عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 31 ارديبهشت 1396
بازدید : 278
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مسیری صعب‌ العبور و جاده‌ای سنگلاخ و بی‌ نام و نشان تنها راه ارتباط به این روستاست.روستای شمسان در سردشت بشاگرد واقع در محدوده استان هرمزگان که در آغاز ورود چیزی جز ۱۲ کپر به عنوان چهاردیواری و تعداد کمی‌ بز چیزی وجود نداشت.

 محرومیت بشاگرد

بازنشر/ جمعیت روستا به ۴۰ خانوار می رسد.جالب است بدانید تمامی آن ها شناسنامه و کارت ملی با طرح جدید را دارند و هنگامی که آب و گاز و سرویس بهداشتی و حمامی‌ وجود ندارد و اهالی باید برای نظافت به کوه ها و تپه‌های اطراف بروند ،روستایی که حتی رادیو آنجا موجی دریافت نمی کند.
آب های موجود که از ذخیره ی باران سالی‌ پیش به صورت زه کش بوده،در زیر سنگها پنهان است و پر است از انگل و جلبک و خزه که تمام آلودگی ها را به خود جذب می‌کند.به دلیل همین عدم بهداشت و امکانات عده‌ای از زنان در هنگام بارداری و وضع حمل جان خود را از دست می دهند
هنرشان در بافت حصیر است و نواری تزئینی به نام خوس که گاه گاه آنها را به شهر برده و در عوض آن عدس و سیب زمینی می گیرند که غذای اصلیشان محسوب می شود.کودکان باید برای تحصیل کیلومتر‌ها با جاده‌های سنگلاخ مبارزه کنند تا به مدرسه برسند تا مقطع ابتدایی را در آن سپری کنند.

ارتباط از طریق سیستم‌های مخابراتی در این روستا بی‌ معنی‌ است و حتی عده ی بسیاری از آنها از وجود نوع دیگری از زندگی  یا وضعیت سیاسی ،اجتماعی در دیگر نقاط ایران بیخبرند.

در این شور و شوق ها، نزاع و درگیری ها حواسمان باشد کسانی هستند که آن ها هم از ایران سهمی دارند.

شمسان روستاییست کوچک و بسیار محروم در دورترین نقطه هرمزگان، به قول دوستی همان زیر پونز در روی نقشه.

جعفر ۲۲ سال دارد با خانواده اش در شمسان زندگی می کند. ۵ صبح بیدار می شود و بزهایش را به چرا می برد.

جعفر و خانواده اش کم سالی می شود که برق را در امورات زندگیشان تجربه می کنند. تلوزیون، موبایل ، تلفن و خیلی چیزهایی که نبودشان برای ما قابل تصور نیست را ندارند.

بیمارستان ، مدرسه، سرویس بهداشتی ، حمام و خیلی امکانات دیگر جز آرزوهایشان هست.

چه خوب بود توی این شلوغ بازی های انتخابات یک نفر هم که شده به این روستا و روستاهای مشابهش می رفت. در کنار میلیاردها خرج تبلیغاتی ، چند میلیون هزینه جعفرها می کردند. ای کاش تمام شعارها در قلمان باشد نه در زبانمان…

ای کاش دلمان در دستمان باشد نه پول هایمان…

ای کاش عشقمان را هدیه دهیم نه فخرمان…

ای کاش ، ای کاش و ای کاش…

جعفر: بمان اینجا، شما که هستی کپرهایمان رنگی دگر گرفته، حرف های تازه جاری شده است.

ماهرخ کم خونی شدید دارد ، حالش بد شد و غش کرد. خیلی گریه کرد خیلی…

دستش را که گرفتم در چشمانم نگاه کرد با لهجه شیرینش گفت: اینجا سرد است، تنم می لرزد، آبرویم رفت که در میان این مردم غش کردم و ضعفم را دیدند.

جالب است آقای فلانیان از صلاحیت رد شده ولی جعفر و امثال جعفرها عاشقانه درموردش حرف می زدند، می گفتند او راه را برای خارج شدن از ای روستا برای ما باز کرد ، او نور را به کپرهای ما آورد. برخی از این اهالی فامیل هایشان را به عشق آن کاندیدا تغیر دادند و هم فامیل شدند.

