عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1395
بازدید : 379
نویسنده : فــردیـن احـمدی

کارگاه آموزشی سوئیچ واکسن طرح پولیو در سالن آموزش شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد برگزار شد.

 

IMG-20160412-WA0035

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، عباس علیمراد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این خصوص گفت: سوئیچ واکسن دو ظرفیتی به جای سه ظرفیتی از چهارم اردیبهشت ماه در سراسر جهان شروع می شود.

وی افزود: این طرح از واکسن فلج اطفال دو ظرفیتی به جای سه ظرفیتی در برنامه روتین ایمن سازی استفاده خواهد شد که یکی از برنامه های مهم جهت گام نهایی برای ریشه کنی فلج اطفال می باشد.

علیمراد اظهار کرد: این اقدام در حرکتی هماهنگ و همزمان در سطح جهان از ۱۷ آوریل تا اول مه ۲۰۱۶ انجام خواهد شد، در ایران نیز روز شنبه چهارم اردیبهشت برابر با ۲۳ آوریل به عنوان روز ملی سوئیچ نام گذاری شده است.

رئیس شبکه بهداشت بشاگرد عنوان کرد: در این روز واکسن های خوراکی دو ظرفیتی فلج اطفال جایگزین واکسن سه ظرفیتی خواهد شد تا به لطف الهی بتوانیم در راه رسیدن به هدف نهایی ریشه کنی فلج اطفال در جهان به موفقیت کامل دست یابیم.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد, سوئیچ, عباس علیمراد, فلج اطفال, واکسن،بهداشت و درمان بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1395
بازدید : 177
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

به گزارش عصر بشاگرد؛حجت الاسلام سید محسن مومنی رئیس اداره فرهنگی کمیته امداد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بشاگرد، ۸۱ نفر از دانش آموزان پسر این شهرستان به اردو زیارتی اعزام شدند.

مومنی افزود: دانش آموزان ممتاز خوابگاهی تحت حمایت کمیته امداد به مدت پنج روز به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این دانش آموزان که از خوابگاه های جکدان و خمینی شهر به این سفر زیارتی اعزام شدند در جوار بارگاه ملکوتی امام رئوف از برنامه های  فرهنگی، تربیتی و زیارت استفاده می کنند.

اردو مشهد (10)

اردو مشهد (9)

اردو مشهد (8)

اردو مشهد (7)

اردو مشهد (6)

اردو مشهد (1)

اردو مشهد (2)

اردو مشهد (3)

اردو مشهد (4)

اردو مشهد (5)

انتهای پیام/ ح.پ

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: دانش آموزان پسر خوابگاه های جگدان و خمینی شهر به اردو زیارتی اعزام شدند , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 397
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

