عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 4 آذر 1394
بازدید : 352
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 
سرمایه گذاری در منطقه ویژه خلیج فارس


به گزارش عصر بشاگرد به نقل از صبح ساحل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: با وجود تحریم های ظالمانه در دوسال فعالیت دولت تدبیر وامید سه میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید دراین منطقه جذب شده است.مسعود هندیان در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار کرد: بخشی زیادی از این مبلغ در زمینه تولید گندله، فولاد، نیروگاه تولیدبرق و ایجاد دستگاههای آب شیرینکن سرمایه گذاری می شود.وی، از برنامه ریزی برای تولید 23 میلیون تن گندله توسط بخش خصوصی بعنوان یکی از برنامه های این منطقه برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادی مستقر در آن نام برد.هندیان، میزان تولیدفولاد دراین منطقه را هم اکنون سالانه یک میلیون و 800 هزارتن عنوان و افزود: با بهرهبرداری از فاز دوم فولاد کاوه جنوب تا پایان امسال این رقم به سه میلیون تن و در میان مدت به 10 میلیون تن در سال افزایش می یابد.این مقام مسوول ابراز داشت : تنها دردو سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود سه هزار میلیارد ریال در زمینه اجرای پروژهزیرساختی این منطقه شامل پست و خطوط انتقال برق، ساخت اسکله و تامین تجهیزات آن سرمایه گذاری شده که تعدادی از آنها افتتاح شده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سرمایه گذاری در منطقه ویژه خلیج فارس،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ,
تاریخ : چهار شنبه 4 آذر 1394
بازدید : 323
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس : ادامه این مسیر به تولید گروه «فرقان» منتهی خواهد شد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت : وقتی بالاترین مقام این کشور قانونمند و قانون‌گراست و می‌گوید مسئله برجام از طریق مجلس و با سازوکار قانونی انجام شود، دیگر من نماینده یا دیگران چه کسی هستیم که فوق قانون رفتار کنیم؟

حسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین در مجلس، این روزها دوباره کانون اخبار حاشیه‌ای شده است. او که در دوران دولت قبل، همسو با میانه‌روهای مجلس حرکت می‌کرد و حتی در کمیته حقیقت‌یاب مجلس درباره حوادث ٢٢ بهمن قم هم حضور فعال و جدی داشت، در ایام انتخابات سال ٩٢، به ‌عنوان مسئول ستادهای انتخاباتی سعید جلیلی در شهرستان‌های استان تهران منصوب شد تا اولین نشانه جدی جدایی او از مشی میانه‌روهای مجلس آشکار شود. او البته در آغاز کار دولت روحانی، همچنان چهره‌ای معتدل بود و حتی هنگام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، از اقدام چهره‌هایی نظیر زاهدی و زاکانی در توزیع فایل‌های تخریبی علیه نجفی انتقاد کرد و با آنها مشاجره لفظی داشت. اما رفته‌رفته فاصله او با میانه‌روهای اصولگرا بیشتر شد. مهم‌ترین محور این فاصله هم مذاکرات هسته‌ای بود و او در مواضع هسته‌ای هر روز به طیف مخالفان مذاکرات نزدیک‌تر می‌شد و کار به جایی رسید که به یکی از عناصر فعال در سازماندهی تجمع مخالفان برجام مقابل مجلس تبدیل شد.

 در این بین او البته یک‌ بار دیگر نیز به‌عنوان سوپراستار تیم مخالفان دولت در مجلس نقش‌آفرینی کرد و آن هم روز استیضاح فرجی‌دانا بود، روزی که باز هم نقوی‌حسینی برخلاف مشی میانه‌روهای اصولگرا، نطقی آتشین در دفاع از استیضاح ایراد کرد و نهایتا اصرار او بر پیروی از مشی تندروها باعث شد تا ضمن کنار گذاشته‌شدنش از کرسی سخنگویی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خردادماه امسال، زمزمه اخراجش از فراکسیون رهروان ولایت هم به‌طور جدی مطرح شود. زمزمه‌ای که دیروز بالاخره رنگ واقعیت به خود گرفت و خبر کنارگذاشتن نقوی‌حسینی از فراکسیون اکثریت مجلس، رسما اعلام شد. بهروز نعمتی از اعضای هیأت‌رئیسه این فراکسیون، دیروز و پس از جلسه علنی مجلس در گفت‌وگو با «شرق»، اعلام کرد که صبح روز یکشنبه در جلسه هیأت‌رئیسه فراکسیون، با توجه به اینکه در موضوع برجام ایشان خرد جمعی فراکسیون را زیر پا گذاشتند، تصمیم گرفته شد از ادامه حضور ایشان در فراکسیون جلوگیری شود.  

نقوی‌حسینی: پشیزی ارزش ندارند 
شاید این اعلام رسمی کنارگذاشتن نقوی‌حسینی از فراکسیون اکثریت مجلس، در کنار اخبار و تصاویر منتشرشده از نقش او در تجمع غیرقانونی قرچک باعث شده بود که نقوی‌حسینی دیروز با حالتی عصبی در راهروی مجلس به خبرنگاران پاسخ دهد. او در پاسخ به اینکه دلیل مخالفت با جلسه مجوز‌دار و قانونی اصلاح‌طلبان چه بوده، از بی‌مجوزبودن تشکل برگزار‌کننده این همایش سخن گفت و وقتی خبرنگار از او پرسید «مردم از کجا فهمیده بودند که تشکل برگزار‌کننده مجوز ندارد؟» گفت: «به تو چه ربطی دارد که از کجا فهمیده‌اند؟! 

اگر منظورتان این است که من به مردم گفته‌ام، این را بدانید که من اگر یک سوت بزنم دو هزار نفر آدم جمع می‌شود. ولی آنجا فقط چهارصد نفر آمده بودند!» این سخن نقوی‌حسینی در حالی بود که به گواهی تصاویر متعدد منتشرشده از این تجمع غیرقانونی، تعداد افرادی که برای اعتراض به همایش اصلاح‌طلبان جمع شده بودند، بیش از ٥٠ نفر به نظر نمی‌رسید. اما نقوی‌حسینی در ادامه سخنان خود و برای بیان اعتراضش نسبت به فرمانداری که مجوز همایش اصلاح‌طلبان را صادر کرده بود، از الفاظ تندتری استفاده کرد و گفت: «غلط کرده است مجوز داده است». او درباره حاضران در همایش اصلاح‌طلبان هم گفت: «٥٠ نفر جمع شده بودند. کسی نیستند، پشیزی ارزش ندارند، چون فتنه‌گران و محکومان فتنه و بازداشتی‌های زندانی دعوت شده بودند و این همایش برای احیای آنها بود. این خیانت به انقلاب است و مردم برای جلوگیری از عبور از خط قرمز آمده بودند و تا زمانی که فتنه‌گران هستند این رفتارها ادامه می‌یابد». 

پاسخ معاون سیاسی استاندار به سخنان نقوی‌حسینی 

پاسخ این مواضع نقوی‌حسینی، البته از سوی معاون سیاسی استانداری تهران داده شد و «سیدشهاب‌الدین چاوشی» معاون سیاسی استاندار تهران، در گفت‌وگو با «شرق» با اشاره به سفر هیأت استانداری به «قرچک» برای پیگیری اتفاقات عصر پنجشنبه گفت: «چند مدیر کل که به این شهر سفر کرده‌اند با تعدادی از شهود و همچنین اعضای شورای تأمین شهرستان دیدارهایی داشتند که مطالب در حال جمع‌بندی هستند». او با اشاره به دستور استاندار تهران برای ارائه گزارش اتفاقات تا پایان وقت روز دوشنبه، گفت: «در طول این دو، سه روز دسترسی به برخی از شهود امکان نداشت و به همین دلیل درخواستی خدمت استاندار ارائه کردیم تا فرصت ارائه گزارش اتفاقات قرچک تا آخر هفته تمدید شود». چاوشی درباره موافقت یا عدم موافقت استاندار با این درخواست نیز گفت که ان‌شالله موردموافقت قرار بگیرد. او درمورد اخلالگران هم گفت که «٧٠ درصد آنها از یک شهرستان دیگر یعنی ورامین به قرچک رفته بودند».

 چاوشی افزود: «گروهی برای یک همایش مجوز گرفته‌اند و گروه دیگری از یک شهرستان دیگر با هدایت و سازماندهی برخی افراد آمدند و قصد اخلال در یک همایش قانونی داشته‌اند». او ادامه داد: «آنها مقابل همایش قانونی ازدحام کردند و برخی شعارهایی دادند ولی با همکاری خوب نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و همچنین تدبیر فرماندار این همایش برگزار شد». معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه افزود: «قطعا گزارش این اتفاقات خدمت استاندار و به‌طبع آن خدمت وزیر کشور ارسال خواهد شد». چاوشی همچنین در واکنش به این سخن «نقوی‌حسینی» که گفته بود «فرماندار غلط کرده که مجوز داده»، گفت: «تشخیص ارائه مجوز در صلاحیت و اختیار وزارت کشور است که مسئولیت مسائل داخلی و تأمین امنیت را برعهده دارد. جایگاه نماینده مردم هم به همان میزانی است که قانون مشخص کرده است». اما این تنها واکنش وزارت کشوری‌ها نبود و به جز وزیر کشور که او هم دیروز از برهم‌زدن جلسات قانونی انتقاد کرد، محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور، نیز روز گذشته در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در سمنان، با انتقاد از برهم‌زدن جلسات و نشست‌های سیاسی مجوزدار، گفت: «وزارت کشور با برهم‌زنندگان این جلسات از راه قانونی برخورد می‌کند. وزارت کشور از تمامی نشست‌های سیاسی با مجوز، کرسی‌های آزاداندیشی، جلسات سیاسی و سخنرانی فعالان سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و... استقبال و امنیت آنها را تأمین می‌کند. اگر فرد یا گروهی با برگزاری این جلسات و ماهیت آنها مشکل دارند می‌توانند از طریق قانونی، درخواست‌های خود را مطرح کنند تا وزارت کشور هم از طریق قانونی مطالبات آنها را پیگیری کند». 

ادامه این مسیر تولید گروه «فرقان» است 

اما واکنش اصولگرایان مجلس به این رفتار چهره‌ای که حالا از فراکسیون اکثریت کنار گذاشته شده هم جالب بود. بهروز نعمتی، دراین‌باره به «شرق» گفت: «در جلسه صبح یکشنبه فراکسیون رهروان هم مطالب و گزارش‌هایی مطرح شد و من فکر می‌کنم وقتی وزارت کشور مجوز صادر کرده، ما باید تابع قانون باشیم». او در ادامه اشاره‌ای معنا‌دار به تجمع مخالفان برجام مقابل مجلس کرد و گفت: «ما اخیرا موارد دیگری هم نظیر تجمع ورامین داشته‌ایم؛ مخصوصا تجمع غیرقانونی که دوستان مقابل مجلس برگزار کردند و هیچ‌گونه مجوزی هم نداشتند اما کسی به آنها تعرض نکرد». نعمتی درباره حضور برخی از افراد در تجمع غیرقانونی مقابل مجلس و تکرار حضور همین افراد در تجمع غیرقانونی قرچک هم گفت: «بالاخره در کشور گروهی هستند که این کارها را انجام می‌دهند و ما از قوه قضائیه خواهش کرده‌ایم که با رفتارهای هنجارشکنانه از طرف هرشخصی که باشد، برخورد کند». 

اما اظهارنظر جالب دیگر از سوی منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیان شد. نکته جالب‌توجه درباره حقیقت‌پور این است که او به همراه نقوی‌حسینی، جهانگیرزاده و بروجردی، اعضای کمیته حقیقت‌یاب مجلس در واقعه ٢٢ بهمن قم را تشکیل می‌دادند. کمیته‌ای که در آن ماجرا با علمای قم نیز دیدار کرده بود و نقوی‌حسینی درباره آن دیدار گفته بود: «تمامی علما و آیات عظام بر لزوم برخورد جدی با ریشه‌های این نوع حرکات تأکید کردند و معتقد بودند که نباید تنها برخورد به عاملان محدود شود بلکه باید با آمران این نوع حوادث که افرادی را برای ایجاد این صحنه‌ها تحریک کردند، نیز برخورد شود».

 او که آن روزها در مقابل چهره‌هایی همچون حمید رسایی و کریمی‌قدوسی در صحن مجلس می‌ایستاد و می‌گفت: «چرا باید عده‌ای خودسر، خودشان تفسیر کنند و خودشان اقدام کنند»، حالا در متن حرکتی قرار گرفته که با همین ادبیات از سوی منصور حقیقت‌پور نقد می‌شود؛ حقیقت‌پور درباره حادثه ورامین به «شرق» گفت: «جنس این کارها در کشور معلوم است و ما یک ‌بار اینها را در واقعه ٢٢ بهمن قم، شفاف‌سازی کرده‌ایم. ما آنجا به مسئولیت خود عمل کردیم، موضوع را پیگیری کردیم، گزارش دادیم و گفتیم، اما اگر برخوردی نشده، مقصر دستگاه‌های دیگری هستند که مسئول برخورد با عوامل این حرکات بوده‌اند». نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جنس این نوع حرکات از جنس اتفاقات حرم امام، اتفاقات ٢٢ بهمن قم و اتفاقات حرم امام رضا(ع) علیه آقای ناطق است، تأکید کرد: «همه می‌دانند که این کار چه کسانی است. اما ما فقط می‌توانیم موضوع را مطرح و پیگیری آن را مطالبه کنیم. ما قوه‌مجریه یا قوه قضائیه نیستیم که امکان برخورد داشته باشیم».

 حقیقت‌پور با تأکید بر اینکه مصونیت نمایندگی شامل حال نمایندگانی که با این جنس حرکات همراهی می‌کنند، نمی‌شود، گفت: «وقتی بالاترین مقام این کشور قانونمند و قانون‌گراست و می‌گوید مسئله برجام از طریق مجلس و با سازوکار قانونی انجام شود، دیگر من نماینده یا دیگران چه کسی هستیم که فوق قانون رفتار کنیم؟ به نظر من همه باید به قانون احترام بگذاریم و یک‌ بار برای همیشه، بساط خوداجتهادی را از کف خیابان‌ها جمع کنیم. چون قرار نیست که ما هفتاد و چند ‌میلیون مجتهد داشته باشیم که در امور سیاسی خودشان اجتهاد کنند و خودشان عمل کنند، چون ادامه این مسیر به تولید «فرقان» منتهی خواهد شد.

منبع: شرق



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: پس‌لرزه‌های اقدامات غیرقانونی گروه های تندرو ,
تاریخ : چهار شنبه 4 آذر 1394
بازدید : 282
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

جناب آقای رحمانی فضلی لطفا اگر نمی توانید استعفا دهید !

 

بدانید که مردم از دست این "اوباش مدعی"، خسته شده اند و اگر از راه قانون جلویشان گرفته نشود، معلوم نیست چه تقابل های غیر قابل کنترلی می تواند در آینده رخ دهد و برای کشور هزینه زا باشد؛ علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

 

به گزارش عصر بشاگرد، عصر ایران نوشت : با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوباش مدعی ارزشگرایی فعالیت های تخریبی خود را تشدید کرده اند. آنها روز آخر آبان، با تجمعی ۱۰۰ نفره در مقابل فرمانداری اندیمشک ، باعث شدند سخنرانی مصطفی کواکبیان - نماینده پیشین اصلاح طلب مجلس - لغو شود. اعضای گروه اوباش فرماندار را تهدید کرده بودند که اگر سخنرانی لغو نشود، ممکن است حادثه ای مانند حمله به علی مطهری در شیراز را رقم بزنند!

همتایان این قماش، اسفند گذشته به علی مطهری که مسیر بین فرودگاه تا دانشگاه شیراز را می پیمود تا در آنجا سخنرانی کند، با سنگ، پاره آجر و گاز فلفل حمله و وی را مصدوم کردند.

هفته گذشته نیز مراسم سخنرانی صادق زیباکلام در دانشگاه دزفول با فشار تندروها لغو شد. 
 
چند روز قبل هم گروه اوباش به عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز در ورامین حمله کرد تا مانع از سخنرانی وی در یک همایش شوند.

افزایش حمله به تجمعات قانونی و ممانعت از سخنرانی چهره های یک جریان، نشان می دهد که اوباش موسوم به گروه فشار اقدامات مخرب خود را مجدداً کلید زده است و ای بسا در هفته ها و ماه های آتی، شاهد "داعش بازی" های جدیدشان خواهیم بود.

مردم ، البته این اوباش را خوب می شناسند و از آنان که تعطیلی عقل و ممانعت از آزادی بیان دیگران را سرلوحه کار خود قرار داده اند، انتظار رفتارهای متمدنانه و اسلامی ندارند. آنچه باعث تأسف فراوان است، انفعال فرمانداران و نیروهای انتظامی است. به عنوان مثال، فرمانداری که با تجمع چند جوانک قانون شکن، می ترسد و مراسم سخنرانی را لغو می کند، آیا اساساً لیاقت نشستن بر مسند فرمانداری را دارد؟ نیروی انتظامی که نتواند امنیت یک سخنرانی در یک فضای محدود و سربسته را تأمین کند یا نتواند مهاجمان قانون شکن را دستگیر کند، چگونه می خواهد امنیت انتخابات را در پهنه ای به وسعت ایران تأمین کند؟

وزیر کشور که از سوی مقام معظم رهبری، جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی شده و به همین اعتبار علاوه بر ریاست بر فرمانداران و استانداران،  بر پلیس هم فرماندهی دارد ، چرا در برابر اوباش قانون شکن منفعل است؟

مردم انتظار دارند وزیر کشور به جای این که درباره این قانون شکنی ها، انشاهایی مانند "پسندیده نیست افرادی به هر دلیلی تجمع را بهم بزنند" بخواند، قاطعانه و با بهره گیری از قوه قهریه پلیس، حافظ قانون و امنیت شهروندان باشد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: وزیر کشور و اوباش قانون شکن , نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی ,
تاریخ : چهار شنبه 4 آذر 1394
بازدید : 253
نویسنده : فــردیـن احـمدی
نسخه قرآنی که رئیس‌جمهور روسیه به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد، حواشی و پیشینه جالبی دارد.
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از وب سایت آر اف ای آر ال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب را با تقدیم هدیه‌ای ارزشمند به ایشان به پایان رساند. هدیه مذکور، یک اثر تاریخی است که دهه‌ها قدمت دارد.
 
در سال 651 میلادی (1364 سال پیش)، عثمان، خلیفه سوم، تصمیم گرفت مجموعه دست‌نوشته‌های قرآنی یاران پیامبر را به صورت یک کتاب جمع‌آوری کند. بنابر این تصمیم، 5 نسخه از قرآن تهیه شد. پس از مرگ عثمان، به فرمان حضرت علی (ع) این نسخه‌ها به عراق منتقل شد.
 
سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمد؟+ تصاویر
 
در قرن 15 میلادی نسخه‌های مذکور به دستور تیمور لنگ به سمرقند، یکی از شهرهای ازبکستان کنونی، برده شد. گفته می‌شود از تعدادی از این نسخه‌ها نیز در کاخ توپ‌قاپی استانبول نگهداری می‌شود.
 
سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمد؟+ تصاویر
 
پس از تصرف سمرقند بوسیله امپراطوری روسیه، در سال 1869 میلادی (146 سال پیش) نسخه‌های موجود در این شهر به کتابخانه سلطنتی سن‌پترزبورگ منتقل شد. در سال 1905 (110 سال پیش) میلادی زمانی که به ارزش بالای این کتب پی‌ برده شد، 50 نسخه از آن‌ها به چاپ رسید. سپس نیمی از این نسخه‌ها فروخته و 5 نسخه نیز به افراد برجسته و حاکمان کشورهای مختلف داده شد.
 
 
 
قرآنی که پوتین به رهبر انقلاب تقدیم کرد، جلد باقی‌مانده از همان 50  نسخه است که 110 سال پیش در روسیه به چاپ رسید. از نسخه مذکور تنها تعداد انگشت‌شماری باقی مانده است که جزو آثار تاریخی به حساب می‌آیند. چند جلد دیگر نیز در کتابخانه سن‌پترزبورگ، تاشکند و دانشگاه کلمبیا در نیویورک حفظ می‌شوند.  
 
سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمد+ تصاویر و سند
 
سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمد+ تصاویر و سند
تصاویری از نسخه اصلی قرآن اهدا شده به رهبر معظم انقلاب
 
 
در روایتی دیگر درباره این قرآن نفیس آمده است، این کتاب مقدس مربوط به دوره مروان، آخرین خلیفه بنی امیه است که والی شام به سلطان سلیم عثمانی هدیه کرده بود.
 
بعدها پادشاه دیگر عثمانی نیز این قرآن را به عباس میرزا نائب‌السلطنه فتحعلی شاه قاجار هدیه کرد و عباس میرزا نیز در جنگ ایران و روسیه به پاس رشادت های والی گنجه، آن را به وی اهدا کرد.
 
در دوران اتحاد جماهیر شوروی این قرآن به دستور استالین به موزه "آرمیتاژ" شهر سنت پترز بورگ انتقال یافت و دیروز ولادیمیر پوتین آن را به حضرت آیت‌الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهدا کرد.
 
انتهای پیام/
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سرگذشت قرآنی که دوشنبه از مسکو به تهران آمدفیلم+تصاویر و سند ,
تاریخ : سه شنبه 3 آذر 1394
بازدید : 245
نویسنده : فــردیـن احـمدی
ولایتی گفت: مهمترین نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار با آقای پوتین فرمودند این بود که ایران خواهان روابط بلندمدت و همه‌جانبه و باثبات با کشور روسیه است.
  
  
ولایتی گفت: مهمترین نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار با آقای پوتین فرمودند این بود که ایران خواهان روابط بلندمدت و همه‌جانبه و باثبات با کشور روسیه است.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از تسنیم،علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگوی تلفنی با خبر 21 شبکه یک سیما درباره مهمترین نکات مطرح شده میان رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور روسیه، اظهار داشت: مهمترین نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار با آقای پوتین فرمودند این بود که جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط بلندمدت، همه‌جانبه و با ثبات با کشور روسیه است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که هر تصمیمی اتخاذ می‌شود، باید عملیاتی شود؛ یعنی تصمیمات اتخاذ شده در سطح سران دو کشور روسیه و ایران کاملا قاطع است، اما در رده‌های اجرایی بر عملیاتی شدن تصمیمات دو رئیس‌جمهور باید کاملا تاکید شود و این اطمینان متقابل بین دو کشور وجود دارد که از مرحله حرف به عمل درآید و ظرفیت بسیار گسترده به فعل تبدیل شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که با توجه به عکس‌العمل رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به دیدار آقای پوتین و رهبر انقلاب و به ویژه اینکه رئیس‌جمهور روسیه مستقیما از فرودگاه به دیدار رهبر انقلاب رفتند، نظر شما چیست؟ گفت: انتخاب چنین زمانی که خوشبختانه با اجلاس روسای تولیدکننده گاز در جهان مصادف شد، انتخاب مناسبی بود، زیرا همکاری میان ایران و روسیه در سوریه مصداق کامل همکاری راهبردی بین دو کشور است که شکل عملیاتی به خود گرفته و نتایج ارزشمندی را به بار آورده و عملا موازنه را به نفع خط مقاومت تغییر داده است.

ولایتی تاکید کرد: اینکه آقای پوتین در این سفر اولویت‌بندی کرده و اولویت نخست خود را دیدار با مقام معظم رهبری گذاشت، حکایت از این دارد که وی کاملا حساب شده برنامه سفر را طراحی کرده و بدون هرگونه تشریفاتی مستقیم از فرودگاه به دفتر رهبری آمد و به حضور ایشان رسید و 2 ساعت این گفت‌وگو به درازا کشید.

وی تصریح کرد: این اتفاق نشان می‌دهد که از نظر آقای پوتین رابطه بین ایران و روسیه باید رابطه راهبردی باشد و در سطح بالاترین مقامات دو کشور مورد بحث قرار گیرد، چرا که قریب دو ساعت این گفت‌وگو طول کشید و این مدت زمان یعنی اینکه دیدار تشریفاتی نبود و دیداری کاملا کاری بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه در دیدار رهبری با آقای پوتین درباره روابط دوجانبه، همکاری منطقه‌ای و هماهنگی‌های بین‌المللی مطالب ارزشمندی رد و بدل شد، گفت: رئیس‌جمهور روسیه به صراحت اعلام کرد که خواستار روابط راهبردی همه‌جانبه با ایران است.

ولایتی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار متقابلا بر عزم ایران برای روابط دوستانه بین دو کشور مهم منطقه تاکید کردند و اینکه روابط دوجانبه بین دو کشور براساس احترام متقابل و به نفع دو کشور است.