آدم خوبه ها، خوبی های شما ثابت شدست ولی نگاهی به این دل های پاک و زلال بیاندازید. آن ها هم از این اتفاق های خوب سهمی دارند، آن ها هم ایرانیند، عدالت شامل شمسانی ها هم می شود…

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: محرومترین ها , بهترین ها , بشاگرد , انتخابات , تبلیغات انتخاباتی , راه ارتباطی , سردشت بشاگرد , بشاگرد نیوز ,
تاریخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1396
بازدید : 554
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، جمعی از قشرهای مختلف مردم، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدا ر کردند.

 

مشروح خبر و تصاویر تکمیلی متعاقباً منتشر می‌شود.
 


جملاتی برگزیده از این دیدار:
 
رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار اقشار مختلف مردم:

* جمهوری اسلامی با تجدید انتخابات‌ها در سال‌ها و دوره‌های معین حقیقتاً طراوت تازه‌ای پیدا می‌کند؛ خود را در دل‌ها و چشم‌های مردم دنیا به شکل جدید و برجسته‌ای مجسم می‌کند و نشان می‌دهد. این است که واقعاً روز انتخابات برای جمهوری اسلامی روز جشن و شادی و شور است.

* نگاه کنید به کشورهای منطقه، کجاست که ناامنی نباشد؟ در بین این مجموعه‌ی ناامن، جمهوری اسلامی با امنیت و آرامش مشغول تدارک انتخابات است.
دو روز به انتخابات بیشتر باقی نمانده است و بحمدالله محیط کشور، محیط آرام، همراه با آرامش و سکینه  است؛ این خیلی ارزش دارد. انتخاباتی در یک کشور ۸۰میلیونی به راه می‌افتد، مردم با شور و شوق خود را آماده می‌کنند اما آرامش همه‌جا برقرار است. این خیلی باارزش و بااهمیت است؛ این را باید قدر دانست.

* همه بدانند دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و دستگاه‌های حافظ امنیت، به‌طور جدی مشغول کار هستند. هماهنگ هم دارند حرکت می‌کنند. با وجود این به این دستگاه‌های مورد اعتماد تأکید می‌کنم مراقب باشند که آراء مردم مأمون باشد و امانت آن حفظ شود.
ممکن است در این بین کسانی باشند که بخواهند یک تخلفاتی بکنند لکن دستگاه‌ها -چه دستگاه‌های نظارتی چه دستگاه‌های اجرایی چه دستگاه‌های حافظ امنیت- بحمدالله مورد قبول و اعتماد هستند و البته باید مراقبت کنند.
ملت ایران دشمن دارد؛ در مقابل دشمن چهره‌ی ملت باید حاکی از عزم و تصمیم راسخ و اعتماد به نفس و سکینه و آرامش باشد.

* در بحث‌های انتخاباتی گاهی یک حرف‌هایی زده شد که شایسته‌ی ملت ایران نبود، لکن حضور ملت ایران همه‌ی این مسائل را حل خواهد کرد.

* انضباط مردم خیلی باارزش است؛ هم قبل از انتخابات، هم روز انتخابات و هم بعد از انتخابات. این انضباط و پایبندی مردم به نظم و قانون خیلی مهم است؛ این همان چیزی است که بسیاری از کشورها این را ندارند و ملت ما نشان می‌دهد که این را داراست و از تجربه‌های گذشته یاد گرفته است.
ملت ایران تجربه کرده است که این انضباط چقدر به نفع اوست و بی‌انضباطی و بی‌قانونی چقدر برایش مضر است.

