عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 271
نویسنده : فــردیـن احـمدی
شاید در ابتدای امر به نظر برسد که عسل ماده‌ای حیوانی است و هیچ ارتباطی با گیاهان دارویی ندارد ولی باید در نظر داشت که عسل که در جزیره کیش با پسوند وحشی نامیده می‌شود حاصلی از گل‌ها و گیاهان موجود در جزیره است که بیشتر این  گیاهان دارویی هستند و عسل مورد بحث به صورت کاملاً طبیعی و بدون دخالت انسان توسط زنبور عسل تهیه می‌شود. این محصول در فصول  بهار و تابستان به عمل می‌آید و در اوایل پاییز برداشت می‌شود. در ادامه به برخی از خواص عسل وحشی اشاره می‌شود.
 
 
از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب‌ها باشد، ولیکن میکروب‌ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می‌رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است. در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه‌های دست و پا سود می‌جستند.

در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می‌کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می‌کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند.

  • از عسل در فرآورده‌های ضدسرفه به طور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌شود. مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف‌کردن زخم‌های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.
  • عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان‌ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه‌ها را سالم می‌سازد و دندان‌ها را سفید می‌کند.
  • دستگاه گوارش را پاک می‌سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی بر عفونت‌های معده با هلیکو باکترپیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.
  • عسل در درمان آب مروارید (کاتاراکت) مفید است.
  • عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می‌شود و در مسمومیت‌های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می‌سازد.
  • دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری‌های کبدی مصرف آن مفید است. سکنجبینی که با عسل تهیه می‌شود، صفرابری اعلاست.
  • سنگ‌های کلیه و مثانه را از بین می‌برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.
  • عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می‌کند و ضد پیری است.
  • عسل خواب‌آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می‌شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.
  • رای رفعکم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک می‌کند، پس برایبچه‌های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است.
  • عسل گرفتگی مویرگ‌ها را باز می‌کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل ولیموی تازه بنوشند، عمر طولانی‌‌تری خواهند داشت.
  • حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی‌های پوست را می‌پوشاند و پوست را لطیف می‌کند.

بررسی مقالات سال های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۱ نشان می‌دهد.....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: عسل , ضد سرفه , شربت عسل , زخم های دهان ولثه , گیاهان دارویی , درمان عسل , چزیره کیش , معالجه قولنچ , آرایشی و بهداشتی , موم عسل , درمان کلیه ,
تاریخ : سه شنبه 1 آبان 1397
بازدید : 350
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد:

هفتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بشاگرد در محل سالن اجتماعات فرمانداری و به ریاست فرماندار با دستور کار بهداشت مواد غذایی و با حضور اکثر اعضا برگزار شد

به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازبرنا در هرمزگان، دکتر عباس علیمراد مدیر شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بشاگرد گفت :سلامت مردم از مھمترین مقوله ھای مھم و مورد توجھی است که خوشبختانه با تعامل و ھمکاری بین مردم و مسئولین، تلاش برای رفع مسائل و مشکلات بھداشتی به حداکثر رسیده و شاھد تغییرات اساسی در خصوص ارتقاء شاخص ھای بھداشتی در شهرستان ھستیم.

دکتر علیمراد گفت: ھر جامعه ای که در عرصه سلامت گام ھای بلند و موثری برداشته است، توانسته به بسیاری از اھداف و برنامه ریزی ھای بلند مدت و کوتاه مدت خود دست یابد.