1- مي گويند از روز اولي که در «ميدان نبرد» مسئوليتي را عهده دار شد، ابتدا تمام توانش را به کار گرفت تا پاسخ اين سوال را بدهد؛ «در ميدان نبرد، در جبهه ما و جبهه دشمن، چه کساني، در چه مکاني، چگونه و با چه ابزاري در حال جنگيدن و انجام وظيفه اند؟
    سپس «اقدام و عمل» او در گام اول «راه اندازي يک مرکز رصد» بود، مرکزي که با اشراف اطلاعاتي دقيق در عرصه جنگ و شناسايي دقيق دشمن، حتي بعد از مدتي به او فهماند که در نبود «اطلاعات دقيق»، دو گروه از نيروهاي خودي، مدت ها مشغول «خودزني» بوده و يکديگر را «هدف» قرار مي داده اند!
    همين «اشراف اطلاعاتي»، در کنار «نبوغ» و «تفکر راهبردي»اش، ظرف دو سال او را از يک «سرباز صفر» به يک «استراتژيست نظامي» تبديل کرد و اوضاع را در ميدان جنگ به سود ايران تغيير داد. به تعبير رهبر انقلاب؛ «مسيرِ حرکت از يک سرباز صفر به يک استراتژيست نظامي، يک حرکت بيست ساله، بيست و پنج ساله است؛ اين جوان در ظرف دو سال اين حرکت را کرده است! اينها معجزه انقلاب است» آن جوان کسي نبود جز غلامحسين افشردي ملقب به حسن باقري که او را «چشم جبهه ها» مي ناميدند.
    نقل مي کنند، روزي براي بازديد به «مقر فرماندهي» يکي از واحدهاي عملياتي تحت امرش رفته بود که چشمش به نوشته اي افتاد: «۲۰ درصد اطلاعات + ۸۰ درصد عمليات = ۱۰۰ درصد پيروزي». کاغذ را از روي شيشه کَند و گفت: اين فرمول غلط است. اطلاعات و عمليات مقوله جداگانه اي هستند و من مي گويم اطلاعات ۱۰۰ درصد است.
    2- اقتصاد ما ضعف هاي اساسي دارد و دشمن با اشراف دقيق، مي خواهد انقلاب را در «ميدانِ اقتصاد» زمين گير کند. در نوامبر 2014 موسسه آمريکن اينترپرايز گزارشي را با عنوان «Iran،s economy of Resistance» درباره ميزان مقاومت اقتصادي ايران منتشر کرد. در اين گزارش به صراحت از «تحريم هاي اقتصادي-Economic Sanctions» به عنوان قطعه اي از پازل «جنگ نرم - Soft War» غرب براي «تغيير حکومت در ايران» ياد شده و آمده بود؛ هدف از اين فشارهاي اقتصادي، فشار بر مردم ايران و ايجاد «سرخوردگي عمومي- Popular Frustration» و نهايتاً «قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامي» است. گزارش همچنين نتيجه مي گرفت که اين فشارها در صورت موثر بودن، مي تواند منجر به «تظاهرات خياباني- Street Protests» در ايران شود، چيزي شبيه آنچه در سال 88 رخ داد!
    3- تقريباً شش سال از طرح «کليد واژه اقتصاد مقاومتي»، دو سال از «ابلاغ سياست هاي کلان آن» و مدت کوتاهي از «نامگذاري سال 95» به «سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» از سوي رهبر انقلاب مي گذرد، اين يعني ايشان «مقاوم سازي اقتصاد از درون» را بهترين و تنهاترين راه عبور اقتصاد ايران از اين تنگناي تاريخي مي داند و به کرات گفته اند ما در يک «جنگ تمام عيار اقتصادي» به سر مي بريم. اما فحواي کلام و مواضع معظم له نشان مي دهد از «ميزان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي» به هيچ وجه راضي نيستند. و امسال در حرم رضوي فرمودند؛ « ما با دنبال کردنِ همين سياست اقتصاد مقاومتي، به معناي عملي مسئله و اقدام عملي موضوع، مي توانيم کشور را مصونيت سازي کنيم؛ مي توانيم مصونيت بدهيم کشور را تا ديگر در مقابل تحريم به خودمان نلرزيم که ما را تحريم خواهند کرد.» سپس ده اقدام اساسي اقتصاد مقاومتي را براي نجات کشور برشمردند.
    4- دولت روحاني 25 ماه عوامل اقتصادي را در «انتظار توافق هسته اي» نگه داشت ولي هنوز از «ديگِ برجام» آبي براي اقتصاد گرم نشده است. امروز اقتصاد ايران در شرايطي نه چندان مطلوب قرار دارد و بيش از اين تحمل «انتظار و بلاتکليفي» را ندارد، به چند دليل؛
    الف) گزارش مرکز آمار نشان از افزايش «آمار بيکاري» و «تعداد بيکاران» به بيش از «پنج ميليون نفر» دارد، يکي از مسئولين اقتصادي کشور اخيراً گفته است «هر ساعت 150 نفر به جمعيت بيکاران افزوده مي شود!».
    ب) «رشد اقتصادي» حدود يک درصد در کنار «رشد نقدينگي» 27 درصدي يک زنگ خطر است، اگرچه بانک مرکزي آمار مربوط به «حجم نقدينگي» و «رشد اقتصادي» در انتهاي سال94 را هنوز اعلام نکرده است! و اين موضوع انتقاد کارشناسان حامي دولت را نيز به دنبال داشته، اما بررسي هاي کارشناسي نشان مي دهد، در سال گذشته رشد اقتصادي حدود يک درصد بوده و دولت روحاني که اقتصاد را با نقدينگي 470 هزارميلياردي تحويل گرفته بود، حجم نقدينگي را به بيش از «هزار تريليون تومان» رسانده است، اولين سوالي که در اينجا مطرح مي شود اين است که اين حجم از نقدينگي در کدام بخش از اقتصاد در گردش است؟، آيا به بخش توليد رفته است؟، براي پاسخ کافي است «رشد حجم نقدينگي» را با «رشد اقتصادي» مقايسه کنيد خواهيد ديد بخش اعظم نقدينگي هزار هزار ميليارد توماني در بخش هاي غيراز توليد در جريان است و در صورت عدم نظارت و رصد، در شرايط خاص قابليت هجوم به بازارهاي مختلف را دارد و در پي آن عوارض زيانباري به بار خواهد آمد، شبيه آن چيزي که در سال هاي 90 و 91 رخ داد.
    ج) افزايش ميزان «بدهي دولت به بانک مرکزي» و «بدهي بانک ها به بانک مرکزي» گوياي آن است که اين دو نهاد از محل «افزايش بدهي» امور مي گذرانند و در واقع علت اصلي «رشد شديد نقدينگي» نيز همين موضوع است، کارشناسان اين فرآيند در اقتصاد ايران را در کنار «توزيع نابرابر نقدينگي و درآمد»، به «انبار باروت» تشبيه مي کنندکه تنها منتظر يک جرقه است و در صورت رخداد مي تواند آثار زيانبار تورمي در اقتصاد به جاي بگذارد!
    5- رهبر انقلاب در ديدار نوروزي خود با مسئولان کشوري با اشاره به وظايف سنگين «قرارگاه اقتصاد مقاومتي» و «فرماندهي آن» فرمودند؛ «آقاي جهانگيري (معاون اول رئيس جمهور) در نقش اداره کننده و فرماندهي قرارگاه اين اقدام بزرگ، بنا است نقش ايفا کنند. بنده اصرار بر اين معنا دارم که به معناي واقعي کلمه، فرماندهي صورت بگيرد».
    6- اولين اولويت براي آقاي جهانگيري به عنوان فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتي اين است که واقعا اعتقاد به اين «جنگ تمام عيار اقتصادي» داشته باشند. ايشان بايد از بن دندان به «استراتژي اقتصاد مقاومتي» معتقد و به الزامات آن پايبند باشند.
    7- فرماندهي کردن، نيازمند داشتن «اطلاع و تحليل دقيق» از «وضع موجود» و ترسيم درست «وضع مطلوب» در اين جنگ اقتصادي است، براي اين کار داشتن «يک مرکز رصد»، اولين گام اقدام و عمل ايشان به حساب مي آيد. همان طور که در ابتداي اين سطور گفته شد، حسن باقري به مدد اطلاعات دقيق و مرکز رصدي که راه اندازي کرد، توانست معادلات جنگ 8 ساله را برهم بزند، لذا آقاي جهانگيري نيز بايد تمام تلاش خود را براي «تشکيل بانک هاي اطلاعات اقتصادي» متشکل از اطلاعات نهادهاي اقتصادي گمرک، بانک، بورس، بيمه و ... به کار ببندد و هيچ کاري قبل از آن مثمر ثمر نخواهد بود.
    8- متاسفانه برخي نهادهاي اقتصادي در کشور هم اکنون فعاليت شان دقيقاٌ برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتي است و به تعبير ديگر در اين جنگ اقتصادي، در حال «خودزني» هستند، اينها را بايد شناخت و فکري به حالشان کرد، اين کار نيز وظيفه «مرکز رصد» خواهد بود، به تعبير رهبر انقلاب؛ «دستگاه ها، سياستهايي دارند، کارهايي دارند، کارهاي متعارف و معمولي دارند؛ نقش فرماندهي اين است که ملاحظه کند ببيند کدام يک از اين کارها در چهارچوب سياست اقتصادي مي گنجد، و کدام نسبت به اقتصاد مقاومتي بي تفاوت است، و کدام ضدّ اقتصاد مقاومتي است. اينها بايد سنجيده بشود؛ آن دسته اوّل تقويت بشود؛ دسته دوّم، حتّي المقدور کشانده بشود به سمت اقتصاد مقاومتي؛ دسته سوّم به طور کامل جلوگيري بشود».
    9- «بخش توليد» ستون فقرات اقتصاد مقاومتي است که در سال هاي گذشته با ناملايمت هاي فراواني دست و پنجه نرم کرده و امروز نيز واحدهاي توليدي حال و روز خوشي ندارند، اينکه در بخش توليد کشور دقيقاً چه خبراست؟، کدام بخش ها نيازمند دست گيري فوري اند؟، کدام بخش ها توان ادامه فعاليت دارند؟ و ... نيازمند رصد دقيق و موشکافانه است. لذا در يک جمله بايد گفت اقتصاد مقاومتي براي تحقق اهدافش، «چشم بينا» مي خواهد.