* در انتخابات نامزدهای متعددی هستند؛ هرکدام حرف می‌زنند، نظر می‌دهند و هرکدام طرفدارانی دارند. یک نفر از این جمع بالاخره رأی می‌آورد اما برنده‌ی اصلی در این ماجرا -هرکس که رأی بیاورد- ملت ایران است. برنده‌ی اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

* فضای آزادی را جمهوری اسلامی به ما داد؛ اگرچه بعضی ناسپاسی می‌کنند و از همین فضای آزاد استفاده می‌کنند و آزادی را نفی می‌کنند؛ این ناشکری است. در کشور بحمدالله فضای آزاد هست، فضای حضور مردم هست، فضای تأثیر رأی مردم در انتخاب رئیس‌جمهور و مدیران شهری هست؛ این خیلی باارزش است. ملت‌هایی که در منطقه‌ی ما دولت‌هایشان تحت‌الحمایه‌ی رژیم آمریکا هستند، حسرت انتخابات را می‌خورند؛ برایشان یک رویاست که وارد صحنه بشوند، چند نفر با هم بر سر ریاست اجرایی کشور رقابت کنند، بعد مردم حق داشته باشند انتخاب کنند.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , اقشار مختلف , مردم , انتخابات , جمهوری اسلامی , ,
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396
بازدید : 273
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی /شهرستان بشاگرد مسجد امیرالمومنین(ع)

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز؛ دکتر سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور جهت حمایت از آیت الله رییسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم بشاگرد و هواداران ایشان حضور یافت.

در این سفر ابولقاسم جراره رییس ستاد انتخاباتی آیت الله رییسی در استان هرمزگان و نماینده سابق مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی دکتر جلیلی را همراهی کردند.

عصر بشاگرد حامیان مردمی حامیان مردمی در بشاگرد

حامیان جبهه مردمی در بشاگرد جبهه مردمی انقلاب اسلامی شهرستان بشاگرد

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: حامیان مردمی , رئیسی , انتخابات ریاست جمهوری , شهرستان بشاگرد , هواداران دکتر رئیسی , مردم بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1396
بازدید : 333
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به همه معلمان فهیم و صبور، همه کارگران زحمت کش و عزیزانی که به مناسب روز معلم و کارگر کنار هم جمع شده ایم سلام عرض می کنم. همچنین جانبازان عزیز، این مردان مردی که سالیان دراز بر بستر مجروحیت و ویلچر نشسته اند تا من و شما ایستاده در خدمت مردم باشیم.

 

امروز مهندسان فارغ التحصیل ما در کشور با کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا رقابت می کنند.


در 29 اردیبهشت ماه 1396 این ملت تصمیم خواهد گرفت و سکان دار مدیریت اجرایی کشور را مشخص خواهد کرد. من چند شب قبل هم اشاره کردم که ما واقعیت های تلخ و شیرین زیادی را در کشور خود می بینیم؛ واقعیت های شیرین ما این است که کشور ما یک کشور ثروتمندی است همانطور که همه دنیا و ملت ما این را می داند و باور دارد.

 

تنها در حوزه نفت و گاز به عنوان یک ذخیره عظیم، رتبه اول جهان متعلق به کشور ما است؛ همچنین در حوزه منابع انسانی نیز امروز جزو جوان ترین کشورهای دنیا هستیم این در حالی است که بسیاری از کشورها بحران نیروی انسانی دارند با این وجود ما نیروی انسانی جوان، تحصیل کرده و متخصص داریم. امروز مهندسان فارغ التحصیل ما در کشور با کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا رقابت می کنند.
 


از بعد جغرافیایی در کشوری هستیم که در زمستان و تابستان اختلاف دمای بین 30 تا 40 درجه داریم، در زمانی که در شمال کشور مردم در دمای منفی 15 و منفی 20 درجه زندگی می کنند، در جنوب کشور مردم در کنار ساحل در یک هوای خوب با دمای مثبت 20 درجه زندگی می کنند، البته اگر ریزگردها بگذارند.

 

موقعیت اقلیمی ما حتی به گونه ای است که در بعضی از استان ها همزمان چهار فصل را داریم؛ همه عزیزان اهل کشاورزی مطلع هستند که دو محصول خرما و گردو دو اقلیم متفاوت دارند این در حالی است که در استان کرمان، در کمتر از 100 کیلومتر در ارتفاعات بردسیر شما گردو های منطقه بردسیر را می بینید و از یک طرف نخل های خرما را در دشت جیرفت......



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات96 , قالیباف , دولت مردم , صنعت کشور , 29 اسفند , کاهش طلاق , کارگران و معلمان , حامیان مردمی قالیباف ,
تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396
بازدید : 209
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: روسای ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف در استان گلستان معرفی شدند.

