عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 9 آبان 1395
بازدید : 728
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 براساس این گزارش یک کودک ۴ ساله در روستای آخران از روستاهای بخش گافر و پارامون بر اثر نیش عقرب در گذشت.

 
به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز؛ روز چهارشنبه ۵ آبان ماه سال جاری کودک ۴ ساله اهل روستا آخران بخش گافر و پارامون در پی عقرب زدگی به شهر بنت از توابع شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان می روند که به علت نبود تجهیزات لازم نتوانستند جان این کودک ۴ ساله را نجات دهند.
 
به علت وضعیت وخیم کودک والدین این کودک روز پنجشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه فرزندشان را به بیمارستان بشاگرد منتقل می کنند و به گفته پزشک بیمارستان بشاگرد زمانی که کودک به بیمارستان منتقل می شود کودک در کما بوده و ۲۴ ساعت از زمان نیش عقرب گذشته بوده که به علت خونریزی ادرار و با وجود تلاش های زیاد تیم پزشکی این شهرستان نتوانستند جان این کودک را نجات دهند و ساعت یک بامداد ۷ آبان ماه فوت این کودک را اعلام می کنند.
 
سرانجام داستان زندگی بتول دختر بچه ۴ ساله بخش گافر و پارامون بشاگرد به پایان خود رسید. نبود امکانات پزشکی شهر بنت از توابع شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان و همچنین نبود راه ارتباطی مناسب بین روستاهای بخش گافر و پارامون و مرکز شهرستان بشاگرد و استان هرمزگان علت فوت این کودک ۴ ساله بود و روز گذشته با وجود تلاش تیم های پزشکی بشاگرد جان خود را از دست داد و کمی آن سوتر از مکانی که زهر عقرب وارد بدنش شده بود برای همیشه به خواب فرو رفت سرنوشتی که امکان تکرارش برای بتول های دیگر نیز وجود دارد.
 
امسال با توجه به افزایش بارندگی و تراکم پوشش گیاهی، شمار حشره های موذی و انواع خزندگان در بشاگرد به شدت افزایش یافته است.
 
دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز با اشاره به فوت یک کودک ۴ ساله بشاگردی بر اثر نیش عقرب؛ اظهار کرد: عقرب گزیدگی به دلیل گرما و شرجی هوا در هرمزگان و دیگر مناطق جنوبی کشور بیشتر از دیگر مناطق روی می‌دهد که در صورت جدی نگرفتن آن حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.
 
نوروزیان آمار عقرب گزیدگی‌های سال گذشته را سه هزار و ۷۰۴ نفر اعلام کرد که هیچ مرگ‌ومیری در این زمینه وجود نداشت و در منطقه بشاگرد هم در سال ۹۵ تاکنون ۱۹ مورد گزش بوده که تنها دو مورد مرگ ثبت‌شده که دو کودک ۸ و ۹ ساله در بشاگرد و بندرعباس به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی جان‌ باخته‌اند.
 
وی با اشاره به فوت کودک ۴ ساله بشاگردی که در روز گذشته اتفاق افتاد؛ افزود: علت فوت این کودک بی امکاناتی پزشکی شهر بنت بوده است که در مرز سیستان بلوچستان واقع شده است.
 
فاطمه نوروزیان بیان کرد: ۲۴ ساعت از زمان نیش عقرب گذشته بوده است تا که به بیمارستان شهرستان بشاگرد منتقل می شود کودک در کما بوده است و کاری از تیم پزشکی این شهرستان بر نمی آمده است و کودک بعد از یک ساعت فوت می کند.
 
توسعه خدمات پزشکی، حذف واقعی محرومیت و کپر نشینی و احساس مسئولیت برخی از مسئولان آرزویی است که شاید با مرگ بتول زنده شود.
 
نبود راه ارتباطی مناسب بین روستاهای بخش گافر و پارامون با مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت هم یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به فوت بتول شد، چرا که اگر مسیر بین روستای آخران تا شهر سردشت آسفالت و هموار بود قطعاً این دختر چهار ساله زودتر به بیمارستان می رسید.
 