وی با اشاره به اینکه دستگاھھا، نھادھا و ارگان ھای سطح شهرستان با شبکه بهداشت در راستای ارتقاء سلامت شھروندان مشارکت فعالانه ای دارند، خاطر نشان کرد: ھمه ما باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بھداشتی شھروندان تلاش کنیم و البته برای تحقق این مھم تلاش، اھتمام و تعامل شھروندان نیز بسیار موثر و سودمند خواھد بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاطرنشان کرد: باید به سلامت و امنیت مواد غذائی و بھداشتی توجه ویژه ای داشته باشیم و دست اندرکاران این حوزه ھا باید از تمام توان خود برای نظارت و اجرای برنامه ھای سلامت محور خود در خصوص بھداشت محیط و امنیت مواد غذائی به کار ببندند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: ارتقاء شاخص های بهداشتی دربشاگرد , بهداشت , هرمزگان , تعامل شهروندان , شبکه بهداشت , برنا ,
تاریخ : دو شنبه 12 شهريور 1397
بازدید : 300
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

در آستانه عید غدیر و در قالب اردوی جهادی؛ 
۱۱۴ پزشک پایتخت نشین به منطقه محروم بشاگرد اعزام شدند 
قائم مقام کمیته امداد هرمزگان گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت و درآستانه عید سعید غدیر، تیم ۱۱۴ نفره پزشکان جهادگر پایتخت نشین به منطقه محروم بشاگرد در شرق استان هرمزگان اعزام شدند.

 
به گزارش عصر بشاگرد:جلیل تراهی، قائم مقام کمیته امداد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس عنوان کرد: این تیم پزشکی دیروز با استقبال احمد مرادی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان، هاشمی تختی نماینده بندرعباس در مجلس، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و جمعی از مسئولان وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و سپس به بشاگرد عزیمت کردند.

 وی با بیان اینکه 90 دندانپزشک، 10 جراح چشم و ....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: منطقه محروم بشاگرد , 114 پژشک , کمیته امداد , جراح چشم پزشک , شهرستان بشاگرد , عصر بشاگرد , گوهران , پزشکی و درمانی ,
تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1396
بازدید : 581
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حوزه علمیه بشاگرد در نشر معارف دینی عملکرد خوبی داشته است

عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون هرمزگان تصریح کرد: در استان هرمزگان نیز طلاب حوزه بشاگرد از نظر اخلاق و تحصیل علوم مختلف دینی رتبه برتر را دارند که این امر تحسین علماء و بزرگان علوم دینی را برانگیخته است.

به گزارش عصر بشاگرد ؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛ مصطفی فرهادزاده در سال ۱۳۶۳ در روستای درپهن از توابع بخش سندرک متولد شد وی تحصیلات خود را در سطح سه (فوق لیسانس) ازحوزه علمیه صاحب الزمان (عج)بشاگرد خمینی شهر به پایان رساند.

حجت الاسلام مصطفی فرهادزاده تاکنون مسئولیت های متعددی را در بخش های فرهنگی بر عهده داشته که از جمله آنها می توان به استادی حوزه و دانشگاه ، تدریس رشته های معارف وحقوق در دانشگاه های حوزه شرق هرمزگان ، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان و عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون و فضل الله استان هرمزگان اشاره کرد.

حجت الاسلام مصطفی فرهادزاده عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز به هدف خود از انتخاب حوزه علمیه برای تحصیلات عالیه اشاره کرد و گفت: از سال ۷۸ وارد حوزه ...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: حوزه علمیه بشاگرد , عملکرد خوب حوزه , مصطفی فرهادزاده , جامعه روحانیون هرمزگان , بشاگردیهای مقیم کیش , محرم96 , عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) , جزیره کیش ,
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1396
بازدید : 183
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 دکتر عباس علیمراد از آغاز بکار آزمایشگاه باکتریولوژی و میکروبی آب در شهرستان بشاگرد خبر داد.



به گزارش عصر بشاگرد؛ دکتر عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد از آغاز به کار آزمایشگاه باکتریولوژی و میکروبی آب، برای اطمینان از سلامت و کیفیت آب شرب مناطق شهری و روستایی شهرستان بشاگرد خبر داد.


دکتر علیمراد افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه برای انتقال نمونه های آب به مرکز استان، زمینه کنترل و آزمایش روزانه و ثبت تغییرات کیفیت آب را در لحظه میسر کرده است.


وی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی روستاهای شهرستان بشاگرد ارسال نمونه های آزمایشگاهی آب این مناطق به مرکز استان مشکلاتی را به وجود می آورد که با راه اندازی این آزمایشگاه این کار در مرکز شهرستان انجام می شود.