به گزارش عصر بشاگرد:حجت الاسلام سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به انتخاب روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: حجت الاسلام سید محسن طاهری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در استان و عیسی پایین‎محلی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف در استان گلستان معرفی شدند.

وی افزود: ستادهای مردمی حجت‌الاسلام رئیسی در استان گلستان شکل گرفته و امید داریم ستاد مردمی قالیباف نیز به‌زودی در استان شکل بگیرد.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گلستان تصریح کرد: پس از تائید صلاحیت‎های نامزدهای ریاست جمهوری آرام آرام ستادهای انتخاباتی نامزدها در استان‎ها در حال شکل‎گیری است.

طاهری با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هر دو نامزد خود را معرفی می‎کند افزود: هر یک از افراد جریان‎های انقلابی براساس عقایدی که دارند می‎توانند به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کمک کند.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: جبهه مردمی , ستاد انتخاباتی , حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی , محمد باقر قالیباف , ستاد مردمی ,
تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396
بازدید : 156
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به گزارش عصر بشاگرد؛به نقل از  راه دانا؛ محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب (پنجشنبه) در گفت‌وگوی تلویزیونی در قالب برنامه «با دوربین» از شبکه یک سیما، گفت: بنای من این است که درباره ایران، فرزندان، خانواده ها و نسل آینده و زندگی امروز صحبت کنم.

محورهای اصلی اظهارت قالیباف به شرح ذیل است:

* وقتی می‌خواهم از ایران عزیز صحبت کنم قصد ندارم به تاریخ بزرگ ملت، کشور کهن و به یادماندنی حرف بزنم، قصد دارم درباره واقعیت ها و مسایل و مشکلات امروز جامعه سخن بگویم. در اینجا می خواهم از واقعیت هایی سخن بگویم که شاید ۲ گروه خوششان نیاید، شاید بعضی از مسئولان دولتی امروز علاقه ای به شنیدن این مسایل را نداشته باشند و بخشی از افراد تافته جدا بافته از مردم که به تعبیر من کمتر از ۴ درصد جامعه را تشکیل می دهند.

* امروز می خواهم از واقعیت ها سخن بگویم، امروز مردم ما در رسیدگی به آسیب های اجتماعی در حاشیه هستند، در حوزه مسایل سیاسی نیز اگر در صحنه هستند به صورت مقطعی در صحنه های سیاسی حضور دارند...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مردم , صبر ایوب , فقر , بیکاری , رکود و گرانی , دکتر قالیباف , دولت مردم , کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ,
تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1396
بازدید : 164
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار اساتید، قاریان و حافظان برگزیده سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۸۳ کشور جهان، هویت اسلامی را مانع از دخالت و سلطه دشمنان خواندند و با اشاره به هدف جبهه کفر برای نابود کردن این هویت ایمانی خاطرنشان کردند: معارف قرآنی نجات‌بخش و سازنده زندگی مقتدرانه و عزتمندانه امت اسلامی است و باید به گفتمان رایج و روشن در جوامع اسلامی تبدیل شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تلاش برای ترویج و فهم قرآن را از بزرگترین حسنات دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه یافتن حرکت قرآنی در کشور، افزودند: متأسفانه ما ملتهای مسلمان و کشورهای اسلامی از قرآن دور افتاده‌ایم و با مفاهیم واقعی آن ناآشنا هستیم.

ایشان، «کفر به طاغوت و ایمان به خدا» را نمونه‌ای از مفاهیم مهم و هویت‌ساز قرآنی خواندند و خاطرنشان کردند: تأکید بر «هویت ایمانی» به معنای جنگیدن یا عدم ارتباط و تبادل نیست، بلکه به معنای مرزبندی و استقلال است تا هویت ایمانی بتواند خود را در مقابل «هویت طاغوت و کفر»، حفظ کند و به پیشرفت خود ادامه دهد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، گرفتاریِ امروز امت اسلامی را «سلطه فرهنگ، اقتصاد و سیاست غرب» خواندند و افزودند: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی، «هویت اسلامی» ندارند و اگرچه مردم عامل به نماز و روزه هستند اما به دلیل فقدان هویت جمعی و اسلامی، دشمنان قادر به دخالت در فرهنگ، باورها، اقتصاد، سیاست و روابط اجتماعی آنها هستند و در میان مسلمانان، جنگ و تنافر ایجاد می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، فهم و عمل به اصل قرآنیِ «ایمان به خدا و کفر به طاغوت» را تحول‌ساز و موجب عزت امت اسلامی دانستند و افزودند: امروز دنیای کفر به‌دنبال نابود کردن هویت اسلامی در هر نقطه از دنیاست.