وی با اشاره به تاریخ روابط ایران و روسیه، خاطرنشان کرد: در تاریخ ایران و روسیه بعد از زمانی که بین ایوان چهارم و شاه‌طهماسب صفوی رابطه قدرتمندانه بین دو کشور بود تا به حال این رابطه سابقه نداشته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس‌جمهور روسیه، تصریح کرد: چنین دیداری با چنین کیفیت و کمیت دو ساعته و خارج از تشریفات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بوده و حکایت از اهمیت این روابط می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: مهمترین نکته‌ رهبر انقلاب در دیدار با پوتین،مهمترین نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار با آقای پوتین ,
تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1394
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی
هرمزگان درهفته ای که گذشت/سفرمقام های دولت یازدهم وهمایش امام سجاد(ع) [هرمزگان درهفته ای که گذشت/سفرمقام های دولت یازدهم وهمایش امام سجاد(ع)] سفرهایی که مقام های دولت تدبیر و امید به شهرها و روستاهای این استان دراین مدت انجام دادند از نزدیک با مشکلات مردم آشنا و برای رفع آن چاره اندیشی و یا بطور مستقیم گزارش آن را تقدیم رئیس جمهوری می کنند و البته این سفرها جدا از سفرهای مقامات عالیرتبه استانی است که بی وقفه و شبانه روزی ادامه دارد و حاصل آن رفع مشکلات با همت والای دولت و مردم است. خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روزهای شنبه هرهفته در یک گزارش خبری، نگاهی گذرا به سفر مسئولان دولتی در هفته گذشته دارد و برخی از سفرها را در قالب بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار می دهد. یکشنبه 17آبان 94/مقاله خارجی و داخلی به دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ارسال شد بندرعباس- ایرنا - دبیر پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: در مجموع 200 مقاله خارجی و داخلی از کشورهای لبنان ، هند ، عراق ، کشورهای حوزه خلیج فارس و 28 استان داخل کشور به این کنگره ارسال شده است. علی علامه زاده در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان افزود: از این تعداد 70 مقاله قابلیت چاپ به صورت کتاب را دارند و 10 مقاله نیز به عنوان برگزیده انتخاب شدند. وی بیان داشت: 18 مهمان داخلی و خارجی برجسته از کشور لبنان ، عراق ، کلمبیا ، تونس و یمن در این کنگره حضور دارند که می توان به شخصیت های برجسته چون جوزف هاشم از لبنان ، محمد بن جمال الظاهر عماد از تونس و اسد ابراهیم وزیر از کشور یمن اشاره کرد. دبیر پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهارکرد: در راستای برگزاری این کنگره ، بیش از یکهزار و 600 نفر از جوانان استان هرمزگان در سال های گذشته به عنوان سفیران ولایت در کارگاه آموزشی در قم شرکت کردند و هم اکنون در شهرستان های خود به تبلیغ مشغول هستند. علامه زاده گفت: هفت استان جنوبی کشور از جمله کهکیلویه و بویراحمد ، کرمان ، جنوب کرمان ، خوزستان ، فارس ، بوشهر و سیستان و بلوچستان در این کنگره مشارکت دارند و هر یک از استان ها موضوعی را در رابطه با امام سجاد (ع) انتخاب و با محوریت آن موضوع ، فعالیت می کنند. یکشنبه 17 آبان 94/اندیشمند لبنانی: نیازامروزجهان شناخت اندیشه های اهل بیت (ع) است بندرعباس- ایرنا - اندیشمند و شاعر برجسته مسیحی کشور لبنان گفت : نیاز امروز جهان اسلام در واقع توسعه و ترویج اندیشه های ناب اهل بیت (ع) و معرفی این امامان صالح و بزرگوار به جهانیان است. جوزف الهاشم در مراسم پایانی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان افزود: در جهان امروز که پر از فساد و گمراهی شده ، باید این گروه های معاند و تکفیری را با اندیشه های ناب امامان و بزرگان خلع صلاح کنیم و آئین اسلامی را به مردم معرفی کنیم. وی به جایگاه والای امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: درست نیست که تنها پیرامون ویژگی های شخصیتی ایشان سخن بگوییم ، چرا که وی نمونه ای کامل از یک انسان بی نظیر است که می خواهد سیره الهی و اخلاقی را به مردم بشناساند. این اندیشمند مسیحی اظهارکرد: تصادفی نیست که ما در اسلام پایان زندگی امامان در این دنیا را با کلمه شهادت عنوان می کنیم ، چرا که آنها آمده اند تا با مُرکب خون خود سیره الهی را در جامعه پیاده کنند. وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) فرزند فاطمه زهرا (س) و علی(ع) است، اضافه کرد: فاطمه زهرا (س) که در پاکی همانند مریم مقدس دیده و تعریف می شود ، بزرگ بانویی است که همانند حضرت علی (ع) که برای ماندن اسلام در مسیر اصلی خود تلاش کرد ، تاثیر بسیاری در رشد و تعالی اسلام دارد. یکشنبه17 آبان 94/آیت الله جوادی آملی :صحیفه سجادیه جریان توحید در نظام هستی را معرفی می کند بندرعباس - ایرنا - آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید کشورمان با صدور پیامی به پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان گفت: صحیفه سجادیه گرچه مضمون دعایی دارد اما به طرز موحدانه به جریان توحید در نظام هستی می پردازد. به گزارش ایرنا ، متن کامل این پیام که روز یکشنبه در کنگره قرائت شد ، به این شرح است؛ أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی جمیع الأنبیاء و المرسلین و الأئمة الهداة المهدیین سیّما خاتم الأنبیاء و خاتم الأوصیاء(ع) بهم نتولّی و من أعدائهم نتبرّیء الی الله. ایام سوگ و ماتم سیدالشهدا حسین بن علی بن ابیطالب (ع) و ایام سوگواری وجود مبارک امام سجاد(ع) را به پیشگاه عموم و علاقه مندان به قرآن و عترت ، به شما فرهیختگان تسلیت عرض می کنم. مقدم شما فرهیختگان ، اندیشوران و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی را در این کنگره وزین سپاسگزاریم و از برگزارکنندگان این کنگره عظیم بویژه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان حق شناسی می کنیم و از همه بزرگوارانی که با ارائه مقالات یا ایراد مقاله بر وزن علمی این همایش افزودند سپاسگزاریم و از ذات اقدس اله مسئلت می نماییم که سعی همگان مشکور ولی عصر باشد. جریان صحیفه سجادیه و تجلی امام چهارم در این صحیفه نورانی رهاوردهای فراوانی دارد که گرچه صبغه دعایی دارد اما معارف وحیانی آن فراوان است. جریان توحید در نظام هستی را به طرزی موحدانه تعریف می کند که جز خدا و رحمت رحمانیت او چیزی در عالم حاکم نیست. کل نظام مخلوق اوست به نحو (کون تام در تحت تدبیر اوست به نحو کون ناقص )، اما اراده الهی کارگشاست. خدا بدون اینکه سخن بگوید با اراده جهان را تدبیر می کند چه اینکه امام سجاد(ع) در یکی از این دعاهای نورانی فرمود: فَهِیَ بِمَشِیّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ یعنی سپهر آفرینش و نظام هستی با مشیت و اراده تو کار می کند بدون اینکه سخنی بگویی ، چون کلام خدا همان فعل خداست. انما قوله فعله، نه با صوت است نه با ندا. این در سخنان نورانی علی بن ابیطالب(س) هست، انما قوله فعله. با کلماتی که بشر سخن می گوید ، خدا سخن ندارد. إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ این کن فیکون همان ایجاد و وجود خواهد بود. فَهِیَ بِمَشِیّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ این مطلب نخست درباره کیفیت تدبر در نظام آفرینش است. مهندسی عالم را رحمت مطلقه خدا به عهده دارد اگر چه خدا هم رحمت دارد هم غضب . هم ارحم الراحمین است وأَشَدُّ الْمُعَاقِبِینَ فِی مَوْضِعِ النَّکَالِ وَ النَّقِمَة. اما منتقم بودن خدا در قبال رحمت رحیمیه اوست نه برابر رحمت رحمانی او. خدا هم رحیم است و هم منتقم. إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمینَ مُنْتَقِمُونَ اما منتقم بودن خدا و منعم بودن خدا. این وصف ها خاصه زیر پوشش آن رحمت مطلقه ، رحمانیت ، رحمت رحمانیه در فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) مقابل ندارد. در قرآن کریم رحمت رحمانیه مقابل ندارد چون فرمود: «رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ». آن چه مقابل دارد رحمت رحیمیه است که قهر و انتقام الهی در مقابل رحمت رحیمیه است. لکن طبق بیان نورانی امام سجاد(علیه السلام) درصحیفه، این رحمت رحیمیه، آن انتقام و این رحمت رحیمیه که مقابل هم هستند هر دو به رهبری رحمت رحمانیه اداره می شوند. در یکی از دعاهای نورانی فرمود: تَسْعی رَحْمَتُهُ أمامَ غَضَبِهِ . این خدایی که رحمت رحیمیه او و رحمت و غضب او در رهبری رحمت رحمانیه را پذیرفتند. این که گفته می شود که رحمت خدا بیش از غضب اوست این سخن تام است ولی سخن دقیق تر آن است که رحمت رحمانی خدا پیش از غضب اوست نه تنها بیش از غضب او. رحمت رحمانیه بیش از غضب اوست روشن است ، چیزی که بیش از رحمت رحیمیه است ، اما پیش از غضب او قبل از اینکه خدای سبحان بر کسی غضب روا بدارد رحمت رحمانیه نقشه می کشد که کجا جای انتقام است کجا جای انعام . یا مَن تَسْعی رَحْمَتُهُ أمامَ غَضَبِهِ . قبل از اینکه خدای سبحان غضب بکند انتقام گیرد رحمت رحمانیه یک نقشه ای می کشد راه را نشان می دهد و غضب وارد می شود. پس رحمت رحیمیه و غضب الهی که همان انتقام است این دو مقابل هم هستند. رحمت رحیمیه مقابل دارد ولی رحمت رحمانیه که وسعت کل شی ، مقابل ندارد و آن نقشه می کشد برابر آن نقشه رحمت رحیمیه و غضب سامان می پذیرد و امور را اداره می کند. مطلب دیگر اکنون که روشن شد نظام هستی را خدا با مشیت اداره می کند نه با سخن و لفظ. و تدبیر هم با مهندسی رحمت رحمانیه است که غضب را و رحمت رحیمیه را زیر پوشش دارند ، اکنون درباره انسانیت سخن فرموده اند که انسان چیست؟ مجموع آنچه که از سوره مبارکه یاسین و برخی ادعیه صحیفه سجادیه از تعریف انسان بر می آید. الانسان هو الحی متاله الحمید ؛ توده مردم ، انسان را به عنوان حیوان ناطق می شناسند اما انسان در حقیقت الانسان هو الحی متاله الحمید انسان زنده است برای اینکه قرآن با او کار بکند. این مطلب نخست. «ِیُنْذِرَ مَنْ کانَ حَیًّا وَ یَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَی الْکافِرینَ». بر اساس صنعت احتباک که چهار چیز را وقتی بخواهند بگویند دو چیز از آن چهار چیز را ذکر می کنند تا بقیه روشن شود. انسان یا زنده است یا مرده. زنده یا مومن است یا کافر. ولی قرآن کریم حی را در برابر کافر قرار داد. «لِیُنْذِرَ مَنْ کانَ حَیًّا وَ یَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَی الْکافِرینَ». معلوم می شود که مومن و موحد زنده است و کسی که زنده است انسان است «وَ یَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَی الْکافِرینَ».آنها مرده اند. در قبال کفر ایمان است که ثابت می شود. در قبال حی مرگ هست که ثابت می شود. کافر مرده است و مومن حی است و زنده. این تعریفی است که در قرآن درباره انسان یعنی انسان حی متاله الحمید که اگر حمد و ستایش پروردگار نباشد دیگر انسان نیست. لذا فرمود خدایا تو را سپاس که آیین حمد و شکر را به جا آوردی و ما آشنا شدیم که چرا حمد کنیم و اگر انسانی خدا را حمد نکند این افراد َخَرجُوا مِنْ حُدُودِ الانْسانِیَّةِ اِلی حَدَّ البَهِیمِیَّةِ.اگر کسی شاکر و حمید و حامد نباشد این فصل اخیر را ندارد. فصل اخیر انسانیت انسان حمد و سپاس در برابر ذات اقدس اله است. این جور انسان را معرفی کردن نتیجه کار وجود مبارک امام سجاد(ع) است در صحیفه سجادیه. لذا مساله دعا را با عنوان اینکه نور است به ما معرفی کرده است و در سایر کلمه های نورانی سعی شیوای آن حضرت این بود که ما از این نقشه ی ارائه که رحمت رحمانیه و از آن حمد الهی که فصل اخیر ماست. در بخش دیگر مهربانی و رحمت خاصه ذات اقدس اله را بیان می کند. در آن دعای وداع ماه رمضان ، کاری که تو کردی و می کنی بی سابقه است و آن کار این است که در تجارت و معامله همواره یک طرف آگهی مزایده می زنند یک طرف آگهی مناقصه. آن که می خواهد بفروشد آگهی مزایده می زند و آن که می خواهد بخرد آگهی مناقصه می زند. خریدار می گوید هر که ارزان تر می دهد از او می خرد ، فروشنده می گوید هر که گران تر می خرد من به او می دهم. تو خریداری هستی که آگهی مزایده می زنی. این مخصوص توست. درست است که تو مشتری هستی و خریدار. إِنَّ اللّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ. درست است که گاهی مستاجری و دیگران اجیر تو هستند و می خواهی به آنها اجر بدهی به غیرحساب. اما تو در عقود ، در معاملات و در داد و ستدها بر عکس همه آنجا که باید آگهی مناقصه بزنی آگهی مزایده می زنی وانت الذی زد فی السوم. اینکه می گویند ورود در سوم برای مومن مکروه است یعنی وقتی که برادر مومن دارد چیزی را می خرد یا می فروشد انسان وارد نشود. امام سجاد(ع) به ذات اقدس اله عرض می کند پروردگارا تنها تویی که در خریدن آگهی مزایده می زنی و می گویی من بیشتر از دیگران می خرم. اعلام عمومی کردی و به جوامع بشری گفتی شما جانتان را به هرچی بخواهی بفروشی من بیشتر می خرم. وقتتان را، عمرتان را به هر کی می خواهید بفروشید من بیشتر می خرم. خدمتتان را، کارتان را، عملتان را، در هر راهی بخواهی صرف کنی من بیشتر می خرم و سرانجام هر کاری که می خواهید برای دیگران انجام دهی و در برابر آن مزدی می خواهی من بیشتر می خرم و انت الذی زد فی السوم این کار فقط کار توست. هر چه تو می خری گرانترین قیمت ها را خواهی داد. بنابراین ما با خدایی سروکار داریم که مهندسی رحمت مطلقه هست و جهان را با رحمت اداره می کند و چیز اندکی که ما به خدای سبحان تقدیم می کنیم بیشترین و گرانترین بها را به ما می دهد. و بخش پایانی این است که در تمام داد و ستدها یک کسی عوض را می دهد معوض را می گیرد و دیگری معوض را می دهد عوض را می گیرد امام داد و ستد با خدا ، تجارت با خدا، هی یَرْجُونَ تِجَارَةً لَّن تَبُورَ. عوض و معوض را هر دو خدا به ما می دهد چه اینکه اگر معاذالله با شیطان معامله کردیم، عوض و معوض ، هر دو را می برد. این چنین نیست که شیطان چیزی به ما بدهد و آن چنان نیست که خدای سبحان چیزی را برای خود بگیرد. کدام تجارت از این سود آورتر است که عوض و معوض هر دو را بنده ببرد. اگر ذات اقدس اله ، جان و مال را می خرد ، جان و مال را تطهیر می کند. تنزیه می کند ، تکمیل می کند ، سرجای خود قرار می دهد. ما، ماییم به لطف عنایت او. امیدواریم ذات اقدس اله بر همه شما فرهیختگان و دانشوران و اندیشمندان و علما و آیات و حجج حوزوی و دانشگاهی سعادت و صیانت دنیا و آخرت مرحمت کند و توفیق فراگیری معارف وحیانی امام سجاد (ع) را به همگان مرحمت بکند و از برگزارکنندگان این کنگره عظیم بین المللی بویژه از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به احسن وجه بپذیرد. نظام ما و رهبر ما و مراجع ما و دولت و ملت ما ، مملکت ما در سایه امام زمان حفظ بفرماید. روح مطهر امام راحل و شهدا را با اولیای الهی محشور بفرماید . خطر استکبار و صهیونیست را به خود آنها برگردان . تکفیری و سلفی و داعشی را مخذول و منکوب بفرماید.ک دوشنبه 18 آبان 94/مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس امسال افتتاح می شود بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با راه اندازی و بهره برداری ازمرحله نخست این پالایشگاه واقع درغرب شهر بندرعباس تا پایان امسال بنزین مورد نیاز کشور در داخل تامین و نیازی به واردات این فرآورده نخواهد بود. احمد ادیب درگفت وگو با خبرنگارایرنا ،میزان واردات بنزین راهم اکنون روزانه بین پنج تا12میلیون لیتر عنوان و اظهارکرد: این میزان به اندازه ظرفیت مرحله نخست این طرح است. وی، با اشاره به پیشرفت 91درصدی طرح تولید زودهنگام مرحله نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: با رسیدن تجهیزات خریداری شده ازخارج، طبق پیش بینی های بعمل آمده این فاز تا قبل از پایان امسال وارد مدار تولید می شود. دوشنبه 18 آبان 94/تعمیراساسی واحدهای تقطیر وگازمایع پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شد بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در شرائط جو و خلاء شماره دو گاز مایع و تصفیه آبهای ترش این شرکت پس از چهار سال کارکرد مداوم آغاز شد. هاشم نامور زمان پیش بینی شده برای انجام تعمیراساسی واحدهای یاد شده را28 روز(کمترازیک ماه خورشیدی)عنوان واظهارکرد: دراین دوره زمانی دستگاهها، تجهیزات ، ظروف، برجها و خطوط لوله این واحدها بررسی و تعمیراساسی می شوند. سه شنبه19آبا94/هیچ سرمایه گذارخارجی در14 سال گذشته ازسازمان خصوصی سازی سهم نگرفته است کیش - ایرنا- رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در14 سال گذشته هیچ سرمایه گذار خارجی به صورت مستقیم از سازمان سهم دریافت نکرده است؛ گفت: امید داریم با رفع ابهامات سیاسی و مشکلات اقتصادی راه برای حضور سرمایه گذاران خارجی در واگذاری های دولت باز شود. عبدالله پوری حسینی در همایش اقتصاد ایران در پساتحریم ، کیش دروازه ورود و در پنل تخصصی بررسی راه کارهای جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع چالش ها حقوقی و سیاسی در پسا تحریم به تعریفی از خصوصی سازی و تفاوت آن با سایر سرمایه گذاری ها پرداخت و گفت: انتقال مالکیت و مدیریت از بخش دولتی به غیردولتی در راستای ارتقا بهره وری است و تفاوت آن با سایر فعالیت های اقتصادی این است که اگر کشوری قصد سرمایه گذاری در ایران ازطریق ایجاد شرکت یا راه اندازی کارخانه و نیروگاه را داشته باشد با سازمان خصوصی سازی کاری ندارد و باید مجوزهای لازم را کسب کند. سه شنبه 19 آبان 94/دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :قدرت های خارجی درهای باز ایران را تبدیل به صحنه تاخت و تاز منافع خود نکنند کیش - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه با تمام توان از سرمایه گذاری های خارجی در کشور دفاع می کنیم به قدرت های خارجی توصیه کرد که درهای باز ایران را تبدیل به صحنه تاخت و تاز منافع خود نکنند . محسن رضایی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی وهفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و همایش پسا تحریم ، کیش دروازه ورود در سخنانی با محوریت اقتصاد مقاومتی و مناطق آزاد گفت: اقتصاد مقاومتی بر خلاف تصور برخی که تبلیغ می کنند برای زمان تحریم است ، ایجاد یک وضعیت در درون اقتصاد ملی ایران است و چه تحریم باشد و چه نباشد اقتصاد ایران مسیر خود را بدون تلاطم های سنگین ادامه می دهد . چهارشنبه 20 آبان 94/ معاون وزیر نفت:طرح خط لوله انتقال گاز به عمان در دست بررسی است بندرعباس -ایرنا-معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که 20 آبان ماه جاری به هرمزگان سفر کرده بود در دیدار با استاندار هرمزگان گفت: طرح خط لوله انتقال گاز به عمان در دست مطالعه است و با طرح انتقال گاز به منطقه جاست همزمان اجرا می شود. حمید رضا عراقی دراین نشست دوجانبه بدون اشاره به زمان اجرای این طرح افزود: خط لوله 30 اینچ غرب بندرعباس نیز جهت سرعت بخشی در فرایند تامین انرژی و توسعه صنایع هرمزگان اجرا شده است. معاون وزیر نفت یادآورشد: شرکت های پالایش گاز سرخون، گاز هرمزگان و منطقه شش عملیات انتقال گاز در چارچوب وظایف خود و انتقال گاز به مصرف خانگی و صنعتی عملکرد خوبی داشته اند. عراقی از همکاری استاندار هرمزگان در اجرای خط تامین کننده انرژی صنایع غرب استان قدردانی و اضافه کرد: این سفر با هدف افزایش تعامل در توسعه صنایع هرمزگان صورت گرفته است. چهارشنبه20 آبا 94/معاون رئیس جمهوری :امنیت کامل در حوزه اقتصادی ایجاد شود کیش- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی تاکید کرد باید امنیت کامل در حوزه اقتصادی ایجاد شود و گفت: این امنیت فقط به عنصرها و نهادهای داخلی باز نمی گردد بلکه مشارکت در تامین امنیت داخلی و منطقه می تواند بخش دولتی و خصوصی کشورهای مختلف را دربرگیرد. «الهام امین زاده» در نشست بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع چالش های سیاسی و حقوقی درعصرپساتحریم که در حاشیه همایش دو روزه اقتصاد ایران در دوران پساتحریم، کیش دروازه ورود برگزار شد، گفت: سیاست های کلی نظام، قانون اساسی، قانون برنامه، قوانین عادی و مقررات لازم الاجرا در هر وزارتخانه یک هرم حقوقی و قانونی است که بر اساس آن مشخص می شود هریک از بخش ها باید چه بایسته ها و بسترهای حقوقی را برای توسعه سرمایه گذاری فراهم کنند. وی گفت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی تسهیل مقررات و گسترش مشوق های لازم، تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات، استفاده از سازوکار مبادلات تهاتری با توجه به توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برای انتقال فناوری های پیشرفته و تسهیل صادرات کالا، افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری کشور مطرح است. چهارشنبه 20 آبان 94/ رئیس ستاد انتخابات :یک هزارو 620میلیارد ریال بودجه برگزاری انتخابات است بندرعباس- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون سیاسی وزیر کشور بودجه انتخابات را حدود یکهزار و 620 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : این جدا از همکاری دستگاههای اجرایی در کمک به برگزاری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است. محمد حسین مقیمی درهمایش دو روزه فرمانداران و بخشداران استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در جنوب شرق کشور با تاکید بر ایجاد نشاط سیاسی درجامعه ابراز داشت: زمانی شاهد تحقق این مهم خواهیم بود که رقابت انتخاباتی توام با همدلی و همزبانی وبا رعایت قانون و مقررات از سوی هواداران نامزدها باشد . رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان ساخت:حضور پرشمار مردم در پای صندوق های اخذ رای نیاز به نشاط سیاسی دارد که دست اندرکاران و رهبران احزاب آنرا از راههای قانونی ایجاد می کنند. استاندارهرمزگان نیز در مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه گفت:این استان به دلیل وجود دو بندر بزرگ شهید رجایی و شهید باهنر، تنگه هرمز،جزایر چهارده گانه یکی از استانهای مهم و استراتژیک با موقعیت خوب اقتصادی است. جاسم جادری اضافه کرد: بیش از 60درصد درآمد گمرکات کشور از طریق هرمزگان تامین می شود طوریکه سال گذشته (93) 100 هزار میلیارد ریال از محل عوارض گمرکی به حساب خزانه کشور واریز شده است. استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امسال ، سال سرنوشت سازی برای دولت و وزارت کشور است زیرا برگزاری آبرومندانه و سالم انتخابات می تواند بعنوان مهم ترین کارنامه کاری باشد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارهرمزگان درسخنانی هدف ازبرگزاری این همایش دو روزه را آشنایی هرچه بیشتر دست اندکاران برگزاری انتخابات با قوانین وضوابط عنوان کرد. بهروز اکرمی اضافه کرد: دراین همایش آموزشی معاون سیاسی وزیر و عده ای از اعضای ستاد انتخابات کشور به تشریح قوانین و ضوابط موجود درخصوص چگونگی انجام مراحل مختلف انتخابات خواهند پرداخت. رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان یادآورشد: درحاشیه این همایش ، اعضاء ستاد انتخابات بصورت تخصصی در اتاق فکر ستادانتخابات شرکت و موضوعات مختلف حول محور انتخابات را به بحث و تبادل نظر خواهند گذاشت. همایش آموزشی فرمانداران و بخشداران استانهای جنوب شرق کشور(کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان) با محوریت برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه سال جاری در روز چهارشنبه دربندرعباس آغاز شد وتا فردا ادامه دارد. چهارشنبه 20 آبان 94/فرماندار: بارندگی 60میلیارد ریال به زیرساخت های بندرعباس خسارت زد فرماندار بندرعباس گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی های بامداد و صبح امروز (چهارشنبه) 60 میلیارد ریال به زیرساخت های این شهرستان خسارت زده است. احمد پویافر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شکسته شدن درختان و تابلوهای شهری بر اثر بارندگی، اضافه کرد: بیشتر خسارت ها به بخش سامانه های انتقال برق، آب و خدمات شهری وارد شده است. چهارشنبه20 آبان 94/مقیمی: چهارهزارو800 نفر برای ورود به صحنه انتخابات آماده اند معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات چهارشنبه درحاشیه همایش فرمانداران و بخشداران جنوب شرق کشور دربندرعباس در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برآوردهای صورت گرفته نشان می دهد تاکنون حدود چهار هزار و 800 نفر خودشان را برای ورود به صحنه ( انتخابات) آماده کرده اند وپیش بینی می شود این تعداد به پنج هزار نفر افزایش یابد. به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی با بیان اینکه براساس قانون با آن عده از داوطلبانی که اقدام به تبلیغات زودهنگام کنند برخورد خواهد شد ابراز داشت: همه تلاشها براین است که با رعایت قانون و حفظ کامل بی طرفی و عمل به فرامین رهبرمعظم انقلاب دراین خصوص که رای مردم حق الناس است از آراء مردم صیانت کنیم. رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور اضافه کرد: هیات های اجرایی برای تایید یا رد صلاحیت نامزدها علاوه براستعلام ازمراجع چهارگانه ( سازمان ثبت احوال، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی) از تحقیقات محلی نیز استفاده خواهند کرد. معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تا یک سوم حوزه ها به صورت ماشینی برگزار خواهد شد ابراز داشت: نمونه سخت افزاری برگزاری انتخابات به تایید کارشناسان شورای نگهبان و وزارت کشور رسیده و کارهای نرم افزاری آن نیز در حال بررسی است. پنجشنبه21آبان 94/شمار قربانیان حوادث بارندگی در هرمزگان به 13 نفر رسید استاندار هرمزگان گفت: 13 نفر به دنبال بارندگی های سه روز اخیر و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و حوادث دریایی جان خود را از دست دادند. جاسم جادری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد پنج نفر بر اثر غرق شدن یک قایق صیادی در آب های کیش ، یک نفر در میناب، یک نفر در رودان، یک نفر در بندرعباس و پنج نفر نیز در اثر واژگونی خودروی پراید در بخش رودخانه رودان جان خود را از دست دادند. شدت بارندگی در هرمزگان به حدی بود که مدارس تمام مقاطع تحصیلی استان در دو شیفت صبح و عصر تعطیل و فعایت در بنادر مسافری نیز متوقف شد. پنجشنبه 21آبان /قائم مقام وزیرکشور:مایندگان مجلس به دو فوریت لایحه شفاف سازی منابع مالی کاندیداها رای دهند بندرعباس- ایرنا- قائم مقام وزیر کشور با اشاره به تحویل لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه تبلیغات انتخابات به مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان خواست تا به دو فوریت این لایحه رای دهند. حسینعلی امیری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آثار مثبت این لایحه ازجمله بالابردن اعتماد عمومی و شفاف سازی ابراز امیدواری کرد که بتوان از آن در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری استفاده کرد. وی اظهار کرد: در این لایحه نامزدهای انتخاباتی موظف شده اند منابع مالی خود را مشخص کنند تا مجموع گردش مالی آنان از طریق حسابی که بانک مرکزی به آنان اعلام خواهد شد انجام شود. وی از غیر محرمانه بودن این حساب به عنوان مهم ترین ویژگی مالی نام برد و افزود: کاندیداها بایستی مسئول مالی ستاد خود را معرفی تا گردش مالی آنان به کمیسیون نظارت برفعالیت مالی و تبلیعاتی (پیش بینی شده دراین لایحه) داده شود. قائم مقام وزیرکشور در امور مجلس و استانها اضافه کرد: موسسه های عمومی غیر دولتی که از منابع دولت استفاده می کنند و همچنین استفاده از کمک خارجی و امکانات دولت های خارجی برای نمایندگان تحت هرعنوانی ممنوع و تخلف محسوب می شود. امیری ، ممنوعیت استفاده از کمک خارجی تحت عنوان سازمان غیردولتی و همچنین استفاده از پول های ناشی از جرائم سازمان یافته مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و اموال نامشروع را از دیگر آثار مثبت لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه تبلیغات انتخاباتی عنوان کرد. وی اضافه کرد: طرح اصلاح بخشی از قانون انتخابات نیز در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در حال انجام فرآیند قانونی از جمله تامین نظر شورای نگهبان است. سخنگوی وزارت کشور از ارائه لایحه شفاف سازی منابع مالی و همچنین رای گیری به شیوه ماشینی را (در بخشی از حوزه های انتخابیه) و همچنین آموزش یکهزار و 800 نفر از دست اندرکاران برگزاری انتخابات را (که بطور مستقیم دخالت دارند) به عنوان مهم ترین برنامه های این دوره ازانتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال نام برد. جمعه 22آبان 94/با تاکید وزیر بهداشت؛بیمارستان 96تختخوابی رودان هرمزگان دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد بندرعباس- ایرنا- با تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد بیمارستان 96 تختخوابی رودان هرمزگان پس از تامین اعتبار 30 میلیارد ریالی تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد. دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جریان بازدید از روند احداث بیمارستان یاد شده، خوستار شتاب گیری روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابی رودان شد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وعده داد که با تامین اعتبار لازم، این بیمارستان در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد. وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در این دیدار از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت اجرای موفق برنامه نظام تحول سلامت در استان قدردانی کرد. ساخت بیمارستان 96 تختخوابی رودان با زیربنای 10 هزار و 800 متر مربع در پنج طبقه با اعتبار 270 میلیارد ریال از سال 88 آغاز شده و دارای بخش های اورژانس، آزمایشگاه و تمام بخش های بستری عمومی، چهار اتاق عمل، بلوک زایمانی و بخش های پاراکلینیکی است. جمعه 22آبان 94/تاکید معاون اول رئیس جمهوری بر رسیدگی به حادثه دیدگان سیل در هرمزگان بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: معاون اول رئیس جمهوری بر امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان سیل اخیر، رفع مشکلات ناشی از بارندگی و سیلاب و همچنین پیگیری امور خانواده های جانباختگان این حادثه تاکید کرد. جاسم جادری در جمع خبرنگاران افزود: اسحاق جهانگیری در تماس های تلفنی با اینجانب، همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های جانباختگان سیل در این استان، اعلام کرد. درپی ورود سامانه بارشی به استان هرمزگان، در سه روز گذشته تاکنون در میناب 168، رودان 141، حاجی آباد 115، بستک 78 و بندرعباس 51 میلیمتر باران باریده است. جمعه 22آبان 94/سلطانی فر:رشد گردشگری سالانه در افق 1404 باید بین 12 تا 14 درصد باشد کیش - ایرنا - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای رسیدن به اهداف سند در افق 1404(2025 میلادی) و در طول 10 سال آینده رشد بخش گردشگری باید بین 12 تا 14 درصد در سال باشد. مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کیش افزود: با لغو تحریم ها فضای خوبی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در طرح های مختلف بیش از گذشته فراهم خواهد شد و محدودیت هایی که تاکنون بر کشور اعمال شده بود؛ برداشته می شود. وی ادامه داد: در 2 سال اخیر با تلاش و تدبیر دولت بویژه رئیس جمهوری مشکلاتی برطرف شده است و امیدواریم با فضای جدید مشکلات موجود بر سرراه توسعه نیز برداشته شود. معاون رئیس جمهوری افزود: یکی از مهمترین بخش هایی که در پسا تحریم بیش از بخش های دیگر از فضای موجود تاثیر خواهد گرفت گردشگری است، در 2سال گذشته با رویکرد مثبت دولت و رئیس جمهوری بر گسترش تعامل با کشورها تاکید شده و ورود گردشگران به کشور افرایش یافته است. سلطانی فربه رشد ورود گردشگران در 2 سال اخیر اشاره کرد وگفت: میانگین رشد ورود گردشگربه کشور 12 درصد افزایش داشته و این درحالی است که رشد گردشگر در دنیا 4.6 درصد و در آسیا پنج درصد بوده که در دوره 2 ساله فعالیت دولت تدبیر و امید این میزان سه برابر رشد جهانی است. دومین نمایشگاه بین المللی ، بورس ، بانک ، بیمه و خصوصی سازی و همچنین هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور که از 18 آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شده بود پنجشنبه شب به کار خود پایان داد. جمعه22آبان 94/سخنگوی دولت:پل زیارتعلی و بیمارستان 96 تختخوابی رودان دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد رودان- ایرنا- معاون رئیس جمهوری گفت: پل زیارتعلی و بیمارستان 96 تختخوابی رودان در استان هرمزگان با تخصیص 180 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. محمدباقر نوبخت که به منظور بازدید از مناطق سیل زده هرمزگان به این استان سفر کرده است، در بازدید از عملیات اجرایی احداث پل زیارتعلی، افزود: برای اتمام عملیات احداث این پل 60 میلیارد ریال اعتبار لازم است. وی ادامه داد: مسئولان مربوطه اعلام کردند در خصوص تامین اعتبار لازم، این طرح در دهه فجر امسال آماده بهره برداری می شود. نوبخت اضافه کرد: بنده از طرف دولت تدبیر و امید قول داده ام این رقم اعتبار به پل زیارتعلی اختصاص یابد، اما پیمانکار نیز باید طرح یاد شده را در دهه فجر امسال به اتمام برساند و به ما تحویل بدهد. وی در خصوص طرح احداث بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان رودان نیز افزود: طبق گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این طرح می تواند در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد. نوبخت با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح 120 میلیارد ریال اعتبار لازم است، از تلاش و پیگیری جهت تخصیص اعتبار مالی لازم و تکمیل روند احداث آن در مدت یاد شده خبر داد. معاون رئیس جمهوری در جریان بازدید از مناطق سیل زده هرمزگان نیز گفت: دولت نمی تواند نسبت به مناطق سیل زده و خسارت دیده بی تفاوت باشد و رسیدگی سریع و امداد رسانی به مناطق آسیب دیده، یکی از اولویت های مهم دولت یازدهم است. نوبخت اضافه کرد: پس از وقوع سیل در هرمزگان و شهرستان رودان و خسارت های جانی و مالی که در این استان به وقوع پیوست، دولت نمی توانست بی تفاوت باشد و بنده به نمایندگی از رئیس جمهوری و هیئت وزیران از نزدیک از این مناطق بازدید کردم. جمعه 22آبان 94/نوبخت: پیش بینی درآمد 18میلیارد دلاری تاپایان سال بندرعباس - ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور گفت: ما اگربتوانیم تاپایان سال 17 تا 18 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم فکر می کنم خیلی موفق شدیم . محمدباقر نوبخت دردهمین نشست شورای برنامه ریزی و مدیریت بحران استان هرمزگان افزود: وقتی این میزان درآمد امسال با سال 90 که بیش از 118میلیارد دلار درآمد داشتیم مقایسه شود سال جاری نسبت به سه سال قبل حداقل با 100میلیارد دلار درآمد کمتر و با تحریم های بیشتر اداره می شود. وی ادامه داد: به هیچ وجه تورم بالای 40درصد را که به زیر 15درصد آوردیم و یا رشد منفی شش وهشت دهم درصدی الان مثلا برای امسال یک درصد وسال گذشته سه درصد بود ما اینها را به عنوان یک کار ارزشمند تلقی نمی کنیم. وی یادآور شد: ما باید رشد هشت ، نه درصدی در کشورداشته باشیم واصلا چرا تورم داشته باشیم مردم به دنبال ارزانی هستند اما ازاینکه همه این مسائل در شرایط تحریم عوض شد واقعا من فکر می کنم شاید دراین شرایط سخت یک فرصت خاص برای همه دوستان عضو کابینه بود. معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور اظهارداشت: به عنوان یک برادر صمیمی عرض می کنم کسانی که دراین دولت هستند افراد کاردانی هستند و هیچ کدام صفرکیلومتر نیستند که بیایند کار یاد بگیرند و بنده را به وجود برنامه و بودجه می شناسید ولی بقیه آدم های بسیار مبرز هستند. نوبخت افزود: شاید یک امتحان وآزمایشی بود دراین برهه که با یک سختی، کشور را اداره کنیم، تردید نکنید ازاینکه ما دراین مذاکرات طرف های مقابلمان اعلام کردند ما دیگر حریف این کشور نیستیم و اگر کار را رها کنیم دیگر تحریم کارساز نیست بالاخره ما در شرایط تحریم روند را عوض کردیم احساس کردند نمی توانند موفق بشوند لذا این همه تحریم کردند ولی ما منفی را مثبت کردیم و یا تورم 40درصد را به زیر 15درصد آوردیم و آنها متوجه شدند. وی یادآور شد: البته ما در سالجاری از نظر مالی با مشکلات جدی مواجه هستیم و با وجود اینکه مردان بزرگ و کارآمد ما در مذاکرات هسته ای کارهای بزرگی کردند اما هنوز در تحریم هستیم ، تحریم از ما برداشته نشد و همچنان در مضیقه هستیم. وی بیان داشت: دولت به استعداد وتوانایی هرمزگان اعتقاد دارد و معتقد است که مردم مومن با عاطفه این استان استحقاق توجه وخدمت رسانی بیشتر از آنچه هست را دارند و این استان به جهت سواحلی که دراختیار دارد وکیلومترآن برای برخی کشورها فرصتی هست ما می توانیم ازاین بندرهای موجود و تنگه ای که دنیا آن رامی شناسد به نحو مقتضی تر استفاده کنیم. وی با اشاره به اینکه آقای دکتر روحانی با کلید آمد و ما به جای قفل، کلید باشیم گفت: شما مردم با کلید باشید همه تلاش کنید که چگونه می شود مشکلات را حل کرد و آنقدر امکانات قانونی برای حل مسائل و مشکلات وجود دارد ولذا همه بصورت یک درد مشترک کارها را پیش ببریم. معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهارداشت: درفرصت چهارماه باقیمانده تا پایان سال سه فرصت برای استان هرمزگان ازجمله پرداخت اعتبار برای طرحهایی که با پیشرفت فیزیکی 80درصد دارند وامکان بهره برداری تا دهه فجر و یا اسفندماه دارند این سازمان اعتبار آن را تامین می کند. دیگر قول نوبخت به مدیران استان، تامین خسارت شش میلیاردریالی رفع بیماری لکه سفید میگو به دست اندرکاران این بخش بود که تاکید کرد برای حفظ بازارهای خارجی حتی محصولات آلوده را امحا کنید. وی افزود: در استان هرمزگان ضمن حمایت تامین نهال جدید لیموترش برای کشاورزان آمادگی داریم برای بالا بردن توان آنان از چهار هزارو 600میلیارد ریال کل بدهی به بانک کشاورزی سود، دیر کرد و جریمه آن را سازمان مدیریت تقبل می کند. وی ، انگیزه از سفر به هرمزگان را ابلاغ سلام مودت رئیس جمهوری و هیات وزیران به مردم بزرگوار این استان اعلام کرد و افزود: درجریان این سفر یک روزه بازدیدی از مناطق آسیب دیده از سیلاب در شرق داشتم. وی ادامه داد: ارزیابی اولیه ازخسارت های وارده ناشی از سیل استان به عمل آمد و بزودی کارشناسان حوزه سازمان مدیریت برای بررسی دقیق وفنی از حادثه غمبار سیلاب که منجر به از دست رفتن تعدادی از هموطنان شد اعزام و سپس درهیات دولت مطرح و به استناد قانون 10 تنظیم و ماده 12 قانون بحران نسبت به جبران خسارت افراد، ساختمانها و ابنیه ها اقدام می شود. وی تصریح کرد: در این دیدار یک فرصتی برای تمرکز مجدد توسعه استان برای من فراهم شد و از مدتها قبل مترصد بودم به استان بیایم این فرصت ایجاد شد اما سه فرصت برای توسعه استان وجود دارد و وجه مشترک و همه شما دغدغه پیشرفت استان هرمزگان است . استاندار هرمزگان دراین نشست با اشاره به اینکه این استان سرزمین فرصت هاست گفت: با وجود رشد وتوسعه شتابان ولی این خطه هنوز با مشکلات زیادی دست وپنجه نرم می کند که نمونه آن، هنوز پس از 37سال از انقلاب بشاگرد 10درصد و کوشا احمدی 18درصد دارد ویا در یکی از بخش های بشاگرد یک کیلومتر راه نداریم. جاسم جادری افزود: با وجود اینکه این استان مازاد درآمد درسال گذشته داشته و طبق قانون بایستی 50درصد آن به استان باز گردد ولی رقم ناچیزی واریز شده واین نیازمند حمایت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ازاین استان است. معان امور عمرانی استانداری هرمزگان هم گفت: درجریان بارندگی وسیلاب سه روز گذشته دراین استان یک هزارو 426 میلیارد ریال به تاسیسات شهری و روستایی از جمله پل، راه ، آب و برق و مسکن خسارت وارد شده است. مسعود دالمن افزود: درجریان این حادثه 15 نفر از هموطنان این استان جان خود را از دست داده وبه 200 واحد مسکونی شهری و 140 واحد مسکونی خسارت وارد شده است.ک/4

:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: هرمزگان درهفته ای که گذشت،همایش امام سجاد(ع) ,
تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1394
بازدید : 617
نویسنده : فــردیـن احـمدی
سردار سلیمانی زنده است فرمانده نیروی قدس سپاه در دیدار دیروز کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری حضور داشت. در پی انفجار ساختمان سازمان امنیت سوریه که به کشته شدن جمعی از مسوولان عالیرتبه این کشور انجامید ، ابتدا رسانه های اسرائیلی و سپس رسانه های عربی و غربی ، خبر دادند که سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده سپاه قدس ایران نیز درآن جلسه حضور داشت و بر اثر انفجار جان خود را از دست داده است.اولین حضور سردار سلیمانی در برابر دوربین های رسانه ها و در مراسم دیدار جمعی از کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب ، نقطه پایانی بر شایعه صهیونیستی شهادت سردار سلیمانی در دمشق بود !

:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سردارسلیمانی زنده است،مجاهد در راه خدا،انفجار درساختمان امنیت سوریه ,
تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394
بازدید : 280
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رییس جمهوری در همایش ملی روز روستا:
 

خدمات عمومی در روستاها باید همانند شهرها ارتقا یابد/ ملت ایران حماسه دیگری در انتخابات اسفندماه می آفرینند

  رییس جمهوری در همایش ملی روز روستا، با تاکید بر اینکه "روستا ، محور فرهنگ این مرز و بوم است "، گفت: خدمات عمومی در روستاها نیز باید همانند شهرها ارتقا یابد و نباید علم ، درمان و اشتغال، کالای شهر باشد.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه تصریح کرد: اگر دولت بتواند با کمک مردم برنامه‌های خود را به طور کامل به پیش ببرد، روستاها می‌توانند مرکز امید، تولید و پایه توسعه پایدار باشند، چرا که اساساً توسعه وقتی پایدار خواهد بود که روستاها در مسیر توسعه پایدار باشند.

دکتر روحانی در ادامه با تسلیت مجدد به ملت ایران و همه مسلمانان و بویژه خانواده های جانباختگان حادثه منا، گفت: جان باختن زائران در منا در وضعیتی بسیار دردآور که با بی‌کفایتی، بی‌تدبیری، عدم برنامه‌ریزی و احیاناً تقصیرهایی روی داد که باید مورد بررسی قرار گیرند، بسیار تأثرانگیز و دردآور بود.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه بنده پس از سال 63 دیگر توفیق تشرف به حج نداشتم، تصریح کرد: آن زمان یعنی حدود 30 سال پیش کنترل‌هایی که در حین ادای مناسک از سوی حاجیان، به عمل می‌آمد بسیار گسترده بود و به عنوان مثال بالگردها به طور مستمر برای نظارت و کنترل بر حرکت خیل عظیم حاجیان بالای سر آنان در پرواز بودند و حالا که این همه دوربین و تجهیزات کنترلی با این همه امکانات و پول نفت وجود دارد، وقوع چنین واقعه‌ای قطعاً نتیجه بی‌تدبیری است و مهم‌تر از وقوع این فاجعه، تداوم این وضعیت برای ساعات طولانی بود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ما ندای مظلومیت مردم مسلمان و جانباختگان این فاجعه را در حضور سران کشورها در سازمان ملل به گوش جهانیان رساندیم و وزیر امور خارجه ما که به حق یکی از قهرمانان ملی تاریخ کشورمان است در این راستا کوشش‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای داشت و دارد.

رییس جمهوری ادامه داد: وزرای بهداشت و کشور، معاون اول رییس‌ جمهوری و همه دولت از لحظه وقوع این حادثه پیگیر قضایا بوده و در خدمت مردم هستند و اقدامات خود را دنبال خواهند کرد و این جای تقدیر دارد. ایران اولین کشوری بود که توانست پیکرهای مطهر حاجیان خود را به آغوش خانواده‌ها بازگرداند تا مرهمی بر آلام آنها باشد و بیشترین تحرک و تلاش را در پیگیری این رخداد داشته‌ایم. همچنین زیباترین تعابیر و کلمات مقام معظم رهبری را در جریان این وقایع شاهد بوده‌ایم.

دکتر روحانی گفت: زبان من در تجلیل از مردم ایران که در استقبال، گرامیداشت و تشییع پیکرهای مطهر حاجیان خود سنگ تمام گذاشته‌اند، قاصر است. این ملت نشان داد که ملتی منسجم و متحد است و ما به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کرده و به پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) عشق می‌ورزیم.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه هر آنچه در این دولت به دست آمده در سایه امید، حضور، مشارکت و فعالیت و تلاش مردم بوده، اظهارداشت: اگر دولت توانست در مذاکرات هسته‌ای به افتخاری تاریخی دست یابد، این نتیجه حضور و حمایت مردم بود. از برخی حرف‌ها که درباره این افتخار بزرگ زده می‌شود، بگذریم که به موقع به آنها جواب خواهم داد، اما امروز همه سران دنیا و همه مردم دنیا به غیر از رییس یک رژیم اشغالگر منفور، حصول این توافق را دستاورد عظیمی می‌دانند که باید به آن افتخار کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: شما در تمام قرون و اعصار موردی را سراغ ندارید که یک کشور در حال توسعه در برابر پنج عضو دائم شورای امنیت که متأسفانه به دلیل نظم ناعادلانه‌ای که بر آن حاکم است، برای همه چیز از جمله جنگ در دنیا تصمیم می‌گیرد، بنشیند و دو سال مذاکره پی‌ در پی کند و به سندی دست یابد که هیچ‌کس در دنیا نتواند منکر آن شود که این سند، توفیق و افتخاری بزرگ، به حساب می‌آید.

رییس جمهوری تصریح کرد: سند مذاکرات افتخار ملت ایران است و نمی‌دانم کسانی که می‌خواهند این افتخار را زیر سوال ببرند، می‌خواهند به نفع چه کسی کار کنند. ما یک ملت هستیم و هر افتخاری که در کشور به دست آید از سوی کشاورزان، ورزشکاران، دانشمندان و یا هر جمع و گروه دیگری که باشد، متعلق به همه ملت است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه به لطف خدا، امروز در شرایط پس از تحریم قرار گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: به حول و قوه الهی در هفته‌ها و ماه‌های آتی همه دیوارهای غلط و ظالمانه تحریم را فرو می‌ریزیم و شرایط باثبات‌تر و آرام‌تری فراهم می‌کنیم که موجب ترغیب فعالان اقتصادی ، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خواهد شد.

رییس جمهوری در ابتدای این همایش نیز گفت: روستا آنجایی است که وقتی نام آن برده می‌شود، قبل از هر چیز صفا، صمیمیت، عشق به اسلام، تلاش، تولید و کار به ذهن متبادر می‌شود و این سخن را نه از آن جهت می‌گویم که خود روستازاده‌ام و به آن افتخار می‌کنم، بلکه از آن رو می‌گویم که روستا همواره محور و بستر آفرینش فرهنگ در این مرز و بوم بوده است و عموم بزرگان و مفاخر این کشور از روستاها برخاسته‌اند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه روستاییان به هیچ وجه در هیچ عرصه‌ای از شهرنشینان عقب نیستند، گفت: روستاییان در انتخابات سال 92 نشان دادند که مسایل را خیلی خوب تحلیل می‌کنند و ان‌شاء الله در انتخابات پیش رو نیز سطح بالای تحلیل و بینش عمیق خود را به رخ خواهند کشید و به کسانی رأی خواهند داد که لایق‌ترین افراد برای خدمت به این مردم و این کشور هستند.

دکتر روحانی افزود: مطلوب آن است که حماسه و افتخاری دیگر در اسفند امسال خلق شود که در آن روستاییان همانطور که سهم بسزایی در رشد و پیشرفت و اقتصاد کشور دارند در عرصه انتخابات نیز نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند.

رییس جمهوری حضور و مشارکت مردم در انتخابات را مهم‌ترین خواسته دولت عنوان و تصریح کرد: از نظر دولت این یا آن حزب هیچ فرقی با هم ندارند و مطلوب برای ما آن است که صالح‌ترین و قوی‌ترین افراد و کسانی که ملی می‌اندیشند و تمامیت جامعه و کشور را می‌بینند، وارد صحنه شده و رأی بیاورند.

دکتر روحانی در ادامه با تأکید بر ارتقاء سطح خدمات عمومی به روستاها و با بیان اینکه سال‌ها شعاردادن نتوانست مانع از مهاجرت روستاییان شده و یا آن را کند، خاطر نشان کرد: روستاییان به طور طبیعی هیچ علاقه‌ای ندارند که به شهر بیایند و عاشق شهرنشینی نیستند و اگر بتوانیم، علم، بهداشت و بویژه اشتغال را از جایگاه کالای شهر بودن خارج کرده و آنها را به روستاها ببریم و سطح خدمات‌رسانی عمومی روستاها را ارتقاء دهیم در کنترل مهاجرت روستاها به شهرها بسیار مؤثر خواهد بود.

رییس جمهوری با اشاره به تداوم معضل خشکسالی و عدم توجه کافی به موضوع ارتقاء بهره‌وری آب، اضافه کرد: خشکسالی از معضلات بسیار کهن ایران است به گونه‌ای که در کتیبه‌های باستانی از کوروش نقل شده است که از خداوند خواسته مردم او را از خشکسالی و دروغ نجات دهد و ما در حال حاضر گرفتار خشکسالی هستیم و دروغ را نیز شما تجربه کرده‌اید که چه بلایی بر سر ما آورد.

دکتر روحانی ادامه داد: البته خشکسالی امروز در جهان فراگیر شده و دلیل آن به رفتار غلط بشر با طبیعت برمی‌گردد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه کشاورزی سنتی نمی‌تواند روستاییان را ثروتمند کند، اظهار داشت: ناچاریم کشاورزی، تجهیزات و ماشین‌آلات و مصرف آب را متحول کرده و بهره‌وری را ارتقاء دهیم و بانکها نیز باید در این زمینه به کمک روستاییان و کشاورزان بشتابند. ناچاریم فناوری‌های نو در عرصه ارتقاء بهره‌وری آب و حفاظت محیط زیست را وارد کرده و مورد استفاده قرار دهیم که دولت این کار را شروع کرده و وضعیت در آینده بهتر خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه البته دولت در زمینه‌های مختلف کشاورزی و عمرانی دستاوردهای چشمگیری داشته، تصریح کرد: دولت در زمینه احداث و آسفالت راه‌های روستایی بسیار خوب عمل کرده و در حالی که از ابتدای پیروزی انقلاب تا دو سال پیش مجموع جاده‌های روستایی و آسفالته 104 هزار کیلومتر بود در این دو سال 6 هزار کیلومتر دیگر به آنها اضافه شده است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: دولت در زمینه رفع مشکلات آب آشامیدنی روستاها و آب زراعی قدم‌های خوبی برداشته و امروز در اینجا به شما قول می‌دهم مبلغ 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی که قرار بود به تأمین آب روستایی اختصاص یابد، حتماً تخصیص خواهد یافت.