 

انتهای پیام//
 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: آزمایشگاه , باکتریولوژی , مرکزبهداشت , بشاگرد , دکترعلیمراد , بهداشت بشاگرد , نمونه آب , روستاهای بشاگرد , راه اندازی , آزمایشگاه ,
تاریخ : جمعه 16 تير 1396
بازدید : 232
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شامپوهای تبلیغاتی که در رسانه ها و فضای مجازی با دروغ ذهن و افکار مردم را مخدوش کردند، هیچگونه تاثیری در رویش مجدد مو ندارند،«آنچه در تبلیغات شامپوها دیده می‌شود به هیچ عنوان مبنای علمی ‌ندارد و متخصصان پوست و مو نیز این موضوع را تایید می‌کنند که وجود ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در شامپوها نمی‌تواند تاثیری در جلوگیری از ریزش مو داشته باشد.


شامپوهای تقلبی درمان ریز مو سر

به گزارش عصر بشاگرد؛ امروزه یکی از مشکلات ظاهری کچلی و طاسی سر است که اکثر مردم را درگیر خود کرده است، و از طرف دیگر پیدایش درمان دروغین کچلی با شامپوههای متعدد که در رسانه های ملی و فضای مجازی در حال رقابت هستند،درمان و جلوگیری از ریزش مو تا به حال دارویی قطعی مطرح نگردیده، البته توسط شرکتهای مختلف داروهای زیادی برای درمان طاسی و یا ریزش مو عرضه گردیده که در حد تبلیغات می باشند. یعنی تمام این داروها چه شیمیایی و چه گیاهی یا موثر نمی باشند و یا تا حدودی ریزش مو را به تاخیر می اندازد ولی این داروها توان رشد مجدد موهای از بین رفته را ندارند.

ریزش مو یکی از ناراحت کننده ترین مسائلی است که یک فرد در دوران زندگی خود با آن برخورد می کند، چون وجود مو بر روی سر از نظر ظاهر بسیار موثر است و افرادی که دچار ریزش وسیع مو هستند از نظر ظاهری مسن تر از همسن های خود (که موهایشان نریخته) به نظر می رسند.


درمان و جلوگیری از ریزش مو تا به حال دارویی قطعی مطرح نگردیده، البته توسط شرکتهای مختلف داروهای زیادی برای درمان طاسی و یا ریزش مو عرضه گردیده که در حد تبلیغات می باشند.
متاسفانه سودجویان و دلالانی به همین بهانه با....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: ریزش مو , شامپوهای تبلغی , دروغ بزرگ , بهداشت بدن , درمان مو , تبلیغات , صدا وسیما , درمان کچلی , طاسی سر , ,
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1396
بازدید : 455
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بیمارستان بقیه الله اعظم بشاگرد کمبود پزشک ندارد

 
رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد با بیان اینکه در بیمارستان بقیه الله اعظم بشاگرد چهار پزشک عمومی مشغول به خدمات دهی هستند گفت: در این بیمارستان بزودی پزشکهای متخصص مستقر خواهند شد.
 
رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بشاگرد با اشاره به خبر کذبی که در یکی از رسانه های استان منتشر شده گفت: در این رسانه بیان شده بود که در بیمارستان  بقیه الله اعظم شهرستان بشاگرد فقط یک پزشک عمومی وجود دارد که بر..


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: بیمارستان بشاگرد , پزشک متخصص , دکترعلیمراد , بیمارستان بقیه الله اعظم , شبکه بهداشت بشاگرد , متخصص زنان , زایمان , پزشک زنان , افزایش کیفیت ,
تاریخ : دو شنبه 9 اسفند 1395
بازدید : 276
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مردم شهرستان بشاگرد از وضعیت بهداشت و درمان گله منداند؛ وزیر بهداشت و درمان هرمزگان نتوانسته است خواسته درمان مردمی بشاگرد را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در نخستین مجمع ملی سلامت بیان کرد؛ ما برای نجات مردم از رنج و بیماری به سرمایه گذاری برای ساختن بیمارستان و خرید تجهیزات و استخدام افراد نیازمند هستیم.

