عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 27 مهر 1396
بازدید : 308
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان از اجرای فاز دوم ابرسانی از سد سهران به روستاهای شهرستان بشاگرد خبر داد.

 

به گزارش عصر بشاگرد: مهندس عبدالحمید حمزه پور عنوان کرد: شهرستان بشاگرد با دارا بودن بیش از 162 روستا و جمعیتی معادل 32 هزار و 190 نفر که نشان میدهد بیش از 92 درصد جمعیت شهرستان بشاگرد روستا نشین هستند با مشکل کمبود آب مواجه است.

وی افزود: این شهرستان به علت شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی فاقد منابع تامین آبی مناسب زیر زمینی است و هموراه از کمبود شدید آب شیرین و شرب رنج می برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمبود ابی در این منطقه تا جایی است که با کوچکترین خشکسالی تمامی منابع آبی محدود و ناپایدار سطحی(چشمه ها و رودخانه ها) کاملا خشک و غیر قابل استفاده می



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: آبرسانی , بشاگرد , هرمزگان , آب پایدار , کمبودآب , شهرستان بشاگرد , عبدالحمید حمزه پور , خشکسالی , عصربشاگرد , بشاگردنیوز ,
تاریخ : سه شنبه 25 مهر 1396
بازدید : 323
نویسنده : فــردیـن احـمدی

استاندار هرمزگان در مراسم معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تشکیل شورایی با هدف استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد کیش و قشم برای محرومیت زدایی از شهرهای استان هرمزگان پیشنهاد ارائه کرد.

به گزارش عصربشاگرد،دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان ضمن تقدیر از عملکرد دکتر مونسان و آرزوی توفیق برای دکتر انصاری لاری مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش گفت: استان هرمزگان و 14 جزیره آن فرصت ها و پتانسیل های ارزشمندی دارند که براساس برنامه های دولت تدبیر و امید می توان از این ظرفیت ها به عنوان دروازه ای برای رسیدن به تولید و اشتغال پایدار و شکوفایی صادرات در تجارت کشور استفاده کرد.

 

وی جذب سرمایه های خارجی به ویژه در بخش های مولد، ایجاد فرصت های اشتغال پایدار، افزایش تولید و ارزش افزوده در بخش های اقتصادی به ویژه صنعت و گردشگری، کمک به کشور برای ورود به بازارهای جهانی، کسب تجارب جدید برای تجارت درعرصه های بین المللی، گسترش و متنوع سازی تولیدات  داخلی، افزایش کارایی اقتصادی و تربیت نیروی انسانی ماهر، افزایش درآمد کشور ناشی از فعالیت های خدماتی در کنار تولید و کمک به وارد شدن کالاهای واسطه ای و سرمایه ای با شرایط و قیمت مناسب برای رونق گرفتن تولید و تجارت جهانی را از جمله ویژگی های مناطق آزاد کشور دانست.

 

فریدون همتی درپایان پیشنهاد کرد تا شورایی با حضور نمایندگانی از مدیریت استان، مناطق آزاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا با شرایط مطلوب از ظرفیت های مناطق آزاد کیش و قشم در جهت محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت همه جانبه استان هرمزگان استفاده شود.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: تعامل مناطق آزاد , استان هرمزگان , مناطق آزاد , پیشرفت همه جانبه , هرمزگان , استانداری هرمزگان , دکترهمتی , محرومیت زدایی , بشاگردنیوز , مجلس شورای اسلامی , مدیریت استان , نمایندگان , مجلس ,
تاریخ : دو شنبه 24 مهر 1396
بازدید : 487
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

سیر سرخ بشاگرد یکی از محصولات درجه یک و ارگانیک است که در زمین های کشاورزی این شهرستان کشت می شود.



به گزارش عصر بشاگرد؛ افزایش تولید این محصول درجه یک و ارگانیک تولیدی در مزارعه کشاورزی بشاگرد در طی چندین سال متوالی توانسته است بازار و مشتریانی از حاشیه خلیج فارس بسمت خود جلب کند.