نويسنده: ارسلان ظاهري بيرگاني
   



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتي «چشم بينا» نمي خواهد؛ ارسلان ظاهري بيرگاني؛ عصر بشاگرد؛ اقتصاد کیش، کیش پرس ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 194
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 



همکار سابق نشريات اصلاح طلب مي گويد کساني که خود را خرج فتنه گران در سال 88 کردند فاقد هرگونه شانيتي هستند.
    داريوش سجادي با اشاره به تمجيدهاي گاه و بيگاه محافل ضدانقلاب از يک خواننده که خود را خرج شبکه هاي سلطنت طلب کرد نوشت: علي رغم آن که استاد در ارزش گذاري اختصاصي بر جنس صدا و خوش الحاني صاحبان اصوات نيز از اساس فاقد موضوعيت و مشروعيت است. صداي خوش که بالذات حامل ارزش نيست و صرفا امانتي است خداداد که اعتبارش در گروي کاربري امانتدارانه آن است. اعتبار صوت به ساحت صوت است نه صاحب صوت! خوش ساحتي صوت است که توان دارد تا بلالي سياه و حبشي را به فخر موذني رسول خدا برساند.
    خوش ساحتي صوت است که توان «ناصر خسرو» ساختن دارد تا زبان تکلمش با خيره سري سلطان غزنوي آن باشد که «من آنم که درپاي خوکان نريزم - مر اين قيمتي در لفظ دري را).
    بدين اقتفا علي رغم همه تعارفات و تکلفات و قديس سازي ها و اسطوره پردازي ها و استاد را «دماوند موسيقي ايران» توصيف و ترسيم و تکريم کردن ها، نمي توان از اين واقعيت گريخت که شرافت کلام و صفوت اصوات در حلقوم و حنجره اي است که فرياد رس مظلومان و دادخواه ستم بران و پرخاشگر به ظلم و ظلمت و ظالماني باشد که صداي خوش را در قامت سالوسي و چاپلوسي و خاکساري و چاکرمآبي و آستان بوسي و عياشي و مداهي و خماري خود بر مي تابند و برمي سگالند!
    زباني که در کام، رسالت الهي خود را امانتداري نکند حکايت کمدي- تراژدي بازخواني «مرغ سحر» توسط «گوگوشي» خواهد شد که چگونه اسباب مچل کردن خود مي شود وقتي از منتهي اليه خوش باشي و عياشي و بي دردي و از ميانه حاملان نسل عطينا دوباره خوان مرغ سحري مي شود که غمباد نسل سلحشور و سرکوب شده مشروطه مقهوره است!
    حکايت کمدي - تراژدي عکس يادگاري انداختن رئيس جمهور آمريکا با بناي يادبود «چه گوارآ» قهرمان مبارزه با امپرياليسم آمريکا و کشته شده توسط اجامر آمريکا!
    وي مي افزايد: خير جناب استاد - شرط قلندري سر تراشيدن نيست! رسم عياري هم سرائي با اجنبي و هم سگالي با شاهبازان نيست! مرشد بازي و پرده خواني و حشمت فروشي و قهرمان آماني «خانه نئينان» را بازي نه اين است.
    دماوند موسيقي آن مملکت پژواک ترنم آن مادر شهيد کمر خميده اي است که 30 سال چشم انتظاري دردانه اش را با حزن لالائي جانسوزش براي تتمه استخوان هاي در آغوش کشيده دلبندش تسلي داد!
    دماوند موسيقائي ايران لالائي محزون اين مادر گمنام است نه مرغ خوش خوان و بي داد و دستان و نوا و مرکب خواني و چاووش و گلبانگ و محفل آراي از ما بهتران شدن و زينت المجالس اعيان و بزم آراي بي دردان و خنياگر عيش شادي خواران و خلسه وافوريان شدن و از گوگوش تا سوزدوش را آغوش گشائي کردن!
   



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نه هر كه سر نتراشد قلندري داند!, عصر بشاگرد؛ فردین احمدی ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 140
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

خبر ويژه 


فشار زيادي عليه قوه قضاييه و ديوان عالي کشور براي اعاده دادرسي يک مفسد اقتصادي و توقف دوره مجازات زندان وي در جريان است.
    يک منبع مطلع گفت اين فشارها به ويژه در چند هفته اخير شدت گرفت تا ديوان عالي کشور درخواست اعاده دادرسي از سوي وکلاي مهدي هاشمي را بپذيرد تا بدين ترتيب امکان توقف اجراي حکم وي و راندن وي از زندان عملي شود. اين فشارها پس از آن صورت گرفت که براساس يک سناريوي ناموفق قرار بود اين مفسد اقتصادي به بهانه مرخصي و معالجه از زندان خارج شود و مانع از بازگشت دوباره وي به زندان شوند!
    مهدي هاشمي با 12 اتهام فساد اقتصادي و امنيتي محاکمه شد که در قدم اول 3 اتهام از جمله ارتشا و اختلاس و اجتماع و تباني احراز شد. مجموعا براي اين 3 اتهام، 25 سال زندان در قانون پيش بيني شده که يکي از اين مجازات ها (10 سال حبس) براي وي اعمال شد.
    براساس ماده 134 قانون مجازات اسلامي در جرايم موجب تعزير، هرگاه جرايم ارتکابي بيش از سه جرم نباشد، دادگاه براي هر يک از آن جرايم حداکثر مجازات مقرر را حکم مي کند و هرگاه جرايم ارتکابي بيش از سه جرم باشد مجازات هر يک را بيش از حداکثر مجازات مقرر قانوني مشروط به اينکه از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعيين مي نمايد.
    سخنگوي قوه قضاييه در اين زمينه گفته است سه جرم اختلاس، ارتشا و مسائل امنيتي براي مهدي هاشمي تاييد شده است در پرونده، 12 کيفرخواست وجود داشت که در تجديدنظر و ارائه کيفرخواست برخي از آنان در هم ادغام و در برخي موارد تبرئه شد.
    برخي همدستان مهدي هاشمي در فتنه 88 از پولشويي هاي ميلياردي وي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و دانشگاه آزاد خبر داده بودند. او همچنين از متهمان پرونده رشوه چند ده ميليون دلاري استات اويل است. نيک آهنگ کوثر همکار و دوست نزديک هاشمي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت ضمن انتشار برخي فايل هاي صوتي ضدانقلابي مهدي هاشمي فاش کرد که وي به هنگام خروج از کشور پيگير مذاکره با محافل آمريکايي و اروپايي براي تشديد تحريم ها عليه ايران در دولت احمدي نژاد بوده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: فشار بر قوه قضائيه براي آزادي مهدي هاشمي؛خبر ویژه, محمود احمدی نژاد، فتنه 88 ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 260
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 سعيد جليلي: برجام ابتدا آفتاب تابان بود حالاشده فرصت شتابان!



