتر بیماری، یک هفته بعد از به وجود آمدن نشانه ها دام تلف می شود و تنها راه نجات از این بیماری اجرای طرح واکسناسیون می باشد که با تزریق آمپول به حالت عادی برگشته و بیماری از بدن احشام خارج می گردد.

گفتنی است که تنها فعالیت اکثر مردم این منطقه دامداری هست و درصورت عدم اجرای طرح واکسیناسیون ضربه اقتصادی بزرگی به دامداران روستانشین بخش بشاگرد وارد می شود.

روستای تریش در دره ای مابین کوه اورسون و کوه تاریشون در بخش گوهران بشاگرد واقع شده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بیماری آبله گوسفندی در بشاگرد , بشاگرد نيوز , دام پزشكي شهرستان بشاگرد , روستا نشینان بخش بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
بازدید : 413
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در اثر سانحه رانندگي پژو ۴۰۵ در محور بشاگرد – قلعه گنج یک نفر در دم جان باخت.

  تصادف (1)

به گزارش عصر بشاگرد، درحادثه رانندگي كه عصر روز چهارشنبه در اطراف روستای اشکان در بخش گوهران شهرستان بشاگرد به دليل انحراف به چپ به وقوع پیوست بر اثر آن جوان ۱۶ ساله ای در دم جان باخت.

و دو نفر دیگر از سرنشینان خودرو به شدت مجروح و و حال آنها وخيم گزارش شده روانه بیمارستان شدند.

يكي از عمده ترين حوادث رانندگي درشهرستان بشاگرد نداشن راه مناسب و ايمن نبودن جاده هاست،كه ساليانه جوانان ما بدليل ديد كافي در پيچ هاي تند جاده اي شاهد چنين حوادث جبران ناپذيري خواهند شده.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سانحه رانندگي دربشاگرد , حوادث رانندگي دربشاگرد جان يك جوان را گرفت , حادثه رانندگي دربشاگرد هرمزگان ,
تاریخ : دو شنبه 2 شهريور 1394
بازدید : 618
نویسنده : فــردیـن احـمدی


اختلاف دو طایفه در بشاگرد بعد از 21 سال امروز با صلح و سازش پایان یافت.  

  جلسه صلح و سازش دربشاگرد بين دو طايفه در بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اختلاف بین دو طایفه کشاورزی و غریبی از سال 1373 تا 1379، دوازده کشته و 4 زخمی برجای گذاشت.
حجت الاسلام اکبری افزود: درگیری و اختلاف این دو طایفه برروی ملک و زمین بود که با میانجیگری ریش سفیدان و شورای حل اختلاف بشاگرد صلح و سازش شد.
وی گفت: تلاش و سیاست اصلی قوه قضائیه جلوگیری از ارجاع پرونده ها به محاکم و ایجاد صلح و سازش است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ایجاد فضای صلح و آرامش نشانه ایمان است .
حجت الاسلام و المسلمین اکبری افزود: در چهار ماه امسال 68 درصد از درگیریهای طایفه ای با صلح و سازش پایان یافته است .
در مراسم صلح و سازش، دو طایفه به قرآن کریم سوگند یاد کردند که دیگر اختلاف و نزاعی بین آنها صورت نگیرد.
جمعیت دو طایفه کشاورزی و غریبی هزار و صد نفر است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: پايان اختلاف دو طایفه در بشاگرد , رئیس کل دادگستری هرمزگان , صلح و سازش طایفه کشاورزی و غریبی ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 340
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

گزارش تصویری از خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان نژادپرستی

خبرگزاری رویترز مجموعه‌ای از تصاویری را منتشر کرده که درگیری‌های شب گذشته پلیس آمریکا در فرگوسن را نشان می‌دهد.

 خبرگزاری فارس: گزارش تصویری از خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان نژادپرستی

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  سال گذشته قتل «مایکل‌براون» نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست آمریکایی بار دیگر خشونت پلیس آمریکا به ویژه علیه سیاه ‌پوستان را در معرض توجه جهانیان قرار داد. به طوری که از آن زمان تاکنون رسانه‌ها نگاه ویژه‌ای به اقدامات خشونت‌بار و توام با نژادپرستی پلیس آمریکا داشته‌اند. در سالگرد قتل براون بار دیگر فرگوسن، شهری در ایالت میسوری که براون در آن به ضرب گلوله «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست کشته شد، دستخوش ناآرامی است. خبرگزاری رویترز  به طور ویژه مجموعه‌ای از عکس‌های ناآرامی‌های شب گذشته منتشر کرده است:

 

 

 اعتراضات امسال با برگزاری مراسم یادبود و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما مداخله مسلحانه پلیس بار دیگر موجب شد تا خیابان‌های فرگوسن به صحنه زد و خورد میان نیروهای امنیتی و معترضانی تبدیل شود که با سنگ و بطری با گاز اشک‌آور و گلوله‌های دودزای پلیس مقابله کردند.

 

 پلیس سه‌شنبه شب اعلام کرد که در جریان اعتراض‌های روزهای گذشته، دستکم 150 نفر از معترضان بازداشت شده‌اند.

 

به گفته پلیس، فقط در روز سه‌شنبه 22 نفر در خیابان‌ها بازداشت شده‌اند و 63 نفر دیگر هم به دلیل تلاش برای مسدود کردن مسیر یک بزرگراه، دستگیر شده‌اند.

 

در جریان اعتراضات دو روز گذشته چند مورد تیراندازی، از جمله شلیک پلیس به سمت یکی از معترضان نیز که باعث شد وی به شدت زخمی شود، گزارش شده است. پلیس می‌گوید این فرد با خود سلاح حمل می‌کرده و قصد تیراندازی به نیروهای امنیتی را داشته است.

 

همزمان، گروهی از شبه‌نظامیان سفیدپوست، موسوم به گروه «پاسداران سوگند» که خود را حامی قانون اساسی آمریکا می‌دانند، با اسلحه‌های خودکار در خیابان‌های فرگوسن حاضر شده‌ و کشیک می‌دهند. با این حال پلیس تاکنون برخوردی با این افراد انجام نداده است.

 

 در فرگوسن وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و به گفته مقامات شهر، همچنان تا اطلاع بعدی برقرار است.
انتهای‌پیام/م

منبع: خبرفارسي



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: خشونت پليس آمريكا،نژاد پرستي، اعتراضات امسال، راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز،فرگوسن ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 556
نویسنده : فــردیـن احـمدی
تشییع پیکر شهید آتش نشان برکت جوذری
 
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: شهید آتش نشان , بركت جوذري , هتل هرمزبندرعباس , شهيد بركت جوذزي , آتش نشان فداكار ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com