عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 17 مرداد 1399
بازدید : 797
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یک زوج بشاگردی به‌مناسبت دهه امامت و ولایت به ساده‌ترین شکل ممکن به خانه بخت رفتند.

                                      

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس ، علی زارعی و رقیه زارعی اهل روستای بلبل‌آباد بشاگرد در یک اقدام قشنگ و زیبا به ساده‌ترین شکل ممکن ازدواج کردند.

این زوج جوان فقط پنج مهمان را به مراسم عروسی خود دعوت کرده بودند.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان بشاگرد در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: به‌مناسبت دهه امامت و ولایت ۵۰ زوج بشاگردی به‌صورت ازدواج ساده و آسان به خانه بخت می‌روند.

ابراهیم صفری‌پور اظهار داشت: از این تعداد ۱۳ زوج در روستای نیک‌دشت، ۵ زوج در درجگ، ۵ زوج در براهنگ، ۵ زوج در تیسور، ۵ زوج در گرهون، ۴ زوج در بلبل‌آباد، ۳ زوج در کوه‌حیدر، ۳ زوج در سیت و مرنگ، ۳ زوج کمدارک، ۲ زوج در گوئن و ۲ زوج در شهرک مطهر در این ایام ازدواج می‌کنند.

وی افزود: تمامی این مراسمات به‌صورت خانوادگی و خیلی ساده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

صفری‌پور تصریح کرد: این برنامه با همکاری کمیته امداد بشاگرد، طلاب حوزه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عج) و گروه جهادی محبین‌الائمه و خیرین از عید قربان شروع و تا عید غدیر برگزار می‌شود.

رئیس ورزش و جوانان بشاگرد در پایان خاطرنشان ساخت: به تمامی این ۵۰ زوج‌ جوان جهیزیه اهدا می‌شود.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج کرونایی , بشاگرد , کرونا , هفته امامت و ولایت , هفت مهمان , عیدقربان , خبرنگار , عصربشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 18 خرداد 1399
بازدید : 333
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یازدهم فروردین امسال روز تلخی برای ایرانیان بود: در آن روز 3186 نفر به کرونا مبتلا شدند. بعد از آن، که هم مردم و هم دولت نگران شده بودند، بیش از پیش مراقبت کردند تا آمار کاهشی شود و شد. با این حال، غفلت فراگیری که همه مان را در بر گرفته باعث شد در روز 15 خرداد 1399، دوباره به قله برگردیم و رکورد مبتلایان بار دیگر شکسته شود:  3574 مبتلا در روز.

نمودارها نشان می دهد از یک ماه پیش، روند ابتلا و مرگ و میر افزایشی است و در این باره چند نکته قابل تأمل است:
 
1 - تا اینجای کار، ما آدم ها در برابر کرونا کم آورده ایم. قرار بود کرونا تمام شود و از قرنطینه و محدودیت های اجتماعی خارج شویم ولی تمام نشد و ما ناچار از پناهگاه هایمان بیرون آمده ایم.
 
تقریباً همه مان امیدوار بودیم در اردیبهشت یا خرداد شرّ کووید 19 کم شود و نفسی به راحتی بکشیم اما حالا خبر آمده که کرونا دوباره رکورد زده و موج دوم اش آغاز شده است؛ گرمای هوا هم افاقه نکرد!
 
2 - اگر انسان را "عادت کنندۀ بی خیال" تعریف کنیم، خطا نکرده ایم. دنبال هیچ دلیلی نگردید؛ همین کرونا و مقایسه روزهای اول و امروزش بهترین مدرک است. آن روزها چقدر رعایت می کردیم و جز در موارد ضرورت از خانه بیرون نمی آمدیم ولی اکنون انگار نه انگار که کرونا هنوز دارد می کُشدمان!
گو این که وقتی متوجه شدیم در برابر کرونا خلع سلاح هستیم، به "مکانیزم دفاعی بی خیالی" پناه بردیم.
 
3 - کرونا را هنوز جدی نگرفته ایم. چون نامرئی است و بی سر و صدا می کشد. اگر کووید 19 قیافه ای داشت مانند نظامیان سبیل دار بعثی و کشت و کشتارش صدای انفجار داشت، حتماً جدی ترش می گرفتیم.
 
جنگ ایران و عراق 2888 روز طول کشید و طبق آمار رسمی، 190 هزار ایرانی در جبهه های جنگ به شهادت رسیدند؛ یعنی به طور متوسط هر روز 66 نفر.
از آغاز کرونا در ایران -طبق اعلام رسمی- حدود 110 روز می گذرد و باز طبق آمار رسمی، در این مدت 8134 نفر جان خود را از دست داده اند؛ یعنی به طور متوسط هر روز 74 نفر.
 
به بیان دیگر، کرونا بیش از جنگ تحمیلی از ایرانیان قربانی می گیرد ولی سر و صدا ندارد و همین جاست که فریب می خوریم.
ما، با دشمنی خطرناک تر از بعثی های مجهز به توپ و تانک و موشک و جنگنده و بمب شیمیایی رو به رو هستیم؛ آن وقت خیلی هایمان به خودمان زحمت نمی دهیم بیرون از خانه، یک ماسک سبک بزنیم.
 
4 - با توجه به جمعیت 80 و چند میلیونی ایران، تا امروز یک هزارم جمعیت ایران کرونا گرفته اند. فاجعه است: از هر 1000 ایرانی یک نفر!
تازه این مربوط به کسانی است که کارشان به دکتر و بیمارستان کشیده و شناسایی شده اند و الا آمار بسیار بیشتر است و این یعنی، احتمال انتقال نیز بسیار بالاست.
 
5 - یک توهم تلخ طنزآمیز نیز فرایمان گرفته است. اول مغازه ها و رستوران ها و اماکن عمومی را بستند و بعد از مدتی گفتند بروید در فلان سایت ثبت نام کنید و کد رهگیری بگیرید و با رعایت پروتکل های بهداشتی، فعالیت تان را آغاز کنید.
 
اما واقعاً با رعایت کدام پروتکل های بهداشتی؟! وارد مغازه ها و رستوران ها و اماکن عمومی که کد رهگیری هم دارند بشوید و ببینید با قبل از کرونا چه تفاوتی دارند؟
همۀ فعالیت ها را عادی کرده اند و برای خالی نبودن عریضه، عبارت کلیشه ای "با رعایت پروتکل های بهداشتی" را تکرار می کنند؛ گو این که کرونا از این کلمات می ترسد!
 
شاید هم بتوانیم بگوییم انسان موجودی خودفریب است.
 
6 - کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من! تا حد امکان به جاهای شلوغ نروید، ماسک بزنید، ضدعفونی یادتان نرود و سیستم ایمنی بدن تان را مدام تقویت کنید. بپذیریم که وارد موج دوم کرونا شده ایم و مرگ های بیشتری در راه است،
 
 بیش از یک جنگ نظامی!
 
 جعفر محمدی


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: تلفات انسانی , کرونا , ایران جنگ تحمیلی , مردم و دولت , ماسک ,
تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1398
بازدید : 232
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان؛
 

 

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اکنون حذف وانت خودرو برای رفت و آمد دانش آموزان امکان پذیر نیست.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ موسی دادی زاده در خصوص حادثه واژگونی وانت حامل دانش آموزان بشاگردی گفت: به علت سخت گذر  و کوهستانی بودن راه‌های روستایی در بشاگرد امکان استفاده از خودرو‌های دیگر و مینی بوس نیست.

وی افزود: این حادثه برای دانش آموزانی رخ داد که بصورت روستا- مرکزی تحصیل می‌کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اکنون ۵۰ وانت سایپا بیش از ۷۰۰ دانش آموز روستایی را در بخش های مرکزی و گافر و پارامون جا به جا می‌کنند که در تلاش هستیم با توسعه مدارس شبانه روزی تعداد رفت و امد دانش آموزان را کاهش دهیم.
دادی زاده افزود: امسال با راه اندازی ۳ مدرسه شبانه روزی ۲۰ سرویس وانت سایپا حذف شد و در سال آینده نیز با راه انداز‌ی دو مدرسه شبانه روزی دیگر ۸ سرویس وانت سایپا حذف می‌شود.
وی گفت: هر وانت سایپا بطور متوسط ۶ دانش آموز را جابه جا می‌کند که در حادثه اخیر به علت خرابی وانت سایپای سرویس از خودروی جایگزین و عبوری استفاده شد و شمار دانش آموزان در خودرو نیز ۱۲ نفر بود.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:آموزش و پرورش بشاگرد آماده پرداخت تسهیلات برای خرید مینی بوس ویژه جابه جایی دانش آموزان در مناطق روستایی این شهرستان است.
بشاگرد ۱۵ هزار دانش آموز دارد.
بیش از ۷۰۰ دانش آموز روزانه با وانت سایپا تردد می‌کنند.
 
انتهای پیام//


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: حوادث دربشاگرد , دانش اموزان , بشاگردی , 29 دانش آموز , مصدومان حادثه , قضایی , دادگستری هرمزگان , تسلیت , عصربشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 1 فروردين 1393
بازدید : 273
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خود سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نامگذاری کرد

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1398 هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و میلاد مسعود امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام به هم‌میهنان عزیز و به‌ویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، و با آرزوی سالی توأم با شادی، سعادت، سلامت جسمی و توفیقات روزافزون مادی و معنوی برای ملت ایران، سال جدید را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.

ایشان در ارزیابی سال 97، آن را سالی پُرماجرا خواندند و خاطرنشان کردند: دشمنان در این سال نقشه‌های زیادی برای ایران کشیده بودند، اما ملت ایران به‌معنی واقعی خوش درخشید و با صلابت و بصیرت و با همت جوانان، آن نقشه‌ها را خنثی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی واکنش مردم به تحریمهای شدید آمریکا و اروپا را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی واکنشی محکم و مقتدرانه برشمردند و افزودند: در عرصه سیاسی مظهر این واکنش راهپیمایی عظیم 22 بهمن و موضع‌گیری‌ها مردم در طول سال بود و در عرصه تقابل اقتصادی نیز با «افزایش ابتکارات علمی و فنی»، «افزایش چشمگیر شرکتهای دانش‌بنیان»، «افزایش تولیدات زیربنایی و اساسیِ داخلی مانند افتتاح فازهای متعدد گاز جنوب کشور و افتتاح پالایشگاه بزرگ بندرعباس»، ملت ایران توانست در مقابل دشمنی و خباثت دشمنان، قدرت و هیبت و عظمت خود را نشان دهد و آبروی ملت و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرد.

ایشان در ادامه مشکل اساسی کشور را همچنان مشکل اقتصادی دانستند و با اشاره به افزایش مشکلات معیشتی مردم در ماههای اخیر، گفتند: بخشی از این مشکلات مربوط به مدیریتهای نارسا در زمینه مسائل اقتصادی است که حتماً باید جبران شود، البته برنامه‌ها و تدابیری اندیشیده شده است که این تدابیر باید در طول سال جدید به ثمر بنشیند و مردم آثار آن را احساس کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر اینکه اولویت و مسئله فوری و جدی کشور، مسئله اقتصاد است، از «کاهش ارزش پول ملی» «قدرت خرید مردم» و «کم‌کاری و یا تعطیل بعضی کارخانجات» به‌عنوان مشکلات مهم اقتصاد کشور یاد و تأکید کردند: بر اساس مطالعه و همچنین نظرات کارشناسان، کلید حل همه این مشکلات «توسعه تولید ملی» است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال مردم از شعار سال 97 یعنی «حمایت از کالای ایرانی» و آثار مثبت آن، افزودند: امسال، مسئله محوری و اصلی، مسئله «تولید» است، زیرا اگر تولید جریان یابد، هم مشکلات معیشتی و اشتغال حل می‌شود، هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد و حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند، بنابراین من شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همگان را به تلاش برای رونق تولید در کشور فراخواندند و ابراز امیدواری کردند با گسترش چشمگیر و محسوس این تلاش در طول سال، مشکل اقتصادی در مسیر حل شدن قرار بگیرد.

ایشان با درود به ارواح مطهر امام راحل و شهیدان سرافراز، و با سلام به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، دعای آن بزرگوار و سعادت ملت ایران و همه ملتهایی که نوروز را گرامی می‌دارند، از خداوند متعال مسألت کردند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: رونق تولید_سال98_رهبر انقلاب_عیدنوروز98_رونق تولید_عصربشاگرد_پیام نوروزی_رونق تولید_رونق اقتصادی ,
تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
بازدید : 366
نویسنده : فــردیـن احـمدی

امام جمعه بندرعباس در کنگره دخانیات و سلامت:

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: هر عاملی که به بدن انسان ضرر جدی برساند حرام است دخانیات نیز یکی از عوامل ضرر رسان به بدن انسان است.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بُرنا در هرمزگان ؛ آیت الله غلامعلی نعیم آبادی بیان کرد: برای رسیدن به جامعه عاری از دخانیات باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد؛ یکی از این ظرفیت ها استفاده از روحانیون و مراجع است ؛ لذا باید اطلاعات و آٰنچه در ارتباط با پیشگیری و کنترل دخانیات وجود دارد در اختیار مراجع قرار گیرد.

حجة الاسلام والمسلمین نعیم آبادی ابراز کرد: از ظرفیت خوب صدا و سیما استفاده کنید؛ روزنامه ها ومجلات مایل هستند مطالب شما را نشر دهند.

وی با اشاره به فتواهای اهل سنت گفت: علمای اهل سنت هم در مورد استفاده از دخانیات همانند علمای شیعه هر چیزی که برای صحّت و سلامتی انسان مضر باشد استعمالش را حرام می دانند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: جامعه ما جامعه خوبی است ولی اطلاعاتش کم است؛ علما و مراجع ما شجاع، متدین، خالص و قوی هستند؛ لذا باید به انها اطلاعات داد اطلاعات دهید و از آنها نظرخواهی کنید.