سعيد جليلي در سخناني تصريح کرد: برجام در ابتدا آفتاب تابان بود که بعد به ابري شتابان تبديل شد.! خب چه کسي نمي گذارد از اين فرصت استفاده شود؟ چه کسي مانع مي شود؟ آيا مانع برجام منتقدين داخلي هستند؟ يا کسي که مي گويد ظرف ۲۴ ساعت مي توانيم تحريم هاي ايران را برگردانيم.
    به گزارش پايگاه اطلاع رساني سعيد جليلي، دکتر جليلي در همايش روز ملي فناوري هسته اي که عصر دوشنبه در تالار حکمت دانشگاه گيلان برگزار شد، با اشاره به مناسبات حاکم بر صحنه بين المللي و روابط بين کشورها، اظهار کرد: اين مناسبات که بيش از چند دهه بر نظام بين المللي تحميل شده، به صراحت امتيازات ويژه اي را براي برخي از کشورها قائل است.
    جليلي با بيان اينکه ملت ايران بدعهدي و پيمان شکني غرب را تجربه کرده است، گفت: از روز پذيرش برجام تا زمان اجرا، نه تنها آيين نامه هاي رفع تحريم تنظيم نشده، بلکه ويزاهاي ايراني را با محدوديت مواجه کرده اند لذا بدبيني هاي ما براساس يک نگاه واقعي شکل گرفته است.
    نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در ادامه تصريح کرد: نعمت انقلاب اسلامي براي ما پيشرفت و حياتي جديد به وجود آورد که اگر توجه لازم به اين نعمت نباشد، کفران نعمت است. مي گويند برجام يک فرصت است! مي گويند ابري است که مي گذرد، يک فرصت شتابان است. البته برجام در ابتدا آفتاب تابان بود که بعد به ابري شتابان تبديل شد.! خب چه کسي نمي گذارد از اين فرصت استفاده شود؟ چه کسي مانع مي شود؟ آيا مانع برجام منتقدين داخلي هستند؟ يا کسي که مي گويد ظرف ۲۴ ساعت مي توانيم تحريم هاي ايران را برگردانيم؟ آيا نبايد در دهان کسي زد که مي گويد ۲۴ ساعته تحريم ها را برمي گردانيم؟ به صراحت مي گويند مي خواهيم ايران را به شوراي امنيت ببريم و راجع به قطعنامه ها صحبت کنيم. مگر گفته نمي شد همه قطعنامه ها لغو شد؟ اگر اينگونه است پس اين ادعاها چيست؟ کدام قطعنامه ها لغو شد؟ پس چرا پاسخ محکم داده نمي شود؟ مي گويند علم مرز ندارد پس چرا اجازه داده مي شود کساني براي دانش و علم ما مرز ايجاد کنند و بگويند ما چقدر مي توانيم تحقيق و توسعه انجام دهيم؟


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: برجام ابتدا آفتاب تابان بود حالاشده فرصت شتابان! , سعید جلیلی؛برجام و آفتاب سوزان؛ فردین احمدی ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 167
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

خبر ويژه 


روزنامه هاي حامي دولت با نگراني از بازگشت اصولگرايان به دولت در انتخابات 96 ياد مي کنند و عملکرد ضعيف دولت و اصلاح طلبان را مقدمه اين مسئله مي دانند.
    روزنامه وقايع اتفاقيه با طرح اين مطلب که «چرخش مردم در انتخابات تکرارپذير است» نوشت: اتفاقي که در سال 84 افتاد مي تواند باز هم تکرار شود و اگر اصلاح طلبان براي آينده برنامه ريزي درستي نکنند، شکست ديگري در پيش خواهد بود. طبق آخرين آمار ارائه شده در سال 92، کل واجدين شرايط در ايران حدود 50 ميليون نفر بوده که از اين تعداد حدود 9 ميليون نفر (8796466 نفر) ساکن تهران هستند، يعني 18 درصد راي دهندگان از تهران و 82 درصد از ساير شهرستان ها در انتخابات شرکت مي کنند.
    برنامه ريزي روي راي شهرستاني ها که درصد بالايي از راي دهندگان را تشکيل مي دهند مغفول مانده و تجربه نشان داده است که اصول گرايان از همين خلاسودجسته و با جذب آراي آنان به موفقيت دست مي يابند.
     بسياري از نمايندگان اصلاح طلب وقتي به مجلس وارد مي شوند فراموش کرده و با ورود به بحث هاي سياسي و جناحي از حوزه انتخابيه خود غافل شده و اين رفتار نه تنها در دوره بعد موجب شکست مي شود بلکه تفکر اصلاح طلبي در آن حوزه را به عقب مي راند.
    اين روزنامه اصلاح طلب با هشدار نسبت به تکرار تندروي هاي مجلس ششم نوشت: فراموش نکنيم، يکي از نقاطي که اصولگرايان در برخي دوره ها (مانند مجلس ششم) براي تخريب چهره اصلاح طلبان بر آن انگشت تاکيد نهادند، تبديل شدن مجلس به صحنه نزاع هاي جناحي و حزبي بود. نکته اي که اگر منصفانه به آن بنگريم چندان هم غيرواقعي نبوده و اين نقد به عملکرد کلي اصلاح طلبان وارد بود... اصلاح طلبان بايد هر بار که قدرت را در دست مي گيرند، براي پاسخگويي به خواسته هاي مردم چاره اي بينديشند و براي آينده خود، برنامه هاي مدون و جامع داشته باشند. در غير اين صورت بايد شاهد ظهور دوباره و دوباره پديده هايي نظير احمدي نژاد باشيم و هر چه کاشتيم، بر باد رفته ببينيم.
    روزنامه قانون نيز در مطلب مشابهي، از انفعال و لفاظي و بي کارنامگي دولت ابراز نگراني کرد و نوشت: «گويا رسم شده است هر دولتي بر سر کار مي آيد اقدامات و سياست هاي دولت قبل را مورد نقد قرار دهد و با چنگ زدن به اقدامات اشتباه گذشتگان در موقعيت مظلوم نمايي قرار گيرد تا بتوانند کارهاي خود را زير سايه آن حمله ها، آرامتر پيش ببرند.
    اما امروز موضوع کمي متفاوت شده و حالاديگر بازي از رديف سربازها کمي جلوتر رفته و مقابله ها به سطح ژنرال ها و روساي جمهور کشيده است.
    حسن روحاني هم که همواره اين موضوعات را مورد نقد قرار مي داده امروز در مقام پاسخگويي به شعارهاي جديدي که مطرح مي شود برآمده است و حتي گذشت سه سال از عمر دولت هم نتوانسته از سطح انتقادات وي نسبت به دولت قبل بکاهد، اين در حالي است که اقدامات دولت او در حوزه سياست داخلي و اقتصاد چنگي به دل نمي زند.»
    اين روزنامه مي افزايد: «دولت اميدوار بود با رفع تحريم ها، سال 95 بتواند سال گشايش اقتصادي باشد ولي سالي که نکوست...!»
    قانون تصريح کرد: دولت و روحاني به انفعالي دردآور دچار شده اند چنان که روحاني و معاون اول وي به جاي رسانه ها يک تنه وارد ميداني مي شوند که بيشتر حاشيه است تا متن! رسانه هاي ميلياردي دولت که در بسياري از زمينه ها از يک سايت خبري درجه چندم ضعيف تر کار مي کند، نه توان ارائه خدمات دولت را دارند و نه جايگاه برابري با هجمه هاي ياران بهاري را!
    اين روزنامه زنجيره اي با طرح اين سوال که «اگر ظريف نبود چه مي کرديد؟» مي افزايد: بايد به آقاي رئيس جمهور و کابينه آن گوشزد کرد اگر اقدامات ظريف در سياست خارجي نبود، بدون شک مردم دل از اين دولت کنده و نه به دنبال سياست هاي گذشته بلکه دل را آماده شنيدن سخنان تازه تر از اعتدال مي کردند. بدنه اجتماعي که راي خود را به اعتدال داد، نمي خواهد دولت يازدهم اولين دولت يک دوره اي در ايران باشد که مردم او را حذف مي کنند.
    يادآور مي شويم پيش از اين برخي روزنامه ها و سايت هاي شبه اصلاح طلب و برخي حاميان دولت از احتمال تک دوره اي شدن رياست جمهوري روحاني خبر داده اند.
   