سیر بشاگرد خاصیت فراوان و طعم خاصی نسبت به دیگر سیرهای وارداتی و تولیدی در دیگر مناطق ایران این محصول را نسبت به دیگر نمونه های متمایز کرده است.

یکی از مشکلات اصلی و تولید بیشتر این محصول نبود زمین های کشاورزی هموار برای کاشت این محصول درجه یک در بیشتر روستاهای این شهرستان است که متاسفانه نتوانسته است تولید بیشتری داشته باشد و بازار ایران را از این نوع سیر خودکفا کند.

همچنین بیشتر کشاورزان توان پرداخت هزینه هموارسازی زمین کشاورزی خود برای تولید بیشتر را...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: سیرسرخ بشاگرد , خلیج فارس , شهرستان بشاگرد , تولیدسیر , محصولات کشاورزی , بشاگردنیوز , عصربشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1396
بازدید : 249
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 
مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: جزيره كيش با تلاش مضاعف، ابتكار و نو آوري نخستين شهر خلاق كشور خواهد شد.
 

به گزارش عصر بشاگر به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در مراسمي معارفه دکتر انصاری لاری كه با حضور دكتررمونسان معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، دكترمرتضي بانك مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي، فریدون همتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس استان های هرمزگان وفارس، مسئولان استانداری های هرمزگان و فارس، جمعي از مسئولان نظامي و انتظامي، روساي ادارات و نهادها و ساكنان و فعالان اقتصادي جزيره كيش عصر شنبه 22 مهر در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پتانسيل هاي ارزشمند اين منطقه آزاد تاكيد كرد: برانيم تا با استفاده هوشمندانه از ظرفيت هاي موجود ملي و منطقه اي وبه مدد حمايتهاي دولت تدبير و اميد، هم افزايي با ساير نهادها و سازمان ها و همدلي و همراهي ساكنان مهربان جزيره كيش، اين جزيره به برترين الگوي شهر خلاق در ايران اسلامي تبديل شود.

دكتر انصاري لاري با اشاره به ايجاد زير ساخت هاي مناسب در جزيره كيش افزود: رشد شاخصه هاي مهم اقتصادي، عمراني و گردشگري اتفاق خوبي است كه در جزيره كيش محقق شده است اما ما افق هاي بلند تري را پيش رو داريم و هدف ما گذر از دوران رشد و رسيدن به تحولات موثر و مهم در بخشهاي مختلف است.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش نقش اين جزيره زيبا و امن را در رشد و توسعه اقتصادي كشور بسيار موثر خواند و افزود: با تلاش و كوشش مضاعف و توام شدن عقلانيت و مجاهدت مي توانيم به مرتبه خلاقيت و نو آوري برسيم و با يك انگيزه قوي و خواست قلبي، همراه و همدل براي تبديل كيش به شهر خلاق بكوشيم.   

دكتر انصاري لاري تاكيد كرد: از اين پس در جزيره كيش به عنوان شهر خلاق همه شهروندان به سهم خود در جهت ارتقاء سطح كيفي فعاليتها و خدمات مي كوشند و انفعال و سكون جايي ندارد....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: مدیرعامل سازمان , منطقه آزادکیش , شهرخلاق , جزیره کیش , دکترانصاری لاری , عصربشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1396
بازدید : 411
نویسنده : فــردیـن احـمدی

♨️بازتاب خبری بشاگرد نیوز در رسانه ها

ای انسان خودت به یاری خودت برخیز و بدان تا خودت نخواهی کسی نمی تواند تو را یاری کند.

به گزارش عصر بشاگرد؛ کمبود معلم در سیستم آموزش و پرورش یکی از معضلاتی است که از دیر باز در آموزش و پرورش بوده است و برای رفع آن با توجه به قوانین و مصوباتی که وجود دارد راه حل هایی ارائه می شود.


چندی پیش جمعی از ساکنان روستای تریش در خصوص نبود معلم در مقطع ابتدایی دبستان بیت المقدس این روستا معترض شدند که با پیگیری اعضای شورای روستا و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد برای رفع این مشکل اقداماتی انجام گرفت.