حجة الاسلام نعیم آبادی روستای بلبل آباد بشاگرد در شرق استان و روستای بستوئیه رویدر در غرب استان را دو روستای شاخص و پاک در زمینه مبارزه با دخانیات معرفی کرد که توسط دو روحانی و درمدت زمان کوتاهی این تغییر تغییر نگرش را در مردم روستا به وجود آوردند و مردم این دو روستا حتی راضی نیستند پسر یا دختر خود را برای ازدواج به کسی اهل روستایی دیگر که دخانیات مصرف می کنند بدهند، تکثیر این نمونه روستاها می تواند کمک زیادی به سلامتی مردم کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق گفت: ما ضَعُفَ بَدَنٌ عَمّا قَویَتْ عَلَیْهِ النِّـیَّةُ من لایحضره الفقیه، ح5859 اگر اراده قوى باشد، هیچ بدنى براى انجام دادن کار، ناتوان نیست جایی که نیت قوی است جسم کم نمی‌آورد یعنی درون قوی جسم را هم تعالی می‌بخشد به عبارتی دیگر یکدست شدن ظاهر و باطن موفقیت به همراه می‌آورد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله نعیم آبادی , کنگره ملی , دخانیات , بلبل آباد بشاگرد , سومین , شهرستان بشاگرد , روستای شاخص و پاک , امام جمعه بندرعباس , هرمزگان ,
تاریخ : یک شنبه 2 دی 1397
بازدید : 252
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 ذوالقدر در تذکر شفاهی:انتظار روستاهای هرمزگان از جمله جاسک برای دریافت تلفن ثابت

نماینده مردم میناب در مجلس با اشاره به عدم توجه وزیر ارتباطات به وعده های داده شده، از محرومیت بیش از ۱۰۰ روستای حوزه انتخابیه اش از خطوط تلفن انتقاد کرد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی صحن علنی مجلس ضمن تقدیر از رئیس مجلس به علت سفر به استان هرمزگان و تصویب طرح‌های بسیار خوب عمرانی در این منطقه گفت: انتظار داریم همانطور که رئیس مجلس به شهرهای جاسک، خمیر و بندر لنگه سفر کرد، سفری هم به بشاگرد، میناب و سیریک داشته باشد که مردم این شهرها نیز منتظر حضور رئیس مجلس هستند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی از وزیر دادگستری به دلیل توجه به تذکرات نمایندگان نیز تشکر کرد و گفت: توجهات وزیر دادگستری به دغدغه های مردم، خوشحالی مردم حوزه انتخابیه ام را به دنبال داشته است.

وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل عدم توجه به وعده های داده شده درخصوص ایجاد خط تلفن در روستاهای حوزه انتخابیه اش انتقاد و تصریح کرد: با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی 100 روستای حوزه انتخابیه ام هنوز از داشتن خط تلفن محرومند و این در حالی است که وعده داده شده بود که تا 21 آبان ماه خطوط تلفن به مناطق روستایی منتقل شود ولی این وعده وزیر ارتباطات اجرایی نشده است.

 

انتهای پیام/ 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی , ارتباطات , مناطق روستایی , دغدغه های مردم , نماینده بشاگرد , ذوالقدر , تلفن روستایی , عصر بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 330
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد از صدور ۶۲ فقره پروانه کسب از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد؛ علی زارعی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶۲ فقره پروانه کسب دراین شهرستان صادر شده است.
وی افزود: این تعداد پروانه کسب در ۳۰ رسته صنفی در سال ۹۷ صادر شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: از ابتدای سال ۹۷ و بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی واحد‌های بدون پروانه کسب مجبور به گرفتن پروانه کسب شدند که منجر به صدور ۶۲ فقره پروانه کسب شد.
علی زارعی افزود:از ۱۲ بهمن سال ۹۶ اصناف بشاگرد مستقل شده و با یک اتحادیه سوپرلبنات کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در تمامی رسته‌های صنفی پروانه کسب صادر می‌کند؛ و‌ی گفت:: پیش ازاین شهروندان بشاگرد برای گرفتن پروانه کسب به شهرستان جاسک مراجعه می‌کردند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: اکنون در شهرستان بشاگرد برای ۱۰۴ رسته صنفی که در سامانه ایرانیان اصناف تعریف شده است پروانه کسب صادر می‌شود.

ازابتدای سال تا کنون بیش از سه هزار پروانه کسب صنفی در هرمزگان صادر شده است.

هرمزگان بیش از ۳۹ هزار واحد صنفی دارد.

 

منبع؛ باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اداره صعنت و معدن , بشاگرد , پروانه کسب , شهرستان بشاگرد , معدن و تجارت , اصناف بشاگرد , هرمزگان , بشاگرد , زارعی , عصر بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 28 آذر 1397
بازدید : 754
نویسنده : فــردیـن احـمدی
روستای بلبل آباد بشاگرد این روزها شاهد تلاش های بی وقفه جهادگران در احداث سیل بندی بود که تمامی مصالح بکار رفته در آن از طریق هزینه شخصی تامین شده است.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری هرمز؛ بلبل آباد روستایی در دهستان جکدان بخش مرکزی شهرستان بشاگرد قرار دارد که  با وجود جاده ها و راه های خطرناک برای  رسیدن به این روستا باید مسافت طولانی را طی کرد.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ این روستا ۷۹۷ نفر جمعیت و ۱۷۰ خانوار تشکیل داده است که درمیان سایر شهرها و روستاهای هرمزگان اهالی این دیار به مردمان سخت کوش و پرتلاش  و خود روستا به نام پاکترین روستا در کشور شناخته می شوند.

قرار گرفتن این روستا در میان تپه های بشاگرد سبب شده است تا نسبت به سایر مناطق هرمزگان در معرض بارش های شدید باران و تگرگ قرار می گیرد به نحوی که آب رودخانه طغیان کرده که آبگرفتگی معابر و قطع راه های مواصلاتی را به دنبال دارد.

از آنجایی که این روستا از جمله روستاهایی است که در موقعیت تپه ای قرار گرفته است لذا احداث سیل بند برای ساکنان این منطقه از ضروریات زندگی در فصولی است که باران مهمان آن می شود.

همانطور که از نام سیل بند بر می آید مهم ترین و عمده ترین عملکرد آن هدایت آب های روان و جلوگیری از گسترش سیلاب در مناطقی است که با در فصل های مختلف سیل با بارش باران روبرو می شوند.

از آنحایی که بشاگرد و روستاهای آن از قدیم الایام به عنوان یکی از نقاط محروم کشور شناخته می شوند و از بیشتر امکانات و ابتدایی ترین حقوق شهروندی محروم هستند لذا مردمان این دیار برای برطرف کردن برخی از احتیاجات زندگی خود آستین های خود را بالا زده اند.

گروه جهادی  شهید زارعی بلبل آباد بشاگرد از ابتدای شکل گیری تا کنون تلاش کرده است تا با استفاده از بسیجیان مومن ومتعهد غبار محرومیت را از چهره روستای خود و سایر مناطق محروم کشور کنار بزند در همین راستا شاهد اقدامات این گروه در عرصه های مختلف فرهنگی و عمرانی بوده ایم.

احداث خوابگاه مدرسه راهنمایی شهرک مطهر بشاگرد،ساخت ۳۰ عدد سرویس بهداشتی و حمام در سلاس باباجانی کرمانشاه، راه اندازی صندوق قرض الحسنه کارگشایی مشاغل کوچک خانگی، احداث سیل بند های کشاورزی و کمک در ساخت منازل مسکونی از فعالیت های این گروه جهادی است.

با توجه به اینکه اعضای این گروه جهادی در روزهای اخیر شاهد تلاش یکی از اهالی روستای بلبل آباد در احداث سیل بند بود لذا به یاری هموطن خود شتافتند تا هر چه سریعتر قبل از وقوع بارش باران و سیلاب آن را به اتمام برسانند.

محسن زارعی، مسئول گروه جهادی شهید زارعی بلبل آباد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات این گروه جهادی در روزهای اخیر اظهار کرد: احداث سیل بند در روستا از فعالیت مهم جهادگران در امر همیاری و کمک رسانی به همنوعان است.

وی با اشاره به تهیه مصالح موردنیاز برای احداث این سیل بند گفت:تمامی مصالح بکار رفته شده برای احداث این سیل بند توسط فرد مورد نظر تامین شده است.

زارعی تاکید کرد:  هیچ کدام  از ارگان ها و سازمان های دولتی حتی در خرید و ارسال یک پاکت سیمان نقشی نداشته اند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: جهادگران , احداث سیل بند , جکدان , بشاگرد , تلاش بی وقفه , بسیج , تپه های بشاگرد , بلبل آباد , هرمزگان , مناطق هرمزگان , عصر بشاگرد , سردشت بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 21 آذر 1397
بازدید : 390
نویسنده : فــردیـن احـمدی

زندگی مردم منطقه محروم بشاگرد

 بشاگرد منطقه ای دور افتاده در استان هرمزگان که شامل ده‌ها روستا به مرکزیت شهرستان سردشت می‌باشد.
 

به گزارش عصر بشاگرد؛ روستاهای منتهی به سردشت فاقد جاده آسفالت هستند لذا خانه‌های اکثر روستاییان کپری بوده و به دلیل بعد مسافت و نبود جاده هموار امکان حمل مصالح و ساخت خانه به سختی امکان پذیر است.

مردم بشاگرد مسلمان و شیعه مذهب‌اند. کشاورزی در روستاهای بشاگرد به دلیل خشکسالی از رونق افتاده و نیز مردم به دلیل ضعف شدید بهداشت و درمان و مصرف آبهای آلوده با انواع بیماری‌های عفونی و کلیوی دست به گریبانند.

آموزش و پرورش در این مناطق بسیار ضعیف است و دانش آموزان به دلیل ضعف آموزش تصویر روشنی از آینده خود ندارند لذا کمتر دانش‌آموزی وارد مرحله دانشجویی می‌شود. متاسفانه بیشتر دختران تنها تا کلاس ششم امکان ادامه تحصیل دارند.

کودکان بیشتر روستاهای بشاگرد به دلیل فقر مالی خانواده دچار سوء تغذیه بوده و زنان از آغاز دوره بارداری تا زایمان به دلیل نبود مرکز درمانی دوره سخت و خطرناکی را طی می‌کنند.

کودکان و زنان زیادی در روستاهای بشاگرد بی سرپرست و فقیرند. کامل شدن جاده نیمه کاره منتهی به روستاهای بشاگرد تا حد زیادی مشکلات روستاییان را بهبود خواهد بخشید. 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: فقر , بشاگرد؛آب آشامیدنی؛عقب افتاده ازپیشرف٫هرمزگان , دیار مردان , زندگی مردم , روستاهای بشاگرد , محرومین , سردشت بشاگرد , عصر بشاگرد , اخبار داغ , زود نیوز ,
تاریخ : پنج شنبه 26 مهر 1397
بازدید : 462
نویسنده : فــردیـن احـمدی

عصر بشاگرد گزارش می دهد؛

مردم بشاگرد برای انجام امورات روزانه خود و سفر به شهرهای سردشت و گوهران مجبور هستند ساعت ها در کنار خیابان بایستند تا شاید با خودرو های عبوری به این نقاط سفر کنند.

به گزارش عصر بشاگرد؛یکی از وسیع ترین شهرستان های کشور با پراکندگی بسیار بالا است و این شهرستان که از مجموع ۲۰۰ روستای کوچک و بزرگ تشکیل شده از مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می شود.

در سال ۸۷ با سفر رئیس جمهور وقت به جنوب شرق هرمزگان، بشاگرد از بخش به شهرستان ارتقا یافته و دستگاه های اجرایی و اداری در مرکز آن یعنی شهر های سردشت و گوهران شروع به کار کرده اند.

با توجه به پراکندگی بالای این شهرستان که وسعت آن را از استان هایی همچون گیلان، کهکیلویه و بویر احمد، قم و … بیشتر می کند، ارتباطات جاده ای مناسب را می توان اصلی ترین زیر ساخت مورد نیاز مردم بشاگرد دانست.

مشکلات تردد ۴۰ هزار بشاگردی

با تمام این توصیفات این شهرستان پرچمدار جاده های خاکی و غیر استاندارد در سطح کشور است و هیچ گونه سامانه حمل و نقلی بین شهری و شهرستانی در این منطقه وجود ندارد.

مردم برای انجام امورات روزانه خود و سفر به شهرهای سردشت و گوهران که به صورت تقریبی در مرکز بشاگرد واقع اند مجبورند ساعت ها در کنار خیابان بایستند تا شاید بتوانند با خودرو های شخصی واقع در این مسیر به این نقاط سفر کنند.

این مشکل بیشتر از همه قشر دانشجو و کارمندان را تحت تأثیر قرار داده که برای حضور به موقع خود در محل کار یا تحصیل با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.

بشاگرد از سه بخش گافر و پارموند، مرکزی و گوهران تشکیل شده که فقط با اختصاص یک اتوبوس به هر کدام از آن ها می توان مشکل تردد مردم به کل حل کرد.

مشکلات تردد در نبود ناوگان حمل و نقل درون شهری

علی مرادی یکی از شهروندان بشاگردی با اشاره به.....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: جای خالی تاکسیرانی در بشاگرد , ناوگان حمل و نقل عمومی , مشکلات تردد ۴۰ هزار بشاگردی , عصر بشاگرد , هرمزگان , بشاگرد , سردشت بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1396
بازدید : 280
نویسنده : فــردیـن احـمدی
«نان شکی» یکی از انواع متنوع نان در سفره های بشاگردی است که به صورت کاملاً سنتی و خانگی با استفاده ازمحصولات کشاورزی خانواده ها پخت می شود در حالی که روی آوردن انسان ها به خوراکی های کنسرو شده در بسته بندی های متنوع و دل فریب مضرات زیادی را برای آن ها به دنبال دارد.
 

به گزارش عصر بشاگرد؛ به نقل از بشاگرد نیوز، با تغییرات چشم گیر دنیا و اضافه شدن چاشنی سرعت به فعالیت های انسان ها که به واسطه پیشرفت همه جانبه علم صورت گرفته، تمام اعمال روزمره رنگ و بویی  متفاوت به خود گرفته است.

این تغییرات با وجود تمام امتیازاتی که داشت اما باعث فست فودی شدن انسان ها در تمام زمینه ها شد.

دنیای فست فودی ها!

در دنیای مصرفی امروز انسان ها، همه چیز با چند کلیک ساده امکان پذیر است و هر شخصی می تواند با گوشی موبایل خود و فشردن چند کلید ساده بیشتر احتیاجات خود را برطرف کند که این امر آن ها را به انسان های کم حوصله و بی طاقت تبدیل کرده است.

روی آوردن انسان ها به غذا و خوراکی های کنسرو شده در بسته بندی های متنوع و دل فریب از دیگر مسائل پیش روی اشخاص و خانواده ها است مصرف این نوع مواد غذایی مضرات زیادی را برای آن ها به دنبال دارد.

استفاده از انواع مواد شیمیایی و نگه‌دارنده به منظور بهبود طعم ، رنگ و به ویژه ماندگاری بالای مواد غذایی، سبب ابتلا به بیماری  های متعددی برای شخص مصرف کننده می شود.