دکتر روحانی گازرسانی گسترده و با سرعت به روستاها را اقدام دیگر دولت در زمینه ارتقاء خدمات‌رسانی عمومی به روستاها ذکر کرد و گفت: در زمینه گازرسانی به روستاها کار عظیم و کم‌نظیری در این دولت در حال انجام است. خدمات بهداشتی و سلامت ، راه و آب در دولت یازدهم به روستاها ارتقاء قابل توجهی داشته و به سرعت و با گستردگی در حال ارتقاء خدمات ارتباطاتی به روستاها نیز هستیم که با ورود این خدمات به روستاها زمینه ایجاد مشاغل نو هم در زمینه‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات فراهم می‌شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه اگر این خدمات به روستاها رسانده شود، مشکل اشتغال هم حل می‌شود، گفت که توسعه وقتی پایدار خواهد بود که روستاها در مسیر توسعه پایدار باشند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: رییس جمهوری , دکتر حسن روحانی , همایش ملی روستا ,
تاریخ : یک شنبه 12 مهر 1394
بازدید : 422
نویسنده : فــردیـن احـمدی

از تزریق های اشتباهی سوزن هوا به بیمار تا نبود پزشک متخصص در جزیره قشم

qeshm-hospital_1239

بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم با حضور رییس جمهور با هزاران امید برای مردم این جزیره افتتاح شد ولی اینگونه که به نظر می رسد این بیمارستان نتوانسته است مرهم درد بیماران این جزیره باشد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی هرمز   از  قشم ، عدم وجود بیمارستان مجهز و درخورشان مردم جزیره قشم سالها به چشم می آمد و چه مردان و زنانی به دلیل نبود امکان در این جزیره به جهان ابدی پیوستند اما بعد از فشارهای زیاد دراین جزیره یک بیمارستان مجهز دایر شد که متاسفانه کمبود پزشک و متخصصین در این بیمارستان بازهم مردم این جزیره را برای درمان راهی بیمارستان های حاشیه جزیره می شوند .

اکثریت مردم جزیره قشم با روی کارآمدن دولت تدبیرو امید فکر می کردند کلید تدبیر و اعتدال دولت تدبیر و امید رمز گشای قفل مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان این جزیره باشد متاسفانه باید گفت مشکلات حوزه بهداشت و درمان در این جزیره شکل مطلوبی ندارد .

اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است که اجرای موثر آن امید را به دل بیماران برگرداند ولی چه خوب بود جزیره قشم این امید را از بیماران نمی گرفت و آنها را روانه بیماراستان های خارج جزیره نمی کرد .

طی اعلام مواردی از سوی مردم خبرنگارقشم آزاد با حضور سه ساعته دربیمارستان پیامبراعظم (ص) قشم مشکلات و مواردی از قبیل نبود دکتر ارتوپد ، زدن سوزن اشتباه به بیمار قلبی ، کمبود های نیروی کار و عدم رسیدگی درست به بیماران را پیگری کردند .

در ابتدا به سراغ نبود دکتر ارتوپد دراین بیمارستان رفتیم که این خبر صحت داشت و همان لحظه یک مجروح تصادفی به نام ” ج – ح ” وارد بیمارستان کردند که از چند ناحیه دچار شکستگی شده بود ، بعد از دقایقی پرستاران برای اعلام وضعیت بیماربه سراغ آن آمدند که به دلیل نبود دکتر ارتوپد دراین بیمارستان فرد مجروح را بعد از دوساعت به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل کردند .

بر‌اساس آمار همه روزه شاهد تصادفات مختلف در این جزیره هستیم امید است چاره ای برای رفع نبود پزشک ارتوپد در این جزیره اندیشیده شود .

این در حالی است که دکتر بهمن پروزی درنشست خبری پیرامون افتتاح بیمارستان جدید قشم به مردم این جزیره وعده داد و گفت : به جرات اعلام می کنم نه تنها نیازی به اعزام بیماران قشم به مرکز استان هرمزگان و دیگر استان های همجوار نداریم ، بلکه بیماران دیگراستان ها همجوار را در بیمارستان قشم پذیرش خواهیم کرد اما در همین حضور سه ساعته دو نفر از بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی استان هرمزگان انتقال داده شدند !

زدن سوزن اشتباه به یکی از بیماران توسط پرستار یکی دیگر از سوژه هایی بود که در گفتگوبا فرد بیمار از واقعیت قضیه باخبر شدیم .

این فرد بیمار می گوید : درد شدیدی در سینه ام داشتم که برای مداوا به بیمارستان آمدم بعد از یک روز، پرستار سوزنی را به شکمم زد که بعد از دقایقی شکمم به شکل نگران کننده ای باد کرد ، بعد از تزریق سوزن حالم مساعد نبود و پرستاربا وارد کرد سرنگ به شکمم کمی خون از شکمم کشید و الان شکمم روز به روز کبود و کبودتر می شود  .

 این جوان قشمی یادآورشد : دکتر اشتباه پرستار را تایید کرده است و بعد از درمان از پرستار شکایت می کنم .

 کمبود های نیروی کار و عدم رسیدگی درست به بیماران یکی از گله های بیماران بود که همگی خواستار رفع این مشکل بودند .

 

انتهای پیام /س





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) , جزيره قشم , كليد تدبير واميد ,
تاریخ : یک شنبه 12 مهر 1394
بازدید : 288
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان ارتش:

با کوتاه آمدن در مقابل دشمن” دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود/ اهمیت ورود به حوزه‌های ناشناخته نظامی

139407091308234626209573

رهبر معظم انقلاب فرمودند: دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی‌ها برطرف نمی شود

 

به گزارش عصر بشاگرد ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (پنج شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم نشدن در مقابل سیاست‌های استکبار خواندند و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفت‌ها و افزایش آمادگی‌های خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه ریزی برای «فردای بهتر و پیشرفته‌تر ایران اسلامی» را در همه بخش‌ها ضروری دانستند و گفتند: آینده کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده تر، مصم متر، دانشمندتر و شجاع تر پرورش داد.

رهبر انقلاب با اشاره به عقب ماندگی‌های مزمن و تاریخی کشور در اثر حکمرانی عناصر وابسته به خصوص در دوران پهلوی، افزودند: پیشرفت‌های امروز نیروهای نظامی در بخش‌های مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگی‌ها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.

ایشان مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک تجربه مهم و پیش روی همه دنیا خواندند و خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است و از ابتدای انقلاب، سیاست‌های خود را با صراحت دنبال کرده و از نهیب هیچ قدرتی و مخالفت با سیاست‌های آن، واهمه‌ای ندارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به دشمنی‌های جدی و سنگین در مقابل حرکت مستقل و شگفتی ساز ملت ایران، گفتند: دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی‌ها برطرف نمی شود.

رهبر انقلاب افزودند: سر برآوردن ملت مستقلی که با زورگویان و وابستگان به آنها مخالف است، برای نظام سلطه قابل تحمل نیست، بنابراین در مقابل این ملت دشمنی می‌کنند و تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم، دشمنی‌ها کم می شود»، تصور نادرستی است.

ایشان با اشاره به استقبال ملت‌ها و همچنین برخی دولت‌های غیروابسته از حرکت مستقل ایران، گفتند: ملت‌ها از مشاهده پیشرفت و دفاع صریح ملت ایران از منافع خود در مقابل قدرت‌ها به وجد می‌آیند و در سفرهای خارجی مسئولان جمهوری اسلامی نیز هر جایی که از طرف دولت‌ها به مردم اجازه اظهار علاقه داده شد، در طرفداری از ایران و مواضع صریح آن، شور و غوغا به پا کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به اهمیت پژوهش و پیشرفت‌های تحقیقاتی در نیروهای مسلح، گفتند: ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور وجود دارد که باید ارتباطات علمی نیروهای مسلح با آنها تقویت شود.

رهبر انقلاب همچنین با تأکید بر اهمیت ورود به حوزه های ناشناخته نظامی و ابتکارات جدید، در خصوص رزمایش‌های نظامی نیز خاطرنشان کردند: طراحی رزمایش‌های نظامی باید به فضای جنگ و واقعیت‌های میدان جنگ نزدیک باشد و برای تمام امکانات و توانایی‌های دشمن، پیش بینی و آمادگی وجود داشته باشد.

در ابتدای این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گزارشی از مجموعه ماموریت‌ها و فعالیت‌های نیروی دریایی در زمینه های ساخت تجهیزات، اطلاعات، عملیات، توسعه علم و دانش، فناوری اطلاعات، امنیت خطوط مواصلاتی و توسعه دریایی کشور بیان کرد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: با کوتاه آمدن در مقابل او , دشمنی‌ها برطرف نمی شود , رهبر انقلاب , ديدار با مسئولان وفرماندهان ارتش ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
بازدید : 343
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده انجام هرگونه مأموریت درباره فاجعه منا هستند.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از تسنیم، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ، با اشاره به بیانات امروز فرمانده معظم کل قوا درباره فاجعه منا و هشدار به رژیم سعودی نسبت به هرگونه اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی، گفت: اکنون بر مسئولان دولتی و دستگاه دیپلماسی کشور واجب است که فعال‌تر از گذشته ابعاد این حادثه هولناک را مورد رسیدگی قرار دهند و ضمن مراقبت لازم از حجاج بیت‌‌الله الحرام نسبت به انتقال اجساد مطهر قربانیان و مجروحان به میهن اسلامی اقدام کنند.  

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: در همان ساعات اولیه فاجعه منا، نیروهای مسلح کشور آمادگی خود را برای هرگونه کمک به دستگاه‌های مربوطه اعلام کردند و اکنون نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: ابعاد ناپیدا و مشکوک فاجعه خونبار و دلخراش منا بسیار است و رژیم آل‌سعود مسئول مرگ هزاران انسانی است که مظلومانه جان خود را از دست دادند.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده انجام هرگونه مأموریت در این زمینه هستند.

 
 
  

 

   


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: نيورهاي مسلح , ماموريت درباره فاجعه منا , ستادكا نيروي هاي مسلح ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
بازدید : 332
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 
لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص حادثه منا/ عربستان با موذی‌گری به وظایف خود در انتقال جان‌باختگان عمل نمی‌کند/ اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی و عمل نکردن به وظایف در قبال بدنهای مطهر موجب عکس‌العمل ایران خواهد شد/ عکس العمل ایران سخت و خشن خواهد بود 
به گزارش عصر بشاگرد؛ حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح ديروز روز(چهارشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر حضور یافتند.
در این مراسم، حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حادثه تأسف بار و خونين منا، آن را بدليل جان باختن هزاران نفر از حجاج بويژه صدها نفر از حجاج ايراني، عزا و مصيبتي واقعي براي ملت ايران خواندند و با اشاره به لزوم تشکيل کميته حقيقت ياب با حضور کشورهاي اسلامي و از جمله ايران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظايف خود عمل نمي کند و جمهوري اسلامي ايران نيز تاکنون با خويشتنداري و ادب اسلامي، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما اين را بدانند که اندک بي احترامي به دهها هزار نفر از حجاج ايراني در مکه و مدينه و عمل نکردن به وظايف براي انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ايران را در پي خواهد داشت.
ايشان با اشاره به جان باختن مظلومانه و با زبان تشنه حجاج در حادثه منا و عزادار شدن خانواده هايي که مشتاقانه منتظر بازگشت عزيزان خود بودند، افزودند: هنوز تعداد دقيق جان باختگان ايراني در اين حادثه مشخص نيست و احتمال افزايش آمار به صدها نفر ديگر وجود دارد و اين حادثه، واقعا مصيبت بزرگي براي ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به برخي گزارش ها مبني بر جان باختن احتمالي بيش از پنج هزار نفر در حادثه منا، خاطر نشان کردند: درحاليکه قرآن کريم خانه خدا را محل امنيت و حج را جايگاه امنيت مي داند اما اکنون بايد پرسيد که، «آيا اين، امنيت است؟»
 حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر لزوم تشکيل «کميته حقيقت ياب» با حضور کشورهاي اسلامي و از جمله ايران، خاطر نشان کردند: ما فعلاً درباره علت اين حادثه، قضاوت پيش از موعد نمي کنيم اما معتقديم دولت عربستان به وظايف خود در قبال مجروحان حادثه منا عمل نکرده است و آنان را با حالتي مستأصل و تشنه رها کرد.
ايشان به مشکلات بوجود آمده در انتقال بدنهای مطهر جان باختگان حادثه منا و پيگيري مسئولان کشور اشاره کردند و با تأکيد بر لزوم ادامه پيگيري هاي مسئولان، افزودند: در اين موضوع، دولت عربستان به وظايف خود عمل نمي کند و در برخي موارد نيز موذي گري انجام مي دهد.
 رهبر انقلاب اسلامي گفتند: جمهوري اسلامي ايران تاکنون از خود خويشتن‌داري نشان داده و رعايت ادب اسلامي و حرمت برادري در دنیای اسلام را کرده است اما اين را بدانند که دست ايران، برتر از خيلي ها است و امکانات بيشتري هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذيت کننده و موذي عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.
 حضرت آيت الله خامنه اي با تاکيد بر اينکه عکس العمل ايران اسلامي خشن و سخت خواهد بود، خاطر نشان کردند: در دوران هشت سال دفاع مقدس، قدرت هاي شرق و غرب و کشورهاي اطراف از يک عنصر خبيث و فاسد حمايت کردند اما سرانجام همه آنها سيلي خوردند و بر همين اساس، ايران را مي شناسند و اگر هم نمي شناسند، الان بشناسند.
ايشان با اشاره به حضور دهها هزار نفر از حجاج عزیز کشورمان در مکه و مدينه، هشدار دادند: اندک بي احترامي به حجاج ايراني و همچنين عمل نکردن دولت عربستان به وظايف خود در قبال بدنهای مطهر، موجب عکس العمل ايران خواهد شد.
رهبر انقلاب گفتند: جمهوري اسلامي ايران اهل ظلم نیست اما ظلم و ستم هیچکس را نیز قبول نمی کند، بنابراین حقوق هيچيک از انسان ها و ملتها اعم از مسلمان و غير مسلمان دست درازي نمي کند، اما اگر کسي بخواهد به حق ملت و کشور ايران دست درازي کند، با او برخورد محکمي خواهد شد و به لطف خدا توانايي اين برخورد نيز وجود دارد و ملت ایران، مقتدر و پایدار است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود، «ايمان عميق»، «شجاعت» و «دانش» را سه عنصر بسيار مهم در تشکيل هويت يک نيروي مسلح خواندند و خاطر نشان کردند: اگر در نيروي مسلح، ايمان نباشد، روحيه ضعيف کشي بوجود خواهد آمد، اگر شجاعت نباشد، نيروي مسلح در هنگامه خطر، قادر به انجام وظيفه خود نخواهد بود و اگر دانش نباشد، ابزارهاي نيروي مسلح در برابر ابزارهاي طرف مقابل، کُند خواهند بود.
ايشان هدف قرار دادن خانه ها، خيابان ها، بازار و حتي مجلس عروسي را در يمن، نمونه اي از ضعيف کشي و نبود روحيه شجاعت در یک نيروي مسلح دانستند و با توصيه به جوانان نيروهاي مسلح کشور براي تقويت ايمان و شجاعت و ابتکار تحقيقاتي و دانش پژوهي، خاطر نشان کردند: امروز نظام اسلامي، هم نيازمند ابزارهاي جنگي سخت و هم، ابزارهاي جنگي نرم است زيرا دنياي کنونيِ تحت سيطره قدرت شياطين، براي انسان هاي خداجو دنيايي خطير است و بايد همواره آماده و مجهز بود.
رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي دشمني قدرتمندان غاصب جهاني با جمهوري اسلامي و ملت شجاع و انقلابي ايران را، ايستادگي ملت در مقابل آنها و حفظ هويت و جوهره اصلي و حل نشدن در نظامات استکبار، برشمردند و گفتند: آمادگي نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسيج و ساير نيروها، فقط به معناي آمادگي براي پيروزي در مقابل دشمن نيست بلکه بايد اين آمادگي، بازدارنده نيز باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تهديدهاي قدرتهاي جهاني برضد نظام اسلامي، افزودند: ملت ايران در دوران چهار دهه انقلاب بويژه در هشت سال دفاع مقدس نشان داده است که قدرتمند و نيرومند و داراي هويت و گوهر است و در مقابل بدخواهان مي ايستد.
ايشان با تاکيد براينکه ملت ايران ثابت کرده، در مقابل استکبار، مقاوم، آگاه و بصير است و همچنين براي هويت خود و بشريت احترام قائل است، گفتند: ايستادگي در برابر استکبار، احترام به بشريت و همه ملت ها است.
 رهبر انقلاب اسلامي به چنگ و دندان نشان دادنهاي دشمنان اشاره و خاطر نشان کردند: همواره اينگونه بوده است که مشت کوبنده انسانهاي مومن مي تواند آنها را وادار به عقب نشيني کند.
 حضرت آيت الله خامنه اي در پايان، جوانان نيروهاي مسلح را به بازخواني دقيق قضاياي دفاع مقدس و طرحهاي عملياتي و بازديد از مناطق عملياتي، از منظر نظامي و استفاده از تجربيات پيشکسوتان توصيه کردند و خطاب به آنان گفتند: شما بايد حِصنِ مستحکم کشور و نظام اسلامي، به معني واقعي کلمه باشيد.
در ابتدای این مراسم، رهبر انقلاب اسلامی، با حضور در یادمان شهدا، به شهیدان سرافراز ادای احترام کردند.
فرمانده کل قوا، سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.
در این مراسم، خانواده یکی از شهیدان نیروی دریایی ارتش، یک روحانی نمونه، سه تن از فرماندهان، سه تن از اساتید و پژوهشگران و پنج نفر از دانش آموختگان نمونه دانشگاههای ارتش هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند. همچنین یکی از دانش آموختگان و نماینده دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نیز مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.
قرائت سوگند نامه دانشجویان جدید، سرود دسته جمعی، و رزمایش میدانی غدیر از دیگر برنامه های مراسم امروز بود.
در ادامه مراسم، یگانهای حاضر در میدان صبحگاه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر از مقابل جایگاه رژه رفتند.
در این مراسم، همچنین امیر سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، ضمن خیر مقدم تأکید کرد: ارتش با الهام از روحیه شهادت طلبی و ایثارگری ملت ایران، با اقتدار کامل و ارتقای تواناییهای رزمی، آماده مقابله با تهدیدهای نوظهور و جان فشانی است.
امیر دریادار دوم حکیمی فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز گزارشی از روند تحصیلی و آموزشهای تخصصی- علمی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای افسری ارتش بیان کرد.
در ادامه این مراسم، دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا، تمرین دریایی انجام دادند.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: رهبرمعظم انقلاب اسلامی , مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای افسری ارتش ,
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 340
نویسنده : فــردیـن احـمدی
عضو شورای اسلامی بشاگرد بروز این فاجعه بزرگ از سوی دولت سعودی را عمدی دانست.

 

خلیل نوری پور

به گزارش عصر بشاگرد خلیل نوری پور عضو شورای اسلامی شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: فاجعه غم انگیز و جانگداز حجاج در عربستان در مسیر رمی جمرات نشان می دهد که رژیم جاهل آل سعود در اجرای مراسم حج بسیار ضعیف و بی لیاقت است.

نوری پور بابیان اینکه بی کفایتی محض آل سعود سبب شد تا مسلمانان زیادی از حجاج بیت‌ الله الحرام کشته شود، افزود: متأسفانه رژیم خبیث آل سعود که خود را خادم حرمین شریفین می داند نسبت به جان باختن هزاران حاجی مسلمان بی تفاوت است.

وی با بیان اینکه مدیریت ناکارآمد حکام سعودی عربستان در این فاجعه کاملا آشکار بود، گفت: این فاجعه بسیار دردناک موجب جریحه دار شدن قلب مسلمانان جهان شد و فرصت مناسبی برای بیداری دوباره جهان اسلام، تجدیدنظر و تعیین تکلیف با رژیم سعودی است.

عضو شورای اسلامی بشاگرد بروز این فاجعه بزرگ از سوی دولت سعودی را عمدی دانست و اظهار داشت: امسال حوادث زیادی در حج اتفاق افتاد از جمله سقوط جرثقیل، پنکه سقفی، آتش گرفتن چادر و فاجعه منا نمی تواند طبیعی باشد بلکه این اتفاقات کاملاً عمدی است که حکام سعودی با فرافکنی نمی توانند این فاجعه را توجیه کنند.

خلیل نوری پور گفت: این فاجعه بیت الله که سرزمین امن الهی است را برای مسلمانان نا امن جلوه می دهد و سبب جریحه‌دار و داغدار شدن خانواده‌های مسلمان شده است بنابراین دولت جاهل آل سعود توانایی مدیریت اداره حرمین شریفین را ندارد و این مسئولیت باید به دست مجموعه‌ای از کشورهای اسلامی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه سکوت مجامع بین‌المللی در قبال فاجعه ناگوار منا عربستان را وقیح تر می کند، تصریح کرد: عاملان و مقصران در ضعف مدیریت حج که موجب کشتار جمع زیادی از حجاج شده‌اند باید هر چه زودتر شناسایی و به مجازات عمل خود برسند.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: عضو شورای اسلامی شهرستان بشاگرد،خليل نوري،فاجعه غم انگیز و جانگداز حجاج در عربستان ,
تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1394
بازدید : 380
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پيدايش فضاي مجازي در چند دهه‌ي اخير يكي از بزرگترين نمادهاي تحول جهاني است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله منصوب کردند.

به گزارش عصربشاگرد، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
پيدايش فضاي مجازي در چند دهه‌ي اخير يكي از بزرگترين نمادهاي تحول جهاني است. رخدادي كه تأثيرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي، امنيتي و دفاعي در عرصه‌ي ملي و بين‌المللي نمود بيشتري پيدا مي‌كند.

اكنون  بيش از سه سال از تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي مي‌گذرد: شورائي كه با مركز ملي فضاي مجازي وابسته به آن، به عنوان نقطه كانوني مواجهه‌ي هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات پرشتاب اين عرصه، براي استفاده از فرصت‌ها و ظرفيت‌ها و مقابله با آسيب‌ها و تهديدات آن شناخته شده است.

وظيفه اصلي اين تشكيلات سياستگذاري، مديريت كلان و برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري‌هاي لازم و به‌هنگام و همچنين نظارت و رصد كارآمد و روزآمد در اين عرصه ميباشد. لذا لازم است با توجه به تحولات سريع و پيچيده در اين ميدان از يك طرف و نيازهاي واقعي و متراكم كشور از طرف ديگر، خود را براي انجام رسالتي سنگين در يك دوره چهار ساله آماده كند.

اينجانب ضمن تأكيد بر مفاد حكم اوليه تشكيل شورا و پيوست آن، ضروري مي دانم كه نكات و موارد زير، مورد اهتمام و توجه جدي رئيس و اعضاي محترم شوراي عالي فضاي مجازي قرار گيرد.
1- انحلال شوراهاي عالي مصوب در گذشته كه موازي اين شورا هستند، به‌منظور تحكيم جايگاه فراقوه‌اي و موقعيت‌محوري و كانوني شوراي عالي و نيز انتقال وظايف آن شوراها به شوراي عالي فضاي مجازي.

2- تثبيت و تقويت جايگاه مركز ملي فضاي مجازي به عنوان بازوي شوراي عالي فضاي مجازي در جهت تحقق تصميمات آن شورا با وظايف: رصد وضعيت جاري فضاي مجازي و پيش‌بيني و آينده‌نگري تحولات دراين فضا در سطح ملي و بين‌المللي،‌ ايجاد هماهنگي و هم‌افزايي ميان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي مختلف ذي‌ربط در ابعاد علمي، فني، ‌اقتصادي، ‌بازرگاني، ‌حقوقي، انتظامي، ‌امنيتي و دفاعي مرتبط با فضاي مجازي و نظارت مستمر بر عملكرد دستگاه‌ها و بخش‌هاي ذي‌ربط در چارچوب مصوبات شوراي عالي.

3- ارتقاي جمهوري اسلامي ايران به قدرت سايبري در طراز قدرت‌هاي تأثيرگذار جهاني و برخورداري از ابتكار عمل و قدرت تعامل با ديگر كشورها در جهت شكل‌دهي به قواعد و قوانين مرتبط با فضاي مجازي در عرصه جهاني با رويكرد اخلاق‌مدار و عادلانه.

4- اهتمام ملي و همه‌جانبه و سرمايه‌گذاري جدي در امر ايجاد و توسعه انواع فناوري‌ها و صنايع كاملاً پيشرفته و رقابتي خصوصاً با استفاده و ايجاد رشته‌هاي نوين دانشگاهي و تربيت سرمايه‌هاي انساني متعهد،‌ متخصص و كارآمد مورد نياز در بخش‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، محتوايي و خدماتي در تمامي ابعاد فضاي مجازي به‌ويژه در برنامه ششم توسعه و برنامه‌ريزي سالانه كشور.

5- تسريع در راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات پس از تصويب طرح آن در شوراي عالي و نظارت مستمر و مؤثر مركز ملي بر مراحل راه‌اندازي و بهره‌برداري از آن.

6-    اهتمام ويژه به سالم‌سازي و حفظ امنيت همه‌جانبه فضاي مجازي كشور و نيز حفظ حريم خصوصي آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازي بيگانگان دراين عرصه.