دلیل اصلی کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش در این منطقه است که معلمان برای حضور در شهرستان بشاگرد در فاصله 264 کیلومتری بندرعباس، رغبتی از خود نشان نمی دهند چرا که حق الزحمه حضور در بشاگرد از ردیف حقوقی معلمان حذف شده و مبلغ دریافتی تدریس در شهر بندرعباس و بشاگرد برابر است.


محدودیتی که برای جذب نیروهای حق التدریس  شده است اجازه به کارگیری نیروی جدید را از آموزش وپرورش سلب کرده است.


جواد شبانی شورای اسلامی روستا تریش با تماس تلفنی با خبرنگار بشاگرد نیوز عنوان کرد و با بیان رفع مشکل نبود معلم کلاس های درس گفت: با پیگیری های انجام شده سایت خبری بشاگرد نیوز تمامی کلاس های درس از حضور معلم برخوردار شدند.

 

 

انتهای پیام//
 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش بشاگرد , روستای تریش , بشاگردنیوز , سیستم آموزش , کمبود نیرو , رسانه ها , خبرنگاربشاگردنیوز , حضورمعلم ,
تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1396
بازدید : 250
نویسنده : فــردیـن احـمدی

۷۵ دانش آموز روستای بیورچ بخش گوهران شهرستان بشاگرد از اول مهر تا کنون به علت نبود امکانات و عدالت آموزشی به مدرسه نرفته و قصد ترک تحصیل دارند،این در حالی است که ۱۱ دانش آموز روستای تریش هنوز بدون معلم در حیاط مدرسه پرسه می زنند.

به گزارش عصربشاگرد؛ به نقل از بشاگرد نیوز،آغاز سال تحصیلی نوید بخش حضور در کلاس های درس، شیطنت  کنار دوستان مدرسه، فرا گرفتن علم و طی کردن پله های ترقی است.

اما این داستان در بشاگرد متفاوت است؛ بار دیگر مدارس باز شد و فصل زمستان، طغیان رودخانه ها و خاطرات تلخ تحصیل زیر سایه سنگین محرومیت خاطر همه را مکدر می کند.

رویا هایی که آب با خود برد!!

حادثه تلخ غرق شدن دانش آموزان دختر بشاگردی در رودخانه جگین که در محرم الحرام تاسوعا و عاشورا حسینی سال ۱۳۸۷ رخ داد هنوز از خاطر مردم این منطقه پاک نشده است.

آب رویای پدر و مادرانی که دلبندان شان را برای تحصیل با هر مشقتی که بود به کیلومتر ها دورتر می فرستادند و بانوانی که شاید می خواستند با درس خواندن آینده خود و سرزمینشان را تغییر دهند  با خود برد.

پس از گذشت حدود یک دهه از این واقعه تلخ و اتفاقاتی که هر ساله در ایام مدرسه برای دانش آموزان مظلوم این منطقه رخ می دهد هنوز  اکثر جاده های بشاگرد مانند سابق به حال خود رها شده



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: دانش آموزان حاضر و معلم غایب , عدم وجود عدالت آموزشی , اداره آموزش و پروزش بشاگرد , ماه مهر ,
تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1396
بازدید : 581
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حوزه علمیه بشاگرد در نشر معارف دینی عملکرد خوبی داشته است

عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون هرمزگان تصریح کرد: در استان هرمزگان نیز طلاب حوزه بشاگرد از نظر اخلاق و تحصیل علوم مختلف دینی رتبه برتر را دارند که این امر تحسین علماء و بزرگان علوم دینی را برانگیخته است.

به گزارش عصر بشاگرد ؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛ مصطفی فرهادزاده در سال ۱۳۶۳ در روستای درپهن از توابع بخش سندرک متولد شد وی تحصیلات خود را در سطح سه (فوق لیسانس) ازحوزه علمیه صاحب الزمان (عج)بشاگرد خمینی شهر به پایان رساند.