ابتلا به انواع سرطان ها یکی از متداول ترین  بیماری هایی است که به دلیل افزودن مواد شیمیایی به محصولات غذایی در کمین اشخاص مصرف کننده است.

«نان شکی» نمونه ای از خوراکی های سالم و........



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نان شکی , نان , خوراکی های سالم , نان محلی بشاگرد , بشاگردنیوز , عصربشاگرد , نان سالم و بهداشتی ,
تاریخ : شنبه 13 آبان 1396
بازدید : 356
نویسنده : فــردیـن احـمدی
گزارشی از وضعیت سواد و بیکاری در هرمزگان؛
 
طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ توسط مرکز آمار وضعیت آماری سواد در بین افراد ۶ سال به بالا نشان می دهد بندرعباس با ۹۲٫۳۵ % با سواد ترین شهر استان و شهرستان بشاگرد با ۷۳% کمترین سطح سواد در استان را دارد .

 

به گزارش عصر بشاگرد ؛ براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰، جمعیت استان هرمزگان با نرخ رشدی معادل ۷۵/۲ درصد از یک میلیون ۴۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر در سال ۱۳۸۵ به یک میلیون ۵۷۸ هزار و ۱۸۳ نفر در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

در فاصله دو سرشماری فوق الذکر جعیت در مناطق شهری با متوسط نرخ رشد سالانه ۶۹/۲ درصد و در مناطق روستایی با متوسط نرخ رشد سالانه ۰۳/۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

درسال ۱۳۹۰ استان هرمزگان دارای ۳۹۷ هزار و ۴۵۲ خانوار بوده که از این تعداد، ۲۰۴ هزار و ۵۵۹ نفر خانوار با جمعیتی معادل ۷۸۸ هزار و ۴۷۱ نفر در مناطق شهری و ۱۹۲ هزار و ۱۹۶خانوار با جمعیتی برابر با ۷۸۶ هزار و ۳۷۹ نفر در مناطق روستایی ساکن بوده اند و براساس نرخ شهرنشینی در استان در سال ۱۳۹۰ به ۵۰ درصد و میزان جمعیت ساکن در روستاها نیز ۵۰ درصد بوده است.

متوسط بعد خانوار در کشور در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ به ترتیب ۴ و ۵/۳ نفر بوده و در استان بعد خانوار از ۶/۴ نفر در سال ۱۳۸۵ به ۴ نفر در سال ۱۳۹۰ رسیده است و همچنین بعد خانوار شهری استان ۸/۳ نفر و بعد خانوار روستایی استان ۴ نفر بوده است.

نسبت جنسی جمعیت در سال ۱۳۹۰ معادل ۱۰۳ بوده است. به عبارت دیگر، در مقابل هر یک صد نفر زن، ۱۰۳ نفر مرد وجود داشته است و بیشترین میزان جمعیت استان هم در مردان و هم در زنان، در گروه سنی ۲۰-۲۴ ساله قرار داشته است و به طوری که ۰۲/۱۲ درصد از جمعیت زنان و ۹۴/۱۱ درصد از جمعیت مردان در این گروه سنی قرار دارند.

در سال ۱۳۹۴ از۴۱ هزار و ۵۷۵ ولادت ثبت شده ۷/۴۸ درصد متولدین دختر بوده اند و همچنین در این سال ۱۳ هزار و ۸۹۶ مورد ازدواج و ۲۸۸۳ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

بندرعباس باسواد ترین شهر استان و بشاگرد در بدترین وضع سواد قرار دارد

براساس نتایج سرشماری های عمومی نفوس و.......



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: وضعیت سواد در استان هرمزگان , بشاگرد در بدترین وضع سواد , بشاگردنیوز , عصربشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 27 مهر 1396
بازدید : 308
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان از اجرای فاز دوم ابرسانی از سد سهران به روستاهای شهرستان بشاگرد خبر داد.

 

به گزارش عصر بشاگرد: مهندس عبدالحمید حمزه پور عنوان کرد: شهرستان بشاگرد با دارا بودن بیش از 162 روستا و جمعیتی معادل 32 هزار و 190 نفر که نشان میدهد بیش از 92 درصد جمعیت شهرستان بشاگرد روستا نشین هستند با مشکل کمبود آب مواجه است.

وی افزود: این شهرستان به علت شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی فاقد منابع تامین آبی مناسب زیر زمینی است و هموراه از کمبود شدید آب شیرین و شرب رنج می برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمبود ابی در این منطقه تا جایی است که با کوچکترین خشکسالی تمامی منابع آبی محدود و ناپایدار سطحی(چشمه ها و رودخانه ها) کاملا خشک و غیر قابل استفاده می



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: آبرسانی , بشاگرد , هرمزگان , آب پایدار , کمبودآب , شهرستان بشاگرد , عبدالحمید حمزه پور , خشکسالی , عصربشاگرد , بشاگردنیوز ,
تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1396
بازدید : 294
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 دانش آموزان حاضر و معلم غایب!

دانش آموزان ابتدائی روزانه بیت المقدس روستای تریش شهرستان بشاگرد نمونه ای دیگر از عدم وجود عدالت آموزشی هستند که  پس ازگذشت ۱۵ روز از ماه مهر، همچنان سال تحصیل خود را بدون معلم سپری می کنند که این امر موجب نگرانی دانش آموزان و والدین آن ها شده است.

به گزارش عصر بشاگرد: روستای تریش به دلیل کمبود امکانات روزانه اهالی خود را از دست می دهد وبی توجهی مسولان سبب شده است که مردم برای پیشرفت زندگی به حاشیه شهر ها مهاجرت می کنند تا از این اوضاع نابسامان فاصله گیرند.

دانش آموزان ابتدائی روزانه بیت المقدس روستای تریش شهرستان بشاگرد نمونه ای دیگر از عدم وجود عدالت آموزشی هستند که  پس ازگذشت ۱۵ روز از ماه مهر، همچنان سال تحصیل خود را بدون معلم سپری می کنند که این امر موجب نگرانی دانش آموزان و والدین آن ها شده است.

جواد شبانی عضو شورای روستای «تریش» از نبود معلم در این روستا خبر داد و اظهار کرد: از اول مهر تا کنون کودکان هر روز به مدرسه میروند و چشم انتظار حضور معلم  و شروع سال تحصیلی شان هستند و به دلیل نبود دبیر در اطراف مدرسه سرگردانند.

عضو شورای تریش در ادامه افزود: ۱۱ دانش آموز روستا در مقاطع اول تا ششم ابتدایی هستند که فقط در روز از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح معلم دارند و در همین زمان کوتاه هم تدریس انجام نمی شود.

شبانی با بیان اینکه بار ها این موضوع را به آموزش و پروش گزارش داده ایم اما نتیجه ای نگرفته ایم ، گفت: مسئولان آموزش و پرورش می گویند که این معلم موقتی است و چندیدن بار قول ارسال دبیر را به ما داده اند اما معلوم نیست چه زمانی قصد اقدام دارند.

وی تصریح کرد: مدرسه روستا هم وضعیت مناسبی ندارد و به علت فرسوده بودن در حال تخریب است که انتظار می رود قبل از به وجود آمدن مشکلی برای بهسازی آن اقدام شود.

نماینده مردم تریش با اشاره به وضعیت نامناسب جاده های ارتباطی، بیان کرد: تا نزدیک ترین روستای دارای مدرسه حدود ۷ کیلومتر مسیر خاکی و خطرناک است که خودرو ها به سختی می توانند در این مسیر رفت و آمد کنند.

شبانی خاطر نشان کرد: این بی مهری ها نسبت به  دانش آموزانی که پس از گذشت دو هفته همچنان با شور و شوق مدرسه بی معلم خود را رها نمی کنند جایز نیست و انتظار داریم مسئولان مربوطه هرچه سریعتر چاره ای بی اندیشند.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: روستای تریش , عدالت آموزشی , شهرستان بشاگرد , نبود معلم در روستا , عضو شورای تریش؛آموزش پرورش , بشاگرد , چشم انتظارمعلم ,
تاریخ : دو شنبه 27 شهريور 1396
بازدید : 187
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بشاگرد از مشارکت این اداره با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء جهت شناسایی حوزه های آبخیز و احداث سازه های آبخیزداری خبرداد.

 رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بشاگرد از مشارکت این اداره با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء جهت شناسایی حوزه های آبخیز و احداث سازه های آبخیزداری خبرداد

به گزارش عصربشاگرد به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، علی مبارکی گفت :با مشارکت قرارگاه خاتم الانبباء از هفت روستای بزرگ و پرجمعیت و حوزه های اصلی آبخیز جگین که مستعد احداث سدهستند، بازدید به عمل آمد.

وی گفت:با توجه به کوهستانی بودن منطقه، آب حاصل از بارندگی به صورت سیلابی از حوزه و از دسترس ساکنین خارج می شود.

وی هدف از اجرای این پروژه ها را کنترل روان آب ها وسیلاب، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت سفره های زیرزمینی، تامین آب و توسعه کشاورزی منطقه دانست.

پیرمرادیان نماینده سازندگی قرارگاه خاتم الانبیا نیز گفت: طرح مطالعاتی مناطقی که مورد بازدید قرار گرفت پس از بررسی های لازم تهیه و تنظیم خواهد شد و در صورت تخصیص اعتبار با مشارکت منابع طبیعی پروژه های مذکور اجرا می شود.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: قرارگاه سازندگی خاتم , منابع طبیعی , بشاگرد , احداث سد , روستاهای پرحمعیت , بشاگرد , آبخیزداری , جگین بشاگرد , رودخانه های بزرگ , طرح مطالعاتی , شناسایی هفت روستا , شهرستان بشاگرد , ایران , هرمزگان ,
تاریخ : شنبه 25 شهريور 1396
بازدید : 147
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فروش 200 هواپیما روی کاغذ برجام می‌ماند؟!
سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات 92 می‌گوید وعده فروش 200 هواپیما به ایران گویا مصرف انتخاباتی داشت و اکنون سخن از ممنوعیت فروش هواپیما به ایران می‌رود.
حسین دهباشی با اشاره به زمزمه تحریم‌های جدید آمریکا برای جلوگیری از فروش هواپیما به ایران نوشت: بازی با مزه‌ای ادامه دارد. درست قبل از انتخابات اخیر ایران، وعده فروش عدد نجومی 200 هواپیمای آمریکایی و اروپایی به ضمیمه ورود چندین فروند مرجوعی مزین به نشان پرنده سعادت، سرلوحه تبلیغات شد و اکنون سخن از مقدمات منع فروش همان هواپیماها به کشورمان است. جز پارامتر گذشتن مرکب قدرت از پل انتخابات، چه چیزی فرق کرده واقعاً؟
همان ماده برجام که فروش هواپیمای مسافربری به ایران را در قبال تعطیل فعالیت‌های هسته‌ای مجاز می‌کند، در پاورقی 17 مربوط به بخش 5-1-1 آورده است:
در صورتی که ایالات متحده احراز کند که هواپیماها، کالاها یا خدمات موضوع امتیاز برای اهدافی غیر از کاربری غیرنظامی ]مانند انتقال سربازان و مجروحان نظامی در جنگ‌های عراق، سوریه، یمن و...[ استفاده شده است یا اینکه به افراد فهرست شده در فهرست (SDN فهرست افراد یا نهادهای باقی مانده در تحریم) مجدداً فروخته یا منتقل شده،... ]نه فقط کلیه تحریم‌های فروش هواپیما را باز می‌گرداند که به عنوان سندی در زمینه نقض برجام برای بازگرداندن کلیه تحریم‌های مندرج در قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت مورد استناد قرار می‌دهد.[
عجیب نیست دیپلمات‌های تحصیلکرده و با تجربه کشورمان با علم به اجبار استفاده کشورمان از هواپیماهای مسافربری در جابجایی مسافران بعضاً نظامی، ذیل چنین بهانه بزرگ و سند صریحی را امضا کرده‌اند؟
دهباشی می‌افزاید: درست چند روز قبل از تحریم‌های جدید صنعت هوانوردی ایران، جناب آقای دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و معاون رئیس‌جمهور ایران، به هفته‌نامه اشپیگل آلمان می‌گویند: «اگر آمریکا به تنهایی توافق هسته‌ای میان ایران و گروه5+1 را ترک کند، ایران به احتمال زیاد به آن متعهد باقی خواهد ماند». لحظه‌ای خودمان بگذاریم جای جناب آقای دونالد ترامپ و از خودمان بپرسیم وقتی عالیرتبه‌ترین مقامات ایرانی ابراز می‌دارند حتی با فرض بازگشت تحریم‌های آمریکایی پیشابرجام، که مستقیم وغیرمستقیم دربرگیرنده حدود 83 درصد این تحریم‌ها است، ایران باز هم به تعهدات خود پایبند می‌ماند، واقعاً چه نیازی است به عدم تحریم مجدد و تضعیف مضاعف این کشور؟

نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد/چقدر این حرف دقیق بود!
رئیس شاخه جوانان در ستاد انتخاباتی موسوی از اینکه به رهنمودهای هشدارهای رهبر انقلاب در مذاکره با آمریکا کم‌توجهی شد، ابراز تأسف کرد.
حمزه غالبی که سابقه عضویت در حزب منحله مشارکت را نیز دارد، در توئیتر نوشت چقدر این حرف که نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، دقیق بود.
رهبرمعظم انقلاب بارها با لحن دلسوزانه و مشفقانه ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده، گفته بودند مطالبه ما از مسئولین این بوده که گفته‌ایم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید. به وعده نقد که می‌دهد - نه عمل نقد- اعتماد نکنید؛ وقتی خرش از پل گذشت برمی‌گردد، به ریش شما می‌خندد. اینقدر اینها وقیحند. عجله نباید کرد. به اعتقاد بنده، مبالغه نباید کرد؛ عجله هم نباید کرد.