 

وزیر بهداشت و درمان؛ دولت در طول فعالیت خود اقدامات مهمی در زمینه بهداشت و درمان انجام داده است.
هاشمی افزود؛ بخش های درکشور اعم از حاشیه نشین ها ،روستاها، و مناطق محروم وجود داشت که هیچ امکان درمان و بهداشتی در آن مناطق وجود نداشت.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: گله مندی مردم , خدمات درمانی , بهداشت ودرمان , بشاگرد , پزشک متخصص , مرگ مادر باردار , وزیر بهداشت , ,
تاریخ : شنبه 6 شهريور 1395
بازدید : 332
نویسنده : فــردیـن احـمدی
گفتگویی اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری عصر بشاگرد با دکتر عباس ابراهیمی رئیس شبکه بهدلشت و درمان بندر
جاسک

 

 
 
 

خودتان را  به اختصار معرفي كنيد؟

متولد بشاگرد هستم و دوران ابتدایی را در بشاگرد ، راهنمایی در سندرک و مقطع دبیرستان را در دبیرستان نمونه بندرعباس سپری نمودم.

چي شد كه تصميم گرفتيد رشته پزشكي را انتخاب كنيد؟ آيا بدليل علاقه شخصي بود يا نياز منطقه و محل سكونتتان؟
از بچگی به رشته پزشکی علاقه داشتم البته با توجه به اینکه در دوران تحصیلی نیز هميشه شاگرد اول بودم معلمان و دبيران هم مشوق من بودند و هميشهتوصيه مي كردند كه حتما در رشته پزشكي ادامه تحصيل بدهم . خودم هم با دیدن بیمارانی که نیازبه کمک داشتند بیشتر علاقمند شده بودك كه حتما پزشك شدهو بتوانم به دردمندان و بيماران خدمت كنم. بعدها هم بيشتر به این نتیجه رسیدم که اولویت منطقه مشکلات بهداشتی و كمبود يا نبود پزشک و کادر درمانی است.
 
اگربه عقب بازگرديد وفرصت انتخاب مجدد داشته باشيد آيا باز هم همين مسير رو انتخاب مي كنيد؟
بله قطعا همین کار را انجام می دهم . بدون شك الان كه بيشتر با شرايط ، كمبودها ونيازواقعي بخش بهداشت ودرمان منطقه آشنا شدم انگيزه ام قوي تر شده و مطمئن هستم كه تحصيل در رشته پزشكي نه تنها انتخاب درست بلكه بهترين انتخاب بود.  
 
مشكل ترين مرحله تحصيل وفعاليت حرفه اي شما چه بود؟ 
رشته پزشکی فوق العاده سخت و طولانی مدت والبته همراه با استرس فراوان است . کشیک های سنگین دوران اینترنی كه يك دوره ۱سال و نیمه است و شما به عنوان پزشک کار درمانی بیمار رو با همیاری اتندها و رزیدنت ها انجام می دید. توي اين دوران به طور عملي مسئوليت بيمار به شما سپردهمي شهو ودر همین مقطع هم کشیك ها شروع میشه كه سخترین مقطع پزشکی به نظر من همين دوره هست. به طور كلي دروس سنگین پزشکی اکثر دانشجویان را حسابي درگير ميكنه و مهم تر اينكه در حرفه پزشکی استرس همیشه وجود دارد چون شما با جان یک انسان سروکار دارید و همين حساسيت كار رو بالا مي بره و خستگي ذهني و استرس فراواني را به همراه خواهد داشت.
 
عمده ترين مشكل شبكه بهداشت بندر جاسك چيست ؟
عمده ترین مشکل بهداشتی حوزه شرق هرمزگان دوری از مرکز استان و محرومیت منطقه ، عدم ثبات مدیریت و کمبود نیروی انسانی تخصصی بومی است. در اين منطقه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی وضعیت مطلوبی ندارد . مهم تر اينكه به دليل محرومیت بسیاری از نیروهای تخصصی حاضر به حضور در بندر جاسک نیستند و همين امر مارا با كمبود نيروي انساني متخصص روبرو كرده است.
 