 
 
انتهای پیام/ح.پ
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: عقرب،حوادث بشاگرد،بیمارستان ،بتول،کودک 4ساله ،عقرب گزیدگی ,
تاریخ : یک شنبه 9 آبان 1395
بازدید : 202
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس اعلام کرد

 
به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد محسنی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از بندر شهید باهنر استان هرمزگان واقع در شرق استان در نشست خبری بیان کرد: بندر شهید باهنر به عنوان هاب ترانزیت دام، خودرو و تره‌بار در کشور مطرح است ضمن آنکه محصولات فله و به طور محدود کانتینر نیز در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.
 
وی ادامه داد: 70 درصد عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر به موضوع صادرات کالای غیرنفتی اختصاص دارد و این نماد اقتصاد مقاومتی است.
 
محسنی افزود: بندر شهید باهنر امروز در حوزه صادرات تره‌بار و سیفی‌جات کشور، صادرات دام زنده و صادرات کود شیمیایی مقام اول را دارد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود: با توجه به موقعیت بندر شهید باهنر در استان هرمزگان مراودات تجاری استان‌های کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان با این بندر برقرار است.
 
وی ادامه داد: در شرق استان هرمزگان غیر از بندر شهید باهنر بنادر دیگری نظیر جاسک، سیریک، تیاب به عنوان بنادر سه ‌گانه سواحل مکران و همچنین بندر هرمز به عنوان سند تاریخ دریایی کشور و بندر شهید حقانی وجود دارد.
 
محسنی افزود: توسعه دریامحور و تثبیت نقاط جمعیتی در سواحل کشور و امنیت مرزهای آبی کمک می‌کند و در این راستا برای توسعه و عمران بنادر در این حوزه فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم.
 
*اجرای 400 میلیارد ریال پروژه در بنادر سه‌گانه سواحل مکران
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا 400 میلیارد ریال پروژه در حوزه عمران و آماده‌سازی بنادر سه‌گانه جاسک، سیریک و تیاب به عنوان بنادر سواحل مکران اجرا کنیم.
 
وی ادامه داد: بندر سیریک با پس کرانه 80 هکتاری پس از لایروبی امروز قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بالای 10 هزار تن را دارد.
 
به گفته محسنی بندر جاسک در حوزه دریای عمان نیز استراتژیک است که لایروبی آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: در بندر جاسک برای اولین بار مرکز امداد و نجات دریایی راه‌اندازی می‌شود و خلأ حضور پایگاه امداد نجات دریایی در سواحل بندرعباس تا چابهار رفع خواهد شد.
 
وی افزود: در بندر جاسک اسکله‌های اختصاصی استقرار پهلوگیری شناورهای ناجی آماده نصب است.
 
محسنی با تأکید بر اینکه بندر تیاب از نظر قدمت دومین بندر در ایران است، گفت: تیاب با اعتبار 100 میلیارد ریال در حال لایروبی است و از نظر گردشگری ظرفیت‌های فراوانی دارد که ضروری به نظر می‌رسد در راستای توسعه سواحل مکران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از اولویت‌ها رشد گردشگری در این سواحل باشد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود: بندر تیاب از بهترین خورهای طبیعی برخوردار است. جنگل‌های مانگرو، چندل و زیستگاه‌های طبیعی آبزیان دریایی از مزایای گردشگری بندر تیاب است.
 
وی با بیان اینکه ارتقای گمرک بندر تیاب را پیگیری کرده‌ایم، گفت: این بندر امروز از بندری ملوانی به بندری تجاری ارتقا یافته است که پذیرش شناورهای بزرگ تجاری را در آینده در چشم‌انداز خود دارد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت:‌در راستای توسعه بندر تیاب به عنوان بنادر سه‌گانه سواحل مکران نصب باسکول ساخت انبار کالا انجام شد ضمن آنکه به زودی از سوی بخش خصوصی جایگاه سوخت شناورداران در این بندر ساخته می شود که توان تأمین سوخت روزانه صد فروند شناور دارد.
 