آقای جهانگیری! این حرف‌ها برای جوانان شغل نمی‌شود
معاون اول رئیس‌جمهور به جای ادای توضیح در این باره که دولت در 4 سال گذشته برای اشتغال و ازدواج جوانان و جوانگرایی در مدیریت دولت چه اقداماتی انجام داده، از موضع طلبکاری و باید چنین و چنان بشود، سخن گفت!
اسحاق جهانگیری پنج‌شنبه در همایش جوانان، توسعه و تعالی ایران گفت: جامعه جوان جامعه فعال و با نشاط است. زمانی که ما می‌گوییم که جامعه باید با نشاط باشد اما عده‌ای نمی‌گذارند، برخی فکر می‌کنند که این موضوع مطالبه دولت است و عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند، این در حالی است که جامعه نشاط و شادابی را می‌خواهند.
وی گفت: امروز همه می‌گویند که جوانان شغل می‌خواهند؛ چرا که برخی فکر می‌کنند این موضوع به بعضی مسئولان برمی‌گردد و می‌توانند با طرح این مطالبه با آنها مقابله کنند. این در حالی است که مطالبات جوانان فقط اشتغال نیست بلکه باید زمینه فعالیت آنها در بخش‌های مختلف فراهم شود و جوانان به اطلاعات دسترسی آزاد و آسان داشته باشند. آنها همچنین می‌خواهند که دیده و نظرات و انتقادات‌شان شنیده شود.
جهانگیری ضمن تحسین نقش جوانان در انتخابات و با تأکید بر اینکه «همه چالش‌های پیش روی کشور اعم از موضوعاتی نظیر اشتغال، موانع پیش روی پیشرفت و فساد قابل حل هستند»، گفت: باید برای استفاده از سرمایه جوانان برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود. در این زمینه متأسفانه مدیریت کشور تا حدی مسن و شکاف نسلی به ویژه در مدیریت بالای کشور ایجاد شده است و ما تا حدودی با پیری مدیریت در کشور مواجه هستیم.
جهانگیری با انتقاد از برخی موانع به کارگیری جوانان در مدیریت کشور گفت: متأسفانه معمولاً جوانانی که در حوزه مسائل سیاسی فعالیت می‌کنند نسبت به سایرین بیشتر پشت درهای مدیریتی کشور قرار می‌گیرند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه «دولت به دنبال توسعه کشور است نه معطل کردن آن»، تأکید کرد: اگر تشکیل سازمان ملی جوانان به هر دلیل در مجلس تصویب نشد یا تصویب آن با تأخیر مواجه شد، آقای رئیس‌جمهور مشاور جوان انتخاب و با همان اختیارات امور مربوط به جوانان را سازماندهی می‌کنند. اگر لازم باشد در ریاست جمهوری نیز من شورای جوانان تشکیل می‌دهم تا مجموعه‌ای از جوانان امور را پیگیری کنند.
سخنان شعاری و اپوزیسیون‌گونه جهانگیری در حالی است که دولت یازدهم در زمینه تأمین اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان، اقدام درخوری انجام نداد و فاقد طراحی و برنامه‌ریزی در این زمینه بود.
در سطح چینش کابینه وزیران ارشد دولت نیز با وجود شعار جوان‌گرایی، معدل سن اعضای کابینه از 60 بالاتر رفت و تنها افزوده شدن وزیر ارتباطات به مجموعه اعضای کابینه باعث شد تا اندکی از سالخوردگی مفرط دولت جدید کاسته شود. با این وجود گویا آقای جهانگیری همچنان فکر می‌کند که ایام تبلیغات انتخاباتی است و باید تبلیغاتی حرف بزند.

دریغ از یک گزارش درباره سرنوشت پول‌های بلوکه شده
«رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی» گفت:برخی تفاوتها و رویکردها ارائه رقم پول‌های بلوکه شده را تحت تاثیر خود قرار‌داده است.
محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌و‌گو با میزان با‌اشاره به سرنوشت پولهای بلوکه شده ایران و ارائه آمار دقیقی از مجموع این پولها ، گفت: گزارش‌هایی از آمار پولهای بلوکه شده دو سال گذشته مطرح شده بود و به عنوان مثال به تفکیک کشورها این آمارها وجود داشت.
وی افزود: عددهای این آمار بیانگر این بود که مثلا ایران در کشوری 20 میلیارد دلار و در کشور دیگری 10 میلیارد دلار پول بلوکه شده دارد که البته این ارقام مربوط به انتهای دولت آقای احمدی‌نژاد و ابتدای دولت آقای روحانی بود.
«رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی» تاکید کرد: درحال حاضر ما اطلاعاتی از وصول و یا تهاتر این پولها در مدت زمان سپری شده در دولت آقای روحانی نداریم.
پور ابراهیمی تصریح کرد: البته دولت زمانی که قصد داشت به مبحث برجام ورود کند همواره عدد پولهای بلوکه شده را بالا می‌برد ولی زمانی که مذاکرات وموضوع برجام به پایان رسید این عدد را خیلی پایین اعلام می‌کرد و گفت چه کسی گفته عدد پولهای بلوکه شده بالاست. تا اینکه کار به جایی رسید که عنوان شد ما بدهکار هم هستیم و حتی باید یک پول هم به حساب برخی از کشورها واریز کنیم که این جای تعجب داشت بنابراین این تفاوتها و رویکردها نهایتا آخرین وضعیت را نامعلوم گذاشت.
این نماینده مجلس اظهار داشت: حتما ما می‌توانیم گزارشات این موضوع را از دولت اخذ کنیم چرا که ما به هیچ وجه اطلاعاتی از وصول یا تهاتر پولهای بلوکه شده ایران طی 4 سال گذشته نداریم.

سفره مردم در دولت یازدهم چقدر کوچک شد؟
با افزایش هزینه تأمین مسکن و قبوض آب و برق و گاز برای خانوارها در دولت یازدهم، مردم مجبور به کاهش خریدهای خوراکی خود و کوچک‌تر کردن سفره‌هایشان شده‌اند.
به گزارش مشرق، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت بودجه خانوارهای ایرانی، هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها در دولت یازدهم به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده به طوری که نسبت به سال 1390، سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از کل مخارج مردم 5 درصد بیشتر شده است.
در سال 1390 سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از سبد مخارج مردم فقط 30/6 درصد بود اما در طول دولت یازدهم به علت افزایش مستمر اجاره بها، دو مرحله گرانی بنزین و سایر سوخت‌ها در قالب هدفمندی یارانه‌ها و عدم افزایش یارانه نقدی مردم، سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از مخارج مردم به 35/5 درصد افزایش پیدا کرده است.
نتیجه سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم، در کاهش سهم هزینه‌های خوراکی مردم نیز دیده می‌شود به طوری که سهم هزینه‌های خوراکی از مخارج خانوارها در دولت یازدهم سال به سال آب رفته است.
مطابق این گزارش، در سال 1392 سهم هزینه‌های خوراکی از مخارج خانوارها 26/3 درصد بود که در سال 1393 به 24/3 درصد، در سال 1394 به 23/6 درصد و در سال 1395 به 22/9 درصد کاهش یافت.
این واقعیت تلخ در کاهش تدریجی سهم هزینه‌های تفریح در مخارج مردم نیز دیده می‌شود. در سال 1390 مردم کشورمان به طور متوسط 2/7 درصد از مخارج خود را صرف تفریح می‌کردند اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و تحمیل گرانی‌ها و عدم توجه به قدرت خرید مردم، سال به سال از سهم تفریح کاسته شد به طوری که این رقم در 2 سال اخیر به 2 درصد سقوط کرد.
در بخش بهداشت و درمان نیز برخلاف تبلیغات دولت یازدهم درباره موفقیت طرح تحول سلامت، آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در 4 سال اخیر با گران شدن خدمات بهداشتی و درمانی، مردم مجبور شده‌اند پول بیشتری بابت بهداشت و درمان اختصاص دهند به طوری که سهم بهداشت و درمان از مخارج خانوارها از 5/3 درصد در سال 1390 به 5/8 درصد در سال 1395 افزایش پیدا کرده است.

پایان رویای 160 فروند بوئینگ کاغذی
مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران، ثمره 20 ماه نقض برجام از سوی آمریکا و سکوت تیم مذاکره‌کننده ایرانی است.
رجانیوز در تحلیلی به مناسبت مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا می‌نویسد: مطابق با برجام آمریکا متعهد به صدور مجوز فروش هواپیما و خدمات و قطعات آن در روز اجرا- 26 دی ماه 1394- به ایران بود که با وجود گذشت 20 ماه، از اجرای آن سر باز زده است. بند 22 برجام تاکید می‌کند ایالات متحده، به نحو مشخص شده در پیوست 2 و منطبق با پیوست 5، اجازه فروش هواپیماهای تجاری مسافربری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران؛ مجوز اینکه اشخاص غیرآمریکایی که در مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، به نحو منطبق با این برجام با ایران تعامل نمایند؛ و مجوز واردات فرش و مواد غذایی از مبدأ ایران به آمریکا را صادر خواهد نمود.
همچنین در بند 5/1 برجام تصریح شده است: ایالات متحده متعهد می‌شود؛ اجازه فروش هواپیمای مسافربری تجاری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران از طریق اعطای امتیاز در موارد زیر داده خواهد شد: الف) صادرات، فروش، اجاره یا انتقال هواپیمای مسافربری تجاری انحصارا با کاربری غیرنظامی ب) صادرات، فروش، اجاره یا انتقال قطعات یدکی و قطعات عمده برای هواپیمای مسافربری تجاری به ایران و ج) ارائه خدمات تبعی، از جمله ضمانت، نگهداری و خدمات تعمیر و بازبینی‌های ایمنی برای کلیه موارد مذکور، مشروط به اینکه قطعات و خدمات مجوز داده شده انحصارا برای هوانوردی تجاری مسافری مورد استفاده قرار گیرند.
مشخص است که عدم اجرای این بند از برجام مربوط به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا نبوده و آمریکا 20 ماه است که با عدم اجرای بند 22 و 5/1 برجام، به شکل آشکاری توافق هسته‌ای را نقض کرده است.
ضعف و انفعال تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان طی 20 ماه گذشته منجر به زیاده‌خواهی آمریکا شده است. به عبارتی دیگر عدم اعتراض و بی‌تفاوت بودن مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان نسبت به نقض آشکار برجام توسط آمریکا این پیام آشکار را به طرف مقابل رسانده است که تیم ایرانی در برابر وضع تحریم‌های جدید صرفا به بیانیه‌خوانی می‌پردازد و واکنش متقابلی به نقض برجام نمی‌دهد. همین مسئله نیز منجر به آن شده که آمریکا پس از عدم اجرای 20 ماهه تعهدات خود، یک گام دیگر به جلو بیاید و نقض برجام را به شکل قانونی مکتوب دربیاورد!
وبسایت الف نیز در گزارشی خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر، سرنوشت فروش 160 بوئینگ به ایران را در ابهام فرو برد. اولین توافق و قرارداد با بوئینگ در پسابرجام را ایران‌ایر امضا کرد، پس از برنامه جامع اقدام مشترک، مقرر شد هما طی توافق و قرارداد با نمایندگان بوئینگ، 80 فروند هواپیما از این کمپانی خریداری کند.
پس از ایران‌ایر، دومین ایرلاین ایرانی که برای خرید هواپیمای بوئینگ سراغ این کمپانی آمریکایی رفت، شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی و در قالب هلدینگ آتیه صبا بود و پس از آن هم کیش‌ایر،‌ تفاهم خرید 10فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ را امضا کرد.
به هر حال این مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا که نشان از بدعهدی کامل آمریکایی‌ها و پشت پا زدن آنها به برجام و توافقات دارد، احتمالا موجب خواهد شد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های خرید حدود 160 فروند انواع بوئینگ آمریکایی کان لم یکن شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خبر ویژه، خرید هواپیما روی کاغذ،تحریم های جدید،آمریکا،بهداشت و درمان ،جهانگیری،کابینه دولت دوازدهم ,
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 214
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اهمیت راه در شهرسازی شبکه های اصلی ارتباطی، مهم ترین و حساس ترین فضاهای عمومی یک شهر را تشکیل می دهند زیرا درصد زیادی از سطح شهرها به این فضاها اختصاص یافته است، مهم ترین عنصر اصلی شکل شهر هستند، محل اتصال و ارتباط فضاها با فعالیتهای شهری به یکدیگر می باشند، نماد فرهنگی اند و بالاخره مهم ترین ابزار طراحی شهری راه های ارتباطی به شمار می آیند.

بحران راه ارتباطی در شهرستان  بشاگرد

راه عاملی است که به طور کامل با استفاده از آن، حرکت امکان پذیر می شود. از این رو راه ممکن است خیابان، جاده و یا خطوط راه آهن باشد. این عوامل اهمیت ویژه ای دارند بسیاری از مردم هنگامی که در شهر حرکت می کنند، آن را می بینند و در امتداد راه است که عوامل محیطی گوناگون قرار می گیرند و با یکدیگر بستگی و ارتباط می یابند.
مسیرها در ذهن شهروندان نه تنها خطوطی هستند که ارتباط و اتصال نقاط مختلف شهر را امکان پذیر می سازند، بلکه فضاهایی را تصویر می کنند که به صورت روزمره بیشترین حیات جمعی را در خود جای می دهند. به ویژه اینکه عمده ترین سهم را نسبت به سایر فضاهای شهری به خود اختصاص می دهند. بر این مبنا دیگر نمی توان آنها را معبر یعنی محل عبور لقب داد. این فضاها مسیرهایی هستند که در ذهن شهروندان با حس و حال و وقایع مختلف عجین شده است.

شهرستان 40هزاز نفری بشاگرد بدلیل نبود مدیریت جهادی در طول انقلاب تنها 20 درصد راه ارتباطی آسفالته دارد که این راهها بدلیل بارش باران از بین رفته  یا در حال نابودی هستند، متاسفانه نگاه مدیریتی در بشاگرد بسیارمطلوب نیست و عملکرد مدیران منصوبی غیر بومی نتوانسته مشکلات موردی این شهرستان را رفع کنند....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بحران ره سازی , شهرستان بشاگرد , صعب العبورشق هرمزگان , بی تفاوتی مسئولان به توسعه بشاگرد , مشکلات راه بشاگرد , جادههای بشاگرد , وزارت راه , شهرسازی , منطقه بشاگرد , سردشت هرمزگان , شاخصه های توسعه , حملا ونقل عمومی ,
تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1396
بازدید : 243
نویسنده : فــردیـن احـمدی

   شهرستان بشاگرد بدلیل بی توجهی برخی مسولان که قادر به توسعه و پیشرفت بشاگرد نیستند این منطقه همچنان محروم مانده است،این نقطه با منابع مختلفی همچون آب ،خاک و منابع خدادی عظیم معدنی برخوردار بوده متاسفانه علیرغم این همه ظرفیت درفراموشی مطلق مسئولان قرار گرفته است.


به گزارش عصر بشاگرد؛ می بایست مسئولان و متولیان امر در حوزه ایجاد و بستر ظرفیت های توسط دولت برای مردم فراهم گردد تا مردم این منطقه از شرایط بهتری نسبت به حال بهرمند شوند.این شهرستان بدلیل کوتاهی مسئولان با وجو منابع مختلف اشتغالزایی آمار بیکاری 53 درصدی و بلاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد...