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: كارنامه دولت چنگي به دل مردم نمي زند،دولت تدبیر و امید، روزنامه کیهان,بشاگرد نیوز ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 524
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، بهروز اکرمی در دیدار حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، اظهار داشت: فعالیت های قرآنی کانون های های فرهنگی هنری مساجد باید به جامعه معرفی گردد تا موجب ایجاد انگیزه بیشتر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی باشد.

 

وی، قدردانی و تجلیل از خادمین قرآنی را وظیفه مهم مسئولان دانست و افزود: اعضای کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) روستای کشپیری انسان هایی شرافتمندی هستند که امکانات مادی و معنوی خود را صرف ترویج فرهنگ قرآنی کرده اند.

 

اکرمی با اشاره به اینکه با معرفی هرچه بهتر فعالان قرآنی، شاهد اتفاقات سازنده و مثبت دیگری با محوریت قرآن در اقصی نقاط استان هرمزگان خواهیم بود، عنوان کرد: در اسرع وقت به اتفاق تعدادی از مدیران فرهنگی استان به روستای کشپیری سفر خواهیم کرد و از نزدیک با فعالیت های قرآنی این روستا آشنا و از خادمین قرآنی نیز قدردانی می شود.    

 

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی کانون ها، گفت: در یک خانواده روستای کشپیری، حدفاصل شهرستان های میناب و بشاگرد، پنج عضو یک خانواده حافظ کل قرآن هستند که یکی از فرزندان این خانواده علاوه بر قرآن، حافظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز می باشد.

 

وی با ذکر این نکته که این خانواده قرآنی اقدام به برگزاری دوره های حفظ کل در دو بخش شبانه روزی و روزانه نموده است، افزود: در حال حاضر دوره شبانه روزی حفظ کل  با حضور 40 نفر از سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اضافه کرد: بیش از 300 نفر از 15 روستای شهرستان های میناب و بشاگرد نیز در دوره حفظ کل روزانه حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه هزینه های اجرای برنامه های قرآنی توسط پدر این خانواده که فردی کشاورز است تامین می شود، عنوان کرد: ساختمانی با کمک خیرین برای انجام فعالیت های قرآنی در این روستا در حال ساخت است که ظرفیت پذیرش 150 نفر را داراست و نیاز به مساعدت مالی دارد.

                  



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: طرح حفظ قران روستای کشپیری؛عصر بشاگرد؛شهرستان بشاگرد,دوره حفظ کل قران با حضور40 نفر ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 158
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

خبرگزاری فارس: پیش‌بینی تولید بیش از 700 تن سیر در بشاگرد

مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد گفت: سطح زیر کشت محصول سیر در این منطقه ۱۲۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ تن محصول برداشت شود.

به گزارش عصر بشاگرد ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محمد احمدی اظهار کرد: به دلیل آموزش بهره‌برداران و استفاده از بذر مرغوب تولید امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی یکی از مشکلات سیرکاران را نبود بازار مناسب برای عرضه محصولات دانست و افزود: شهرستان‌های جنوب کرمان از جمله کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان و میناب از مهم‌ترین بازارهای فروش سیر بشاگرد هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سیر بشاگرد دارای کیفیت و ماندگاری بالایی است، اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه صادرات این محصول فراهم شود.

احمدی تصریح کرد: روستاهای تیدر، برالوی، کهن بالا، ملکن و شهبابک از مناطق عمده کشت سیر در این منطقه است و بیش از ۵۰ نفر در بشاگرد به تولید سیر مشغول هستند.

برداشت سیر از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

منبع:فارس

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: پیش‌بینی تولید بیش از ۷۰۰ تن سیر در بشاگرد , طبیعت بشاگرد , سیر بشاگرد , بهترین سیر در ایران ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 199
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد از پیگیری های این اداره در جهت محرومیت زدائی و آبرسانی به روستاهای بخش گافر و پارامون خبرداد.

 

آبرسانی

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز؛ امیر والی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد گفت: با پیگیری های کمیته امداد بشاگرد در جهت محرومیت زدائی و آبرسانی طی هماهنگی با مسئولان استانی و شهرستانی و با حضورکارشناس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان، معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان، کارشناس آبفای روستایی استان و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بشاگرد از روستاهای بخش گافر و پارامون این شهرستان جهت بررسی و کارشناسی آبرسانی و آبخیزداری بازدید شد.

والی اظهار کرد: در این سفر سه روزه از ۹ روستای برکهنگ، هجون، سرحدی، حسین آباد، شمسون، تومان احمد، کهور، جنگل و آخران و همچنین سد تنگ سهران بازدید به عمل آمد.

علی مبارکی رئیس منابع طبیعی شهرستان بشاگرد نیز گفت: سه حوزه آبخیز جگین، گابریک و سدیچ در روستاهای شمسون، تومان احمد و آخران نقاط مستعدد احداث سد وجود دارد.

مبارکی اضافه کرد: این مناطق برای تامین آب شرب مردم چند روستا و همچنین تامین آب برای کشاورزان و دامداران مورد بازدید و در اولویت اعتبارات استان و خیرین قرار گرفت که این امر موجب خوشحالی مردم آن منطقه نیز شد.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: پیگیری کمیته امداد بشاگرد جهت محرومیت زدائی و آبرسانی,مرحوم حاج عبدالله والی,شهرستان بشاگرد؛آبرسانی به روستاهای بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 197
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) بشاگرد از واگذاری ۸ دستگاه تراکتور به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بشاگرد خبر داد.

 

تراکتور (2)

به گزارش عصر بشاگرد؛محمود والی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز، با اشاره به اینکه این تراکتورها در قالب تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت واگذار می شود، تاکید کرد: تسهیلاتی که در اختیار این دسته از مددجویان قرار می گیرد از محل اعتبارات بانکی و امدادی تامین شده که این مددجویان تسهیلات را در اقساط بلند مدت بازپرداخت می کنند.

وی با یادآوری اینکه کمیته امداد جهت واگذاری تراکتور به مددجویان تحت حمایت با کارخانه تراکتور سازی تبریز قرارداد همکاری منعقد کرده، افزود: بنا بر این توافق این تراکتورها با ۱۰ درصد تخفیف در اختیار خانوارهای تحت حمایت قرار خواهد گرفت.