ایشان، دور بودن از قرآن را موجب سوء استفاده دشمنان و تزریق بی‌ایمانی، وابستگی و لاابالی‌‌گری دانستند و گفتند: وضع امروز دولتها و کشورهای اسلامی در مقابل امریکا و صهیونیسم و غارتگران، ناشی از دوری از قرآن است و اگر به قرآن و هویت اسلامی نزدیک شویم، همه این مشکلات رفع خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای نقش هنرمندان، شاعران و نویسندگان را در ترویج مفاهیم قرآنی برجسته خواندند و خاطرنشان کردند: تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به گفتمان عمومی در میان مردم، با همت اهل دل و اهل دین، کاری شدنی و در دسترس است.

ایشان با اشاره به مهجوریت قرآن کریم در دوران طاغوت و و رونق یافتن جلسات و معارف قرآنی در ایران به برکت انقلاب اسلامی، افزودند: امروز ما مفتخریم که مردم و جوانان ما علاقمند و آشنای با قرآن هستند و در هر نقطه از کشور که جلسات قرآنی برگزار شود، جوانان فراوانی از آن استقبال می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، کار برای قرآن را تمام‌نشدنی خواندند و با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات قرآن، افزودند: باید همه مردم، خانواده‌ها و جوانان با قرآن مأنوس، و از منافع انس با قرآن بهره‌مند شوند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک اُمت» با حضور نمایندگان قرآنی ۸۳ کشور دنیا و ۴۰۰ شخصیت قرآنی، حافظان، قاریان، داوران، محققان و پژوهشگران برگزار شد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآنی و همچنین همایش پژوهش‌های قرآنی و تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای مدافع حرم از مهمترین برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات بود.
در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید و برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند.

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: پژوهش‌های قرآنی , تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی , مسابقات بین‌المللی قرآن کریم , شهدای مدافع حرم ,
تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1396
بازدید : 254
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مشکلات و ناکارامدی معضلات اجتماعی و رفاهی مردم شهرستان میناب و بشاگرد را دو چندان کرده است.
شهرستان میناب درسال 1310خورشیدی درتقسیمات کشوری به شهر تبدیل شد ودر سال 1334 به شهرستان ارتقاع یافت.

این شهرستان با بیش از 100هزار قدمت تاریخی دارد و اما بعضی از اسناد تاریخی موجود نشان از آن دارد که این شهرستان قدمتی بیش از 2500 سال برخوردار است، و احتمال است در زمان ساسانیان این شهر به آبادانی و رونق رسیده است،قدیمی ترین نامی که در کتب تاریخی ودر زمان هخامنشی از میناب برده شده بنام اورگانا نام بوده است.
میناب با قدمت تاریخی 2500ساله هنوز در فقر و محرومیت بوده و جوانان از نبود رونق اقتصادی در این شهرستان رنج می برند، و بیشتر جوانان بدلیل نبود بازار کار به مسافر کشی روی آوردند که چندان از وضعیت کاری خود راضی نیستند.
با توجه به بافت فرسوده و قدیمی شهرستان میناب به نبود...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: شهرتاریخی میناب , هرمزگان , فقروبیکاری , شرق هرمزگان , هخامنشی , شهرقدیمی میناب , رونق اقتصادی , تنگه هرمز , کشاورزی , بیکاری جوانان , حقوق شهروندی ,
تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396
بازدید : 182
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بشاگرد نقطه صفر محرومیت در کشور؛