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: اینجا بشاگرد است , شرق هرمزگان , سردشت بشاگرد , خشکسالی , آموزش , معادن غنی , بیکاری , جوانان , قطب اقتصادی , عصر اقتصاد , بشاگرد , دیار فراموش , ریل اقتصادی , فراموشی , هرمزگان , کشاورزی , دامداری , بحران بی آبی , روستاهای بشاگرد , معدن منگز , فقرمالی , محرومیت , راه ارتباطی , بهداشت , بیماری , بشاگرد , ,
تاریخ : پنج شنبه 19 مرداد 1396
بازدید : 269
نویسنده : فــردیـن احـمدی

وقتی در گوشه و کنار روستاهای بشاگرد به اطراف کوهها و بیابانهای این منطقه نگاه می کنید هیچگونه موجود زنده ای یافت نمی شود، هیچ پرنده ای را نمی بینید که به پرواز درآید و تنها از پرواز پرنده ها هم لذت ببرید.بلکه تمام کوهها و بیابانهای خشک و بدون آب و علف را مشاهده می کنید.

خشکسالی بشاگرد/بحران بی آبی

شهرستان بشاگرد با وجود هوا و زمین های مرغوب کشاورزی خاصیت های فراوانی جهت تولید انواع گونه های مختلف گیاهان داروئی و باروری انواع مرکبات دارد.

یکی از مهمترین نیازهای اولیه زندگی و حیات بشر بستگی به منابع مهم آب است که توان حرکت اقتصادی مردم بشاگرد را مختل کرده است،متاسفانه بیشتر زمین های کشاورزی بدلیل نبود ذخیره سازی منابع آبی در شرایط بحرانی و خشکسالی های چندین ساله از بین رفته است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خشکسالی , بی آبی , بشاگرد , خبر انلاین , رونق اقتصادی بشاگرد , تامین , مطالبه گری , زیست بوم , آب , آبرسانی , جهاد کشاورزی , بشاگرد نیوزهرمزگان , شرق هرمزگان , منابع غنی , کشاورزی , منابع آبی , کشور , بی توجهی مسئولان , مردم بشاگرد , منابع آبی , بحران , رسیدگی به بشاگرد , کمبودآب ,
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1396
بازدید : 209
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گرچه گفته می شود بشاگرد تغییر کرده اما هنوز بشاگرد محروم و مردم آن نسبت به سرمایه ای که کشور دارد زیر خط فقر زندگی می کنند.

به گزارش عصر بشاگرد؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛ روستای ده جنگلی در بخش مرکزی با جمیتی بالغ بر ۲۵ نفر و تعداد ۷ خانوار در ۴۰ کیلومتری شهرستان بشاگرد واقع شده است و مردم این اهالی به دلیل سهل انگاری و کم کاری برخی از مدیران همچنان از داشتن امکانات  اولیه زندگی محروم هستند، طوری که گذران زندگی برای مردم این روستا بسی سخت و دشوار شده است.

روستای ده جنگلی بشاگرد یکی از روستاهای کم برخوردار و در پاره ای از موارد محروم از امکانات اولیه است. نبود آب شرب لوله کشی ، بهداشت و جاده دسترسی شرایط سختی را برای مردم این روستا فراهم کرده است.

با وجود گذشت  سال ها به نظر می رسد مردم روستای ده جنگلی هیچ سهمی در برنامه ریزی مسئولان نداشته اند به صورتی که از اکثر امکانات اولیه زندگی محروم هستند.

روستهای زیادی نظیر ده جنگلی در بشاگرد هستند که در سایه محرومیت و فراموشی به سر می برند.

گرچه گفته می شود بشاگرد تغییر کرده اما هنوز بشاگرد محروم و مردم آن نسبت به سرمایه ای که کشور دارد زیر خظ فقر زندگی می کنند.....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: روستای ده , جنگلی , محرومیت , ؛بشاگرد , خط فقر , فاقد مدرسه , فراموشی , مسولان , دانش آموزان ,
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1396
بازدید : 311
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بارش باران های موسمی در شهرستان بشاگرد موجب لطافت هوا وخوشحالی ونشاط مردم این شهر شد.

عصر بشاگرد؛بارش شدید باران همراه با رعد وبرق و باد شدید باعث جاری شدن آب رودخانه های روستاها وتقویت چشمه اب آشامیدنی این شهرستان شد.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بارش شدید باران , جاری شدن , آب , رودخانه , های , طبیعت , فیلم , منابع , آبی , بشاگرد , شرق , هرمزگان , سامانه هند , رودخانه ها , بزرگ , هرمزگان , ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 250
نویسنده : فــردیـن احـمدی

کمبود آب شرب یکی از مهمترین مشکلات و چالش های بشاگرد است که طی این سالها بارها از طریق رسانه های مختلف به آن پرداخته شده و این روزها شدت کم آبی یا بی آبی گریبانگیر مردم این روستاها شده است.


کمبود آب بزرگترین چالش بشاگرد/در برخی از روستاها که شبکه آبرسانی ندارند

به گزارش عصر بشاگرد؛شهرستان بشاگرد منطقه ای کوهستانی با بیش از ۱۷۰ روستای کوچک و بزرگ است که پراکنده و فاصله روستاها با یکدیگر تا ده کیلومتر می رسد که در  ۱۵ سال اخیر مردم این منطقه با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند که این روزها شدت آن افزایش یافته و مردم مجبور به کوچ کردن از منطقه هستند.

شغل بیشتر مردم روستاهای بشاگرد در سالهای نه چندان دور کشاورزی و دامداری بود که در این چند سال اخیر به علت خشکسالی های پی درپی کشاورزی و دامداری زمینه فعالیت خود را از دست داده اند و با وجود اینکه در این روزها شدت بی آبی گریبان گیر آنها شده ممکن است بسیاری از آنها خانه و کاشانه خود را رها و به شهرهای همجوار کوچ کنند که این اوضاع بسیار نگران کنده است.

دربرخی از روستاها حتی شبکه آبرسانی ندارند و دچار کم آبی هستند به صورت سیار آبرسانی می شود که کمبود تانکر آبرسان مشکلات آب و فاضلاب شهرستان را چند برابر می کند.

با وجود اینکه سه الی چهار سد بزرگ آبی که در شهرستان بشاگرد برای ذخیره آب ساخته شده و گاها" هم خبرهایی در خصوص انتقال آب این سدها به روستاهای توابع شنیده میشود که اگر عملی شود مشکل بی آبی بسیاری از روستاها رفع میشود اما با گذشت چندین سال از شنیدن این خبرهای تکراری تاکنون این مشکل مرتفع نشده است و مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خشکسالی , بشاگرد , 170 روستا , کشاورزی , رسانه ها , شهرستان بشاگرد , سردشت , آبرسانی , سدجگین , شهرجاسک ,
تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 202
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مسیر ارتباطی جاسک به بشاگرد جاده ای بسیار نامناسب و غیر استاندارد که گویا با گذشت سالها هنوز اندرخم تدبیر مسئولان داعیه دار پیشرفت باقی مانده است و همچنان موجی از نارضایتی مردم را بهمراه دارد.

به گزارش عصر بشاگرد؛ اینجا بشاگرد است؛ همان منطقه ای که سالها در محرومیت و فقر شدید به سر می برد و مردمان آن با انواع مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره مواجه بوده اند و هم اکنون با گذشت چندین سال از شهرستان شدن این منطقه حرف ها و شعارهای متفاوتی در زمینه توسعه و پیشرفت از سوی مسئولین این شهرستان و حتی استان شنیده می شود،

می گویند بشاگرد پیشرفت کرده، تغییر و تحولاتی در آن صورت گرفته و کارهای زیادی انجام شده است بله نمی توان منکر آن شد و خدمات دولت را نادیده گرفت، کارهایی انجام شده و تغییراتی صورت گرفته اما سوال اینجاست که با وجود و بیان این همه شعار در منطقه آیا آن خدمات توانسته اند رنگ و بوی چهره محرومیت را به حداقل برسانند؟ آیا توانسته  مردم را از فقر شدید نجات دهند و یک زندگی متوسط همراه با امکانات اولیه زندگی داشته باشند؟

 

امکانات اولیه رفاهی یک زندگی ساده چیست؟ جاده مناسب، برق، آب، مدرسه، خانه بهداشت، درمانگاه، بیمارستان و بسیاری از موارد دیگر که شامل یک زندگی ساده می شود.

بله در جاهایی از بشاگرد این موارد مشاهده می شود اما چگونه؟ ناقض و نامناسب، و جاهایی از این منطقه این گونه موارد مشاهده نمی شود و مردم بعضی روستاها از آنها بهره مند نیستند، و با مشکلات فراوانی مواجه هستند  که مهمتر از همه وجود یک جاده مناسب برای هر شهروندی است، خصوصا مردم بشاگرد که بیشتر کارهای اداری و خریدهای زندگی خود را در شهرهای همجوار انجام می دهند که در این میان میتوان به جاده جاسک-بشاگرد اشاره ای کرد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: مکران , جاده غیراستاندارد , نامناسب , بشاگرد , مسئولان داعیه دار , عدالت , بشاگرد , نماینده مردم ,
تاریخ : پنج شنبه 1 تير 1396
بازدید : 346
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اعلام مسیر راهپیمایی های روز قدس در هرمزگان
 

 رودان ساعت ۱۲ از مقابل شهرداری تا مسجد ابوالفضل (ع) محل برگزاری نماز جمعه
میناب ساعت ۱۱ ازچهار راه آل محمد بلوار بسیج تا مسجد امام خمینی
 سیریک بعد از نمازجمعه از مسجد صاحب الزمان تا مسجد جامع فکری
جاسک ساعت ۱۱ از مقابل بانک سپه تا مسجد امام علی (ع)
 سردشت بشاگرد ساعت ۱۱ از کمیته امداد تا مسجد علی ابن ابیطالب(ع)
شهر گوهران ساعت ۱۱ از مقابل سالن ورزشی تا مسجد امام خمینی

* بخش لیردف جاسک ساعت ۱۱ از ورودی شهر تا مسجد جامع

بخش توکهور و هشتبندی ساعت ۱۱ از بخشداری تا مصلی محل برگزاری نماز جمعه
بخش جغین ساعت ۹ صبح از جلوی شرکت تعاونی تا مسجد امام خمینی
بخش بیکاه ساعت ۸ صبح از شهرداری بیکاه تا مسجد پاکوه
بخش رودخانه ساعت ۱۲ از بلوار شهید صادقی تا مسجد امام علی (ع) محل برگزاری نماز جمعه
بخش سندرک ساعت ۹ صبح از مجتمع فرهنگی امام علی تا مسجد جامع

* مسیر راهپیمایی در شهرستان های غربی
 بندرخمیر ساعت ۱۱ از میدان سپاه تا مسجد فاطمه الزهرا (س)
شهر رویدر بعد از نماز جمعه از مسجد جامع تا خیابان آزادی
بستک بعد از نماز جمعه از مسجد جامع تا هتل جهانگیریه
بخش جناح بعد از نماز جمعه از مسجد جامع تا میدان نماز
پارسیان بعد از نماز جمعه از مصلی تا میدان ولیعصر
 بندرلنگه بعد از نماز جمعه از مسجد جامع تا دفتر امام جمعه

* مسیر راهپیمایی در جزایر
شهرستان قشم بعد از نماز جمعه از مصلی امام علی (ع) تا امامزاده سید مظفر(ع)
جزیره هرمز ساعت ۱۱ از مسجد جامع قدیم تا مسجد ابوالفضل (ع)
شهرستان ابوموسی ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه از مقابل سازمان تبلیغات اسلامی تا مسجد جامع
بخش شهاب بعد از نماز جمعه از مسجد جامع شهر سوزا تا مدرسه بنت الهدی

* مسیر راهپیمایی در مرکز و شهرهای شمالی
بندرعباس ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه از مسیر کمربندی نرسیده به مسجد ابوالفضل (ع)، پل خواجو به سمت گلزار شهدا
شهرستان حاجی آباد ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه از میدان ولایت تا مسجد جامع
شهر قلعه قاضی ساعت ۱۰ صبح از بخشداری تا مسجد جامع
بخش تخت از ساعت ۹ صبح از مقابل دبیرستان امام جعفر صادق (ع) تا مسجد فاطمیه
بخش تازیان ساعت ۹ از خیابان شهیدان تا گلزار شهداء
بخش فین بعد از نماز جمعه از مسجد ابوالفضل تا حسینیه سیدالشهداء

* بخش احمدی ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه از یادمان شهداء احمدی تا مسجد سیدالشهداء شهر سرگز  برگزار می شود.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: اعلام مسیر , راهپیمایی های , روز قدس , در , هرمزگان , شرق هرمزگان ,
تاریخ : پنج شنبه 1 تير 1396
بازدید : 241
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 کپر که از آن بعنوان یکی از نمادهای محرومیت و فقر در شهرستان بشاگرد از آن یاد می شود توسط دست های زحمت کش اهالی این منطقه و با استفاده از با شاخه و برگ درخت نخل ساخته می‌شود و سپس روی آن را نیز از حصیر که ساخته شده از بر درختان است را می پوشانند حتی بدون اینکه یک ریال پول بابت ساخت آن هزینه کنند در طول یک روز صاحب خانه می شوند.

 عصر بشاگرد- سوخت

 به گزارش عصر بشاگرد؛ کپر سازه‌ای از چوب و برگ درختان نخل است که به دلیل محرومیت و فقر ناشی از سال‌ها عقب‌ماندگی و بی‌توجهی این روزها به خانه برخی از روستاییان شهرستان‌های شرقی استان هرمزگان بویژه شهرستان بشاگرد تبدیل‌شده است.

کپر که از آن بعنوان یکی از نمادهای محرومیت و فقر در شهرستان بشاگرد از آن یاد می شود توسط دست های زحمت کش اهالی این منطقه و با استفاده از با شاخه و برگ درخت نخل ساخته می‌شود و سپس روی آن را نیز از حصیر که ساخته شده از بر درختان است را می پوشانند حتی بدون اینکه یک ریال پول بابت ساخت آن هزینه کنند در طول یک روز صاحب خانه می شوند.

 

 تنها سرپناه در اتش سوخت

کپرنشینی، ناشی از شرایط خاص اقلیمی و آب‌وهوایی مناطقی از جنوب کشور است کپرها خنک‌تر از ساختمان‌ها و چادرها هستند و خانه‌های کپری تحمل گرمای شدید این مناطق را آسان‌تر می‌کنند.