والی اظهار کرد: به طور میانگین ارزش هر دستگاه تراکتوری که به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد واگذار می شود ۴۷۰ میلیون ریال است.

تراکتور (1)

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) بشاگرد تصریح کرد: پایدارسازی طرح های اشتغال روستایی، توسعه و رونق بخشی به طرح های کشاورزی مددجویان ساکن روستاها و همچنین اسکان خانوارها در روستا و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از اهداف اصلی پرداخت وامهای خوداشتغالی به شمار می رود.

وی گفت: چهار دستگاه تراکتور به مددجویان واگذار شده است و چهار دستگاه دیگر در روزهای آینده به متقاظیان واگذار می شود.

انتهای پیام/


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: واگذاری ۸ دستگاه تراکتور به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بشاگرد؛عصر بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 156
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

یک دستگاه خودروی سمند شب گذشته در شهر سردشت طعمه حریق شد.

 

708315

به گزارش عصر بشاگرد، یک دستگاه خودروی سمند شب گذشته در شهر سردشت طعمه حریق شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت .

علت آتش سوزی نقص فنی خودرو سمند و فرسودگی خودرو  عنوان شده است که این آتش سوزی با کمک مردم و آتش نشانی مهار شد.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خودروی سمند در آتش سوخت؛عصر بشاگرد،تی نیوز؛بشاگرد نیوز ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 316
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 شهرستان بشاگرد یا بشکرد را همه به خوبی می شناسند و همه مشکلات آن را می دانند.

بشاگرد منطقه ای کوهستانی و هوایی گرم و خشک و تمدن قدیمی و اقتصاد ضعیفی داردمانطور که با انعکاس خبرهای گوناگون در فضای مجازی و سایت های خبری پی می گیرید متوجه خواهید شد که کمتر بشاگرد مورد توجه مسوولان دولتی قرارنگرفته است.

خروج جوانان ازبشاگرد به دنبال بازار کار/زنگ خطر جدی برای بشاگرد


نگاه ویژه امام خمینی(ره) به بشاگرد در زمان اوج جنگ تحمیلی ;


امام خمینی(ره) در زمان اوج جنگ هشت سال دفاع مقدس که ایشان هیچ گونه شناختی از منطقه بشاگرد نداشته اند ولی بر خود تکلیف دانسته اند و مرحوم حاج عبدالله والی را مامور کردند تا به مشکلات اولیه رفاهی این خطه محروم بشاگرد رسیدگی شود.
خدمات دوران مرحوم حاج عبدالله والی خدمات شایسته ای بود که پس از درگذشت ایشان هیچ گونه خدماتی در بشاگرد شاهد نبودیم و هر چیزی صورت پذیرفت در زمان حیات والی بود.
ایشان در بدر ورود به بشاگرد اولین اقدام مرحوم حاج عبدالله والی ساخت بیمارستان و بهداشت و درمان برای مردم بشاگرد بود و شروع به ساخت مدارس های زیادی را در بیشتر روستاهای بشاگرد اقدام کرد و بعد از آن مدارس شبانه روزی راهنمایی و دبیرستان دخترانه و پسران در روستای خمینی شهر احداث نمود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: علت کاهش جمعیت در بشاگرد , نگاه ویژه امام خمینی(ره) به بشاگرد در زمان اوج جنگ تحمیلی؛خبرفارسی؛بشاگردنیوز؛خلیج فارس؛پایگاه خبری رهبر انقلاب ,
تاریخ : پنج شنبه 12 فروردين 1395
بازدید : 440
نویسنده : فــردیـن احـمدی
بشاگرد به مرکزیت شهر سردشت یکی از شهرستان‌های واقع در شرق استان هرمزگان با مساحت بیش از ۹ هزار کیلومترمربع است که در سال ۸۷ به شهرستان ارتقاء یافت.

 

DIGITAL CAMERA

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز پس از انقلاب با حضور جهادگران جهاد سازندگی در این منطقه و نیز افراد تاثیرگذاری همچون مرحوم حاج عبدالله والی و شهید آوینی روند تحولات در این منطقه آغاز شد.

ساکنان منطقه معتقدندنام بشاگرد از ریشه عبارت «پخش کرد» است و دلیل آن را تقسیم و پخش عادلانه آب باران به طور متناوب و طبیعی در تمامی منطقه بشاگرد بیان می کنند.

این عبارت به دلیل کثرت استعمال به بشگرد و بشاگرد تبدیل شده است. این سرزمین در لهجه محلی «بشگرد» و اهالی آن را «بشگردی» می خوانند.

لذت کپرنشینی و طبیعت بکر بشاگرد را ازدست ندهید+تصاویر

ساختن کپر و کپرنشینی با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی بشاگرد از متداول ترین و مناسب ترین روش های تهیه مسکن میان بشاگردیان بوده و از قدیم در این منطقه رواج داشته است که اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری در منطقه تبدیل شده است.

حصیر بافی، بافته های پشمی، دوخت برقع و خشابه، گلابتون دوزی، نقش حنا، زری بافی از زیباترین و مهمترین صنایع دستی زنان هنرمند بشاگرد است.

یکی از کهن ترین و اصلی ترین صنایع دستی استان هرمزگان و به خصوص منطقه بشاگرد حصیربافی است.

مواد اولیه موردنیاز این هنر «پیش» نام دارد که از بوته داز تهیه می شود که در منطقه به وفور یافت می شود.

از مهم ترین ابزارهای حصیری که بافت آن ها در منطقه رواج دارد می توان به تولک، تَخیر(حصیر)، بیوِزگ (الک)، مُشاک (جارو)، ساچی (کیف)، سواس (کفش) و بادبزن اشاره کرد.

مهمترین بافته حصیری مورد استفاده در بشاگرد تخیر است که یکی از مهم ترین نیازمندی های ساخت کپر به شمار می رود.

شاخ و برگ درخت خرما و نخلستان های خودروی محلی از مصالح اصلی ساختمانی کپر است که پوشش سقف، بدنه و کف آن از حصیرهای بافته شده در محل است.

لذت کپرنشینی و طبیعت بکر بشاگرد را ازدست ندهید

همچنین مکان های عمومی چون مسجد، حسینیه و جایگاه مراسم عزاداری نیز از کپر ساخته می شود.

شهرستان بشاگرد بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت مساحت دارد.

بشاگرد بیش از ۲۷۰ روستا و آبادی دارد و اکوسیستم کوهستانی آن شرایط زیست گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را فراهم نموده است.

خرس، پلنگ، بز کوهی، کفتار، گراز، گربه وحشی و انواع پرندگان در کوه های بشاگرد یافت می‌شود.

سیر و سیب بشاگرد کیفیت بسیار بالایی دارد و میوه‌های سردسیری همچون هلو، انار و انگور در این شهرستان کشت می‌شود.