 
آيابراي بهبود وضعيت بهداشت ودرمان جاسك برنامه اي داريد ؟
برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان ابتدا باید برنامه عملیاتی طراحی نمود و وضعیت موجود را شناسایی کرد سپس با اشراف كامل به وضعيت موجود و البته باتكيه بر پتانسيل هاي منطقه مي توان راهكارهاي مناسبي ارائه و در جهت عملياتي شدن آنها نيروهارا سازماندهي كرده و تلاش كرد. ضمن اينكه با توجه به لزوم فرهنگ سازی در زمینه مسائل بهداشتی و کنترل و پیشگیری از بیماری های رفتاری ، مبحث آموزش هاي همگاني و ارتقاء سطح آگاهي ساكنان منطقه در جهت پيشگيري و بهبود وضعيت بهداشت فردي يكي از مهم ترين برنامه هاي شبكه بهداشت است. بهداشت خانواده و همچنین مدارس هم از جمله اولویت های مهم کاری این شبکه است. از اينرو در جهت بهبود وضعيت بهداشتي منطقه و فرهنگ سازی و آموزش های پایه ای لازم نمایشگاه ها و کارگاه هایی آموزشي درمدارس و مساجد برگزار خواهيم كرد.
 
به نظرشمااعتبار سالانه اي كه دولت به شبكه بهداشت جاسك اختصاص داده كافي است ؟
اگر اعتبارات به درستی مدیریت و با هدفمندي هزینه شود قطعا تاثیر گذار خواهد بود . مديريت هزينه و اولويت بندي بر اساس نياز سنجي راهبرد موثري است كه كمك خواهد كرد از اعتبارات بهترين استفاده را در جهت رفع نياز هاي منطقه و ارتقاء سطح كميو كيفي خدمات بهداشت يو درماني داشته باشيم.
 
چقدر نسبت به بكار گيري نيروهاي بومي مصمم هستيد ؟
از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم . اعتقاد دارمكهنيروهاي بومي به دليل اشراف به شرايط خاص محيطي بسيار كارآمد خواهند بود وكارآيي بالايي دارند از اين رو در بكار گرفتن نيروهاي بومي متعهد و متخصص استقبال مي كنيم.
 
اگر قرار باشد بين پزشك و يا نيروي تخصصي ديگر انتخابي داشته باشيد نيروهاي جوان وتازه كار را ترجيح مي دهيد يا نيروي مسن تر اما مجرب تر ؟ 
ترکیبی از نیروهای با تجربه و نیروی جوان .نيروهاي جوان با انگيزه بالايي كه دارند در پيشبرد اهداف شبكه بسيار موثر هستند . از طرفي نيروهاي قديمي و مجرب هم گنجينه هاي ارزشمندي هستند كه مي توانندبا تجارب خودشون ، مسير تحقق اهداف را كوتاهتر كرده و ضريب خطا را در بسيارياز موارد كاهش دهند. ضمن اينكه تلفيق اين دوگروه در كنار هم تيم قوي و كارآمد تري را فراهم خواهد كرد.
 
چه راهكارهايي براي ارتقاء سطح بهداشت رواني جامعه كوچك بندر جاسك داريد؟
اگر هرکس در هر جایگاه کار خود را به درستی انجام دهد آرامش روانی بر جامعه حکمفرما میشود. تلاش خواهيم كرد تا وظايف افراد به درستي تبيين شده و فضاي كار هم توام باهمدلي ومسئوليت پذيري بيشتر باشد تا بتوانيم مشكلات پيش رو را راحت تر از ميان برداشته و خدمات مطلوب تري به هموطنانمان ارائه كنيم .
 