شهرستان بشاگرد با وسعت و محرومیت زیاد، از طرح تحول نظام سلامت سهم چندانی نداشته و فقط یک متخصص زنان در شهرستان بیش از ۴۰ هزار نفری وجود دارد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز؛۱۵ اردیبهشت ماه سال۹۳ بود که خبر اجرای طرح تحول  نظام سلامت در کشور منتشر شد، طرحی که برای اغلب بیماران مزایایی به همراه داشت؛ بیمارانی که فقط با پرداخت چند درصد هزینه ها، درمان شده اند، طرح تحول نظام سلامت برای بخشی از بیماران یک هدیه خوشحال کننده بوده است اما اکنون با گذشت بیش از سه سال از اجرای این طرح، کمی‌ها وکاستی‌های آن نمود یافته است. اگرچه برخی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند از مزایای این طرح راضی هستند، اما هنوز هم اقشاری هستند که شیرینی طرح تحول نظام سلامت را نچشیده‌اند.

ماندگاری پزشکان عمومی و متخصص در مناطق محروم یکی از بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت است تا مناطق محروم کشور معضل کمبود پزشک نداشته باشند و مردم این مناطق ناچار نباشند برای انجام امور درمانی خود، با زحمت و مشقت به شهر دیگری مراجعه کنند. هدف از اجرای این بسته، حذف زیرمیزی در مناطق محروم و افزایش دسترسی مردم به خدمات تخصصی و عمومی ا ز طریق افزایش میزان دریافتی پزشکان شاغل درا ین مناطق ا ست تا بیماران مناطق محروم بتوانند کلیه خدمات درمانی مورد نیاز خود را از نزدیکترین مکان محل سکونت خود دریافت کنند.

همچنین حضور پزشک متخصص داخلی، طب اورژانس، اطفال، جراحی عمومی، زنان و زایمان، بیهوشی مقیم اتاق عمل، ارتوپدی، قلب و عروق و هر متخصص دیگر به تشخیص بیمارستان( بصورت شبانه روزی در بیمارستان های دولتی که امکان دسترسی مردم به پزشک متخصص را فراهم و انجام به موقع معاینه و تعیین تکلیف بیماران اورژانسی در نخستین فرصت و پاسخگویی به موقع و بصورت ۲۴ ساعته در بیمارستانهای دولتی صورت گیرد از ویژگیهای مهم در نظر گرفته در بسته شماره ۳ طرح تحول نظام سلامت می باشد .

اما بعد از گذشت سه سال از اجرای این طرح در دولت یازدهم شهرستان بشاگرد،شهرستانی که به نقطه صفر مرزی کشور در محرومیت شهرت دارد وبا توجه به اینکه در دولت گذشته توجه ویژه ای به بحث محرومیت زدایی در تمامی حوزه های این شهرستان صورت گرفته است اما در دولت تدبیر و امید،بشاگرد به فراموشی سپرده شده و از طرح تحول نظام سلامت تقریبا” هیچ سهمی نداشته است .

شهرستان بشاگرد با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با وجود اینکه یکی از پهناورترین شهرستان های استان هرمزگان به شمارمی رود و مردمش به شهرستانهای همسایه وتوسعه یافته مثل میناب و یا جاسک به دلیل داشتن مسیری پرخطر و پر حادثه دسترسی آسانی  ندارند ،بایستی در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت های حاصل شود تا نیاز تردد در این مسیر ها به حداقل برسد .

از طرفی دیگر تنها وجود یک متخصص زنان و زایمان دربیمارستان بقیه الله الا عظم (عج) شهرستان پهناور بشاگرد به این معنی است که در طرح تحول نظام سلامت دولت روحانی، آثار چندانی رویت نمی شود تا جایی این کم کاری ملموس است که به گفته برخی ازشهروندان این شهرستان، شاید یکی ازعلل عدم حمایت دولت از مردم این شهرستان در حوزه های مختلف ، کسب آرای پایین جناب رییس جمهور در انتخابات سال ۹۲ در شهرستان بشاگرد می باشد.