7-    ترويج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبك زندگي اسلامي ايراني و ممانعت از رخنه‌ها و آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي در اين عرصه و مقابله مؤثر با تهاجم همه‌جانبه فرهنگي و نيز ارتقاي فرهنگ كاربري و سواد فضاي مجازي جامعه.

8- احراز جايگاه و سهم مناسب براي اقتصاد دانش‌بنيان در فضاي مجازي در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي كشور و برنامه‌ريزي همه‌جانبه براي بهبود شرايط كسب وكار مرتبط با فناوري‌هاي مجازي و بهره‌گيري از فرصت‌هاي اشتغال‌زايي ونيز رونق محتوا، خدمات و تجارت در اين عرصه.

9- توسعه محتوا و خدمات كارآمد و رقابتي منطبق بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامي – ايراني در تمامي قلمروهاي مورد نياز جامعه و جلب مشاركت‌هاي مردمي و بكارگيري ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در اين زمينه.

10- تدوين و تصويب نظام‌هاي امنيتي، حقوقي، قضايي و انتظامي مورد نياز در فضاي مجازي.
تركيب اعضاي حقوقي و حقيقي شوراي عالي فضاي مجازي براي دوره جديد به شرح زير اعلام مي شود:

اعضاي حقوقي اين شورا عبارتند از: رئيس‌جمهور (رئيس شوراي عالي)، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس قوه قضائيه، رئيس سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران، دبير شوراي عالي و رئيس مركز، دادستان كل كشور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير علوم،تحقيقات و فناوري، وزير اطلاعات، وزير آموزش و پرورش، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشور، معاون علمي و فن‌آوري رئيس‌جمهور، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس  شوراي اسلامي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و همچنين اعضاي حقيقي:  حجج اسلام و آقايان دكتر سيدسعيدرضا عاملي، دكتر حميد شهرياري، دكتر رضاتقي‌پور، دكتر مهدي اخوان بهابادي، مهندس مسعود ابوطالبي، دكتر كاميار ثقفي، دكتر رسول جليلي و مهندس سيدعزت‌الله ضرغامي.
از خداوند متعال توفيق خدمتگزاري روزافزون براي همه‌ي حضرات مسألت مي‌كنم.

سيد علي خامنه‌اي
14/ شهریور/ 1394



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی،عصر بشاگرد،شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله ,
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
بازدید : 335
نویسنده : فــردیـن احـمدی
سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله با تشریح جزئیات رزمایش دو روزه اقتدار ثارالله، از رونمایی و پرواز هواپیمای شهری «چروش» که توسط بسیج مهندسین طراحی و ساخته شده است، خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از تسنیم، سردار ناصر شعبانی با اشاره به آغاز رزمایش اقتدار ثارالله از ساعت ۱۴ امروز و همزمان با اعلام رمز این رزمایش اظهار کرد: این رزمایش ظهر امروز با اعلام رمز، در سراسر تهران به مدت دو روز آغاز شد و ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی رزمی در قالب ۲۳۰ گردان در این رزمایش شرکت کردند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله افزود: علاوه بر این تعداد، بیش از ۳ هزار نفر از اساتید و نخبگان فضای سایبری در قالب یگان های سایبری در این رزمایش مشارکت ویژه دارند.
وی حفظ انسجام در میان نیروهای حاضر در این رزمایش و ارتقاء سطح دانش را بخشی از اهداف این رزمایش برشمرد و گفت: ما با توجه به تجارب به دست آمده در وقایع ۸۸ و همچنین تجربه های پیشین اقدام به برگزاری این رزمایش کردیم تا جلوه ای از امنیتِ مد نظر رهبری را به نمایش بگذاریم.

شعبانی با اشاره به رژه ویژه موتورسواران در این رزمایش ادامه داد: در این رزمایش اقتدار ثارالله، ۳۰ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار تیم موتوری مشارکت دارند و صبح فردا این موتورسواران در ستونکشی خیابانی به سمت بوستان ولایت حرکت می کنند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله گفت: در این رزمایش ۴ گردان امام علی (ع)، امام حسین(ع)، بیت المقدس و عاشورا حضور دارند و دو گردان خواهران الزهرا و کوثر نیز در حوزه های مختلف در این رزمایش مشارکت می کنند.

وی با اشاره به کارکرد عملیاتهای اجرایی این رزمایش در زمان بحرانهای مختلف از جمله زلزله که نیازمند اقدامات ویژه امداد و نجات است، افزود: دو گردان الزهرا و کوثر آموزش های ویژه امدادی را فراگرفته اند و در این رزمایش نیز توانایی های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

شعبانی آزمایش سیستم ارتباطی نفوذناپذیر و چندلایه میان سپاه و نیروهای بسیج را بخشی از اهداف این رزمایش برشمرد و گفت: در این رزمایش علاوه بر ستونکشی موتوریزه ۳۰ هزار نفری، عملیات راپل، توان موتورسواری حرفه ای نیروها، اسکورت شخصیت ها و آمادگی بدنی نیروها، به نمایش گذاشته می شود.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله ادامه داد: همچنین در رزمایش هوایی فردا ۱۰ فروند «جایرو پلن»، یک فروند «کایت موتوردار»، ۲۰ فروند «پاراموتور»، یک فروند «MI۱۷» و عملیات هلی برد انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین فردا و در دومین روز از این رزمایش، هواپیمای شهری طراحی و تولید شده توسط بسیج مهندسان با نام «چروش» رونمایی شده و به پرواز در خواهد آمد


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: رونمایی هواپیمای «چروش» در رزمایش اقتدار ثارالله،رزمایش اقتدار ثارالله،وبسايت خبري عصر بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 400
نویسنده : فــردیـن احـمدی
خواننده زیر زمینی کشور که به دنبال اخذ مجوز از وزارت ارشاد است، در مراسم تشییع مرحوم سید علی طباطبایی حضور پیدا کرد !
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آرمین زارعی (آرمین 2afm) پیش از این با حضور در مراسم ختم مرتضی پاشایی به همراه بادیگارد های خود خبر ساز شده بود.

خواننده زیر زمینی در مراسم تشییع علی طباطبایی+ عکس
منبع: مهر
انتهای پیام/
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: خواننده زیر زمینی در مراسم تشییع علی طباطبایی،مراسم ختم مرتضی پاشایی به همراه بادیگارد های خود خبر ساز شده ,
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 381
نویسنده : فــردیـن احـمدی

قائم‌مقام وزیر صنعت با بیان اینکه کیفیت و ارزانی، دو اولویت اصلی در استراتژی دولت برای صنعت خودروسازی است، گفت: اجازه سیاست درهای باز برای ورود خودروهای خارجی را نخواهیم داد.

به گزارش عصر بشاگرد ، مجتبی خسروتاج در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در درجه اول افزایش کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام‌شده خودرو است و بر این اساس با یک برنامه ریزی صحیح تلاش داریم تا قیمت تمام شده خودروهای داخلی را کاهش دهیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت هرگز درهای کشور را برای ورود خودروهای خارجی باز نخواهد کرد و می خواهیم از خودروسازان حمایت کنیم، نه اینکه آنها را زمین بزنیم.

وی تصریح کرد: افزایش کیفیت خودروها باید به نحوی سیاست‌گذاری و پیگیری شود که خودروسازان در یک فضای رقابتی به کاهش قیمت‌ها بپردازند، این در حالی است که تولید ۱.۲ میلیون خودرو، رقم قابل توجهی است و در عین حال، به ضرورت نیز باید تقویت فرهنگ مشتری مداری در میان خودروسازان داخلی را در دستور کار قرار داد.

خسروتاج معتقد است که با تقویت فرهنگ مشتری مداری در میان خودروسازان خواهیم توانست جایگاه اصلی خودروسازان را در کشور احیا کنیم، این در حالی است که در چند ماه اخیر و در روند مذاکرات هسته‌ای، فقط صنعت خودرو نبوده که با رکود مواجه شده است بلکه همه صنایع کشور در لاک رکود فرو رفته بودند.

وی اضافه کرد: متخصصان صنعت خودرو معتقدند که در افق سال ۱۴۰۴ به تولید سه میلیون خودرو خواهیم رسید و این در صورتی محقق خواهد شد که تکیه صنعت کشور به مسائل بین المللی کاسته شود و بر تولید داخل تکیه بزنیم .

خسروتاج با تاکید بر اینکه دولت باید به فعال شدن تقاضا در بخش خودرو کمک کند، گفت: به این منظور دولت اقدام به تخصیص وام‌های ۱۵ میلیون  خودرو کرده است



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: کیفیت و ارزانی خودرو در اولویت قرار گرفت،قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ,
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
بازدید : 326
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بزرگترین فیلم تاریخ سینمای ایران در حالی هفته گذشته به اکران عمومی درآمد که با استقبال و مخالفت برخی نهادهای رسمی در کشورهای عربی روبرو شد.

 1812745

به گزارش عصربشاگرد به نقل از مهر، فیلم تاریخی «محمّد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی بزرگترین اثر سینمای ایران محسوب می شود که پیش از اکران عمومی و حتی پس از اکران با استقبال برخی کشورهای عربی و مخالفت برخی دیگر مواجه شده است. برخی صداهای مخالف در تعامل با این فیلم در حالی بلند شدند که مجید مجیدی کارگردان این فیلم صراحتا اعلام کرده که در نگارش فیلمنامه از روایت ها و منابع مورد تأیید مسلمانان ـ و نه تنها شیعیان ـ بهره برده است.

در این میان برخی رسانه های عربی نیز با حمایت از ساخته مجید مجیدی، آن را اثری بزرگ توصیف کردند. از جمله این رسانه ها می توان به شبکه لبنانی «المنار» اشاره کرد که با انتشار گزارشی در این خصوص تصریح کرد: انتظار می رود که اکران عمومی فیلم محمد رسول الله (ص) با استقبال گسترده مردمی مواجه شود. اکران این فیلم همچنین مورد استقبال برخی دیگر از رسانه های عربی از جمله پایگاه لبنانی العهد و شبکه المیادین قرار گرفت.

اما آنچه که در این میان موجب شگفتی شده مواضع برخی از کشورهای عربی در مخالفت با این فیلم ارزشمند است که به گفته سازندگان آن هدف اصلی ساخت فیلم، تحکیم وحدت میان مسلمانان به شمار می رود. البته حملات جریان های تندرو و افراطی به این اثر از حدود هشت سال پیش که ساخت آن آغاز شد، باز می گردد. اکثر فریادهایی که در گوشه و کنار کشورهای عربی بر سَر فیلم محمد رسول الله (ع) وجود دارد، از کشورهایی نظیر عربستان سعودی، مصر و کویت شنیده می شوند. این در حالی است که سازندگان فیلم در پاسخ به مخالفت هایی که در این خصوص وجود دارد، تصریح کرده اند که منتقدان پیش از مشاهده فیلم مسائلی را مطرح کرده اند که با واقعیت سازگار نیست.

پس از آغاز نخستین روزهای ساخت فیلم محمد رسول الله (ص) رسانه‌های عربستانی و مصری موج گسترده حملات خود به این فیلم را به راه انداختند.

 محمد رسول الله

مسأله مربوط به «نمایش چهره» پیامبر اسلام (ص) از جمله بهانه هایی است که جریان های سلفی تندرو برای تاختن بر فیلم محمد رسول الله (ص) آن را دستاوزیر خود قرار دادند. این در حالی است که پیش از اکران فیلم، بارها و بارها عوامل این فیلم توضیح داده بودند که قرار نیست چهره پیامبر اسلام (ص) در این فیلم به نمایش درآید.

در همین ارتباط «عجمیل النشمی»، رئیس سابق دانشکده شریعت و مطالعات اسلامی کویت مدعی است: «بازی در نقش بزرگانی همچون پیامبر اسلام (ص)، باب جرأت را بیش از پیش بر معاندان برای تاختن بر ارزش ها و مقدسات مسلمانان باز خواهد کرد». وی ادامه می دهد: «سخن گفتن بازیگر در جایگاه پیامبر(ص) مستلزم دیالوگ‌هایی است که ممکن است آنها را آن حضرت بیان نکرده باشند». این در حالی است که دست اندرکاران فیلم عظیم محمد رسول الله (ص) بارها تأکید کرده اند که تمامی جزئیات بر اساس مستندات و اسناد تاریخی مورد تأیید تمامی مسلمانان به تصویر کشیده شده است.

«عباس شومان» معاون شیخ الازهر از دیگر چهره‌هایی است که مخالفت خود با نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) را اعلام کرده است. وی در گفتگو با روزنامه «المصری الیوم» در کمال تعجب مدعی شده است: تلاش ایران برای اکران فیلمی که در آن پیامبر اکرم(ص) به تصویر کشیده شود مخالف اصول اسلامی و عقیده اهل‌سنت است».

از دیگر مهمترین چهره‌های مخالف این اثر بزرگ می توان به «احمد المسلمانی» اشاره کرد. وی در موج رسانه‌ای علیه ایران در سودان که منجر به بسته شدن رایزنی فرهنگی ایران شد، نقش مهمی ایفا کرد. این فرد اخیرا تصریح کرده است که لازهر از به تصویر کشیده شدن پیامبر اکرم(ص) در این فیلم نگران است.

در همین حال، اتحادیه جهانی «شناخت و نصرت پیامبر (ص)» که از تشکل های دینی عربستان محسوب می شود، اعلام کرده است که هیچکس حق ندارد چهره پیامبر اسلام (ص) را در فیلم نمایش دهد. این اظهارنظر در مخالفت با فیلم محمد رسول الله (ص) در حالی مطرح می شود که از روز اول هم قرار نبوده چنین اتفاقی در این فیلم رخ دهد.

از سوی دیگر، گفته می شود که مقامات آل سعود به منظور جلوگیری از مشاهده فیلم محمد رسول الله (ص) توسط شهروندان عربستانی، کمپین هایی را علیه آن تشکیل داده اند. رژیم آل سعود که همواره در راستای گسترش تفکر تکفیری و وهابیت گام برداشته است، این بار عزم خود را جزم کرده تا مانع از آشنایی شهروندان سعودی با حقیقت سیره پاک پیامبر اسلام (ص) در کودکی شوند.

«الفتاح العواری» سرپرست دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر مصر نیز در گفتگو با «رویترز» تصریح کرد: «آنچه که امروز تمامی مجامع علمی ـ دینی مهم و در رأس آنها مجمع پژوهشهای الازهر به آن رسیده این است که به نمایش درآوردن انبیاء و اولیاء الهی جایز نیست». این سخن اگر چه درست است، اما مقامات الازهر هیچگاه به این سؤال پاسخ ندادند که چرا با وجود اعلام چندباره عدم نمایش چهره پیامبر (ص) در فیلم، چرا باز هم بر طبل مخالفت خود کوبیده و می کوبند.

در همین حال، «سامی یوسف» یکی از مشهورترین خوانندگان مسلمان در جهان در واکنش به برخی مخالفتها نسبت به فیلم محمد رسول الله (ص)، در گفتگو با رویترز اظهار داشت که برخی منتقدان فیلم آن را مشاهده نکرده اند و آنها از این فیلم انتقاد می کنند تنها به این دلیل که ایران سازنده آن است.

روزنامه «الوسط» بحرین نیز در گزارشی با اشاره به انتقادات و جوسازی های جریان های سلفی علیه فیلم محمد رسول الله (ص) نوشت: صرف نظر از آنچه که در مخالفت با این فیلم به گوش می رسد، نکته قابل اهمیت این است که رهبر عالی ایران با حضور خویش بر سر صحنه فیلمبرداری از فیلم، حمایت کامل و قوی خود از سازندگان و دست اندرکاران آن را اعلام کردند».

 محمد رسول الله

در این میان، روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز با پیوستن به جرگه مخالفان فیلم محمد رسول الله (ص) در گزارشی مدعی شد: «این فیلم، یکی از پرابهام ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران به شمار می رود.» این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود به بودجه فیلم محمد رسول الله (ص) اشاره کرده و می نویسد: «بسیار موجب شگفتی است در کشوری همچون ایران که با شدیدترین بحران های اقتصادی مواجه است، بودجه ای بیش از ۳۵ میلیون دلار برای ساخت یک فیلم اختصاص داده می شود.» بسیاری از تحلیلگران معتقدند که گزارش هایی از این دست که در رسانه های جهان منتشر شده اند، گویای این حقیقت است که فیلم محمد رسول الله(ص) پروژه ای عظیم بوده و توانسته رسالتی را که بر عهده داشته به نحو احسن به اتمام برساند و همین عامل خشم رسانه هایی عربی و غربی همچون گاردین است.

از سوی دیگر، روزنامه ترکیه ای «دیلی صباح» با انتشار گزارشی با بیان اینکه چهار جوان ترکیه ای از جمله یک نویسنده موفق شدند پیش از پخش فیلم محمد رسول الله (ص) در همایش مونترال کانادا، یک نسخه از آن را مشاهده کنند، نوشته است: «ساخت فیلمی در این سطح قابل ستایش است. این فیلم ابعاد اجتماعی حاکم بر جامعه اعراب در صدر اسلام را به خوبی به نمایش کشیده است.»

 

منبع:مهر

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: واكنش ها به فيلم محمدرسول لله،رسانه هاي عربستاني ومصري،موج گسترده حملات به فيلم محمد رسول الله(ص) ,
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
بازدید : 413
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نظارت شورای نگهبان را قبول داریم/ در صورت رد صلاحیت از مجاری قانونی پیگیری می کنیم

یکی از موضوعاتی که در زمینه انتخابات، همیشه مورد چالش و هجمه برخی جریان های سیاسی مشخص قرار داشته است، موضوع نظارت‌های شورای نگهبان بر روند انتخابات و بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی است. این اعتراضات و هجمه ها درحالی صورت می گیرد که وظیفه نظارت و بررسی صلاحیت کاندیداها از جمله وظایفی است که براساس قانون اساسی برعهده این شورا که شامل شش فقیه و شش حقوقدان است، گذاشته شده است و این نظارت ها فراتر از قانون صورت نمی گیرد.

 

به گزارش عصربشاگرد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،برخی جریان های سیاسی کشور پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و مخالفت های مجلس با برخی سیاست ها و شخصیت های پیشنهادی دولت برای تصدی گری وزارتخانه ها، دم از تغییرات اساسی در ترکیب و آرایش سیاسی مجلس آتی می زدند و از همان موقع فعالیت های انتخاباتی خود را برای تصاحب حداکثر کرسی های مجلس شروع کردند تا با پیروزی در این انتخابات هم در عرصه سیاسی کشور بیشتر حضور داشته باشند و هم از دولت برای اجرای سیاست هایش حمایت بیشتری کنند.

اما یکی از موضوعاتی که در زمینه انتخابات، همیشه مورد چالش و هجمه برخی جریان های سیاسی مشخص قرار داشته است، موضوع نظارت‌های شورای نگهبان بر روند انتخابات و بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی است. این اعتراضات و هجمه ها درحالی صورت می گیرد که وظیفه نظارت و بررسی صلاحیت کاندیداها از جمله وظایفی است که براساس قانون اساسی برعهده این شورا که شامل شش فقیه و شش حقوقدان است، گذاشته شده است و این نظارت ها فراتر از قانون صورت نمی گیرد.

طبق روال هر دوره، عده ای که توسط این شورا به منظور کاندیداتوری انتخابات به استناد سوابق و کارنامه عملکردشان، صلاحیت شان تأیید نمی شود، به این موضوع اعتراض می کنند و برخی هم به نوعی از قانون تمکین نمی کنند و دست به اعتراض می زنند. البته در چارچوب قانون نحوه اعتراض به رأی شورای نگهبان مشخص شده است و هر شخصی که نسبت به رأی این شورا اعتراضی داشته باشد، می تواند آن را اعلام نماید تا مورد بررسی قرار گیرد؛ اما از آنجایی که برخی تا زمانی که قانون به سودشان باشد و منافع آنها را تأمین کند به آن ارج می نهند؛ پس از اعلام عدم احراز صلاحیت شان برای کاندیداتوری انتخابات دست به هوچی گری می زنند و این شورا را به انواع تهمت ها متهم می کنند.

در این بین البته رئیس جمهوری کشورمان نیز طی هفته های گذشته اظهاراتی را بر زبان آورده که با واکنش های بسیاری نیز همراه بوده است. روحانی در بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه «اینجا جمهوری اسلامی ایران است و قانون اساسی در آن حاکم است»، اولین مخالفت خود را با ردصلاحیت برخی سیاسیون اینگونه ابراز کرده است: ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند.

او سپس نوک پیکان حملات خود را “محترمانه” به سمت شورای نگهبان گرفته و ضمن مخالفت تلویحی با “نظارت استصوابی” این شورا را به دور بودن از “اجرا”، فراخوانده است: شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم.”

روحانی در نهایت با یک مثال، اوج طعنه خود به شورای نگهبان را چنین بیان کرده است: “مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد.

اصلاح طلبان درباره نظارت شورای نگهبان چه می گویند؟

در این باره شبکه اطلاع رسانی راه دانا در گفتگو با ۷ تن از اصلاح طلبان در خصوص نظارت شورای نگهبان و اینکه آنها در صورت رد صلاحیت چه واکنشی از خود نشان خواهند داد سوالاتی مطرح کرد که پاسخ این ۸ عضو جریان اصلاحات به شرح زیر است.

کواکبیان: در صورت رد صلاحیت راه قانونی را طی می‌کنم

کواکبیان درباره اعتراضات مسبوق به سابقه اصلاح طلبان به تصمیمات شورای نگهبان ابراز داشت: ما نمی توانیم بگوییم که در گذشته هیچ گونه تضییع حقی در کار نبوده است. براساس فرمایش مقام معظم رهبری، رأی مردم حق الناس است و حتی تضییع حق الناس به صورت سهوی نیز ضمانت آور است چه برسد به اینکه عمدی در کار باشد. لذا باید نهایت دقت شود که حق هیچ کس ضایع نشود.

وی در پاسخ به این سؤال که «اگر شما در انتخابات شرکت کردید و رد صلاحیت شدید چه واکنشی نشان می دهید» اذعان داشت: من تصور نمی کنم که رد صلاحیت شوم؛ ولی اگر چنین شد راههای قانونی را طی خواهم کرد و به این موضوع بر مبنای قانون اعتراض می کنم.

پزشکیان:حرصی برای حضور در انتخابات ندارم

وزیر بهداشت دوران اصلاحات در پاسخ به این سؤال که «اگر شما کاندیدا شوید و از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوید چه واکنشی نشان می دهید» گفت: من حرصی برای حضور در انتخابات ندارم و اعتقادم بر این است که تا آنجایی که انسان توان دارد باید در خدمت مردم باشد.

وی اضافه کرد: باید بستری آماده شود که انسان هایی که انگیزه و در زمینه های مختلف تخصص دارند و می خواهند به مردم شان خدمت کنند در مجلس حضور پیدا کنند. اگر شورای نگهبان بخواهد آدم های متخصص را حذف کند، این جامعه است که از عدم حضور این افراد لطمه خواهد دید.

شجاع پوریان: اصلاح‌طلبان با تدابیر مناسب با موضوع تأیید صلاحیت‌ها کنار می‌آیند

شجاع پوریان در مورد واکنش کاندیداهای اصلاح طلب در مقابل رد صلاحیت ها از سوی شورای نکهبان تصریح کرد: واکنشی که تا کنون مجموعه های ما داشتند عکس العمل حقوقی بوده است. برخی از دوستان ما در چنین مواقعی نامه می نویسند به شورای نگهبان و استدلال های حقوقی به کار می گیرند؛ گاهی نیز این نامه ها را به صورت سرگشاده ارسال می کنند؛ همچنین برخی دیگر از دوستان موضع گیری های رسانه ای می کنند و برخی دیگر نیز در این مواقع با بی تفاوتی از کنار ماجرا عبور می کنند و حتی یک اعتراض ساده هم نمی کنند. بیش از این نیز از کسی کاری برنمی آید.

حکیمی پور:در صورت رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان واکنش خاصی نخواهم داشت

احمد حکیمی پور عضو و رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران و دبیرکل حزب اراده ملت ایران درخصوص دیدگاه اصلاح طلبان به موضع گیری های شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی در انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: به نظر من شورای نگهبان به عنوان یک نهاد قانونی باید همه جریان های سیاسی نظام را به یک چشم نگاه کند و به عنوان یک نهاد حاکمیتی عدالت را رعایت کند و نباید شائبه طرفداری از یک جناح و فشار بر روی جناح دیگر از سوی آن وجود داشته باشد. بنابراین توقع از شورای نگهبان این است که عادلانه و در چارچوب قانون به وظیفه اش عمل کند.

وی افزود: انتظار ما این است که با کمک اعضای این شورا، مردم احساس کنند که همه سلیقه های نظام در انتخابات حضور دارند و رقابت پرشوری شکل می گیرد.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران در پاسخ به این سؤال که «اگر شما کاندیدا شوید و از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت گردید چه واکنشی نشان می دهید» بیان داشت: من واکنش خاصی ندارم. در گذشته نیز کاندیدا شده بودم که شورای نگهبان صلاحیت من را تأیید نکرده بود.

وی ادامه داد: ما در این زمینه بحث، جدل و درگیری نداریم و فقط می توانیم در چارچوب قانون اعتراض خود را انجام دهیم و منتظر می مانیم تا مراحل آن طی شود. به طور کلی اصلاح طلبان تابع قانون هستند و توقع شان نیز این است که شرایط برای حضور همه سلایق نظام فراهم شود و مسیر قانونی طی شود.

خانجانی: اگر رد صلاحیت شوم از طریق مجاری قانونی اعتراض می کنم

جهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درخصوص دیدگاه اصلاح طلبان به موضع گیری های شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی در انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: نمی توان از الان پیشگویی کرد که شورای نگهیبان عدالت را رعایت می کند یا خیر. چیزی که مسلم است این است که برخی از رفتارهای شورای نگهبان در گذشته براساس قانون نبوده و تعدادی از رد صلاحیت ها نادرست بوده است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که شورای نگهبان براساس قانون عمل کند و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری و حفظ نیروهای معتقد به نظام و راه امام و انقلاب را سرلوحه عمل خود قرار دهد.