براي آخرين سوال آيا مورد خاصي هست كه فكر كنيد براي پيشرفت و بهبود در آن زمينه نيازمند مشاركت بيشتر همشهريان باشيد؟ 
بهداشت نیازمند همکاری و مشارکت مردم و مسئولان و همه نهادها ست چرا كه بدون همکاری و همیاری امکان تحقق اهداف وجود ندارد.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: پزشک , عصربشاگرد , شبکه بهداشت شرق هرمزگان , پزشکان بومی , روز پزشک , نمونه ,
تاریخ : پنج شنبه 21 مرداد 1395
بازدید : 609
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 جناب آقای دکتر عباس ابراهیمی

 
با سلام و احترام
 
 دکتر عباس ابراهیمی
 
 بدینوسیله مدیریت سایت خبری عصر بشاگرد، انتصاب شایسته جنابعالی را به سمت   رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر جاسک تبریک عرض نموده و آرزومندم در سایه تجارب ارزنده جنابعالی در این زمینه شاهد موفقیت و پیشرفت آن مجموعه  باشیم.
 
با آرزوی توفیق.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: جناب آقای دکتر عباس ابراهیمی , انتصاب شایسته جنابعالی , شبکه بهداشت , بندر جاسک ,
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
بازدید : 241
نویسنده : فــردیـن احـمدی
اغلب استان‌های جنوبی کشور با مشکلات و کمبودهای متعددی در حوزه بهداشت و درمان مواجه‌اند که در این میان شهرستان بشاگرد وضع نامناسب و نگران‌ کننده‌ تری نسبت به دیگر استان‌ها دارد،بشاگرد با جمعیت 40 هزار نفری؛ یک بیمارستان 32 تختخوابی دارد و هنوز نتوانسته است خواسته درمانی مردم بشاگرد
غلب استان‌های جنوبی کشور با مشکلات و کمبودهای متعددی در حوزه بهداشت و درمان مواجه‌اند که در این میان شهرستان بشاگرد  وضع نامناسب و نگران‌ کننده‌ تری نسبت به دیگر استان‌ها دارد،بشاگرد با جمعیت 40 هزار نفری؛ یک بیمارستان 32 تختخوابی دارد و هنوز نتوانسته است خواسته درمانی مردم بشاگرد را تامین کند.
 
 
 
درمانگاها و بیمارستان بشاگرد فقظ در حد درمان سرماخوردی خدمات می دهند
 
وضعیت بهداشت و درمان در بشاگرد بسیاز ضعیف به نظر می آید،  و درمانگاها و بیمارستان بشاگرد فقظ در حد درمان سرماخوردی خدمات می دهند باگذشت بیش از 7 سال از شهرستان شدن بشاگرد از پزشک متخصص  و کادر پزشکی بهره نمی‌برد بلکه این مکان با یک پزشک عمومی اداره می‌شود و شهرستان بشاگرد با جمعیت بیش از40 هزارنفری خود علاوه بر عدم تجهیز تنها بیمارستان خود در بشاگرد از درمانگاه مناسبی هم برخوردار نیست.
 
 
عمق کمبود مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان را می‌توان با تعداد بیمارستان‌های آن دریافت . شهرستان بشاگرد با جمعیت بیش از40 هزارنفری فقط  یک بیمارستان دارد و نبود و کمبود تجهیزات و امکانات پیشرفته پزشکی و نبود نیروی متخصص و کمبود شدید پزشک عمومی را نیز که به این فهرست اضافه کنید، وضعیت بهداشتی و درمانی مردمان آن بهتر مشخص خواهد شد.
 
 
یک بررسی ساده آماری نیز بیشترین میزان فوت  طی چند روز اخیر را به این شهرستان نسبت می‌دهد، که ۶ مورد سقط جنین طی ۱۰ روز در روستای «ملکن» بشاگرد و همچنین فوت پسر بچه 9 ساله بر اثر بی امکاناتی این شهرستان میتوان نسبت داد.
 
 
امینی دهیار ملکن شهرستان بشاگرد گفت: برخی از روستانشینان ممکن است در وضعیت مالی نامناسبی قرار داشته باشند که برای این بیماری و ایاب و ذهاب تا شهرستان میناب هزینه های زیادی انجام می دهند و بیمارستان شهرستان بشاگرد هیچ امکاناتی  ندارد.
 