وجود کوهستانها و مناطق صعب العبور سبب شده جاذبه های طبیعی و گردشگری همچون آبشارها، دریاچه ها، رودخانه ها، باغ های میوه و صنایع دستی منحصر به فرد و زیبای این منطقه کمتر شهرت بگیرد.

لذت کپرنشینی و طبیعت بکر بشاگرد را ازدست ندهید
در خانه مردمان خونگرم و مهمان نواز بشکردی همیشه به روی رهگذران باز است و گذراندن یک شب در کپر خاطره ای است شیرین که هرگز فراموش نخواهد شد.

سد سهران نیز از دیگر مناطق زیبا و دیدنی  بخش گوهران شهرستان بشاگرد با ارتفاع پی۲۰ متر که در ۶۰ کیلومتری شهر سردشت ساخته شده است.

منطقه بکر سد سهران به دلیل دارا بودن آب و هوای مساعد و بهاری مکانی مناسب برای پیاده روی، برگزاری اردوهای یک روزه سیاحتی، صعود به ارتفاعات نزدیک سد سهران، ماهیگیری و قایقرانی است که جذابیت های طبیعی این منطقه علاقه و رغبت دیدار مجدد مسافران و گردشگران را از این منطقه افزایش می دهد.

پوشش گیاهی و نی زارهای زیبا در کنار دریاچه سد ورود و بازدید گردشگران و مسافران را نیز چند برابر کرده است.

لذت کپرنشینی و طبیعت بکر بشاگرد را ازدست ندهید+تصاویر

زمینه ماهیگیری برای مسافران که قلاب و وسایل ماهیگیری به همراه دارند در این سد آماده است و مسافران می توانند بعنوان یک ورزش و تفریح در مکان سد سهران به ماهیگیری بپردازند و ماهی های سردسیری همچون قزل آلا و کپور پرورش را صید کنند.

بشاگرد از شمال به استان کرمان، از مشرق به استان سیستان و بلوچستان‌، از جنوب به بخش مرکزی شهرستان جاسک و از غرب به بخش مرکزی شهرستان میناب محدود می شود.

انتهای پیام//


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: لذت گپرنشینی,طبیعت بشاگرد,جاذبه های گردشگری,صنایع دستی بشاگرد,فردین احمدی,عصر بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 12 فروردين 1395
بازدید : 211
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس اوقاف بشاگرد گفت: کسانی که اموالی خود را وقف می کنند به مردم این امکان را می دهند که بر ثروت و قدرت خود تکیه کند و نیازمند بیرون نباشد.

 

محب زاده

به گزارش عصر بشاگرد؛مصطفی محب زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: ما معتقدیم در حوزه اقتصاد با معرفی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و بهره وری از موقوفات می توان بازده مالی موقوفات را افزایش داد و وقف می تواند در توزیع عادلانه ثروت، فقرزدایی، اقتصاد بدون نفت، ایجاد عدالت اجتماعی و تعدیل مشکلات اقتصادی تاثیر گذار باشد.

وی افزود: اما این که چگونه می تواند وقف در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند باید گفت که وقتی اموالی در قالب موقوفات در اختیار جامعه مسلمین قرار می گیرد، این فرصت به عموم مردم داده می شود تا از آن بهره مند شوند و به شکلی هزینه های عمومی مردم کاهش می یابد. همین کاهش هزینه ها، موجب افزایش ثروت و سرمایه گذاری مردم در بخش های دیگر می شود و فرصت تولید و کارهای دیگری را فراهم می آورد.

محب زاده اظهار کرد: کسانی که اموالی خود را وقف می کنند به مردم این امکان را می دهند که بر ثروت و قدرت خود تکیه کند و نیازمند بیرون نباشد؛ زیرا هر کشور و جامعه ای وقتی نیازهایش را خود برطرف کند و نیازمند بیرون نباشد دیگر نیازی نیست که ثروت و قدرت را از کشورهای خارجی وارد کند و دچار وابستگی شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه بشاگرد تصریح کرد: این جهت دهی موجب می شود تا دولت بتواند از یک ظرفیت بالقوه برای برطرف شدن فقر، محرومیت، تامین بهداشت، توسعه فرهنگی و اجتماعی بهره برداری کند.

وی با اشاره به نام گذاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد مقاومتی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و از مطالبات مردمی و چند سالی است که این طرح به دولت ابلاغ شده است و باید به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/ ح.پ



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتی,امورخیریه بشاگرد,رئیس اوقاف,وقف در اقتصاد مقاومتی,جامعه مسلمین,سرمایه گذاری ,
تاریخ : پنج شنبه 12 فروردين 1395
بازدید : 295
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشاگرد گفت: طرح آرامش بهاری در بقعه متبرکه بی بی بشناز واقع در روستای تیدر بشاگرد برگزار شد.

 

به گزارش عصر بشاگرد؛مصطفی محب زاده در گفتگو با بشاگرد نیوز اظهار داشت: همه ساله به مناسبت ایام نوروز طرح آرامش بهاری ویژه مسافران و مهمانان نوروزی و زائران در بقاع متبرکه شاخص در شهرستان بشاگرد اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال نیز طرح آرامش بهاری در بقعه متبرکه بی بی بشناز واقع در روستای تیدر بخش گوهران اجرا شد  و این طرح در حال برگزاری است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد گفت: طرح آرامش بهاری در بقعه بی بی بشناز از ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

محب زاده خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری در راستای به کارگیری ظرفیت‌های فرهنگی امام‌زادگان و بقاع متبرکه و بالابردن سطح علوم معارف دینی زائران اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد در ایام نوروز ویژه برنامه‌های مختلف و متنوعی را ویژه زائران و مسافران و گردشگران نوروزی اجرا می‌کند.

آرامش بهاری (2)

آرامش بهاری (1)

 

انتهای پیام/ ح.پ



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: طرح آرامش بهاری , نوروز , استان مقدس امامزادگان , بشاگرد , روستای تیدر , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 6 فروردين 1395
بازدید : 374
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد داراي جاذبه‌هاي گردشگري بسياري زيبايي است.

Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎

Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎

Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎

Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎

Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎

Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎

 

Image result for ‫جاذبه های گردشگری بشاگرد‬‎

 

 



:: موضوعات مرتبط: گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری , بشاگرد , روستاهای بشاگرد , توریست های نوروزی , گردشگری , تصاویر , شهرستان بشاگرد , نوروز95 ,
تاریخ : یک شنبه 1 فروردين 1395
بازدید : 178
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۱۳۹۵:

سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال 1395 در حرم مطهر رضوی علیه‌السلام

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ در حرم مطهر رضوی

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال.

السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة، فاطمة المرضیّه، بنت رسول الله، صلّی الله علیه و آله. و السّلام علی ولیّ الله الأعظم، ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه.