با وجود اینکه کپرنشینی یکی از سنت های دیرینه در این منطقه است اما زندگی در خانه های کپری مشکلات و معضلات خاصی را برای ساکنین این خانه ها بوجود می آورد که آتش سوزی یکی از نمونه های بارز مشکلات کپرنشینان است.

روز گذشته یکی از خانه های کپر نشینی در اطراف شهرستان بشاگرد دچار حریق شده بود و آنگونه به نظر می رسید دستگاههای متولی برای کمک به این خانواده در محل مورد نظر حاضر  شوند اما هیچ ارگان و بالاخص آتش نشانی به یاری این خانواده نشتافت چو همانگونه که این خانه توسط دست های زحمت کش افراد ساخته می شوند در هنگام حریق نیز همین دستان هستند که زحمت خاموش کردن آتش را برعهده می گیرند.

هنگام آتش سوزی با اداره آتش نشانی شهرستان بشاگرد تماس گرفته می شود اما گویی پرسنل این اداره یا متوجه این تماس نشده بودند یا اینکه با بی توجهی از این امر گذشته اند در حالی که تمام زندگی یک خانواده بشاگردی در حال سوختن بود و اهالی این خانه برای مهار آتش و نجات دادن وسایل زندگی خود در آتش تمام تلاش خود را انجام می دادند که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

این آتش سوزی واکنش های متعددی در فضای مجازی را در پی داشت که نارضایتی مردم این منطقه از تنها اداره آتش نشانی این شهرستان که گویی فقط جنبه نمادین دارد، شده بود.

 تنها سرپناه در آتش سوخت - عصربشاگرد

دستان مردم بجای آتش نشانی

یکی از کاربران فضای مجازی با اشاره به آتش سوزی یکی از خانه های کپری و با کنایه به اینکه آتش نشانان به موقع رسیدند، گفت: اداره این شهرستان فقط برای کلاس گذاشتن و صرفا برای اینکه بگویند که این شهرستان هم ماشین آتش نشانی دارد اقدام به خرید آن کرده اند چون هیچ گونه مصرفی ندارد.

وی افزود: خوشبخاته سامانه ۱۲۵ از زمانی که فعال شده است ۲۴ساعته پاسخگو تلفن ها نیست البته کار آتش نشانی سردشت بشاگرد همیشه همین گونه است لذا  جا دارد که به پرسنل شهرداری ، آتش نشانی و شورای اسلامی شهر سردشت بابت فعال بودن آتش نشانی بخاطر اقدام پس از خرابی  خسته نباشیدی عرض کنم.

این کابر فضای مجازی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگاه نشده که در مکانی آتش سوزی رخ دهد و آتش نشانی به موقع برسد، ادامه داد: زمانی که مردم آتش را مهار کردند آتش نشانی می رسد گویی برای این اداره صورتجلسه مهمتر از مهر آتش است.

وی بیان کرد: اینجا هیچ چیز در جای خود قرار ندارد زیرا ماشین آتشنشانی برای انجام کارهای دیگر از جمله آبرسانی برای جاهایی که در حال کار کردن هستند و یا  برای آب دادن به گلها از ان استفاده می کنند، نمیدانم چرا اینگونه است امیدوارم برای تغییر وضعیت موجود تدابیر بهتری اندیشیده شود.

این کابر فضای مجازی با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت تاکید کرد:  تا کی باید شاهد سهل انگاری و بی توجهی مسولان باشیم دیگر خسته شده ایم به جای خونه، دلهایمان آتش گرفته است.

بنده بعنوان یک شهروند و جوان سردشت بشاگرد  از تمامی شوراهای محترم خواهش میکنم که حرف دل مردم شهرشان را بشنوند و به خواسته های آنها عمل کنند نه اینکه صرف گوش به حرف برخی از خواص باشند که می خواهند به جای تمام مردم تصمیم بگیرند و تاکید می کنم این مشکل را به شدت پیگیری کنند چون اگر کسی در این کپر بود و اتفاق ناگواری برای آن می افتاد آیا خوشایند بود؟

 

 انتهای پیام//

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: تنها سرپناه خانواده , بشاگردی , در آتش , سوخت , کپرنشینی ,
تاریخ : پنج شنبه 1 تير 1396
بازدید : 298
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فقر و کپرنشینی یکی از معضلاتی اساسی است که مردم هرمزگان همچنان با آن دست و پنجه نرم می کنند و شهرستان بشاگرد بیشترین آمار کپرنشینی را به خود اختصاص داده است .
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از فرهنگ کده؛ فقر و کپرنشینی یکی از معضلاتی اساسی هرمزگان است که همچنان مردم هرمزگان با آن دست و پنجه نرم می کند که شهرستان بشاگرد بیشترین آمار کپرنشینی را به خود اختصاص داده است.



کپر نشینی معضل جدیدی در استان هرمزگان نیست که شهرستان بشاگرد و بعد از آن حاجی آباد بالاترین آمار کپر نشینی را دارا است.

بشاگرد در شرق استان هرمزگان نامی مترادف با محرومیتی به عمق تاریخ است شهرستان بشاگرد متشکل ۱۷۰ روستا در یکی از دورترین نقاط استان هرمزگان است شهرستانی که چندین سال است که زخم محرومیتش به عمق تاریخ است و که ۹۰ درصد مردمان روستایی این سرزمین کپر نشین می باشند و از کمترین امکانات زندگی بی بهره هستند.

پایه و اقتصاد کشاورزی مردم محروم بشاگرد بر مبنای کشاورزی استوار است اما خشکسالی و کاهش بارندگی در این شهرستان همچون دیگر نقاط مختلف استان هرمزگان سالهاست گریبان کشاورزان را گرفته است و دامداری و کشاورزی منطقه دچار مشکلات عمده شده است.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: فقر و کپرنشینی , مردم محروم بشاگرد , مردم هرمزگان , شهرستان بشاگرد , عصر بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1396
بازدید : 254
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مشکلات و ناکارامدی معضلات اجتماعی و رفاهی مردم شهرستان میناب و بشاگرد را دو چندان کرده است.
شهرستان میناب درسال 1310خورشیدی درتقسیمات کشوری به شهر تبدیل شد ودر سال 1334 به شهرستان ارتقاع یافت.

این شهرستان با بیش از 100هزار قدمت تاریخی دارد و اما بعضی از اسناد تاریخی موجود نشان از آن دارد که این شهرستان قدمتی بیش از 2500 سال برخوردار است، و احتمال است در زمان ساسانیان این شهر به آبادانی و رونق رسیده است،قدیمی ترین نامی که در کتب تاریخی ودر زمان هخامنشی از میناب برده شده بنام اورگانا نام بوده است.
میناب با قدمت تاریخی 2500ساله هنوز در فقر و محرومیت بوده و جوانان از نبود رونق اقتصادی در این شهرستان رنج می برند، و بیشتر جوانان بدلیل نبود بازار کار به مسافر کشی روی آوردند که چندان از وضعیت کاری خود راضی نیستند.
با توجه به بافت فرسوده و قدیمی شهرستان میناب به نبود...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: شهرتاریخی میناب , هرمزگان , فقروبیکاری , شرق هرمزگان , هخامنشی , شهرقدیمی میناب , رونق اقتصادی , تنگه هرمز , کشاورزی , بیکاری جوانان , حقوق شهروندی ,
تاریخ : شنبه 5 فروردين 1396
بازدید : 271
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بشاگرد یا همان سرزمین صخره و سنگ در 270 کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است که در سال 87 از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد که به واسطه کوه‌های فراوان، جمعیت پراکنده‌ای دارد و شغل بیشتر آنان کشاورزی و دامداری است.

اصل و ریشه کلمه بشکرد برگرفته از زبان های باستانی پیش از تاریخ بوده، دو کلمه پشا یعنی (شکار) و گرد یعنی(جای) در کنار هم به معنای شکارگاه است و این بواسطه اینکه در زمان های قدیم بشاگرد زیستگاه گونه‌های زیادی از بز کوهی و قوچ بوده است.

در واقع بشاگرد ناحیه‌ای کوهستانی در جنوب ایران است و در جنوب شرقی استان هرمزگان قرار دارد و بنا بر نوشته‌های تاریخی و اشیا و سفال‌های کشف شده در این منطقه، دارای تمدن دیرینه‌ای است و از زمان‌های مسکون بوده است.

سفال‌های به دست آمده در این منطقه به سبک و شکل سفال‌های تمدن جیرفت است، قدمت این تکه سفال‌های شکسته که در جای جای بشاگرد دیده می‌شود، مورد تایید باستان شناسان قرار گرفته است.

 

فسایی در کتاب فارسنامه ناصری درباره محدوده بشاگرد چنین می‌نویسد: در ازای آن از بارز تا منوجان نزدیک به 30 فرسخ، پهنای آن از منوجان تا کوه شهری 10 فرسخ محدود است، از جانب مشرق و شمال به گرمسیرات کرمان و از سمت مغرب به بلوک رودان و احمدی و نواحی بندرعباس و از سمت جنوب باز به بلوچستان و در کتابش بشاگرد را از بلوکات فارس به حساب می‌آورد و کلمه بشاگرد را به معنی شکارگاه می‌داند.

گردشگران کشورمان که در این ایام به هرمزگان سفر کرده‌اند، می‌توانند بخشی از اوقات خود را صرف دیدن بشاگرد با جاذبه‌های فراوان از کوهستان، خانه‌های کپری، رودخانه‌ها و مناطق دیدنی دیگر و حتی آثار تاریخی آن دیدن کنند که برخی قدمت طولانی و بی نظیر است.

 

دوشاب خرما، سوغاتی تقویت اعصاب از بشاگرد هرمزگان

شیره خرما یا به اصطلاح محلی "دوشاب" از محصولات با ارزش غذایی بالا و تقویت کننده سلول‌های عصبی است که به روش سنتی توسط نخلداران منطقه بشاگرد تهیه و در بازارهای محلی به فروش می‌رسد و به عنوان سوغاتی نیز از آن استفاده می‌شود.

دوشاب همان شیره‌ای است که از خرماهای درجه دو و سه با کیفیت نسبی پایین با عملیاتی همراه با آب و حرارات بالا به دست می‌آید که برای این منظور خرما را در ظرف بزرگی ریخته و آن را به خوبی شست و شو می‌دهند و بعد از آبکش کردن آن را در دیگ بزرگ و جاداری ریخته و حدود دو تا سه ساعت بسته به نوع خرما می‌جوشانند.

بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه جوشیدن خرما، به آن آب اضافه کرده و چنگ می‌زنند و زمانی که به طور کامل خرماها با آب حل شد، آن را در کیسه ریخته و آب آن را از تفاله جدا کرده، سپس آب جدا شده را دوباره روی آتش گذاشته تا غلیظ شود اما نه به اندازه‌ای که تلخ شود.

به طور معمول برای تهیه شیره خرما از ارقام رطب مضافتی، کریته و مرداسنگ استفاده می‌شود و در شهرستان بشاگرد نخل داران همه ساله در فصل تابستان و موقع برداشت خرما به روش سنتی به تولید این محصول می‌پردازند که مهم ترین خاصیت آن این است که شیره را روی خرما می‌ریزند تا این میوه برای مدت طولانی همچنان نرم بماند و از کرم زدن خرما جلوگیری کند و از این محصول در انواع شیرینی‌ها نیز استفاده می‌شود.

روش دیگری که به حفظ بیشتر مواد مغذی شیره خرما کمک می‌کند، این است که در آن از حرارت خبری نیست و خرماهای با کیفیت بالا، درون حصیرهایی از جنس برگ خرما ریخته می‌شود.

خرماها در اثر نیروی وزن برهم فشار آورده و شیره آن از میان منافذ حصیر خارج می‌شود، این شیره به طور کامل طبیعی و سرشار از مواد مغذی است و تمام فواید خرما را در بر دارد.

شیره خرما حاوی 75 درصد مواد قندی شامل قندهای گلوکز، فروکتور و ساکارز است، این ماده همچنین دارای دو درصد پروتیین، 2.5 درصد چربی و 2.1 درصد مواد معدنی است. دوشاب همانند شیره انگور کالری بسیار بالایی دارد و مصرف زیاد آن در افراد کم تحرک، باعث چاقی مفرط می‌شود و برای بیماران مبتلا به دیابت محدودیت مصرف دارد.

املاح موجود در شیره خرما شامل آهن منگنز، کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم و مس است و علاوه بر املاح معدنی، ویتامین‌های آ و ب نیز بخش مهمی از ترکیبات شیره خرما به شمار می روند، به طوری که در هر 100 گرم شیره خرما حدود 50 واحد ویتامین آ، .0.09 میلی گرم ویتامین ب، یک 0.1 میلی گرم ویتامین ب 2 و 0.22 میلی گرم نیاسین وجود دارد.

 

شیره خرما تقویت کننده سلول‌های عصبی

مصرف شیره خرما همراه با یک لیوان شیر نیم گرم (ولرم) به هنگام صبحانه باعث فعال شدن سلول های عصبی مغز می‌شود، آهن آن با افزایش گلبول‌های قرمز خون به رفع کم خونی، خستگی و رخوت کمک می‌کند.

کلسیم آن برای تقویت استخوان‌ها مفید است و مصرف کم آن به خانم‌های یائسه و کودکان در حال رشد توصیه می‌شود و شیره خرما همچنین می‌تواند سموم را از کبد دفع کند و ناراحتی‌های گوارشی را بهبود بخشد.

در زمان حاضر شیره خرما به روش صنعتی نیز تهیه می‌شود که بهتر است انواع خرماهای مرغوب و با کیفیت که دارای مجوز بهداشت و تاریخ مصرف است، انتخاب شود.

 

بشاگرد زیستگاه خرس آسیایی و پلنگ پارسی

بشاگرد زیستگاه خرس آسیایی و پلنگ پارسی است، به همین دلیل مورد علاقه دوستداران حیات وحش واقع شده و در فصل‌های مختلف سال پذیرای آنان است.

مردمان بشاگرد یا به عبارتی دیگر بَشکَرد هنوز برخی در خانه‌های محلی ساخته شده از شاخ و برگ درخت نخل زندگی می‌کنند که در برابر زلزله‌های گاه و بیگاه مصون بوده و استاندارد و ایمنی خود را از طبیعت گرفته است.

برخی از اهالی بشاگرد کفش خود را نیز که سُواس نامیده می‌شود را نیز با استفاده از برگ درختان نخل می‌بافند که سبکی و سادگی مهمترین ویژگی آن بوده و به عنوان یکی از صنایع دستی منطقه نیز شناخته می‌شود.