وزیر محترم بهداشت در سفری که به شهرستان بشاگرد داشتند در صفحه مجازی شخصی خود از وجود داروخانه و آزمایشگاه در این شهرستان ابراز خوشحالی کردند،اما آقای وزیر! آیا نیاز ۴۰ هزار نفر مردم محروم فقط یک آزمایشگاه و داروخانه است یا حداقل حضور چهار پزشک متخصص مثل داخلی،جراحی عمومی ،بیهوشی و زنان و زایمان؟ تا به خاطر برخی از بیماری های ساده فاصله ۳۰۰ کیلومتری این شهرستان تا بندرعباس را با این مسیر پرخطر و هزینه های سنگین حاصل از مهار تورم دولت خدمتگزار شما طی نکنند .

شهرستانی که مدت مسافت برخی از روستاهایش تا مرکز این شهرستان  به بیش از ۴ الی ۵ ساعت به طول می انجامد آیا عدم وجود یک متخصص جراحی عمومی و بیهوشی باعث مرگ هم وطنان بشاگردی عزیزمان در این مسیر های دشوار و پر حادثه تا رسیدن به سایر شهرستانهای داری متخصص نخواهد شد .

آیا استقرار ۴ متخصص در این شهرستان، نسبت به هزینه های بسیار زیاد دولت در طرح تحول نظام سلامت هزینه ی زیادی خواهد بود ؟شاید اگر به حرف دل مردم این شهرستان گوش کنیم ،خواهیم یافت که دولت به مناطق محروم هیچ توجه ای نداشته و نخواهد داشت

اگردر بخش هایی دیگر از بسته های حمایتی طرح تحول نظام سلامت به موضوع هتلینگ بیمارستانی در تنها بیمارستان شهرستان بشاگرد نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که از آغاز دولت یازدهم تا کنون پیشرفتی در فضای فیزیکی این بیمارستان که برای مردم محروم این شهرستان ملموس باشد صورت نگرفته است .

 

انتهای پیام //



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: دولت تدبیر , امید , شهرستان بشاگرد , متخضض داخلی , طرح تحول سلامت , درمان , متخص زنان , محرومیت , ,
تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1396
بازدید : 207
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سومین شب خاطره جهادی طبق سنوات گذشته همزمان با سالگرد  که 23 سال در منطقه ی محروم بشاگرد به خدمت رسانی پرداخت، برگزار می شود.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سومین شب خاطره جهادی طبق سنوات گذشته همزمان با سالگرد جهادگر آسمانی حاج عبدالله والی که 23 سال در منطقه ی محروم بشاگرد به خدمت رسانی پرداخت، برگزار می شود.

در این مراسم که یاران مرحوم والی و خانواده ی وی حضور می یابند؛ جمعی از جهادگران غیر ایرانی (خارجی) ضمن شرکت در این محفل، خاطرات خود را نیز از سازندگی در مناطق محروم بیان می کنند.

سومین شب خاطره نیز به همت خود جوش جمعی از گروه های جهادی برگزار شده و امسال شاهد حضور گروه سرود نوجوانان بشاگرد خواهد بود که با نوای خود، سرودهایی را در توصیف مقام معظم رهبری و شهداء اجرا می نمایند.

برپایی غرفه ی کالا روستا به منظور عرضه ی صنایع دستی روستاییان، خاطره گویی تنی چند از جهادگران عضو گروه های مختلف جهادی، برپایی نمایشگاه عکس و آیات جهادی و ... از جمله برنامه های با شکوه این جلسه ی صمیمانه می باشد.

گفتنی است سومین شب خاطره جهادی همزمان با دوازدهمین سالگرد رحلت حاج عبداله والی روز 5شنبه هفتم اردیبهشت ماه 1396 ساعت 5 بعد از ظهر در محل شهادت 72 تن (پایین تر از میدان بهارستان- نرسیده به 4 راه سرچشمه- خ صیرفی پور- مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی) برگزار خواهد شد که شرکت برای عموم خواهران و برادران علاقمند آزاد می باشد.