عید نوروز را به همه‌ی خانواده‌های ایرانی و افراد ایرانی در هر نقطه‌ی عالم تبریک عرض میکنم. عیدتان مبارک باشد هم‌میهنان عزیز. بخصوص به خانواده‌های عزیز شهیدان، به جانبازان عزیز، به خانواده‌های محترم آنها، و به همه‌ی ایثارگران تبریک عرض میکنم و یاد شهیدان بزرگوارمان و یاد امام عزیزمان را گرامی میدارم.

سالی که شروع شد -سال ۹۵- هم در آغاز و هم در پایان، متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است. هم اولِ این سال منطبق بر ولادت آن بزرگوار با ماه‌های قمری است، هم آخر این سال. بنابراین امیدواریم که ان‌شاءالله سال ۹۵ به برکت حضرت زهرا سال مبارکی باشد برای ملت ایران، و از معنویات آن بزرگوار و از راهنمائی‌های آن بزرگوار و از زندگی آن بزرگوار درس بگیریم و بهره‌مند شویم.

سالی که تمام شد -سال ۹۴- مثل همه‌ی سالهای دیگر، آمیزه‌ای از شیرینیها و تلخیها و فرازها و فرودها بود؛ طبیعت زندگی همین است؛ از تلخی حادثه‌ی منا تا شیرینی راهپیمائی ۲۲ بهمن و انتخابات هفتم اسفند؛ در تجربه‌ی برجام، از امیدهائی که برانگیخت، تا نگرانیهائی که در کنار آن هست؛ همه‌ی اینها جزو حوادث سال بود، و همه‌ی سالها همین جور است.

سالها و ایام عمر انسان، مشتمل بر فرصتهائی است و مشتمل بر تهدیدهائی است. هنر ما باید این باشد که از فرصتها استفاده کنیم و تهدیدها را هم تبدیل به فرصت کنیم. سال ۹۵ پیش روی ما است. در این سال هم مانند همیشه، فرصتها و تهدیدهائی وجود دارد. همه باید تلاش کنند تا بتوانیم از فرصتهای این سال به معنای حقیقی کلمه استفاده کنیم و کشور از اول تا آخرِ این سال تفاوتهای محسوسی پیدا کند.

امیدهائی وجود دارد برای سال ۹۵. انسان به مجموعه‌ی اوضاع که نگاه میکند، امیدهائی را مشاهده میکند. البته برای تحقق این امیدها باید تلاش کرد، باید کار شبانه‌روزی کرد و باید بی‌وقفه سعی و کوشش کرد. اصل قضیه این است که ملت ایران باید بتواند کاری بکند که خود را در مقابل تهدیدهای دشمنان و دشمنیهای آنها، از آسیب‌پذیری خارج کند. ما باید کاری کنیم که در مقابل تهدید دشمنان، آسیب‌پذیر نباشیم. آسیب‌پذیری را به صفر برسانیم.

به گمان من مسئله‌ی اقتصاد در اولویت اول است. یعنی وقتی انسان نگاه میکند، در میان مسائل اولویت‌دار، از همه فوری‌تر و نزدیکتر، مسئله‌ی اقتصاد است. اگر به توفیق الهی، هم ملت و هم دولت و مسئولان گوناگون، بتوانند در مسئله‌ی اقتصاد کارهای درست و بجا و متقن را انجام دهند، امید این هست که در مسائل دیگر، مثل مسائل اجتماعی، مثل آسیبهای اجتماعی، مثل مسائل اخلاقی، مثل مسائل فرهنگی هم تأثیرگذار باشند.

در مسئله‌ی اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله‌ی تولید داخلی است؛ مسئله‌ی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است؛ مسئله‌ی تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ی با رکود است؛ اینها مسائل مبتلابه مردم است؛ اینها چیزهائی است که مردم آنها را حس میکنند و مطالبه میکنند؛ و آمارها و اظهارات خود مسئولین هم نشان میدهد که این مطالبات مردم و این خواسته‌های مردم بجا و به‌مورد است.

اگر ما بخواهیم مشکل رکود را حل کنیم، مشکل تولید داخلی را حل کنیم، بخواهیم مسئله‌ی بیکاری را حل کنیم، بخواهیم گرانی را مهار کنیم، علاج همه‌ی اینها در مجموعه‌ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است. اقتصاد مقاومتی شامل همه‌ی اینها است. میشود با اقتصاد مقاومتی به جنگ بیکاری رفت؛ میشود به جنگ رکود رفت؛ میشود گرانی را مهار کرد؛ میشود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد؛ میشود فرصتهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرد و از فرصتها استفاده کرد؛ شرطش این است که برای اقتصاد مقاومتی کار و تلاش انجام بگیرد.

گزارشی که برادران ما در دولت به من دادند، نشان میدهد که کارهای وسیعی کرده‌اند؛ منتها این کارها کارهای مقدماتی است؛ کارهائی است در زمینه‌ی بخشنامه‌ها و دستورها به دستگاههای مختلف؛ اینها کارهای مقدماتی است؛ اما آنچه که لازم است ادامه پیدا کند، عبارت است از اقدام کردن و عمل کردن و روی زمین، محصول کار را به مردم نشان دادن؛ این آن چیزی است که وظیفه‌ی ما است؛ که من ان‌شاءالله در سخنرانی شرحش را به آحاد ملت عزیزمان عرض خواهم کرد.

بنابراین آنچه که من به عنوان شعارِ امسال انتخاب میکنم، عبارت است از «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل». این، راه و جاده‌ی مستقیم و روشنی است به سمت آن چیزی که به آن احتیاج داریم. البته توقع نداریم که این اقدام و عمل، در ظرف یک‌ سال همه‌ی مشکلات را حل کند؛ اما مطمئنیم که اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام بگیرد، ما در پایان این سال آثار و نشانه‌های آن را مشاهده خواهیم کرد. از همه‌ی کسانی که در این راه تلاش کردند و تلاش میکنند، تشکر میکنم.

بار دیگر به ملت عزیزمان سلام و تبریک عرض میکنم و صلوات خدا را بر محمد و آل محمد و بر حضرت بقیة الله اعظم (سلام الله علیه و ارواحنا فداه) مسئلت میکنم.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: شعارسال95؛اقتصادمقاومتي،اقدام و عمل،بهارنو مبارك،رهبر انقلاب آيت الله خامنه اي ,
تاریخ : یک شنبه 1 فروردين 1395
بازدید : 281
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سال 95خود را با بهترین ۷سین آغاز کنید:

سلام قولا” من رب الرحیم

سلام علئ موسى و هارون

سلام علئ ابراهیم

سلام علئ نوح فى العالمین

سلام علئ المرسلین

سلام علئ إلیاسین

سلام هی حتى مطلع الفجر

سال اقتصاد مقاومتي،اقدام و عمل بر همه ايران دوستان مباركباد.



:: موضوعات مرتبط: گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: سال اقتصاد مقاومتي؛اقدام و عمل؛بهترین ۷سین؛سال 95 مباركباد ,

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 504
بازدید ماه : 1426
بازدید کل : 124872
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com