وجه تسمیه یا دلیل نامگذاری این شهرستان به عقیده کارشناسان بَش به معنای قسمت و کَرد به معنای انجام دادن است که از این اسم معنای قسمت شده یا قسمت کرده حاصل می‌شود.

بکارگیری نام صحیح و ریشه دار نقاط مسکونی و تاریخی از موضوعات مهم است، زیرا دلیل انتخاب نام بشکرد برای این منطقه پراکندگی فراوان جمعیت و نقطه نقطه بودن کانون‌های سکونت انسان این شهرستان است.

گویش های مردم هرمزگان از لحاظ زبان شناسی بسیار مهم است و کسانی که می‌خواهند لغت های اصیل فارسی را بشنوند، می‌توانند به شرق هرمزگان و مناطقی همچون بَشکَرد یا بشاگرد سفر کنند.

این شهرستان به واسطه بکر بودن طبیعت و نبود انواع آلودگی‌های صوتی و هوا، مکانی مناسب برای آرامش انسان‌های خسته از هیاهو و شلوغی زندگی ملال آور صنعتی است. آسمان شب در منطقه بشاگرد به گونه‌ای است که انسان می‌پندارد شیشه‌های آسمان را پایین کشیده‌اند و می‌توان سر را از پنجره زمین بیرون آورد و به تماشای ستارگان آسمان نشست. دوستداران ورزش قایقرانی نیز می‌توانند از دریاچه مصنوعی پشت سد سهران برای قایقرانی استفاده کنند.

دسترسی به منطقه ‌14 روستای بشاگرد(بشکرد) که زیستگاه خرس سیاه آسیایی، پلنگ پارسی است، دشوار بوده و نیازمند خودروهای پر قدرت است. بیشتر زمان‌ها حجم خوبی از آب شیرین در دسترس انسان است و برای سفر به این منطقه نیازی به همراه داشتن آب زیاد وجود ندارد.

 

کپر به معنای واقعی در بشاگرد وجود دارد

سبک زندگی و معیشت مردم آن منطقه چندان دست نخورده است،‌ زندگی در کپر و کپر نشینی دیدگاه افرادی که آن را برابر با محرومیت می‌دانند، متحول می‌کند. کپرنشینی را لطف بزرگی است که زندگی در آپارتمان هیچ گاه چنان لذتی نخواهد داشت. هنوز کپر به معنای واقعی در بشاگرد وجود دارد و ساکنان آن فقیر و محروم نیستند و مردم با وجود زندگی بسیار مرفه به دلیل پایبندی به باورها و اصالت خود آن را برگزیده‌اند.

کپر به عنوان بوم سازه‌ای متناسب با اقلیم جنوب کشور طراحی شده و نتیجه تجربه پیشنیان است و هیچ سازه‌ای امن تر از کپر در منطقه زلزله‌خیز بشاگرد نمی‌تواند باشد که در زمستان گرم و در تابستان خنک باقی بماند.

تعارض انسان و خرس و انسان و پلنگ در آن منطقه بالا است زیرا خرس برای تغذیه به مواد قندی نیاز دارد که برای رفع این نیاز وارد زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌ها می‌شود.

مسافران می‌توانند با سفر به این منطقه صنایع دستی آنجا همچون سواس (صندل‌هایی سنتی که با استفاده از برگ‌های "داز" یک نوع خرمای تزیینی بافته می‌شود) خریداری و استفاده کنند.

 

صنایع دستی بشاگرد

سوزن دوزی و سواس بافی از جمله شاخص‌ترین این صنایع است که هریک ویژگی خاص خود را دارد. سواس بافت نوعی پاپوش سنتی با الیاف درخت خرما است که کاربرد بسیاری در منطقه بشاگرد و مناطق سخت و صخره‌ای دارد و قرن‌هاست که شکل کلی این پاپوش تغییر نکرده ولی نوع زنانه‌اش و سواس عروس با ترکیبی از نوارهای پارچه ای رنگی کمی متفاوت است و یک سواس را می‌توان برای اندازه‌ها یا به قولی سایزهای مختلف تنظیم و استفاده کرد.

هنر سوزن دوزی نیز از صنایع دستی مناطق شرقی هرمزگان است و از آنجایی که پوشش اغلب زنان این منطقه لباس‌های سوزن دوزی استریال کارگاه‌های خانگی بسیاری در مناطق شرق میناب تا شهر جاسک به این حرفه اشتغال دارند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: صنايع دستي , بشاگرد , كشاورزي , تاريخي , دوشاب خرما , خرس آسيايي , كپرنشيني , پوشش , اشتغال جوانان ,
تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1395
بازدید : 257
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هنوز مادر باور نمي‌كند كه دخترش ديگر به خانه برنمي‌گردد. دخترك قرار بود درس بخواند و دكتر شود تا ديگر كسي مثل خواهرش سرزا نرود. آن يكي مي‌خواست معلم شود و در خانه پدري به بچه‌هايي كه نمي‌توانند اين مسافت طولاني را براي درس خواندن طي كنند درس بدهد. دختر ديگر درس مي‌خواند تا مهندس شود و با كمك اهالي پلي روي رودخانه بسازند؛ اما آرزوها همه نقش بر آب شدند وقتي رودخانه طغيان كرد. حالا سال‌هاست كه مادران سياه مي‌پوشند براي تمام آرزوهايي كه به ثمر ننشست.

اغلب خوراك مردم نان خالي با خرماست، مي‌گويد: مردم اين منطقه شغل ندارند تا كسب درآمد كنند. زنان روستا حصيربافي مي‌كنند اما چون حمايتي از آنها نمي‌شود اين محصولات فروش نمي‌روند و گرهي از مشكلات آنها باز نمي‌شود. مردم مهربان روستاهاي گافر افرادي بسيار معتقد هستند و با وجود مشكلات و محروميت‌هاي زياد بازهم اميدشان را از دست نمي‌دهند. اين مردم از تمامي امكانات محرومند؛ نه گاز دارند، نه آب و نه حتي تلفني براي برقراري ارتباط. تنها برق به روستاها آمده كه بابت همين نعمت هم خدا را شاكرند. آب لوله‌كشي فقط در مركز شهرستان وجود دارد و اغلب روستاها مجبورند از آب چشمه استفاده كنند كه اين آب به‌دليل غيربهداشتي بودن گاهي موجب به‌وجود آمدن بيماري‌هاي عفوني مي‌شود. مردم گافر براي نجات از سرماي شديد زمستان از هيزم استفاده مي‌كنند. با اينكه كپسول گاز در مركز شهرستان توزيع مي‌شود اما مسير صعب‌العبور اجازه نمي‌دهد كه مردم مدام در رفت‌وآمد باشند و آنها با آتش هيزم غذا درست كرده و خانه‌هايشان را گرم مي‌كنند. زارعي ايجاد راه و شغل را مهم‌ترين خواسته مردم گافر عنوان مي‌كند و مي‌گويد: اگر راه مناسب ايجاد شود و مردم صاحب شغل شوند بقيه مشكلات را خودشان حل مي‌كنند. مردم ما بسيار قانع هستند كه با وجود اين همه محروميت گلايه‌اي نمي‌كنند و..



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: گافر , بشاگرد , رودخانه , كسب درآمد , كوهستان‌ , صعب‌العبور , كوه‌هاي بشاگرد , سيستان و بلوچستان ,
تاریخ : یک شنبه 8 اسفند 1395
بازدید : 336
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد؛ گل های وحشی در شهرستان بشاگرد گل های هستند که در آخر زمستان و فصل بهار می رویند و دارای رنگ های بسیار زیبا هستند و همچنین بو و عطر بسیار دلنشینی نیز دارند.   در حالی که در دیگر نقاط کشورمان در ...

در حالی که در دیگر نقاط کشورمان در این فصل از سال برف و باران و یخبندان حاکم است، شهرستان بشاگرد با رویش گل های زیبا و رنگارنگ بوی بهار گرفته است.....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: گل های وحشی , بهار , بشاگرد , زمستان , عطرگل , بهار بشاگرد , بشاگرد نیوز , طبیعت بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1395
بازدید : 231
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در بارندگی‌های هفته گذشته 250 سازه آبخیزداری شهرستان بشاگرد آبگیری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد با اعلام این خبر گفت: در این سازه‌ها 12 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب روستای در حال اجرای عملیات آب‌رسانی 42 روستای بخش گوهران است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بخش گوهران , شهرستان بشاگرد , منابع طبیعی , فاضلاب روستای , بارندگی , آب , عصربشاگرد , بشاگردنیور , بشکرد ,
تاریخ : دو شنبه 2 اسفند 1395
بازدید : 325
نویسنده : فــردیـن احـمدی

زاغه‌نشینان بابا غلام بندرعباس با صدای بلند می‌گفتند؛ «به روحانی بگو 100 روز آخر هم رو به پایان است و تکلیف ما چیست» و ما پیش از این تصور می‌کردیم که آنها از دنیا بی‌خبرند و تازه فهمیدیم که ما از دنیا بی‌خبریم مردم همه چیز را می‌دانند.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بابا غلام , بندرعباس , بشاگرد , هرمزگان , گرسنگی , آقای رئیس جمهور ,
تاریخ : دو شنبه 2 اسفند 1395
بازدید : 327
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 
 
بشاگرد شهرستانی کوهستانی با کوه های مرتفع و صعب العبور است و در مسیر بارها وسایل نقلیه با مشکل شدید تردد مواجه می شوند.   به گزارش مکران ؛ گافر در صفرترین نقطه محرومیت استان ثروتمند هرمزگان با صنایع متعدد و ذخایر فراوانی واقع شده که اهالی ...


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بی تدبیری , جاده های , بشاگرد , نقطه محرومیت , ذخایر فراوان , طغیان رودخانه ها , بخش گاف , پارامون , بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1395
بازدید : 240
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در آخرین روزهای بهمن ماه شاهد بارش رحمت الهی در نقاط مختلف استان هرمزگان و همچنین شهرستان خوش آب و هوای بشاگرد هستیم تا با هوایی بهاری به استقبال از آخرین ماه سال برویم.

به گزارش عصر بشاگرد؛ این روزها بارش های مداوم در شهرستان جنوبی بشاگرد باعث زیبایی و خلق تصاویر بی نظیر از مناظر طبیعی این شهرستان شده.....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بارش باران , نقاط مختلف استان هرمزگان , هوای بشاگرد , هوایی بهاری , عصر بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 5 آبان 1395
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مسیر ازتباطی شهرستان بشاگرد که هم اکنون با مسافتی طولانی بین بشاگرد تا میناب : 153 کیلومتر - زمان : 2ساعت و 32 دقیقه می باشد که این محور ارتباطی در چند سال آینده 50کیلومتر کوتاه تر می شود.

محور درپهن  به سمت روستای چهارده روستاء توسط قرار گاه خاتم الانبیا در دست اجراست، که نیمی بیشتر عملیات راه سازی محور مذکور تکمیل شده است.

مردم شهرستان بشاگرد امیدوارند که این مسیر تا پایان امسال تکمیل وبه بهره برداری برسد.

در حال حاضر عملیات احداث جاده چهارده  روستاء درپهن در حال انجام است که بخش سندرک را به گوهران متصل می کند.

عملیات خاکی این مسیر رو به اتمام است که با بهره برداری از آن مسافت بشاگرد به میناب 50 کیلومتر کوتاه تر می شود.

بشاگرد یکی از محروم ترین شهرستان های کشور به لحاظ برخورداری از راه مناسب است و باید راههای زیادی دراین شهرستان ها ساخته شوند تا  از برخورداری نسبی جاده بهره مند شوند.

 

انتهای خبر//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: قرار گاه خاتم الانبیا , چهارده روستاء , مسیر بشاگرد , ارتباطی , راه سازی , عملیات راه سازی ,
تاریخ : چهار شنبه 10 شهريور 1395
بازدید : 185
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نشست دوجانبه آموزش فنی و حرفه ای استان و کمیته امداد بشاگرد

 به گزارش پايگاه خبري عصر بشاگرد،در این نشست دوجانبه بین مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان و مدیر کل کمیته امداد بشاگرد، وی گفت : هدف اصلی ما توانمندسازی مردم از طریق گسترش آموزش فنی و حرفه ای شهرستان است.

کسب مهارتهای فنی و حرفه ای باعث ایجاد انگیزه و خودباوری در جامعه خواهد شد.

والی مدیر کل کمیته امداد بشاگرد افزود : توانمند سازی جوانان بشاگرد به مهارتهای فنی و حرفه ای، کاهش بیکاری در این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

به منظور جلب مشارکت خیرین در راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای بشاگرد جلسه ای با حضور "والی" مدیر کل کمیته امداد بشاگرد ،سلطانی نژادسرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، معاون آموزش، مسئولین دفتر فنی وروابط عمومی ؛ نهم شهریور95 در این اداره کل برگزار شد .

سلطانی نژاد سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اذعان کرد: پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای بشاگرد با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع ،2100 متر مربع زیربنا و 1400 متر مربع فضای آموزشی ،خوابگاه شبانه روزی از سال 1389 کار ساخت آن آغاز شده است.

وی افزود : این مرکز در انتظار تکمیل هزینه های برق و آب و تجهیزات کارگاهی و خوابگاه،رستوران و اداری وبکارگیری مربیان است و در این راستا مشارکت خیرین و دستگاههای ذیربط را می طلبد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان :طی هماهنگی با فرمانداری و کمیته امداد شهرستان در حال جذب مربی و برنامه ریزی جهت شروع دوره های آموزشی با اولویت صنعت ساختمان و قالی بافی هستیم که نتیجه اقدامات پس از شروع دوره ها منعکس خواهد شد.

شایان ذکر است اداره کل کمیته امداد بشاگرد مستقیما زیر نظر کمیته امداد کشور اداره شده و از طرف خیرین استانهای تهران و اصفهان حمایت می شود .

 انتهاي پيام//

 

  منبع: برنا

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: راه اندازی , مرکز آموزش فنی و حرفه ای , بشاگرد , مرکز آموزش , فنی و حرفه ای بشاگرد , کمیته امداد بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
بازدید : 307
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اعتراض مردم به وزیر راه و شهرسازی در پی فاجعه‌آمیز خواندن مسکن مهر

 
در پی توهین جدید وزیر راه و شهرسازی به مسکن مهر و «فاجعه‌آمیز» خواندن آن، متقاضیان این پروژه برای چندمین بار خواستار استعفای عباس آخوندی شدند.
 
 وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در برابر نمایندگان مجلس باز هم طرح مسکن مهر را مورد انتقاد قرار داد. آخوندی با بیان اینکه طرح مسکن مهر فاجعه‌آمیز است، گفت: «طرح فاجعه‌آمیز مسکن مهر با وجود اینکه صدهزار میلیارد تومان هزینه به‌همراه داشت، اما در گزارش وزیر کشور اعلام شد در کشور حدود 19 میلیون بدمسکن و 9میلیون نفر حاشیه‌نشین وجود دارد».
این اظهارات وزیر راه و شهرسازی و حمله دوباره به بزرگ‌ترین طرح مسکن‌سازی کشور واکنش مسکن مهری‌ها را به‌دنبال داشت ومردم با اظهار نظر در فضای مجازی، فاجعه را گماشتن یک فرد سیاسی در یک وزارتخانه اقتصادی دولت یازدهم دانستند. در ادامه تعدادی از این نظرات می‌آید.
یکی از مخاطبان نوشت: «کجای دنیا خانه‌دار کردن قشر ضعیف مزخرف است که این وزیر این اتهام را می‌زند. وزیری که کاخ‌نشین باشد از حاشیه‌نشینی و مستاجری به عنوان مزخرف حرف می‌زند. شما اگه نمی‌توانید مدیریت کنید لطفا استعفا بدهید تا فرد دیگر این راه را برود.»
یکی از متقاضیان فاز 11 پردیس هم نوشت: «آقای وزیر لطفا بفرمائید در این 3 سال کدام طرح مفید را در حوزه مسکن ارائه کرده‌اید که حالا به طرح مسکن مهر می‌گوئید فاجعه؟ زمانیکه داشتید قبول مسئولیت می‌کردید مگر نمی‌دانستید که پروژه مسکن مهر ناتمام است و باید آن‌را به سرانجام برسانید. نکند چشم بسته و بدون در نظر گرفتن تعهدتان به مردم این پست را قبول کردید؟ به هر حال من نوعی نمی‌دانم و نمی‌توانم قبول کنم که نمی‌خواهید این طرح را به پایان برسانید. باید بدانید مردم هوشیارتر از گذشته هستند و این حرفها را قبول نمی‌کنند.»
بی‌اطلاعی وزیر از ابتدایی‌ترین آمار مسکن!
نکته جالب و البته تأسف بار اظهارات وزیر راه آنجا بود که آخوندی در حالی در مقابل نمایندگان مجلس به مسکن مهر حمله کرد که نشان داد حتی اطلاع دقیقی از کلی‌ترین آمار حوزه مسکن ندارد!
وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد که «طرح فاجعه‌آمیز مسکن مهر اولین بحث بنده از ابتدا بوده و هست چرا که برای این طرح 100 میلیارد تومان هزینه صورت گرفت.سؤال من این است در این طرح علیرغم این حجم سرمایه‌گذاری هنوز می‌گوییم 19 میلیون مسکن داریم که 9 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اعتراض مردم ایران،وزیرمسکن مهر،فاجعه آمیزمسکن مهر،اعتراض و فاجعه مسکن مهر،آخوندی،شهرسازی،پایگاه خبری عصر بشاگرد،شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
بازدید : 233
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 خشکسالی 15 سال ‌هاست در هرمزگان 167 روستا و دو شهر بشاگرد را دچار کمبود شدید آب آشامیدنی کرده است و برخی از روستاها در آستانه خالی‌شدن هستند.

 

عصر بشاگرد, محرومیت در بشاگرد

شهرستان بشاگرد، نامی نیست که برای تمام هموطنان ایرانی آشنا نباشد. معروف بودن بشاگرد به‌موجب محرومیت دهه‌های پیش بوده است که اکنون پس از ده‌ها سال این محرومیت‌زدایی به‌خوبی صورت نگرفته است و دولت‌ها به‌طور جد کمر همت برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در این منطقه پا پیش نگذاشته‌اند.

آب آشامیدنی به‌عنوان اولین نیاز توسعه و رشد یک شهر یا روستا است که اکنون بعد از سال‌ها هنوز مسؤولین آبفای شهری و روستایی استان هرمزگان نتوانسته‌اند در این ردیف، کاری ماندگار انجام دهند.

این روزها 167 روستا و دو شهر سردشت و گوهران با بحران بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند که در این میان شهر سردشت فقط در هفته یک روز، آن هم به‌صورت سیار آبرسانی می‌شود و اوضاع آب آشامیدنی برخی روستاها وخیم است که اهالی برخی از روستاها در آستانه کوچ اجباری هستند چون تمام آب‌های سطحی اطراف روستا خشک شده است.

در این میان پروژه آبرسانی سد جگین بشاگرد به شهر سردشت و 40 روستای منطقه درحالتی قرار دارد که نه پروژه‌شان فعال و نه تعطیل است و گویا مشکل عمده عدم ترزیق اعتبار به پیمانکار است که پروژه حیاتی بشاگرد را با تاخیر مواجه ساخته است.

اگرچه پروژه آبرسانی سد جگین بشاگرد به سردشت در سالیان اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در بخش لوله‌گذاری داشته است اما هنوز در پروژه تصفیه‌خانه بشاگرد شروع به اجرای کار نشده است که در صورت تامین اعتبار آن هم بصورت یکجا ممکن است سالیان سال احداث پروژه تصفیه خانه به‌طول بی‌انجامد.

بی‌آبی کابوسی است بر جان مردمان بشاگرد که حتی آن‌ها را وادار به کوچ اجباری کرده است باید دید مسؤولان آبفای هرمزگان و وزارت نیرو، بشاگرد را خواهند دید یا خیر.

انتهای پیام//
 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: 167 روستا و دو شهر بشاگرد را دچار کمبود شدید آب آشامیدنی , خشکسالی , شرق هرمزگان ,
تاریخ : دو شنبه 10 خرداد 1395
بازدید : 184
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد به سابقه هشت ساله ارتقاء خود هنوز در محرومیت کامل می سوزد.
شهرستان بشاگرد تنها شهری است که مردمش در وضعیت سخت و دشوار زندگی می کنند،بد از گذشت هشت سال از ارتقاء بخش به شهرستان  هنوز بسیار زیادی مشکلات عدیده ای در شهر حاکم است، و هنوز رنگ محرومیت در دل بشاگرد پدیدار و موج می زند.

عصر بشاگرد, محرومیت در بشاگرد


به گزارش عصر بشاگرد:با گذشت 3 سال از دولت یازدهم در بشاگرد هیچگونه به مشکلات بشاگرد مورد رسیدگی قرار نگرفته و تنها به فرجام،برجام و پسابرجام دولت یازدهم تکیه کرده است و رسیدگی به امور اصلی و رفع محرومیت را بلکل تعطیل کرده است.
دولت تدبیر و امید دومین دولتی پس از دولت سازندگی است که هیچ گونه خدماتی را برای مردم بشاگرد بهمراه نداشته و باعث عقب ماندگی فیزیکی بشاگرد در طی این مدت شده است.
دولت در بعضی مسائل مبتذل اجتماعی همچون تأیید نشدن یک کاندیدای مسئله‌دار انتخابات مجلس یا لغو یک کنسرت چنان پر هیاهو ورود می‌کند که گویی درد مردم تنها برگزاری یک کنسرت آن هم با زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و شئونات مورد احترام مردم است ولی در برابر مسائل معیشتی مردم که مستقیما به ضعف عملکرد دولت مرتبط است سکوت اختیار می‌کند.
که جای تاسف است‌،اما براستی در دولت چه خبر است که در برابر حقوق اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی مردم بشاگرد این چنین سکوت کرده و شاید بتوان پاسخ این سوال را مشاوران صاحب نفوذ در دولت یافت.
با روی کارآمدن دولت تدبیرو امید مردم بشاگرد خوشحال بودند که شخص رئیس جمهور که شعار تدبیر وامید را رمز خود می دانست و مسر در اجرای قانون و عدالت اجتماعی برای تمام ایرانبان باشد و آمیخته شدن در قانون می تواند تا حدی نیازهای مردم بشاگرد را تامین می کند،متاسفانه در این مدت 3 ساله در بشاگرد شاهد هیچگونه خدماتی از سوی دولت تدبیر و امید نبوده و همه مردم را دلخوش به پسا برجام کرده و مردم را به امان خدا رها کرده است.
شاید بتوان صریح گفت فرجام و پسا برجام بیشر برای شخص رئیس جمهوری ارزش دارد تا مردم ایران.
با گذشت 3سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مردم بشاگرد هنوز در محرومیت کامل بسر می برند و در این مدت هیچگونه خدماتی از سوی دولت شامل مردم شرق بشاگرد نشده است و مردم بشاگرد تنها صحبت های ایشان را درباره پسابرجام و فراجام شنیده اند و حتی اگر مردم رئیس جمهور را از نزدیک ببینند ایشان را نشناسند.

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بی توجهی دولتمردان به حقوق اجتماعی و رفاهی مردم بشاگرد , محرومیت دربشاگرد , عصربشاگرد , پایگاه اطلاع رسانی دولت ,
تاریخ : یک شنبه 9 خرداد 1395
بازدید : 212
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بشاگرد یکی از مناطق استان هرمزگان می باشد ودر264 کیلومتری مرکز استان قرار دارد این شهرستان درسال 87 از بخش به شهرستان ارتقاع یافت و توانست روند خوبی را دراین مدت طی کند و پیشرفت های فیزیکی بشاگرد محصوص بوده است.

عصر بشاگرد, محرومیت در بشاگرد


نگاه ویژه احمدی نژاد به مردم بشاگرد باید بحق گفت مردی از جنس مردم که توانست جواب نیمی ازخواسته های مردم بشاگرد تحقق پیدا کرد.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می فرمایند؛ باید به حصب واقعه به حصب انصاف وبه حصب وجدان این مردم که شما را روی کار آورداند این مردم کوچه و محله و زاغه نشین ها که شما را منصوب کردند ملاحضه آنها را بکنید این جمهوری را تعضیف نکنید،بترسید از آن روزی که این مردم بفهمند در باطن  ذات شما چیست و یک انفجار حاصل می شود.
دولت مهر به خوبی توانست از برخی مشکلات اصلی زاغه نشینان و محرومین جامعه را به خوبی درک کند و نیمی از بار مشکلات محرومین جامعه را ریشه کن کند.
به حق می توان گفت دولت نهم و دهم در باب خدمت رسانی به محرومین جامعه خوب عمل کرد و توانست برخی از مشکلات اولیه بیشتر روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته را بسمت جلو ثوق دهد و به خوبی پیروز از میدان خدمت به خلق خدا در آید.
دو خدمت بزرگ دولت احمدی نژاد به شهرستان بشاگرد می توان به ارتقاع بشاگرد و ساخت جاده و راه بشاگرد اشاره کرد.
درمسیر جاده ای بشاگرد هر روز بدلیل نبود راه ارتباطی مناسب و خاکی از شهرستان میناب به بشاگرد همه روزه شاهد تلفات و حادثه های ناگوار جاده ای برای مردم بشاگرد و وسایل حمل ونقل گذری بود.
با توجه به اهمیت موضوع محرومیت زدائی برای دولت نهم و دهم معاون راه سازی صریح وارد کار شد و توانست در شش ماه دوم دولت نهم مسیر ارتباطی میناب به بشاگرد را از 8 الی 12ساعت به 3 ساعت برساند.
دولت احمدی نژاد توانست زمان مسافرت مردم بشاگرد را به  کمتر از 3 ساعت برساند.
مسیری که قبلآ باید مسافتی 8 الی 12ساعت به طول می انجامید و همه روزه شاهد تصادفات جاده ای ناگوار بود هم اکنون مسیری امن و هموار برای بیشترین تردد خودرو های عبوری از شهرستان بشاگرد و جاده ترانزیتی اصلی را به دو استان دیگر وصل گردیده استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان و دسترسی به شهرهای منوجان ،قلعه گنج ،جیرفت و رودبار کرمان شاهد تردد بسیاری از کامیون های باربری و تاکسی های بیرون شهری در این مسیر هستیم و کمترین امار تصادفات جاده ای در این مسیر عبوری را داریم.
با ارتقاع بخش بشاگرد به شهرستان امیدی نو در دل  مردم بشاگرد دمیده شد.
یکی دیگر از خدمت رسانی دولت مهر؛ ارتقای بشاگرد به شهرستان بود که بخوبی توانست از برخی مشکلات اولیه را در شهرستان بکاهد.
اختصاص بودجه به بشاگرد جهت آسفالت و معابر عمومی شهرستان و روستای بشاگرد در طرح هادی که به نحوه احسن حرکتی بزرگ در پیشرفت بشاگرد و روستاهای بشاگرد حاصل شود.
افتتاح دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه آزاد در بشاگرد جهت ادامه تحصیل دختراند و پسران بشاگردی در مرکز شهرستان بشاگرد و شهر گوهران فراهم شده است.
اهمیت دادن مسوولان به نیازهای مردم از لیاقتشان است.
در زمان هشت سال دولت سازندگی در بشاگرد هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت و تنها در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی به قشر سرمایه دار و تجار و اشراف گری بیش از هر چیزی دیگری توجه نمی کرند.
درسفرهاشمی رفسنجانی به شهرستان بشاگرد در اوایل انقلاب و بازدید از چند روستا پسنده کردند و هیچ بار مثبتی برای بشاگرد در هشت سال ریاست جمهوری خود برای مردم بشاگرد نداشته اند و  وعده های دادند که هیچ وقت عملی نشد.
و یکی از اولویت های دولت سازندگی و تنها راه را خصوصی سازی می دانست و این کار بیشتر افراد ثروتمند به ثروت می رسیدند و قشر آسیب پذیر جامعه همیشه در تنگناه روزهای خود را می گذراندند،و اقشارمحروم جامعه پله ای جهت پیشرفت و ترقی افراد سرمایه گذار بوده اند.
باید به رای مردم احترام گذاشت و بعد از روی کار آمدن هرچیزی که دارید رو کنید و به خواسته ها و نیازهای مردم رسیدگی کنید و تنها به فکر افراد ثروتمند نباشید و افراد محروم و قشر آسیب پذیر جامعه را دریابید.
امام راحل(ره) بنیانگذاز جمهوری اسلامی ایران در صحیفه امام جلد19 صفحه 317 می فرمایند؛اگر خدای نخواسته مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر داده اند و عمارت درست کرده اند و رفت وآمدهای شان مناسب شان روحانیت نیست،و آن چیزی را که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است از دست بدهند،از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان.
انتهای پیام//

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: تفاوت دو دولت دربشاگرد , دولت احمدی نژاد , هاشمی , شرق هرمزگان , محرومیت در بشاگرد ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 36 صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com