حجت الاسلام مصطفی فرهادزاده تاکنون مسئولیت های متعددی را در بخش های فرهنگی بر عهده داشته که از جمله آنها می توان به استادی حوزه و دانشگاه ، تدریس رشته های معارف وحقوق در دانشگاه های حوزه شرق هرمزگان ، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان و عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون و فضل الله استان هرمزگان اشاره کرد.

حجت الاسلام مصطفی فرهادزاده عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز به هدف خود از انتخاب حوزه علمیه برای تحصیلات عالیه اشاره کرد و گفت: از سال ۷۸ وارد حوزه ...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: حوزه علمیه بشاگرد , عملکرد خوب حوزه , مصطفی فرهادزاده , جامعه روحانیون هرمزگان , بشاگردیهای مقیم کیش , محرم96 , عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) , جزیره کیش ,
تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1396
بازدید : 291
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 دانش آموزان حاضر و معلم غایب!

دانش آموزان ابتدائی روزانه بیت المقدس روستای تریش شهرستان بشاگرد نمونه ای دیگر از عدم وجود عدالت آموزشی هستند که  پس ازگذشت ۱۵ روز از ماه مهر، همچنان سال تحصیل خود را بدون معلم سپری می کنند که این امر موجب نگرانی دانش آموزان و والدین آن ها شده است.

به گزارش عصر بشاگرد: روستای تریش به دلیل کمبود امکانات روزانه اهالی خود را از دست می دهد وبی توجهی مسولان سبب شده است که مردم برای پیشرفت زندگی به حاشیه شهر ها مهاجرت می کنند تا از این اوضاع نابسامان فاصله گیرند.

دانش آموزان ابتدائی روزانه بیت المقدس روستای تریش شهرستان بشاگرد نمونه ای دیگر از عدم وجود عدالت آموزشی هستند که  پس ازگذشت ۱۵ روز از ماه مهر، همچنان سال تحصیل خود را بدون معلم سپری می کنند که این امر موجب نگرانی دانش آموزان و والدین آن ها شده است.

جواد شبانی عضو شورای روستای «تریش» از نبود معلم در این روستا خبر داد و اظهار کرد: از اول مهر تا کنون کودکان هر روز به مدرسه میروند و چشم انتظار حضور معلم  و شروع سال تحصیلی شان هستند و به دلیل نبود دبیر در اطراف مدرسه سرگردانند.

عضو شورای تریش در ادامه افزود: ۱۱ دانش آموز روستا در مقاطع اول تا ششم ابتدایی هستند که فقط در روز از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح معلم دارند و در همین زمان کوتاه هم تدریس انجام نمی شود.

شبانی با بیان اینکه بار ها این موضوع را به آموزش و پروش گزارش داده ایم اما نتیجه ای نگرفته ایم ، گفت: مسئولان آموزش و پرورش می گویند که این معلم موقتی است و چندیدن بار قول ارسال دبیر را به ما داده اند اما معلوم نیست چه زمانی قصد اقدام دارند.

وی تصریح کرد: مدرسه روستا هم وضعیت مناسبی ندارد و به علت فرسوده بودن در حال تخریب است که انتظار می رود قبل از به وجود آمدن مشکلی برای بهسازی آن اقدام شود.

نماینده مردم تریش با اشاره به وضعیت نامناسب جاده های ارتباطی، بیان کرد: تا نزدیک ترین روستای دارای مدرسه حدود ۷ کیلومتر مسیر خاکی و خطرناک است که خودرو ها به سختی می توانند در این مسیر رفت و آمد کنند.