 

انتهای پیام/

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: شب خاطره , حاج عبداله والی , جهادی , دوازدهمین سالگرد , بشاگرد , جهادگر آسمانی ,
تاریخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1396
بازدید : 192
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بیانیه جمعی از دانشجویان بشاگردی دانشگاه های سراسر کشور به مناسبت دوزادهمین عروج ملکوتی حاج عبدالله والی

 
                                     حاج عبدالله والی حقیقتا الگوی مدیریت جهادی است.
                                                           امام خامنه ای(مدظله العالی)
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
إنَّ اللهَ لَایُغَیِّرُ مَا بِقَومِ حَتّی یُغَیِّرُوا ما بِاَنْفُسِهِم
 
بشاگرد سرچشمه تمدن عبور از ناملایمت ها و نامهربانی های سرنوشت است. بشاگرد با مهر و محبت ولایت در کنار آن ابرمرد ولایی و انقلابی، خوب یاد گرفت چگونه راههای پر از پیچ و خم زمانه را طی کند.امروز بشاگرد در تارک تاریخ می درخشد چرا  که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) حاج عبدالله والی بر تارک الگوی مدیریت جهادی و تاریخ انقلاب می درخشد. 
 
حاج عبدالله والی در حساس¬ترین زمان ، دقیق ترین مکان را برای گشودن جبهه و گفتمانی جدیدی در بستره انقلاب اسلامی انتخاب می کند. مدیریت جهادی ماحصل یک رابطه دو سویه قلبی میان بشاگرد و حاج عبدالله والی بود.
رابطه ای که فراتر رابطه مدیر و خدمت باشد. یک رابطه خادم و مردم است. کسی که خود را خادم مردم بشاگرد دانست و اولین کسی هم بود که بیل به دست گرفت و کمر همت برای ابادانی بشاگرد بست.آری اینگونه است شمه¬ی مدیریتی فرزندان روح الله حضور 23ساله ی عمار زمان امام روح الله.
 
بشاگرد را به چهره ای دیگر تبدیل کرده بود دیگر بشاگرد دیار فراموش شدنی نیست و همه اینها مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) و شاگردانش چون حاج عبدالله والی هستیم.
 
اما امروز که دیگر آن یار سفر کرده عشق در میان ما نیست.لازم است که نه تنها رسالت عظیم بشاگردی را باید بشاگردی بسازد را بر دوش بکشیم بلکه با شناخت ابعاد شخصیت وجودی حاج عبدالله بشاگرد نقطه ی عطفی در تاریخ و تحولات انقلاب اسلامی باشد. 
 
شمه ی مدیریتی حاج عبدالله والی در بشاگرد حلقه ی گمشده ی امروز مسئولان و مدیران در سطح کلان کشور است. امروز باید همه مسئولان در همه رده ها با زندگی مرحوم والی و بشاگرد آشنا شوند تا الگوی مدیریت جهادی مورد نظر رهبر انقلاب را فرا بگیرند,فلذا خواسته دانشجویان بشاگردی نیز همین است که دست اندرکاران برای تحقق این هدف بکوشند.
 
بی شک حاج عبدالله والی در تبعیت از ولایت فقیه الگویی کامل برای همگان است و آنچنان خود را مانند شهدایمان در ولایت ذوب کرده بود که بصیرت و موقعیت شناسی او مهم ترین درس نسل جوان امروز کشورماست.
ما دانشجویان بشاگرد اعلام می داریم میراث به جا مانده از مرحوم والی، بشاگرد و بشاگردی است فلذا کوشش همه جانبه مسئولان را برای تکمیل این میراث و جهانی شدن آن را خواستاریم.
 
در پایان اعلام می کنیم فرزندان بشاگرد فرزندانی هستند که درد و رنج فقر را نشنیده اند بلکه لمس کرده اند و بنا بر فرمایش حضرت امام روح الله مبنی بر اینکه انقلاب ما انقلاب پابرهنگان و مستضعفان است زمینه را برای ظهور تفکر انقلابی و ورود فرزندان بشاگرد در عرصه های مهم تصمیم گیری و اجرایی مهیا کنند. 
 
 
والعاقبه للمتقین
 
1396/02/04
 
 
 
پایگاه خبری عصر بشاگرد


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: دانشجویان , مرحوم والی , مدیریت جهادی , بشاگرد , انقلاب اسلامی , نظام , خادم , خدمتگذار ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 438
بازدید ماه : 1360
بازدید کل : 124806
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com