عضو مرکزی حزب کارگزاران در مورد اعتماد و تمکین اصلاح طلبان از تصمیمات شورای نگهبان تصریح کرد: اینکه اصلاح طلبان اعتماد کنند و به مجاری قانونی احترام بگذارند، یک بحث مجزا است؛ اما شورای نگهبان و ترکیب فعلی آن، چهره های زیادی از اصلاح طلبان را برخلاف قانون در گذشته رد صلاحیت کرده اند.

خانجانی در پاسخ به این سؤال که «اگر شما کاندیدا بودید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شدید، چه واکنشی از خود نشان می دادید» اذعان داشت: من در شرایط کنونی قصد ندارم کاندیدا شوم؛ اما اگر کاندید بودم و رد صلاحیت می شدم از طریق همه مجاری قانونی اعتراضات خود را اعلام می کردم؛ ولی اینکه پیگیری و به آن رسیدگی شود در حیطه وظایف شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که شورای نگهبان به گونه ای عمل کند که جامعه ما امید به آینده را از دست ندهد و به شورای محترم نگهبان اعتماد داشته باشد و احساس کند که این شورا نسبت به همه گروه های سیاسی نقش پدرانه دارد و خودش را در یک جریان سیاسی نمی بیند تا بیشتر طبق خواسته ها و وفق مراد یک جریان سیاسی رفتار کند.

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: ما خاطرمان هست که زمانی همین شورای نگهبان مورد عتاب امام (ره) قرار گرفت و ایشان به آنها نصیحت کرده بود که از مسیر قانون خارج نشوند و جوانان را از خود ناامید نکنند.

وی در انتها در خصوص مناسب ترین رویکردی که شورای تگهبان باید آن را اتخاذ کند اذعان داشت: به نظر من اگر شورای نگهبان منویات مقام معظم رهبری و امام (ره) را مورد توجه قرار دهد؛ دلش برای نظام بسوزد و احساس کند که همه جریان های سیاسی باید نقش آفرینی کنند آن وقت می توان اطمینان پیدا کرد که مشکلی بوجود نخواهد آمد.

اشرف بروجردی: در صورت رد صلاحیت از مجاری قانونی وارد خواهیم شد

اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون اجتماعی و امور شوراهای وزیر کشور در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا درخصوص دیدگاه اصلاح طلبان به موضع گیری های شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی در انتخابات آتی مجلس مدعی شد: براساس شناختی که ما از شورای نگهبان داریم عملکرد این نهاد بیشتر تابع سیاست های حاکمیت است تا روش و رفتار براساس قوانین و مقررات کشور! من شرع را فاکتور می گیرم و صرفا می گویم که شورای نگهبان بیشتر براساس وجوه قانونی عمل نمی کند و تابعی از سیاست های کلی است.

وی ادامه داد: اگر اعضای شورای محترم نگهبان این باور را داشته باشند که صیانت از آرای مردم و امانت داری ملاک عمل در انتخابات است، می توان انتظار داشت که شورای نگهبان تغییر رویه دهد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: اما مواضع و صحبت های اخیر دبیر محترم شورای نگهبان نشان می دهد که تغییری در رویکردشان وجود ندارد.

بروجردی در پاسخ به این سؤال که «اگر شما کاندیدا شوید و از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت گردید، چه واکنشی خواهید داشت» تصریح کرد: ما معتقد به اجرای قوانین هستیم و قانون را ملاک عمل خود قرار می دهیم و تبعا از مجاری قانونی وارد خواهیم شد تا حرف اصلی مان را به مردم بگوییم و کار دیگری نمی توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: نه تنها نمی توانیم کار دیگری انجام دهیم؛ بلکه معتقد هم نیستیم که روش دیگری به جز اجرای قانون بتواند ملاک عمل مان باشد.

حق شناس: ما انتظار داریم شورای نگهبان به عنوان متولی امر، احترام امامزاده را حفظ کند!

محمد جواد حق شناس فعال سیاسی اصلاح طلب درخصوص دیدگاه اصلاح طلبان به موضع گیری های شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی در انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: به نظر من رویکرد نظام پس از حوادث سال ۸۸ و پیش از انتخابات ۹۲ نسبت به مقوله انتخابات با روندی که قبل از آن وجود داشت، تا حدودی مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گرفت. این رویکرد را ما در سخنان و رهنمودهای نوروزی رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ کاملا به طور روشن و صریح مشاهده کردیم و تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری همان سال نیز در سخنان دیگر ایشان تکمیل شد.

وی ادامه داد: ایشان در پیام نوروزی، محورهایی را درخصوص انتخابات بیان کردند که به نظر می رسد آن محورها همچنان مورد توجه ایشان است. بنابراین نهادهای اجرایی و نظارتی نظام و مشخصا آن نهادهایی که مستقیما زیر نظر ایشان فعالیت می کنند، وظایف سنگین و دشواری را برای تحقق این رهنمودها دارند و به نظر می رسد که در مقطع فعلی و انتخابات آینده، این وظایف سنگین تر نیز شده است و نیاز به توجه بیشتر و تبیین ساز و کارهای قانونمند جهت وصول به آن رهنمودها احساس می شود.

حق شناس به محورهای سخنان رهبری اشاره داشت و در مورد شاخص اول مورد نظر ایشان گفت: شاخص اول که مهمترین شاخص نیز بود، بحث حضور حداکثری در انتخابات بود. اگر بخواهیم حضور حداکثری مردم را داشته باشیم باید وزارت کشور، شورای نگهبان، هیئت نظارت، احزاب سیاسی و همچنین رسانه ها تلاش کنند تا متوسط حضور مردم در انتخابات مجلس در دوره های پیشین افزایش یابد و به یک حد مطلوب برسیم و مشارکت حداکثری فراهم شود.

وی در مورد شاخص دوم که حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات است نیز بیان داشت: ما باید به این سمت حرکت کنیم که زمینه حضور تمامی نامزدهایی که بتوانند سلایق مختلف کشور را در مجلس نمایندگی کنند و در چارچوب قانون اساسی حاضر به فعالیت باشند را تضمین کنیم. متأسفانه یکی از مشکلاتی که در انتخابات قبلی مجلس شکل گرفته بود؛ نگاهی بود که هیئت نظارت به تبعیت از شورای نگهبان اتخاذ کرد و عملیاتی شد و آن موضوع احراز صلاحیت ها بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: این درحالی است که در قانون اصل بر برائت افراد است و وظیفه شورای نگهبان در این خصوص نیز احراز عدم صلاحیت کاندیداهاست است نه احراز صلاحیت آنها. بنابراین باید به سمت تفسیر درست از قانون برویم و این مشکلات را تا قبل از رسیدن به فضای رقابت های انتخاباتی به لحاظ قانونی و اجرایی حل و فصل کنیم. ما با توجه به موضوع برائت باید به سمت تقویت دیدگاه احراز عدم صلاحیت برویم؛ نه اینکه اگر دلیلی برای عدم صلاحیت نبود، شورای نگهبان با این استناد که صلاحیت نامزد برایش احراز نشده است مانع از حضور نامزدها در فضای رقابتی شود.

مدیر مسئول سابق روزنامه اعتماد ملی در ادامه به محور سوم سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: نکته سومی که ایشان روی آن تأکید داشتند این بود که «حتی فرزند من نیز از نظر من خبر ندارد.» نکته ای که از این فرمایش برداشت می شود این است که نباید برخی برای توجیه دخالت هایشان در امر انتخابات، با این استدلال که از نظر رهبری خبر دارند؛ مردم را فریب دهند. چراکه زمانی که ایشان اطلاع از نظرشان را از نزدیک ترین عضو خانواده شان دریغ می کنند، پس هیچ نهادی نیز ازنظر ایشان آگاه نیست.

وی نکته های چهارم و پنجم فرمایشات مقام معظم رهبری را نیز این گونه بیان داشت: نکته چهارم این است که ایشان از تمام ایرانی ها حتی کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند، دعوت کردند تا در انتخابات شرکت کنند و نکته پنجم نیز موضوع رعایت حق الناس در انتخابات است که مخاطب این سخن وزارت کشور، شورای نگهبان و هیئت های اجرایی است.

حق شناس در پاسخ به این سؤال که «اگر شما کاندیدا بودید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شدید، چه واکنشی از خود نشان می دادید» اذعان داشت: انتظار ما از شورای نگهبان این است که به عنوان متولیان امر، احترام امامزاده را حفظ کنند. ما امیدواریم که شورای نگهبان فرمایشات رهبری را دستور کار خود قرار دهند و به قانون احترام بگذارند.

وی در انتها تأکید کرد: من به عنوان یک شهروند و یک فعال سیاسی و کسی که معتقدم انتخابات می تواند شاخص مهمی در قدرت و قوام نظام جمهوری اسلامی و کشور باشد؛ امیدوارم که شورای نگهبان این بار بتواند به خوبی به وظایفش عمل کند.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: نظارت شورای نگهبان را قبول داریم , اصلاح طلبان درباره نظارت شورای نگهبان چه می گویند , اخباربشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 5 شهريور 1389
بازدید : 338
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
 
 
تقدیر از کاهش تورم، ثبات اقتصادی و پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای/ دشمنی امریکا کم نشده و درصدد نفوذ و رخنه هستند/ مواضع انقلابی را صریح و بدون رودربایستی بیان کنید/ فرهنگ باید بر اساس مبانی امام و انقلاب مدیریت شود/ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شود (۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۱۷:۱۰)
به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازپايگاه اطلاع رسانيپایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبریحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (چهارشنبه) در دیدار رئیس جمهور و هیأت وزیران، فلسفه نام گذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر را به عنوان هفته دولت، زنده ماندن شاخص های فکری، رفتاری و شخصیتی آن دو شهید عزیز خواندند و با تقدیر از تلاشهای دولت، از جمله در زمینه کاهش تورم، آرامش و ثبات اقتصادی، سلامت و بهداشت و پایان مذاکرات هسته ای، تأکید کردند: در روند حرکت عمومی کشور، «توجه کامل به تداوم دشمنی دشمنان، هوشیاری در مقابل رخنه و نفوذ بیگانگان، پرهیز از حاشیه سازی، حفظ شتاب علمی، مدیریت عرصه فرهنگ بر مبنای اصول و شعارهای امام و انقلاب، توجه به عدالت در مسیر پیشرفت، مدیریت جدی بازرگانی خارجی، تدوین برنامه ای منسجم و زمان بندی شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه کامل مسئولان قرار داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با تبریک سالروز میلاد حضرت امام رضا علیه السلام، تقارن این میلاد با هفته دولت را مبارک خواندند و خاطرنشان کردند: وجود مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج علیه السلام در ایران از افتخارات کشور است و باید هرچه می توانیم در بزرگداشت آن جایگاه رفیع تلاش کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تأکید کردند: یکی از اهداف نام گذاری هفته دولت در این ایام شاخص قرار گرفتن خصوصیات رفتاری و اخلاقی آن شهیدان سرافراز برای دولتمردان است.
ایشان، ایمان به اهداف امام (ره)، اخلاص، روحیه خدمتگزاری، مردمی بودن و نشست و برخاست با مردم، وسیله قرار ندادن مسئولیت برای تأمین مالی آینده خود و پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی را از خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر برشمردند و خاطرنشان کردند: مسئولان باید متوجه باشند که رفتار و زندگی و ارتباطات آنان در جامعه فرهنگ سازی می کند.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان این مقدمه، از تلاشها و زحمات رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در دو سال گذشته تشکر و قدردانی کردند و با اشاره به گزارش تعدادی از وزرا در این دیدار، افزودند: گزارشهایی که امروز بیان شد خوب و مناسب بود و باید به اطلاع مردم رسانده شود.
حضرت آیت الله خامنه ای در عین حال این نکته را نیز متذکر شدند که گزارشهای مسئولان باید بگونه ای باشد که مردم آنها را با توجه به واقعیات زندگی خود، تصدیق کنند.
ایشان در ادامه به برخی اقدامات مثبت دولت اشاره کردند و گفتند: کاهش تورم و آرامش و ثبات نسبی در زمینه اقتصادی و مهار نوسانات تند، یکی از اقدامات خوب دولت است که باید ادامه یابد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته ما به تورم دو رقمی راضی نیستم و تورم سالیانه باید به زیر ده درصد برسد.
حضرت آیت الله خامنه ای، تلاش دولت برای خروج از رکود، طرح تحول سلامت، برنامه ریزی برای ادامه حرکت علمی کشور، مهار آبها، و تلاش برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و طرحهای آبیاری را از دیگر اقدامات خوب دولت دانستند و با اشاره به موضوع هسته ای افزودند: پایان دادن به مذاکرات هسته ای یکی از کارهای بسیار مهمی است که انجام شده و امیدواریم که اگر در این زمینه برخی مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد، برطرف شود.
رهبر انقلاب، در عین حال، در بحث هسته ای، احتمال بی توجهی به اهداف دشمنان را از جمله نگرانی ها و دغدغه های خود برشمردند و تأکید کردند: از اول انقلاب تا امروز دشمنی صهیونیستها و امریکایی ها با انقلاب و جمهوری اسلامی کم نشده است و این واقعیت نباید به هیچ وجه در ذهن مسئولان کمرنگ شود.
ایشان افزودند: البته روشهای دشمنی و ضربه زدن، ممکن است نو و جدید بشود اما همه مسئولان «سیاسی، اقتصادی، فرهنگی» باید توجه کنند که مطلقاً در نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند و تصمیمات آنها خواسته یا ناخواسته به اجرای بسته مورد نظر بیگانگان کمک نکند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اهداف خصمانه و صریح دشمنان در حرفها و نوشته های آنها، قابل درک است و هیچ کس نباید فراموش کند که جبهه دشمن با سلاحِ آماده در مقابل ملت و کشور، موضع گرفته است و ما نیز باید با جبهه بندی دقیق، به اقتضای موقعیتهای مختلف، در مقابل دشمنان تصمیم گیری و اقدام کنیم.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته ضرورت درک دشمنی پایان ناپذیر صهیونیستها و امریکایی ها، مختص دولتمردان نیست و آحاد مردم بخصوص عناصر دلسوز انقلاب باید این واقعیت را مورد توجه قرار دهند، اما وظیفه دولتمردان در این زمینه بیشتر است.
حضرت آیت الله خامنه ای هوشیاری در مقابل تلاش دشمن برای نفوذ پیچیده و تدریجی را، ضرورتی عینی برشمردند و تأکید کردند: باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر غفلت شود ناگهان متوجه می شویم که دشمن در جاهایی رخنه کرده و مشغول کارهای خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است بنابراین باید کاملاً مراقب باشیم.
رهبر انقلاب اسلامی حفظ یکپارچگی مردم را از دیگر ضروریات خواندند و افزودند: حتی در راهپیمایی 22 بهمن هم، همه مردم مثل هم و از یک جناح و گروه نیستند اما جهت همه یکی است بنابراین باید از یکپارچگی و هم جهتی موجود در جامعه، کاملاً مراقبت کرد.
ایشان در همین زمینه افزودند: برای مراقبت از یکپارچگی جامعه، باید از حاشیه سازی و تشتت آفرینی دوری کرد و هیچ حرف و سخنی که وحدت را خدشه دار کند بر زبان نیاورد.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس در تبیین اولویتهای این مقطع، بر حفظ شتابِ پیشرفت علمی کشور تکیه و خاطرنشان کردند: علم، زیر ساخت واقعی پیشرفت کشور است و هر قدر در این زمینه هزینه شود، سرمایه گذاری برای آینده ایران است.
ایشان افزودند: باید بگونه ای برنامه ریزی و تلاش کرد که شتاب علمی در دهه دومِ چشم انداز حفظ شود و ان شاءالله بتوانیم به جرگه ی ده کشور دارای رتبه بالای علمی دنیا وارد شویم.
رهبر انقلاب تبدیل حرکت علمی به گفتمان عمومی در یک دهه اخیر را ضامن حفظ رشد علمی برشمردند و افزودند: این گفتمان نشاط آور و تحرک برانگیز باید حفظ و تقویت شود.
ایشان، تکیه بر شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علم و فناوری را ضروری و اشتغال آفرین دانستند و افزودند: بگونه ای برنامه ریزی کنید که دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی بتوانند وارد بازار کار و فعالیت شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای فرهنگ را اولویت دیگر این برهه از زمان برشمردند و خاطرنشان کردند: مشکلات اقتصادی موجب پریشانی فکر نمی شود اما مشکلات فرهنگی، گاه خواب را از انسان می رباید.
رهبر انقلاب، تولید محصولات فرهنگی سالم و جلوگیری از تولیدات مضر فرهنگی را دو وظیفه اصلی مسئولان برشمردند و خاطرنشان کردند: در همه کشورهای دنیا، از محصولات فرهنگی مراقبت می شود بنابراین اگر برخی تولیدات اعم از نمایشی و مکتوب، با مبانی و اصول در تضاد هستند بدون رودربایستی جلوی آنها را بگیرید.
ایشان با رد کامل رهاسازی فرهنگی تأکید کردند: عرصه فرهنگ باید براساس مبانی و شعارهای امام و انقلاب مدیریت و خوراک فرهنگی سالم برای جامعه تولید شود.
رهبر انقلاب اسلامی، اقتصاد را اصلی ترین اولویت کشور برشمردند و چند نکته را در این زمینه بیان کردند که نکته نخست «پیشرفت توأم با عدالت» بود.
ایشان افزودند: باید مراقب بود در حرکت اقتصادی، فاصله طبقاتی پیش نیاید و فقرا پایمال نشوند.
رهبر انقلاب تبدیل کار و تلاش به گفتمان عمومی، و تبدیل تنبلی و بیکارگی به امری مذموم در فرهنگ جامعه را از جمله نکات مهم در برنامه ریزیها و اقدامات دانستند و افزودند: ضمن تشویق و تبلیغ کارآفرینی و تولید ثروت در کشور، باید ایجاد «مجاری درستِ کار» در دستور کار قرار گیرد و راههای جستجوی شغل در رسانه ها به مردم نشان داده شود که برخی برنامه های تلویزیون در این زمینه، خوب است.
رهبر انقلاب با اشاره به ظرفیتهای گسترده کشور برای دستیابی به رشد اقتصادی بالا افزودند: مسئله مدیریت بازرگانی و تجارت خارجی خیلی مهم است.
ایشان همچنین تبادل و تجارت عادلانه و تبدیل نشدن ایران به بازار کالاهای خارجی را مورد تأکید قرار دادند.
حضرت آیت الله خامنه ای، اقتصاد مقاومتی را موضوع مهمی خواندند که در هرگونه برنامه ریزی باید مورد توجه کامل دولت قرار گیرد.
ایشان از گزارشهای دستگاهها در این زمینه تشکر کردند اما گفتند: برخی از کارهای انجام شده مقدماتی است، برخی مربوط به اقتصاد مقاومتی نیست و برخی هم کارهای جاری دستگاههاست که جزو فعالیتهای اقتصاد مقاومتی آمده است.
حضرت آیت الله خامنه ای یادآوری کردند: اقتصاد مقاومتی، بسته ای «کامل و منسجم» و محصول عقل جمعی است و برای تحقق نیز به برنامه اجرایی و عملیاتی منسجم نیاز دارد.
ایشان افزودند: در این برنامه باید سهم اجرایی هر دستگاه مشخص و زمان بندی شود و به موازات رفع مشکلات و موانع، فعالیتهای دستگاهها رصد و پیگیری شود.
رهبر انقلاب افزودند: بعد از طراحی این برنامه عملیاتی، گام دوم در تحقق اقتصاد مقاومتی، تشکیل یک ستاد فرماندهی قوی، هوشمند و نافذالکلمه است تا با پایش فعالیتها، اقدامات ضربتی برای حل مشکلات، و اتخاذ تصمیمات صحیح و بموقع، زمینه اجرایی شدن برنامه را فراهم کند و به مردم گزارش دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای به دولتمردان تأکید کردند: هیچ برنامه اقتصادی غیرمنطبق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار ندهید و برنامه ششم توسعه را نیز سریعتر و بر همین مبنا تدوین کنید.
ایشان استفاده از ظرفیت بخشهای غیر دولتی از جمله بسیج و بهره گیری از اقتصاددانان و فعالان اقتصادی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ضروری ارزیابی کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیازمند الزامات حقوقی و قانونی و قضایی نیز باشد، مجلس و قوه قضاییه آمادگی همکاری را دارند.
ایشان با اشاره به موضوع رکود و گزارش رئیس جمهور مبنی بر رشد مثبتِ 3 درصدی اقتصادی، گفتند: این رشد نشان دهنده یک جابجایی مختصر در رکود است اما اگر بطور جدی با رکود مبارزه نشود، رشد فعلی اقتصادی نیز به خطر خواهد افتاد و تورم بار دیگر روند صعودی پیدا خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بنگاههای اقتصادی که به دلیل رکود دچار مشکل شده اند، افزودند: برخی از این مراکز تولیدی مشکل نقدینگی دارند که باید بانکها در این خصوص وارد میدان شوند اما برخی دیگر از این بنگاهها، مشکل نقدینگی ندارند و تسهیلات خود را نیز دریافت کرده اند ولی تسهیلات را در جای دیگری استفاده کرده اند که باید با آنها برخورد مناسب کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: برای حل مشکل رکود، باید برخی از طرحها به بخش خصوصی سپرده شود.
ایشان با اشاره به برخی آمارها مبنی بر وجود چهارصد هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام، افزودند: اگر ده درصد این طرحها به بخش خصوصی سپرده شود، چهل هزار میلیارد تومان وارد چرخه اقتصادی کشور می شود و تأثیرات مهمی در بر طرف کردن رکود خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به لزوم توجه بیش از پیش به بخش کشاورزی اشاره کردند و با تأکید بر برنامه ریزی برای خودکفایی در کالاهای اساسی گفتند: باید ضمن استفاده از فناوری روز در کشاورزی از ظرفیت مهندسان جوان کشاورزی در استانهای مختلف نیز استفاده شود.
حضرت آیت الله خامنه ای جلوگیری از واردات بی رویه میوه را مهم خواندند و خاطرنشان کردند: باید بر روستاها و صنایع تبدیلی و استفاده از ظرفیت های صنایع روستایی، تمرکز جدی تر انجام شود.
ایشان بخش معدن را از ظرفیت های مهم کشور دانستند و گفتند: بازار نفت که با یک اشاره قدرتها و در پی آن اقدامات عناصر خبیث منطقه، از صد دلار به چهل دلار می رسد به هیچ وجه قابل اطمینان نیست و باید به فکر جایگزین مناسب باشیم که بهترین جایگزین، بخش معدن است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در معدن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و از خام فروشی نیز جلوگیری کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای موضوع آب و صرفه جویی در آن و اصلاح آبیاری کشاورزی را نیز مهم دانستند.
در ابتدای این دیدار آقای روحانی رئیس جمهور گزارشی از اقدامات دولت در عرصه های مختلف، در دو سال گذشته بیان کرد.
رئیس جمهور ایجاد آرامش در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور را بزرگترین دستاورد و سرمایه مهم دولت در دو سال گذشته خواند و گفت: دولت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا به وعده های داده شده عمل کند که از جمله آنها کاهش تورم نقطه به نقطه 5/11 درصد و تورم دوازده ماهه 8/13 درصد است.
آقای روحانی خروج از رکود را یکی دیگر از اقدامات دولت برای انجام وعده ها برشمرد و افزود: خروج از رشد اقتصادی منفی و رسیدن به رشد اقتصادی مثبتِ 3 در سال نود و سه، نشانه بارز خروج از رکود است و امیدواریم امسال نیز رشد مثبت اقتصادی ادامه یابد.
رئیس جمهور با تأکید بر اهتمام دولت برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، افزایش نوزده درصدی صادرات غیر نفتی و ایجاد تعادل نسبی میان واردات و صادرات را از علائم حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: البته دولت در دو سال گذشته با موانع و چاله های بزرگی مواجه بوده است که یکی از این چاله ها پرداخت یارانه های نقدی است.
آقای روحانی با تأکید بر لزوم حذف تدریجی یارانه ها، مسکن مهر را یکی دیگر از چاله های بزرگ پیش روی دولت یازدهم برشمرد و افزود: بدهیهای دولت که از دوره قبل بجا مانده بود یکی دیگر از موانع دولت یازدهم بوده است.
رئیس جمهور در جمع بندی عملکرد اقتصادی دولت، آن را بطور نسبی موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: ما در دوران جدید پساتحریم نیازمند طراحی جدید هستیم تا ضمن تأکید بر درون زا بودن، بتوانیم منابع و سرمایه های جدید خارجی، و فناوری جدید را نیز جذب کنیم.
آقای روحانی، اهتمام بر حقوق شهروندی و رعایت حقوق همه اقوام و مذاهب را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و با اشاره به رتبه علمی شانزدهم ایران در دنیا افزود: در دو سال گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی فعال شده است و امسال 1500 میلیارد تومان وام در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار می گیرد.
رئیس جمهور در خصوص عملکرد دولت یازدهم در سیاست خارجی، جمع بندی مذاکرات هسته ای با هدایت های مقام معظم رهبری را مهم ترین دستاورد در این عرصه خواند و خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای، هیچگاه منفعل نبود و مستقل و شجاعانه از منافع ملی، عزت ملی و قدرت دفاعی کشور دفاع کرد و کار بزرگی را انجام داد.
آقای روحانی حفظ فناوری هسته ای و تجاری سازی آن، لغو قطعنامه های قبلی شورای امنیت در مورد ایران، برداشته شدن تحریم های مالی و اقتصادی بعد از اجرای توافق و خروج پرونده ایران در ده سال آینده از شورای امنیت را از دستاوردهای مذاکرات هسته ای برشمرد و گفت: اکنون به مرحله ای رسیده ایم که نام آن را باید «بازدارندگی حقوقی» گذاشت.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سلامت، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ماه امسال را، از مهمترین مسائل پیش روی دولت دانست و افزود: دولت خود را مقید به قانون می داند و برای همه نهادهای مرتبط با انتخابات، احترام قائل است.
در این دیدار پس از سخنان کوتاه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در گزارشی از فعالیت های این وزارتخانه از رشد 6.7 درصدی حوزه صنعت و افزایش سرمایه گذاری در آن و همچنین رشد 19 درصدی صادرات غیرنفتی خبر داد و گفت: دولت واردات خودروهای لوکس را ممنوع و واردات کالاهای غیرضروری را محدود کرده است و تلاش کرده ایم کالاهای مورد نیاز دستگاه های دولتی در داخل کشور تهیه شود.
آزادسازی 80 درصد ارضی کشور در حوزه معادن به منظور اکتشاف و تکمیل زنجیره تولید معادن، دو دستاورد دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که آقای نعمت زاده به آن اشاره کرد.
آقای چیت چیان وزیر نیرو هم در گزارشی چالش های عمده این وزارتخانه را فاصله بین درآمدها و هزینه‌ها و انباشت بدهی ها، خشکسالی و تغییر اقلیم و برداشت بی‌رویه و غیرقانونی از منابع زیرزمینی برشمرد و خاطرنشان کرد: تغییر جهت به مدیریت مصرف و مدیریت یکپارچه منابع آب، تشکیل جلسات شورای عالی آب، کاهش مشکلات اجتماعی در حوزه آب، از جمله اقدامات وزارت نیرو در حوزه آب بوده است.
وزیر نیرو افزود: بهره برداری از 29 واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از چهار هزار مگاوات، برنامه ریزی برای کاهش تلفات شبکه توزیع، استفاده از 17 فناوری جدید در صنعت برق با تکیه بر توان داخلی، و صادرات خدمات فنی مهندسی به ارزش سه و هشت دهم میلیارد دلار از جمله فعالیت های وزارت نیرو در حوزه برق بوده است.
وزیر نفت هم برنامه دولت در بخش میادین مشترک را افزایش تولید خواند و گفت: در میادین مشترک نفت، برداشت از 70 هزار بشکه به 100 هزار بشکه در سال جاری رسید و در سال 95 به 260 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
آقای زنگنه به افزایش 12 درصدی تولید گاز در سال 93 اشاره کرد و افزود: تکمیل 25 فاز از 27 فاز پارس جنوبی تا پایان دولت، گازرسانی به 5/2 میلیون خانوار در کشور و توقف صادرات میعانات گازی جزء برنامه های وزارت نفت تا پایان دولت است.
وزیر نفت به افزایش 15 درصدی صادرات نفت در چهارماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز  اشاره و تأکید کرد: صنعت نفت جزء اهداف اصلی تحریمهای دشمنان بود اما توانستیم برنامه ها و فعالیتهای خود را در این شرایط با قوت به پیش ببریم.
آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارش خود، به توقف روند کاهشی جنگلهای شمال و کاهش فشار بر مراتع و پوششهای گیاهی اشاره کرد و افزود: در بخش تولید و آبیاری کشاورزی، برنامه دولت فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش استفاده بی رویه از منابع آبی زیرزمینی، افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب با ترویج سیستم های جدید آبیاری و افزایش کشت گلخانه ای است.
وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشکی آخرين عضو هيأت دولت بود كه گزارشي از حوزه كاري خود بيان كرد.
آقای قاضی زاده هاشمی از رشد علمی در حوزه بهداشت و درمان، پرداخت بدهی ها در بخش سلامت، افزایش دسترسی مردم به دارو و کاهش واردات آن خبر داد و گفت: در حال حاضر پزشکان در همه مراکز بهداشتی در شهرهای زیر بیست هزار نفر به مردم خدمات ارائه می دهند.
آقای قاضی زاده هاشمی فراهم شدن خدمات بهداشتی برای حاشیه نشینان، کاهش پرداخت هزینه های درمان و تجهیزات و ملزومات پزشکی و بیمه شدن 10 میلیون نفر را از دیگر خدمات وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: چهار هزار پزشک متخصص در مناطق مختلف کشور مشغول فعالیتند و مردمِ نقاط محروم و مرزی نیز به متخصصان دسترسی دارند.
در پایان این دیدار اعضای هیات دولت نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت , فرهنگ باید بر اساس مبانی امام و انقلاب مدیریت شود , ثبات اقتصادی و پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای ,
تاریخ : دو شنبه 2 شهريور 1394
بازدید : 349
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