شبانی خاطر نشان کرد: این بی مهری ها نسبت به  دانش آموزانی که پس از گذشت دو هفته همچنان با شور و شوق مدرسه بی معلم خود را رها نمی کنند جایز نیست و انتظار داریم مسئولان مربوطه هرچه سریعتر چاره ای بی اندیشند.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: روستای تریش , عدالت آموزشی , شهرستان بشاگرد , نبود معلم در روستا , عضو شورای تریش؛آموزش پرورش , بشاگرد , چشم انتظارمعلم ,
تاریخ : پنج شنبه 13 مهر 1396
بازدید : 215
نویسنده : فــردیـن احـمدی

چشمه های پر آب و غنی، آب های روان فراوان، بارندگی های موسمی مداوم و بافت خاکی فوقالعاده بشاگرد مهمترین منابع آبی هستند که به راحتی می توان با برنامه ریزی و احداث آب بند ها مشکل آب این شهرستان را مرتفع کرد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، خشکسالی تأثیرگزار ترین عامل در زندگی بشر است که آینده ساکنین کره خاکی را به چالش کشیده است.

عدم برنامه کنترل مصرف می تواند خسارت های فراوانی را به بار بنشاند که تأثیرات آن در حال حاضر در کشور ما قابل مشاهده است.

بشاگرد، جنوبی ترین نقطه ایران می باشد که سال های زیادی است با مسائل بی آبی دست و پنجه نرم می کند و زمین های کشاورزی و صنعت دامداری این منطقه، قربانی خشکسالی شده است.

زندگی در بشاگرد زندگی در بلا تکلیفی است، نه راه پس دارید و نه پیش، نه جایی برای ماندن و نه راهی برای رفتن، اینجا حرفت به گوش کسی نمی رسد، چشم ها نمی بینند و همه چیز در کما قرار دارد.

روزی نیست که در یکی از روستاهای بشاگرد دعوایی بر سر کمبود آب نباشد اما با این وجود این منطقه ذخایر آبی مناسبی دارد که به حال خود رها شده اند...# ادامه خبر..

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: خشکسالی , بی آبی , بشاگرد , هرمزگان , شرق هرمزگان , منابع آبی , کشور , بی توجهی مسئولان , مردم بشاگرد , منابع آبی , بحران , رسیدگی به بشاگرد , کمبودآب ,
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از افزایش تعداد پست های معاونت در چهار فرمانداری استان خبر داد.
 

به گزارش عصر بشاگرد، علی رئوفی سه شنبه شب در نشست کارگروه کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها وفناوری های مدیریت استانداری اظهار داشت: با پیگیری ها به عمل آمده به منظور افزایش بهره وری و استفاده بهینه از توانمندی نیروی انسانی و ساماندهی ، بازنگری تشکیلات فرمانداری ها و بخشداری ها تابعه استان از طریق وزارت کشور درحال انجام است.


وی ادامه داد: در تشکیلات جدید برای فرمانداری های بندرعباس، میناب، بندرلنگه و قشم سه پست معاون فرماندار پیش بینی شده است.


وی بیان داشت: سه پست جدید برای این فرمانداری ها شامل پست معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی ، معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون برنامه ریزی و توسعه است .


رئوفی تصریح کرد: این افزایش تعداد معاونت ها که در تشکیلات جدید پیش بینی شده ، نقش مهم و چشمگیری در افزایش کارآمدی فرمانداری ها خواهد داشت.


وی خاطرنشان کرد: برای ۹ فرمانداری دیگر استان شامل جاسک ، بشاگرد ، رودان ، ابوموسی ، سیریک ، حاجی آباد ، پارسیان ، بندرخمیر و بستک ،دو پست معاون فرماندار شامل معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پیش بینی شده است.


این مقام مسئول اظهار کرد: برای تسریع دراموراجرایی بخشداری های مستقل تابعه استان پیشنهاد یک پست معاون بخشدار در تشکیلات جدید داده شده که با تحقق این مهم بیش از ۸۰ درصد بخشداری های هرمزگان از پست سازمانی معاون بخشدار برخوردار می شوند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ساختار و تشکیلات جدید فرمانداری ها و بخشداری های استان پس از تایید نهایی توسط وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور جهت عملیاتی شدن توسط دفتر برنامه ریزی ، نوسازی و تحول اداری استانداری به فرمانداری ها و بخشداری های تابعه استان ابلاغ خواهد شد.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: فرمانداری , افزایش پست ها , کارگروه , کمیته اصلاح , علی رئوفی , بخشداری مستقل , 9 فرمانداری جدید , بشاگرد , بندرلنگه , اموراداری , معاونت ها , بازنگری , استان هرمزگان , معاون برنامه ریزی , فرمانداری بشاگرد , بخشداریهای هرمزگان , پست های جدید , در , هرمزگان , خبرداغ , افکارنیوز ,
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
بازدید : 640
نویسنده : فــردیـن احـمدی

«مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی ویژه منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز ؛ «مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه  و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی منحصر به خود منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.

 آواها و گویش های محلی هر جامعه ای بیانگر فرهنگ و ادبیات آن می باشد که طی سالیان طولانی بر اثر رویداد های گوناگون زمانه، شکل های متفاوتی به خود گرفته است.

شهادت های مظلومانه و دلاوری های  امامان معصوم شیعیان یکی از دلایل تأثیرگذار در ایجاد سبک های منحصر به فردی در خوانش ها و نوا های مسلمانان است که باعث شده هر کس، با هر لهجه ای مصائب وارده به پیشوایان خود را با سوز صدای به گوش دل مردم برساند.

شهرستان بشاگرد با قرن ها قدمت از جمله مناطق، با فرهنگی غنی است که سبک های خاص خود را در مواجهه با هر رویدادی دارد.

نوحه سرایی و مداحی در وصف امامان معصوم و برای همدردی با غم و مصیبت این بزرگواران بخش اعظمی از گونه های خاص خوانش ها و نوحه سرایی ها را در بشاگرد به خود اختصاص داده است.

«مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی منحصر به خود منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مرثیه خوانی،شورکربلا،نواهای مردم بشاگرد،نواهای سوزناک،پیرغلامان،بشاگرد،ماه محرم،سینه زنی،ذاکرین اهل بیت،همدری،اباعبدالله الحسین،دشت کربلا،همدردی مردم بشاگرد،عزاداری،مرثیه خوانی،نواهای بشاگرد،نوحه و واحد خوانی،فرهنگ عاشورا،شهرستان بشاگرد،بشاگرد نیوز،خبرداغ ,
تاریخ : سه شنبه 4 مهر 1396
بازدید : 413
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فرا رسیدن ماه محرم، ماه محرم شدن در پیشگاه خدا و محرم شدن با حسینیان را به کلیه عموم و شیعیان تسلیت عرض می نمائیم.
سلام بر محرم که آغاز فصل دلدادگیست


محرمی دیگر از راه رسید و دیگر بار که چندین قرن از غروب غریبانه عاشورا و كربلای ۶۱ هجری می‌گذرد، یاد رشادت، پایداری، عدالتخواهی، شهامت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ابوالفضل العباس(ع) و هفتاد و دو پایمرد صحرای کربلا دوباره در دل‌ها جان گرفت چراكه حماسه كربلا و واقعه ی عاشورا مهم‌ترین رخدادی بوده كه مظلومیت امام حسین(ع) و ددمنشی دشمنان اهل بیت را روایت می کند که شاید نظیر چنین حادثه ای در هیچ جای تاریخ اتفاق نیفتاده است.


نام حسین(ع) با محرم پیوند خورده و جانفشانی او و یاران با وفایش به محرم، روح و حیات دمیده است. ماه محرم برای شیعیان و عاشقان حسین(ع) از آن سالهای دور تا به حال، ماه حزن و اندوه بوده است. آنان همه ساله به عشق امام حسین(ع) گرد هم می آیند، بر مظلومیتش اشک ماتم می ریزند و از چشمه زلال عنایتش سیراب می شوند، سلام بر حسین

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: ماه محرم , تسلیت , امام حسین(ع) , عصربشاگرد , ماه خون , حضرت اباعبدالله , مظلومیت حسین , عشق به حسین , بشاگردنیوز ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 352
بازدید ماه : 3790
بازدید کل : 123313
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com