وی همچنین از فعال شدن مرکز آموزش دریایی در بندر تیاب خبر داد.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندر سیریک را از دیگر بنادر سه‌گانه مکران در استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: بندر سیریک نزدیک‌ترین بندر تجاری به عمان است که حدود 61 مایل دریایی با عمان فاصله دارد و دروازه ورودی به سواحل مکران محسوب می‌شود.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ادامه داد: بندر سیریک پس از بندر شهید رجایی از نظر پس کرانه در هرمزگان رتبه دوم را دارد.
 
محسنی بیان کرد: در بندر سیریک عملیات ساخت اسکله 200 متری با اعتبار 30 میلیارد تومان به زودی آغاز می‌شود تا شناورهای تجاری امکان پهلوگیری در آنجا داشته باشند.
 
وی با تأکید بر اینکه بندر سیریک به زودی زون اقتصادی دریایی کشور خواهد شد، گفت: آماده‌سازی 16 هزار هکتار اراضی بندر سیریک در حال انجام است،همچنین به زودی اپراتوری این بندر به بخش خصوصی واگذار می‌شود که با تکمیل فرایند واگذاری بندر به بخش خصوصی رونق اقتصادی آن افزایش می‌یابد.
 
*راه‌اندازی خط مسافری جاسک - مسقط عمان و چندین خط مسافری دیگر
 
وی بندر جاسک را کامل‌ترین بندر در شرق هرمزگان معرفی کرد و گفت: به تازگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی خط مسافری جاسک - مسقط عمان اعلام آمادگی کرده است.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ادامه داد: در بندر شهید باهنر بزرگ‌ترین پایانه بین‌المللی سفرهای دریایی مستقر است که به خسب عمان و شارجه امارات خط دریایی مسافری داریم و پنج سفر در هفته در این خطوط مسافر انجام می‌شود.
 
وی گفت: همچنین مسیرهای مسافری از بندر شهید باهنر به دبی و مسقط توسط بخش خصوصی به زودی راه‌اندازی می‌شود.
 
وی ادامه داد:همچنین کشتی با ظرفیت 180 صندلی به تازگی برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی بندرعباس - کیش خریداری شده است و به زودی خط دریایی گردشگری در این مسیر راه‌اندازی می‌شود. طول مسیر 5 ساعت برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود قیمت بلیت شناور مذکور حدود صد هزار تومان باشد.
 
محسنی اظهار داشت: همچنین خط بندر شهید باهنر - اسکله فجر قشم با لندیکراپت به زودی راه‌اندازی می‌شود و در آینده نیز مسیرهای دریایی جاسک - مسقط و بندرعباس - دبی راه‌‌اندازی خواهد شد.
 
*سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریالی در توسعه بنادر سه‌گانه مکران/اجرای 400 میلیارد ریال پروژه در حال حاضر
 
وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار میلیارد ریال در توسعه بنادر سه‌گانه سواحل مکران در هرمزگان هزینه شده است، گفت: در دو سال اخیر 400 میلیارد ریال پروژه در حال اجرا در این سه بندر داریم.
 
وی گردشگری دریایی در سواحل مکران را از مصادیق توسعه آن عنوان کرد و گفت: ظرفیت گردشگری دریایی در سواحل مکران بالاست و باید سرمایه‌گذاری زیادی از سوی همه ارگان‌های دست‌اندرکار در این سواحل برای توسعه گردشگری انجام شود. خور آذینی در بندر سیریک از نظر گردشگری بی‌همتا است. در خور میناب هم شرایط گردشگری مناسبی داریم که اگر ارتقا یابد به توسعه اقتصادی ساحل‌نشینان در این منطقه کمک می‌کند.
 
*آماده‌سازی 46 فروند شناور مسافری برای نوروز 96/انجام 95 درصد مسافرت‌های دریایی در هرمزگان
 
محسنی با بیان اینکه ستاد سفرهای دریایی نوروز 96 در هفته جاری در سازمان بنادر و دریانوردی کلید خورد،‌گفت: 95 درصد مسافرت‌های دریایی کشور از هرمزگان انجام می‌شود. بزرگ‌ترین بنادر تجاری جزایر و مناطق آزاد در استان هرمزگان است.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه پایانه مسافری بندر شهید حقانی سال گذشته افتتاح شد، گفت: برای اولین بار در تاریخ سفرهای دریایی سامانه فروش الکترونیکی و اینترنتی بلیت شناور فراهم شد.
 