 

شخصیت هاشمی «خودمرکزپندار» است/ اگر مواضع سیدحسن مثل سیداحمد بود هاشمی به او «ثقه الاسلام» هم نمی گفت

یک جامعه شناس گفت: از منظر تفکر «خودمرکزپندار» هاشمی، همه چیز از او شروع می‌شود و همه چیز به او ختم می‌شود. وقتی می‌خواهد انقلاب و تاریخ آن را روایت کند به گونه‌ای ماجرا را تعریف می‌کند که خودش در مرکز نشسته و همه در ارتباط با او مسائل خود را حل می‌کنند و دیگران در حاشیه او حضور دارند.

 http://www.bashagardnews.ir/wp-content/uploads/2015/08/image269962.jpg

به گزارش عصربشاگرد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا یک جامعه شناس گفت: از منظر تفکر «خودمرکزپندار» هاشمی، همه چیز از او شروع می‌شود و همه چیز به او ختم می‌شود. وقتی می‌خواهد انقلاب و تاریخ آن را روایت کند به گونه‌ای ماجرا را تعریف می‌کند که خودش در مرکز نشسته و همه در ارتباط با او مسائل خود را حل می‌کنند و دیگران در حاشیه او حضور دارند.

 

پرویز امینی جامعه‌شناس و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با فارس، در مورد شخصیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و تغییرات رفتاری وی اظهار داشت: درباره آقای هاشمی باید بدانیم با یک بازیگر موثر در عرصه سیاسی کشور طرف هستیم. بنابر یک تقسیم‌بندی‌ که درباره بازیگران سیاسی کشور انجام داده‌ام، جناب هاشمی را در کنار خاتمی، احمدی‌نژاد و علی لاریجانی، جزو بازیگران رده اول سیاسی کشور می‌دانم.

وی با بیان اینکه تقریبا اجماع بر روی تغییر هاشمی نسبت به گذشته وجود دارد، گفت: برخی تغییر رفتار هاشمی را ۸۰ درصد و برخی ۵۰ درصد عنوان می‌کنند ولی اصل تغییر، تقریباً از سوی همه پذیرفته شده است.

امینی خاطرنشان کرد: پاسخ من در مورد تغییر رفتار آقای هاشمی، توأمان هم «آری» و هم «نه» است. وقتی می‌‌گوییم هاشمی تغییر کرده، دلایل زیادی هم برای آن وجود دارد. ما در سطح کلان، با سه هاشمی در ادوار مختلف تاریخ جمهوری اسلامی مواجه هستیم؛ البته ممکن است موارد خُرد تغییر، در رفتار ایشان وجود داشته باشد که مدنظر ما نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما یک هاشمی حدود دهه ۶۰ را داریم که مسأله اصلی او عدالت است و آن خطبه‌های طولانی نماز جمعه که تقریبا ۲ سال به طول انجامید، از مصادیق بارز آن است. آنقدر تمرکز هاشمی بر روی عدالت در آن دوره زیاد است که جناح مقابل و مخالف دیدگاه‌های هاشمی معتقد بود اگر عمامه هاشمی را کنار بزنیم یک «داس و چکش» ـ نماد اتحاد جماهیر شوروی سابق ـ که داعیه‌دار انحصاری شعار عدالت است، از زیر آن پائین خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: حتی شنیدم مرحوم فخرالدین حجازی(منتخب اول تهران در مجلس اول)  هم شعری در این باره گفته‌اند؛ این نشان می‌دهد تاکید هاشمی بر عدالت اجتماعی در آن دوره، این قدر واضح بوده است.

امینی خاطرنشان کرد:  هاشمی دیگری در دهه ۷۰ وجود دارد که بحث از توسعه اقتصادی و اقتصاد بازار آزاد می‌کند که سیاست «تعدیل» یکی از نمودهای این تفکر است.ین تفکر دقیقا نقطه مقابل حرف‌هایی بود که هاشمی درباره عدالت می‌زد. وقتی شما بحث از عدالت می‌کنید خود به خود طبقه محروم و مستضعف برای شما مهم می‌شود ولی در دهه ۷۰، جملات مشهور و منسوب به تفکر دولت وقت وجود دارد که می‌گفت «توسعه هزینه دارد و طبقه ضعیف زیر چرخ توسعه له می‌شود و باید این هزینه را بدهیم و چنین هزینه‌ای ناگزیر است».

وی معتقد است که هم‌چنین ما هاشمی سومی داریم که ظهور آن در دوره پسا۸۴ (پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴) است که بر خلأهایی که در دولت احمدی‌نژاد وجود دارد، تمرکز می کند. بحث آزادی، مردم‌سالاری، انتخابات آزاد و چنین مواردی در همین دوره سوم از سوی هاشمی مطرح می‌شود؛ شعارهایی که وقتی آن را با دهه ۷۰ و زمانی که مدیریت اجرایی بر عهده وی بود مقایسه می‌کنیم، باز یک شیفت و تغییر جدی را می‌بینیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در دوران مدیریت ۸ ساله هاشمی در قوه مجریه، تقریبا اجماع وجود دارد که آزادی یا مردم‌سالاری و… مساله هاشمی و دولت وی نیست، گفت: اساساً خاتمی با شعار آزادی به عنوان خلأ دوره سازندگی، نماد و نماینده تغییر وضع موجود جامعه «پساسازندگی» شد.

امینی ادامه داد: خاتمی در «نامه‌ای برای فردا» در سال ۸۳ ـ اواخر دوره هشت ساله ریاست جمهوری‌اش ـ از کنار گذاشته‌ شدن شعار «مخالف هاشمی، دشمن پیغمبر است» به عنوان دستاورد دوره اصلاحات نام می‌برد.

وی نسبت با نظام و حاکمیت را یکی دیگر از تغییرات رخ داده در هاشمی عنوان و تصریح کرد: طبیعی نیست که شخصیتی مثل جناب هاشمی با آن سابقه در متن نظام سیاسی ایران، سیاست‌های نظام را نداند و بخواهد با آن معارضه کند و متوجه نباشد معارضه او با این سیاست‌ها چه تبعاتی در پی دارد.

«به عنوان مثال مخالفت وی با «بشار اسد» و مخالفت وی با سیاست‌های ایران درباره سوریه را در حالی شاهد هستیم که فردی مانند «عباس عبدی» در میزگردی که چند وقت قبل با او داشتیم به صورت جدی از سیاست‌های جمهوری اسلامی در سوریه و حفظ بشار اسد دفاع می‌کرد. در واقع نسبت همراهی هاشمی به عنوان بخشی از حاکمیت با سیاست‌های نظام حتی به اندازه جناب عبدی هم نیست.»

امینی در توضیح صحبت خود گفت: یا موضع دیگری که به عقیده من مهم‌تر از این حرف وی درباره روستایی‌ها بود، این است که وی تأکید کرد: «غربی‌ها هیچ انتظاری جز شفافیت از جمهوری اسلامی ندارند». شما ۵ تحلیلگر در سراسر دنیا پیدا نمی‌کنید که راجع به تعامل ایران و غرب در مسئله هسته‌ای چنین چیزی بگویند و معتقد باشند غرب از ایران جز شفافیت انتظاری ندارد؛ یعنی حتی خود غربی‌ها چنین چیزی را نمی‌گویند. دیگر آمریکایی‌تر از اوباما نداریم که می‌گوید: «توافق هسته‌ای با ایران دریچه‌ای برای تغییر در جامعه ایران است».

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه جناب هاشمی دارای یک شخصیت «خودمرکزپندار» است، بیان کرد: عالم هاشمی عالم «بطلمیوسی» است که زمین(هاشمی) را مرکز عالم(انقلاب اسلامی) می‌داند و دیگران هستند که حول وی باید بچرخند.

به عقیده این جامعه شناس، این فضای بطلمیوسی چنان در جناب هاشمی قدرتمند است که در برابر ضربات کوپرنیکی در دوره اصلاحات و نیز دوره احمدی‌نژاد به آن که نوعی مرکززدایی در هاشمی را به دنبال داشت، مقاوم و ثابت باقی مانده است.

وی ادامه داد: به تعبیر دیگر از منظر تفکر «خود مرکز پندار» هاشمی، همه چیز از او شروع می‌شود و همه چیز به او ختم می‌شود. وقتی می‌خواهد انقلاب و تاریخ آن را روایت کند به گونه‌ای ماجرا را تعریف می‌کند که خودش در مرکز نشسته و همه در ارتباط با او مسائل خود را حل می‌کنند و دیگران در حاشیه او حضور دارند. این نوع روانشناسی آثار معرفتی دارد و در حکم عینکی است که همه عالم و تحولات از پشت آن دیده می‌شود.

امینی با تاکید بر اینکه در واقع روانشناسی هاشمی اجازه نمی‌دهد وی شکست را بپذیرد، گفت: روانشناسی هاشمی اجازه نمی‌دهد به ناتوانی خود و توانایی طرف مقابل خود اعتراف کند. برای همین تأکید می‌کند حق‌الناس بودن رای مردم که از سوی رهبری بیان شد، مهم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکد کرد: حالا با تسامح شاید راجع به ۸۸ اختلافاتی بود که تقلب شد یا نشد ولی راجع به انتخابات ۸۴ که برگزارکننده انتخابات دولت خاتمی بود اختلافی وجود نداشت ولی هاشمی معتقد است در سال ۸۴ هم تقلب شده و این مسئله را در سخنرانی علنی خود بیان کرده است که در دور دوم انتخابات سال ۸۴ چون کاندیدای اصلاحات یعنی معین از دور رقابت‌ها خارج شد، استاندارها دیگر انگیزه نداشتند و آنها(احتمالا شورای نگهبان) هر چه خواستند رای در صندوق‌ها به نفع احمدی‌نژاد ریختند(!)

وی افزود: این که هاشمی مطابق عرف سیاسی به پیروز انتخابات تبریک نگفت و بعدها سخنگوی کنونی دولت روحانی(نوبخت) گفت: دل ما(هاشمی و همراهانش) هیچ وقت با منتخب انتخابات سال ۸۴ صاف نشد و ادبیات پرنفرت هاشمی نسبت به احمدی‌نژاد در آن دوره هشت ساله که تا الان هم ادامه دارد ارجاع به همین مسئله است. چرا که احمدی‌نژاد در دو عرصه سنگین سیاسی و اجتماعی انتخابات ۸۴ و ۸۸ و نیز در صحنه مدیریت کشور، از هاشمی «مرکززدایی» کرده بود و این چیزی نیست که فردی با چنین روانشناسی‌ای بتواند آن را تحمل کند.

امینی با بیان اینکه هاشمی یک شخصیت پراگماتیست است، گفت: دلیل اینکه از اصطلاح «تفکر پراگماتیستی» استفاده نکردم و گفتم «روحیه پراگماتیستی» این بود که این نوع شخصیت در هاشمی از راه مطالعات فکری و فلسفی ایجاد نشده است بلکه این بیشتر ویژگی شخصیتی اوست.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: باز با تسامح می‌توان ‌گفت پراگماتیست‌ها «نتیجه‌محور و عملگرا» هستند؛ وقتی گزاره‌ای را پیش پای آنها می‌گذارید از واقع بودن یا نبودن آن پرسش نمی‌کنند یا دست کم مسئله اصلی آنها این پرسش نیست بلکه پرسش آنها حول این مسئله است که قبول یا رد این گزاره مستلزم چه نتایج عملی است؟

وی با تاکید بر اینکه پراگماتیسم یک ایدئولوژی صوری است، یعنی محتوا ندارد و هر محتوایی را می‌تواند بپذیرد، گفت: یعنی ضمن اینکه ایدئولوژی است اما پایبند هیچ محتوای به‌خصوصی نیست. البته ما نمی‌خواهیم بگوییم همه مناسبات جناب هاشمی به این ساختار تقلیل پیدا می‌کند ولی این ساختار بخش زیادی از مناسبات آقای هاشمی را توضیح می‌دهد. ممکن است شما بگویید خانواده هم مؤثر است یا چیزهای دیگر؛ یعنی می‌گویم دچار تقلیل‌گرایی در تحلیل هم نمی‌خواهم بشویم. ولی این تحلیل را یک هسته مرکزی می‌دانم برای شناخت مناسبات آقای هاشمی.

امینی در بخشی دیگری از این گفت‌و‌گو در مورد چرایی استفاده هاشمی از واژه «روستایی» برای تحقیر منتقدان، گفت: هاشمی از واژه «روستایی» به عنوان یک نشانه اجتماعی در تحقیر مخالفان خود بهره گرفت. در نگاه اول این سؤال مطرح می‌شود که چرا کسی که خود روستازاده است و از نقش و اهمیت روستائیان در انقلاب و حوادث بعد از آن مطلع است و در نهایت برای پیش بردن مقاصد خود به آرای این روستایی‌ها نیاز دارد، واژه روستایی را به عنوان یک نشانه اجتماعی تحقیرآمیز بکار می‌برد؟

این استاد دانشگاه ادامه داد: احمدی نژاد یکی از منابع ایجاد محرومیت در هاشمی و عامل مرکززدایی از او در سال های بعد از ۸۴ است. به همین دلیل طبیعی است که هاشمی از خود سئوال کند چه کسانی احمدی‌نژاد را پیروز انتخابات کردند؟ یک بخش از این پاسخ معطوف به روستائیان است که در سال ۸۸ آرایی یکپارچه و بزرگ به احمدی نژاد دادند. بنابراین نفرت از احمدی‌نژاد به عاملان پیروزی او یعنی روستائیان نیز تسری یافته است.

امینی درباره اختصاص واژه «علامه» توسط هاشمی به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز گفت: اخیراً هاشمی درباره آقای سیدحسن خمینی گفت که ایشان علامه است؛ ریشه در روحیه پراگماتیستی هاشمی دارد.

وی اضافه کرد: تلقی هاشمی این است که سیدحسن خمینی منشأ پیش بردن فضایی است که سرجمع آن به نفع وی تمام خواهد شد. وگرنه اصلاً هاشمی کار ندارد که واقعا سیدحسن علامه هست یا نه! وقتی شما به مرحوم طباطبایی که صاحب مهم‌ترین تفسیر قرآن در اسلام است می‌گویید علامه و بعد به سیدحسن خمینی هم می‌گویید علامه! معلوم می‌شود واقعا مهم نیست او علامه هست یا نه بلکه مهم این است که او چه کارکردی برای من دارد.

به گفته این جامعه شناس، اگر سیدحسن خمینی همان مواضع انتقادی پدرش مرحوم سیداحمدآقا را در دوره سازندگی در مناسبات اقتصادی و سیاست خارجی دولت هاشمی اتخاذ کند، علامه که هیچ، بعید می‌دانم به ثقهالاسلام هم راضی می‌شدند. همچنان که هاشمی جناب مصباح یزدی را که دست‌کم برای هر اهل نظری در مقایسه با سیدحسن خمینی از نظر توان فکری فارغ از جهت آن در موضع بالاتری است، حجت‌الاسلام هم خطاب نمی‌کند.

امینی تصریح کرد: فرق جناب مصباح و جناب سیدحسن خمینی برای هاشمی که یکی علامه است و دیگری حجه‌الاسلام هم نیست در واقعیت ِعلمی این دو نیست بلکه در آثار و نتایج عملی است که این دو برای هاشمی دارند. بنابراین آن که هاشمی احساس می‌کند مقاصد او را پیش می‌برد علامه می‌شود و برای دیگری که سد کار اوست، حجه‌الاسلام هم زیاد است!

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به رفتار سیاسی آقای هاشمی،آینده وی چه خواهد شد، گفت: جناب هاشمی با توجه به ویژگی‌های دوگانه که عمده الگوی تصمیم و موضع و رفتار وی را می‌سازد بعلاوه برخی ویژگی هایی که بعد از سال ۹۲  از نظر اجتماعی و سیاسی کسب کرده، مسیر خاصی را ادامه خواهد داد که استعداد «اداره شدن» را در وی بالا می برد.

امینی معتقد است که یک تغییر پسا ۹۲ برای هاشمی تغییر در موقعیت سیاسی اوست و این که دولت روحانی فرصت سیاسی برای پیش بردن تصمیمات او به حساب می آید. ویژگی اجتماعی جناب هاشمی این است که او حدود ۲۰ سال دچار طرد اجتماعی – سیاسی بود، این دوران از سال ۷۲ که آرای وی در رقابت با توکلی به عنوان یک نامزد کمتر شناخته شده  کاهش پیدا کرد، شروع شد و از سال ۷۶ به بعد چنان بالا گرفت که  هر کسی به هاشمی متصل بود دچار مشکلات بنیادین در صحنه سیاست می‌شد، مانند جناب ناطق نوری که  در سال ۷۶ علی رغم واقعیت، باور اجتماعی این بود که وی ادامه دهنده راه هاشمی است و شکست در برابر خاتمی که آنتی‌تز هاشمی شناخته می‌شد موجب شد یک دوره انزوا در سیاست را تجربه کند. فرد دیگر موسوی بود که چسبندگی او به هاشمی جدی ترین دلیل مقاومت مردم در رای دادن به او شد.

به گفته این استاد دانشگاه الان جناب هاشمی پس از ۲۰ سال از موضع «طرد اجتماعی» به موضع «بازگشت اجتماعی» آمده است. دلیل این بازگشت به عقیده من معجزه احمدی‌نژاد بود!

وی ادامه داد:یکی از معجزاتی که احمدی‌نژاد کرد و مانند دم مسیحایی عمل نمود، این بود که آقای هاشمی را که از نظر سیاسی و اجتماعی در حاشیه بود ناگهان به عرصه سیاسی برگرداند. چون احمدی نژاد مسیری را در اداره کشور پیمود که فضای منفی بالایی ایجاد کرد و چون هاشمی رادیکال‌ترین منتقد احمدی‌نژاد بود به طور طبیعی در مقابل احمدی‌نژاد مورد توجه مثبت قرار گرفت.

امینی با بیان اینکه با این رویداد خصلت‌های منفی‌ای که باعث طرد هاشمی شد به تعلیق رفت، اظهار داشت: البته هیچ‌گاه فراموش و صفر نمی‌شود بلکه فعلا مدنظر قرار نمی‌گیرد و ویژگی‌ برجسته‌ای که از هاشمی زنده می شود، مخالفت با احمدی نژاد است.

وی اعتقاد دارد که این احمدی‌نژاد است که باعث ظهور دوباره هاشمی می‌شود، در واقع با یک سیکل باطل روبرو هستیم که در آن رفتار هاشمی باعث ظهور احمدی نژاد و رفتار احمدی نژاد باعث ظهور هاشمی می‌شود.

این جامعه‌نشاس در توضیح سخنان خود تصریح کرد: جناب هاشمی در شرایطی است که اولا مایل به احیای نوستالژی امپراتوری‌گونه خود در گذشته است، ثانیا همچنان از انگیزه بالایی برای پرخاش به جمهوری اسلامی که احساس می‌کند یکی از منابع اصلی محرومیت‌های وی است برخوردار است و ثالثا با تغییر در مناسبات اجتماعی و سیاسی خود در پسا ۹۲  احساس قدرت نیز برای انگیزه و خواسته‌های خود دارد.

امینی افزود: این شرایط درباره هر کس که باشد، بستری است که دیگرانی که بخواهند بر مناسبات سیاسی و اجتماعی جامعه ایران تاثیر بگذارند را درباره بکارگیری این ظرفیت در خدمت اهداف خود به وسوسه و طمع می‌اندازد. خصوصا که در واقع نیز مانند مثال‌هایی که زدم هاشمی چنین ظرفیتی را از خود بروز داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که می‌توان گفت در همین راستا سال ۸۸ هم آقای هاشمی اداره شد، گفت:  بله! چون هاشمی به لحاظ همان روانشناسی که از او بیان شد، نمی‌توانست شکست مجدد خود را مقابل احمدی نژاد بپذیرد و دیگرانی هم بودند که می‌خواستند این انتخابات و آن مشارکت چهل میلیونی و آثار داخلی و خارجی آن را مخدوش کنند بنابراین این خواسته با آن روانشناسی در یک راستا قرار گرفت و هاشمی آن کرد که همه می‌دانند. ولی می‌خواهیم بگوییم آن زمان وی موقعیت اجتماعی و سیاسی کنونی را نداشت، ولی الان می‌شود روی موقعیت اجتماعی و سیاسی تازه او نیز حساب کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: چه نشانه و مصداقی از این شفاف‌تر که هم‌اکنون راجع به جناب هاشمی چه در اپوزیسیون و شبه‌اپوزیسیون داخل و چه اپوزیسیون خارج، یک اجماع مثبتی درباره وی وجود دارد. هیچ وقت روی جناب هاشمی این چنین اجماع مثبت نبوده و همواره در دهه ۷۰ و ۸۰ بر روی وی اجماع منفی بوده است، یعنی اگر کسی می‌خواست جمهوری اسلامی را نقد کند، مصداقش را وجود امثال هاشمی در آن می‌دانست.

امینی تاکید کرد: اینکه کسی از متن حاکمیت جمهوری اسلامی و با این سوابق و با این اطلاق بگوید «غرب از ما چیزی جز شفافیت در مسئله هسته ای نمی‌خواهد» اینجا محل تامل جدی است.

وی گفت: این رسانه‌هایی که امروز این میزان تیتر و عکس و ضریب به مباحث هاشمی می‌دهند، همان رسانه‌هایی‌ هستند که هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه اردیبهشت ۷۹ آنها را در تایید تحلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی، پایگاه دشمن می‌دانست.