پدر معراج عاشوری که فرزند 9 ساله اش چند روز پیش فوت کرد در گفتگو با خبرنگار هرمز افزود: فرزندم بخاطر عقرب گزیدگی فوت نکرد بخاطر کمبود امکانات در بیمارستان بشاگرد و بی توجهی ها در بیمارستان میناب فوت کرد.
محمد عاشوری افزود: اگر  بیمارستان شهرستان بشاگرد تنها یک متخصص کودکان یا امکانات کافی برای بیماران بود معراج شاید زنده می ماند.
 
وی گفت: بعد از اعزام به بیمارستان میناب دکتر از شب تا صبح بالای سر فرزندم نیامد و اگر یک کم توجه پزشک معالج به بیمار بیشتر بود الان معراج در کنار ما بود و  به نظر من اسم بیمارستان میناب را باید کشتارگاه گذاشت.
 
 
عاشوری گفت: با مصاحبه کردن من با خبرنگاران معراج زنده نمی شود اما شاید کمکی باشد که مسئولین ما بعد از سالها بیدارشوند تا معراج های دیگر دچار این مشکلات نشوند و حال اگر این اتفاق برای فرزند یکی از روسای بهداشت و یا وزیران رخ می داد چه واکنشی نشان می دادند.
 
 گفتنی است ؛ پدر معراج خود کارمند شبکه بهداشت و درمان است.
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: درمانگاها و بیمارستان بشاگرد فقظ در حد درمان سرماخوردی خدمات می دهند , مرجع خبری شهرستان بشاگرد , عصر بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1395
بازدید : 357
نویسنده : فــردیـن احـمدی

کارگاه آموزشی سوئیچ واکسن طرح پولیو در سالن آموزش شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد برگزار شد.

 

IMG-20160412-WA0035

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، عباس علیمراد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این خصوص گفت: سوئیچ واکسن دو ظرفیتی به جای سه ظرفیتی از چهارم اردیبهشت ماه در سراسر جهان شروع می شود.

وی افزود: این طرح از واکسن فلج اطفال دو ظرفیتی به جای سه ظرفیتی در برنامه روتین ایمن سازی استفاده خواهد شد که یکی از برنامه های مهم جهت گام نهایی برای ریشه کنی فلج اطفال می باشد.

علیمراد اظهار کرد: این اقدام در حرکتی هماهنگ و همزمان در سطح جهان از ۱۷ آوریل تا اول مه ۲۰۱۶ انجام خواهد شد، در ایران نیز روز شنبه چهارم اردیبهشت برابر با ۲۳ آوریل به عنوان روز ملی سوئیچ نام گذاری شده است.

رئیس شبکه بهداشت بشاگرد عنوان کرد: در این روز واکسن های خوراکی دو ظرفیتی فلج اطفال جایگزین واکسن سه ظرفیتی خواهد شد تا به لطف الهی بتوانیم در راه رسیدن به هدف نهایی ریشه کنی فلج اطفال در جهان به موفقیت کامل دست یابیم.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد, سوئیچ, عباس علیمراد, فلج اطفال, واکسن،بهداشت و درمان بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 1 اسفند 1394
بازدید : 284
نویسنده : فــردیـن احـمدی

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: درحال‌حاضر بخشی از جامعه ایرانی، پزشکان را قشری مرفه و زیاده‌خواه می‌خوانند با دریافت‌های غیررسمی، رابطه معنوی بیمار و پزشک را تا حد زیادی خدشه‌دار کرده‌اند اما از آن‌طرف هنوز هم زیادند پزشکان که فراتر از قسم پزشکی خود، اقدامات انسان دوستانه‌ای انجانم می‌دهند که کمتر رسانه‌ای می‌شود و به چشم می‌آید.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
بازدید : 245
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یکی از بیماری هایی که نوزادان معمولا از آن رنج می برند ، گوش درد است .

گوش درد کودکان

تشخیص این درد در معمولا به آسانی امکان پذیر است . کافی است با قراردادن دستتان روی گوش نوزاد آنرا ماساژ دهید . اگه احساس کردید که نوزادتان ساکت شد ، نشان دهنده این است گوش هایش درد میکند . برای درمان اساسی ، می بایست به پزشک مراجعه کنید ، اما گاهی اوقات دسترسی به پزشک مقدور نیست یا تا رسیدن به مطب پزشک شما به زمان نیاز دارید .