*فروش بلیت نوروزی شناورها از اول دی‌ماه
 
محسنی بیان کرد: از ابتدای دی ماه امسال دفاتر فروش بلیت شناورهای مسافری برای ایام نوروز در همه کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند و ما در سه بندر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز برای ارائه خدمات مسافری آماده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 15 میلیون نفر سفر در استان هرمزگان انجام شد، گفت: در حال حاضر بین بندرعباس و جزایر قشم و هرمز 46 فروند شناور با 4 هزار و 800 صندلی فعالیت می‌کنند.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: همچنین در مسیرهای بین‌المللی به کشورهای امارات و عمان در هفته بیش از دو هزار صندلی فعال داریم.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر یادآور شد: در راستای ارائه خدمات به تجار به زودی خط مسافری VIP بین قشم و بندرعباس در ساعات پایانی شب و ساعات ابتدایی روز برقرار می‌شود و نرخ بلیت آن 50 هزار تومان خواهد بود.
 
انتهای پیام/م
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: گردشگری , دریایی , کیش , بندرعباس , شرق هرمزگان , خط دریایی مسافربری , فروش بلیط کشتی کیش به بندرعباس ,
تاریخ : چهار شنبه 5 آبان 1395
بازدید : 192
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد جادبه های گردشگری فراوانی در همه فصل های سال دارد که می تواند گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: گردشگری , جاذبه ها]شهرستان بشاگرد , تصویر , خبر انلاین , تصاویر بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 5 آبان 1395
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مسیر ازتباطی شهرستان بشاگرد که هم اکنون با مسافتی طولانی بین بشاگرد تا میناب : 153 کیلومتر - زمان : 2ساعت و 32 دقیقه می باشد که این محور ارتباطی در چند سال آینده 50کیلومتر کوتاه تر می شود.

محور درپهن  به سمت روستای چهارده روستاء توسط قرار گاه خاتم الانبیا در دست اجراست، که نیمی بیشتر عملیات راه سازی محور مذکور تکمیل شده است.

مردم شهرستان بشاگرد امیدوارند که این مسیر تا پایان امسال تکمیل وبه بهره برداری برسد.

در حال حاضر عملیات احداث جاده چهارده  روستاء درپهن در حال انجام است که بخش سندرک را به گوهران متصل می کند.

عملیات خاکی این مسیر رو به اتمام است که با بهره برداری از آن مسافت بشاگرد به میناب 50 کیلومتر کوتاه تر می شود.

بشاگرد یکی از محروم ترین شهرستان های کشور به لحاظ برخورداری از راه مناسب است و باید راههای زیادی دراین شهرستان ها ساخته شوند تا  از برخورداری نسبی جاده بهره مند شوند.

 

انتهای خبر//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: قرار گاه خاتم الانبیا , چهارده روستاء , مسیر بشاگرد , ارتباطی , راه سازی , عملیات راه سازی ,
تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1395
بازدید : 495
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد دارای آبشارها و چشمه های طبیعی بسیاری است که معروف ترین آبشار این شهرستان آبشار بابک نام دارد.

 

آبشار بابک زیباترین و پرآب ترین آبشار بشاگرد نیز به حساب می آید و ارتفاع این آبشار بیش از ۳ متر می باشد، این مکان گردشگری در روزهای تعطیل میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران است.

آبشار بابک بشاگرد

نبود برق، محل مناسب برای اسکان، نمازخانه و سرویس بهداشتی از دیگر مشکلات این مکان گردشگری است.

 

نه تنها آبشار بابک بلکه اکثر مناطق و جاذبه های گردشگری شهرستان بشاگرد این مشکلات را دارند که امید می رود با همکاری و تدبیر مسئولان محترم این مشکلات هرچه زودتر رفع شود.

 

آبشار بابک در ۱۰ کیلومتری شهرستان سردشت بشاگرد واقع شده است.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , گردشگری حلال , بشاگرد , عصربشاگرد , تدبیر مسئولان ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 430
بازدید ماه : 1352
بازدید کل : 124798
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com