در گذشته ، برای تسکین درد گوش نوزاد ، دود سگیار را به داخل گوش او وارد میکردند . اما ، این روش توسط یکی از پزشکان اروپایی ارائه شده که اثر آن فوق العاده است . در صورت درد گوش نوزاد، کافی است به اندازه یک قاشق غذا خوری آب جوش داخل یک نعلبکی بریزید ، چند قطره الکل به داخل آن بچکانید . مقدار پنبه ( به اندازه یک کف دست ) را در آن محلول وارد کرده و آرام فشار دهید . سپس پنبه را داخل یک نایلون فریزر قرار داده و روی گوش نوزاد قرار دهید . به نحوی که پنبه مرطوب روی گوش نوزاد قرار بگیرد و بخار حاوی آب و الکل به داخل گوش نوزاد نفوذ کند . برای مدت چند دقیقه این عمل را ادامه دهید و نتیجه معجزه آسای آن را ببینید .

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: سلامت نوزدان , کودک و کوش درد کودک شما , پزسکان اروپایی درد کوش نوزاد , تسکین کوش درد نوزادان ,
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
بازدید : 250
نویسنده : فــردیـن احـمدی

قشم- مدیر خدمات شهری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز کاشت 300 هزار نشاء گل فصلی با آغاز زمستان در این شهر خبر داد.

 

به گزارش عصر بشاگرد؛ شریف شریفی نژاد روز سه شنبه در گفت و شنود با خبرنگار ایرنا افزود: با کاشت 300 هزار نشا انواع گل های فصلی همچون اطلسی، گازانیا، شمعدانی، کلم زینتی، همیشه بهار و جعفری در میادین، بلوارها، پارک ها و فضای سبز شهر قشم، فضای این شهر در فصل سرد زمستان رنگ و بوی بهاری بخود می گیرد.
وی اضافه کرد: خرید، توزیع و کاشت نهال های سازگار با آب و هوای جزیره قشم به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال، خرید و جانمایی انواع گلدان های تزئینی در سطح شهر، مطالعه و طراحی اجرای نخستین فرش گل در جزیره قشم نیز از دیگر برنامه های زیباسازی این شهر همزمان با فصل گردشگری این جزیره است.
مدیر خدمات شهری سازمان منطقه آزاد قشم یادآوری کرد: همزمان با کاشت 300 هزار نشا گل، عملیات کاشت انبوه گل های کاغذی با رنگ های متنوع در سطح شهر قشم، کاشت آزمایشی نهال های حرا در مسیر جاده قشم به درگهان نیز اجرا می شود.
آغاز عملیات اجرایی توسعه فضای سبز در سطح جزیره شامل کمپ های نوروزی، بلوار حافظ، بلوار جدید خلیج فارس، بیمارستان و بلوار بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، میدان طالقانی، خیابان سرخس، اسکله جدید درگهان، بلوار فرمانداری، بیمارستان جی جیان و جنگل اکالیپتوس ها از دیگر مواردی بود که شریفی نژاد به آن اشاره کرد.
مدیر خدمات شهری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اصلاح بافت و تغییر گونه های گیاهی برخی از سایت های فضای سبز و کاشت گونه های جدید در قشم نیز آغاز شده است.
شریفی نژاد همچنین از برنامه مشاوره و انعقاد قرارداد طرح جامع مطالعاتی تحقیقاتی با هدف ترویج فضای سبز و بیابان زدایی در جزیره قشم با استفاده از روش های نوین و کمترین میزان آب توسط بخش خصوصی خبر داد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز و هزینه بالای آن در جزیره قشم، از شهروندان و مهمانانی که در طول سال به این جزیره سفر می کنند درخواست کرد در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.
7275/2090/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: کاشت 300 هزار نشاء گل فصلی در قشم ,

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 349
بازدید ماه : 3787
بازدید کل : 123310
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com