این استاد دانشگاه در پایان تصریح کرد: این اجماع در حدی است که صفحه اول این رسانه‌ها به صورت بسیار تراژیک وداع هاشمی و پسرش را در راه رفتن به زندان پوشش می‌دهند. آنها می‌خواهند از هاشمی یک شمشیری بسازند و دائم هم آن را تیز می‌کنند چون می‌دانند با این سلاح می‌توانند ضربات کاری بر پیکره نظام بزنند و هاشمی نشان داده چنین استعدادی را دارد.

انتهای پیام/

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: شخصیت هاشمی «خودمرکزپندار» است-اگر مواضع سیدحسن مثل سیداحمد بود-هاشمی به او «ثقه الاسلام» هم نمی گفت ,
تاریخ : پنج شنبه 22 مرداد 1394
بازدید : 483
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گزارش «صادرات نفت ایران آزاد شد» جعلی بود؟

 
 نفت
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از نفت ما، ديروز برخی روزنامه‌ها گزارشی را به تیتر یک خود تبدیل کردند که صحت آن محل تردید است؛ گزارشی با عنوان «صادرات نفت ایران آزاد شد»!

  روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی با همین عنوان نوشت: دولت آمریکا دستورالعملی تنظیم کرده است که به خریداران نفتی ایران اجازه می‌دهد تا زمان اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران، از تهران نفت خام خریداری کنند.

این گزارش در حالی بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات کشور داشت که در آن به‌ هیچ منبع خبری رسمی‌ای اشاره نشده است. این خبرگزاری مدعی شده که وزارت خزانه‌‌داری و امورخارجه آمریکا این دستورالعمل را صادر کرده است. دستورالعملی که اثری از آن در سایت رسمی وزارت خزانه‌داری آمریکا پیدا نمی‌شود.

نکته جالب توجه دیگر در این گزارش، ادعای آزادسازی صادرات نفت ایران است؛ چرا که صادرات نفت ایران هیچ وقت ممنوع نبوده که این بار بخواهد آزاد شود. با این حال صادرات نفت ایران به برخی کشورها با محدودیت‌هایی مواجه بوده است.

برای پیگیری بیشتر، خبرنگار آنا موضوع را از امیرحسین زمانی‌نیا، معاون اموربین‌الملل وزارت نفت پیگیری کرد. وی با رد محتوای این گزارش گفت: ادعایی که در این خبر شده است، مرجع رسمی ندارد و از این رو نمی‌توان آن را تایید کرد.

زمانی‌نیا افزود: ما که در رأس روابط بین‌الملل وزارت نفت قرار داریم، از این رویداد بی‌خبریم و تا این لحظه چنین گزارشی به‌دست ما نرسیده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: اگر منبع رسمی در این زمینه وجود داشته باشد، ما آمادگی بررسی آن را داریم.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در‌گفت‌وگویی اعلام کرد: میزان تولید نفت ایران تا برداشته شدن تحریم‌ها تغییری نخواهد کرد.

رکن‌الدین جوادی درباره اخباری مبنی بر افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران ظرف یک هفته آینده نیز اظهار کرد: هرگونه افزایش تولید نفت ایران منوط به برداشته شدن تحریم‌هاست.

 

 

خبرهای مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: صادارت نفت جعلي بود، نفت ما، صادرات نفت ايران جعلي بود،نداي هرمزگان ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 377
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یک هفته پس از تیتر جنجالی یک هفته نامه/صادق خرازی: من نگفتم اصلاح طلبان خائنند

موسس حزب ندای ایرانیان گفت: از مصاحبه‌ام با هفته نامه مثلث نه نسبتی به اصلاح‌طلبان بر می‌آید و نه اتهامی درباره آنان مطرح شده است.

به گزارش عصر بشاگرد، صادق خرازی شنبه هفته گذشته در مصاحبه ای با هفته نامه مثلث گفته بود: «كساني را يادم هست كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند، من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزي به مردم ارايه خواهم داد.»

این سخنان در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا با واکنش هایی همراه شد، اما تا امروز توضیحاتی درباره آن ارائه نشده بود. امروز صادق خرازی در گفت و گو با روزنامه اعتماد، سخنانش را تقطیع شده و تیتر یک هفته نامه مثلث را تحریف شده خوانده و توضیح داده که 10 روز پیش از آن همین حرف ها را به روزنامه جوان زده بوده و از اصلاح طلبان گلایه مند است که چرا در زمین رسانه های اصولگرا بازی می خورند. اگرچه او نامي از کسي نبرده اما در روزهاي گذشته اظهارات وي با پاسخ هاي اينستاگرامي عبدالله رمضان زاده و محمدعلي ابطحي روبرو شده بود.

بخش هایی از گفته های خرازی به اعتماد در ادامه می آید:

عين عبارت من در گفت‌وگو با مثلث اين است: «كساني را يادم است كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن ‌گرا مي‌دادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.» از اين جمله صريح نه نسبتي به اصلاح‌طلبان بر مي‌آيد و نه اتهامي درباره آنان مطرح شده است. حال مي‌پرسم چطور برخي اصل مصاحبه را نخوانده، تيتري تحريف شده را بزرگنمايي كردند و از اين گفته صريح برداشت ديگري كردند؟ سوال من اين است كه چرا برخي دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطيع‌شده با تيتر تحريف شده مصاحبه ام با روزنامه جوان، فرياد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا طي اين ١٠ روز به اين كشف و شهود نرسيده بودند كه هدف من خيانتكار نشان دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر كردند تا جوان اين‌طور تيتر بزند و آنها تازه فهميدند كه منظور من چه بوده است؟ من ممنونم از سوال شما من خيلي صراحت لهجه دارم وهمه بزرگان و عزيزان بزرگ‌تر ما با روحيات و شخصيت من آشنا هستند، اگر روزنامه يا مجله‌اي براي بهره‌برداري يا شيطنت كار خاصي انجام مي‌دهد نه به من مربوط است و نه به حزب و بچه‌هاي عزيز و مظلوم ندا، اگرچه من مسووليت همه حرف‌ها و نظرات خودم را مي‌پذيرم. اينها ديدگاه‌هاي شخصي و باور من نسبت به اصلاحات است تبيين گذشته و حال و آينده امر مهمي در فرآيند آينده اصلاحات است و اين ديدگاه‌ها مربوط به ندا و حزب نيست و حتي به رييس دولت اصلاحات و بزرگان ديگر هم نيست.

 

من به جاي اينكه اسم اين كار را استقبال بگذارم، شانتاژ رسانه‌اي مي‌دانم كه برخي رسانه‌هاي اصولگرا مدتي است درصدد اعمال آن هستند تا در جبهه اصلاحات رخنه بيفكنند. بار اول‌شان نيست و بار آخرشان هم نخواهد بود. فقط هم من سيبل نبودم. جالب است كه اين استقبال به قول شما را در ديگر مواضعم خصوصا درباره دولت قبل نمي‌بينيم. هدف آنها كاملا مشخص است؛ نتيجه‌اش را مي‌بينيد. توپ را داخل زمين اصلاح‌طلبان بيندازند و شاهد بازي آبروبري و اختلاف‌افكني بين آنها باشند. آنها بازي را مي‌اندازند و برخي دوستان ما بازي را ادامه مي‌دهند. اما نه من و نه ديگر اعضاي ندا دنبال توپي كه رسانه‌هاي رقيب به زمين مي‌اندازند، نمي‌دويم، چون عينا هدف آنها همين است. طبيعي است آنها استراتژي و هدف خودشان را دارند، به دنبال فرار به جلو هستند. مي‌خواهند از پاسخگويي دوران خود طفره بروند و همه مسائل را به گردن ديگران بيندازند. اين ما و همه نحله‌هاي اصلاح‌طلبي هستند كه بايد هوشيار باشند و باشيم. يكي از ويژگي‌هاي هوشمندي آسيب‌شناسي دوران خودمان است.

 

منبع: خبرآنلاين



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: نداي اسلام , صادق خرازي , اصلاح طلبان خائنند ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 343
نویسنده : فــردیـن احـمدی

روحانی در دیدار با خانواده شهدای دیپلمات: جمهوری اسلامی ایران نظامی ضدتروریسم است.

رییس جمهوری شهادت مظلومانه و غریبانه دیپلمات‌های ایران را در مزار شریف افغانستان از روزهای تلخ تاریخ کشورمان دانست که سند دیگری بود بر اینکه کشورمان قربانی تروریسم است.
 

به گزارش عصر بشاگرد؛حجت الاسلام حسن روحانی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در دیدار خانواده های شهدای دیپلمات کشورمان در مزار شریف که در منزل شهید ناصر ریگی برگزار شد با تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهیدان و با گرامیداشت یاد شهدای آنان گفت: روز شهیدان دیپلمات کشورمان در مزارشریف یکی از روزهای تاثر انگیز است و البته واقعه شهادت آنان نشان می دهد که دشمنان و تروریست ها تا چه حد به فرزندان این مرز و بوم حساس هستند.

رییس جمهوری افزود: مردم و بزرگان کشورمان از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی از شهید قرنی تا شهید مطهری به دست تروریست ها به شهادت رسیدند و هنوز هم تروریست ها علیه ملت ایران فعالیت می کنند و ما نیز متقابلا همواره در مقابله با تروریسم و تروریست ها هستیم.

روحانی با بیان اینکه معمولاً مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها، محلی امن محسوب می‌شود، به حادثه شهادت دیپلمات‌های کشورمان در مزارشریف اشاره کرد و گفت: تصور نمی‌شد که تروریست‌ها مکانی را که محل استقرار دیپلمات‌های کشورمان است، اشغال و آنان را به مظلومانه ترین شکل به شهادت برسانند.

رییس جمهوری اضافه کرد: در ابتدای وقوع این حادثه کسی باور نمی‌کرد که گروه‌های تروریستی بتوانند به این اقدام دست بزنند چرا که در آن زمان گروه طالبان تازه شکل گرفته بود و مزار شریف که در شمال افغانستان قرار دارد از مناطقی بود که در اختیار مجاهدین موسوم به ائتلاف شمال قرار داشت و کسی فکر نمی‌کرد که طالبان بتواند به این منطقه راه یابد. البته متاسفانه دستگاه‌ اطلاعاتی برخی از کشورها هم در این حادثه بی دخالت نبودند.

روحانی شهادت دیپلمات‌های کشورمان در مزار شریف را بسیار مظلومانه و غریبانه توصیف کرد و اظهار داشت: شما خانواده معظم شهدا روزهای سختی را گذراندید؛ روزهایی که سرنوشت آنها نامشخص بود و اطلاع نداشتید که بر آنان چه می‌گذرد و فکر هم نمی‌شد که چنین جنایت وحشیانه‌ای نسبت به دیپلمات‌ها و مسئولین کشورمان که برای خدمت در آنجا حضور داشتند، انجام شود.

رییس جمهوری با طلب صبر و شکیبایی برای خانواده‌های شهیدان گفت: بی‌تردید شهدا از اجر و نعمت‌های بی‌پایان خداوندی برخوردار خواهند بود.

روحانی اضافه کرد: اقدام تروریستی در مزار شریف، سند دیگری برای ایستادگی و مبارزه جمهوری اسلامی ایران با تروریسم و تروریست‌ها است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: زمانی که تروریست‌ها در جمهوری اسلامی ایران ، عزیزان ما را به شهادت می رساندند شاید کسی در دنیا تصور نمی‌کرد که زمانی این موضوع آنان را نیز درگیر کند و امروز متاسفانه در بسیاری از کشورها وحشیگری تروریست‌ها به حد اعلا رسیده است ؛تروریست‌هایی که در پشت صحنه و در باطن توسط صهیونیست ها و برخی کشورهای غربی حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

رییس جمهوری با بیان اینکه دیپلمات‌های کشورمان همواره و در مقاطع مختلف بار سنگینی را برای تامین منافع ملی کشورمان بر دوش داشته‌اند، اظهار داشت: غیر از مزار شریف در کشورهای دیگر هم دیپلمات‌های ما به شهادت رسیده و سفارتخانه‌های کشورمان مورد تعرض قرار گرفته‌اند و این همه نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران، نظامی ضدتروریسم است و برخلاف آنچه برخی از کشورهای تجاوزگر ادعا می‌کنند که ایران حامی تروریسم است، ایران از روز اول قربانی تروریسم بوده است.

در این دیدار خانواده شهیدان ناصر ریگی ، مجید نوری نیارکی، محمد ناصر ناصری ، کریم حیدریان ، محمد علی قیاسی ، رشید فلاح ، نورالله نوروزی و حیدرعلی باقری با اظهار خرسندی و خوشحالی از دیدار رییس جمهور، خاطراتی از ایام شهادت شهدای دیپلمات کشورمان بیان کردند.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری و حجت الاسلام شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به خانواده این شهیدان تقدیم شد.

 

منبع: پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: روحاني ، ديدار با خانواده شهداي ديپلمات ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 447
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در هیچ شرایطی نمی شود به آمریکا اعتماد کرد

عضو شورای اسلامی شهر سردشت گفت: آمریکا همیشه به فکر قدرت است و کشوری که چنین افکاری در سر دارد نمی شود با آن در تعامل بود.

 توافق

به گزارش عصربشاگرد؛طاهر کارگر عضو شورای اسلامی شهر سردشت بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: دولت یازدهم در بخش سیاست خارجه خیلی خوب عمل کرد و مذاکرات زیادی برای ثبات در منطقه انجام دادند که در نهایت منجر به توافق اولیه شد. دولت هر آنچه در سیاست خارجه خوب عمل کرد ولی در سیاست داخلی ضعیف بود که امیدواریم مشکلات داخلی مردم نیز حل شود.

کارگر اظهار داشت: تحریم هایی که غرب علیه ایران انجام داد ظالمانه بود که در اوایل خیلی کم تاثیر خود را نشان داد ولی هر چه از این تحریم ها بیشتر می گذشت ملت ایران تولید های داخلی را افزایش می داد تا جایی که در اواخر دیگر نشانی از تحریم ها نبود و در این مدتی که تحریم بودیم دستاورد های زیادی را بدست آوردیم.

وی افزود: مطمئنا توافق هسته ای تاثیر زیادی در بخش اقتصاد خواهد داشت هم برای ایران و حتا منطقه، تا جایی که شاهد آن بودیم که بعد از گذشت سه روز از توافق شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری  وارد ایران شدند که این نشان از با ثبات بودن اقتصاد ایران است.

عضو شورای اسلامی سردشت گفت: این توافق زمزمه هایی رو در جو سیاسی کشور بوجود آورد ولی در نهایت حرف همه این است که انرژی هسته ای حق ایران است و مفت بدست نیامده که مفت از دست داده شود.

طاهر کاگر خاطر نشان کرد: به آمریکا در هیچ شرایطی نمی شود اعتماد کرد در حال حاضر فقط  توافق اولیه است ولی با این حال کنگره آمریکا بازهم با این توافق مخالفت می کرد چون آمریکا همیشه به فکر قدرت است و کشوری که چنین افکاری در سر دارد نمی شود با آن در تعامل بود و خطوط قرمزی که حق مردم، خون شهدا،  انقلاب، دین، ولایت فقیه، رهبری و خیلی از چیزهای دیگر که امیدواریم عایت شده باشد.

کارگر گفت: ظاهرا هدف این مذاکرات برداشتن تحریم ها بوده ولی هدف اصلی غنی سازی است، تحریم ها با توجه به این که در توافق نامه هم لحاظ شده اگر به صورت یکجا برداشته شود خیلی خوب بود ولی با توجه به این که در صحبت های ریاست جمهور ایران و آمریکا تفاوتهای زیادی هست در این باره نمی توان نظر قاطعی بیان کرد.

وی افزود: قبلا گفتم غنی سازی حق ایران یا هر کشوری هست، کشور های غرب نمی خواهند کشور ایران از لحاظ اقتصادی، بهداشتی،درمانی، کشاورزی، صنعتی و… در منطقه قدرتمند باشد.

طاهر کارگر در پاسخ به سوال چه عواملی غرب را مجبور به توافق با ایران کرد؟ گفت: با توجه به اینکه ایران در طول تحریم ها نه تنها ضعیف که نشد بلکه بسیار قدرتمند نشان داد و کشورهای غربی نمی خواستند که ایران در منطقه کشوری قوی و قدرتمند شود زیرا منافع انها به خطر می افتاد.

وی در خصوص گزینه نظامی آمریکا علیه ایران گفت: با توجه به این که کشور ما یک دوره ۸ ساله جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته بود کشورهای غربی دیگر قانع شده بودند که استفاده از سلاح های جنگی هیچ تاثیری بر ایران نخواهد داشت.

عضو شورای شهر سردشت اظهار داشت: شاید کشور های غربی فکر می کنند با توافق توانسته اند جلو برنامه هسته ای ایران را بگیرند ولی سخت در اشتباه هستند چون با داشتن دانشمندان جوان ایرانی هیچ گاه متوقف نخواهیم شد و هم چنان رو به جلو حرکت خواهیم شد.

کارگر عنوان کرد: بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا قبل از انقلاب بود، در زمان امام ( ره)  و هم چنان هم ادامه خواهد داشت آمریکا همانند روباه مکاری است که هرگاه منافع خود را به خطر ببیند دست به هر کاری خواهد زد.

وی در جواب به سوال، نظر شما در مورد به طول انجامیدن مذاکرات چیست؟ گفت: نمی خواستند تا امتیازاتی را به همین راحتی به ایران بدهند به طول انجامیدن مذاکرات باعث می شد تا با هم پیمانانشان مثل اسراییل مذاکرات بیشتری بر سر گرفتن  امتیازات اساسی از ایران بدست اورند به هرحال توافق اولیه بدست امد ولی باید هوشیار باشیم که ما نباید به این توافقات دل ببندیم و به کشورهای غربی اعتماد کنیم.

 

انتهای پیام//

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: طاهر كارگر , عضو شورای اسلامی , شهر سردشت بشاگرد , دولت یازدهم ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 349
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

گزارش تصویری از خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان نژادپرستی

خبرگزاری رویترز مجموعه‌ای از تصاویری را منتشر کرده که درگیری‌های شب گذشته پلیس آمریکا در فرگوسن را نشان می‌دهد.

 خبرگزاری فارس: گزارش تصویری از خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان نژادپرستی

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  سال گذشته قتل «مایکل‌براون» نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست آمریکایی بار دیگر خشونت پلیس آمریکا به ویژه علیه سیاه ‌پوستان را در معرض توجه جهانیان قرار داد. به طوری که از آن زمان تاکنون رسانه‌ها نگاه ویژه‌ای به اقدامات خشونت‌بار و توام با نژادپرستی پلیس آمریکا داشته‌اند. در سالگرد قتل براون بار دیگر فرگوسن، شهری در ایالت میسوری که براون در آن به ضرب گلوله «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست کشته شد، دستخوش ناآرامی است. خبرگزاری رویترز  به طور ویژه مجموعه‌ای از عکس‌های ناآرامی‌های شب گذشته منتشر کرده است:

 

 

 اعتراضات امسال با برگزاری مراسم یادبود و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما مداخله مسلحانه پلیس بار دیگر موجب شد تا خیابان‌های فرگوسن به صحنه زد و خورد میان نیروهای امنیتی و معترضانی تبدیل شود که با سنگ و بطری با گاز اشک‌آور و گلوله‌های دودزای پلیس مقابله کردند.

 

 پلیس سه‌شنبه شب اعلام کرد که در جریان اعتراض‌های روزهای گذشته، دستکم 150 نفر از معترضان بازداشت شده‌اند.

 

به گفته پلیس، فقط در روز سه‌شنبه 22 نفر در خیابان‌ها بازداشت شده‌اند و 63 نفر دیگر هم به دلیل تلاش برای مسدود کردن مسیر یک بزرگراه، دستگیر شده‌اند.

 

در جریان اعتراضات دو روز گذشته چند مورد تیراندازی، از جمله شلیک پلیس به سمت یکی از معترضان نیز که باعث شد وی به شدت زخمی شود، گزارش شده است. پلیس می‌گوید این فرد با خود سلاح حمل می‌کرده و قصد تیراندازی به نیروهای امنیتی را داشته است.

 

همزمان، گروهی از شبه‌نظامیان سفیدپوست، موسوم به گروه «پاسداران سوگند» که خود را حامی قانون اساسی آمریکا می‌دانند، با اسلحه‌های خودکار در خیابان‌های فرگوسن حاضر شده‌ و کشیک می‌دهند. با این حال پلیس تاکنون برخوردی با این افراد انجام نداده است.

 

 در فرگوسن وضعیت فوق‌العاده اعلام شده و به گفته مقامات شهر، همچنان تا اطلاع بعدی برقرار است.
انتهای‌پیام/م

منبع: خبرفارسي



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: خشونت پليس آمريكا،نژاد پرستي، اعتراضات امسال، راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز،فرگوسن ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 441
نویسنده : فــردیـن احـمدی

توافق هسته‌ای در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران با تکیه بر رویکرد گفتگو یکی از بحران‌های پیچیده جهانی را حل کرد و اکنون نتایج آن می‌تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

 1792750

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از صدا و سیما، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده است در دیدار نخست‌ وزیر لبنان در بیروت تاکید کرد: گفتگو بر اساس رفع نگرانی و توجه به خواست همه طرف‌های داخلی، راه‌حل مشکلات این کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان  افزود: همکاری بین همه گروه‌های لبنانی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت مردم این کشور و منطقه باشد و ایران در این‌ باره از هیچ کمکی فروگذاری نمی‌کند.

وی در ادامه به نتایج مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: ایران با تکیه بر رویکرد گفتگو یکی از بحران‌های پیچیده جهانی را حل کرد و اکنون نتایج آن می‌تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

نخست وزیر لبنان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت نقش مقاومت در همه جوانب معنوی، اجتماعی و سیاسی لبنان، گفت: معتقدیم تفاهم و توافق راه حل نجات لبنان از بحران است.

تمام سلام در ادامه تصریح کرد: لبنان باوجود تفاوت دیدگاه‌های داخلی در برخی از مسائل، همواره برای تقویت مناسبات خود با ایران گام برداشته است و آمادگی داریم در روابط دو کشور صفحه جدیدی بگشاییم.

همچنین منابع لبنانی از دیدار طولانی ظریف با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خبر دادند. در این دیدار معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه کشورمان و سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشتند.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در ادامه دیدارهایش در بیروت با نبیه بری رییس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه و نیز شخصیت‌های فلسطینی مقیم لبنان دیدار می‌کند.

ظریف پس از برگزاری کنفرانس خبری با همتای لبنانی خود عازم دمشق خواهد شد.

سفر به پاکستان و هند از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در دور دوم سفرهای منطقه‌ای پس از پایان مذاکرات هسته‌ای وین است.

وی در دور اول سفرهایش به عراق، کویت و قطر رفته بود.

 

منبع:صداسيما

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: توافق هسته اي ،وزير امورخارجه، ظريف ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 515
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مهدی همت؛ فرزند شهید ابراهیم همت در پیامی در صفحه فیس بوک مهدی هاشمی رفسنجانی نوشت: مثل پدرت ببخش داداش، ملتی را که اولین چیزی که فراموش میکنند محبت های توست و وای بحال چنین ملتی...!
پارسینه: مهدی همت؛ فرزند شهید ابراهیم همت در پیامی در صفحه فیس بوک مهدی هاشمی رفسنجانی نوشت: مثل پدرت ببخش داداش، ملتی را که اولین چیزی که فراموش میکنند محبت های توست و وای بحال چنین ملتی...!


تیتر برخی روزنامه ها درباره مهدی هاشمی +عکس


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: مهدی همت , شهیدهمت , فیس بوک , مهدی هاشمی , پيام فرزند شهيد , هاشمي رفسنجاني ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 357
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهید محمود صارمی، در سال ۱۳۴۸ در یکی از روستاهای اطراف بروجرد به نام «چهار بره» به دنیا آمد.

image-artna_newspicture_14074984803474576_001.jpg-w-1000-300x170

به گزارش عصر بشاگرد؛شهید صارمی در کنکور سراسری، در رشته جغرافیای انسانی در دانشگاه تهران قبول شد و به همین علت تهران را برای زندگی برگزید. او پس از گذراندن چند ترم، از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و مدت هفده ماه در آن جا ماند و سپس به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت. در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی گردید و سال ۱۳۷۱، در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی ادامه می داد، ازدواج نمود.. او پس از چهار سال، به سمت دبیر سرویس فارسی ایرنا برگزیده شد. شهید صارمی در ۲۶ دی ماه سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در افغانستان، راهی مزار شریف شد و حدود دو سال بعد، در هفدهم مردادماه ۱۳۷۷، در نهایت مظلومیت به دست گروه طالبان به شهادت رسید. یادش گرامی باد.

نکته:

شهید محمود صارمی یک روستا زاده انقلابی بود، مردم مظلوم افغانستان را هم چون خانواده خود دوست داشت، او با آن ها بر سر یک سفره می نشست و از درد و مشکلات ایشان رنج می برد.

محمود به قدری با آن مردم مأنوس شده بود که درد آن ها را درد خود می دانست و در سرمای زمستان، لباس های گرم خود را به ایشان می بخشید. همسر شهید صارمی در مورد او می گوید: «بهترین واژه ای که در مورد ایشان می توانم بگویم این است که شهید صارمی، یک دوست خوب برای من بود. او واقعا یک مدیر بود و در تمام مراحل زندگی، با برنامه ریزی عمل می کرد». پدر شهید صارمی هم در مورد او می گوید: «شهید صارمی در دوران کوتاه عمر پربار خود، سختی های فراوانی کشید. خانواده صارمی از او تنها به عنوان یک دوست یاد نمی کند، بلکه او را انسانی قوی معرفی می کند که در همه زمینه ها استعداد داشت و یکی از افتخارات مردم بروجرد بود».

 

منبع: سرويس وبگردي



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: روزخبرنگار , شهید محمود صارمی , زندگي نامه شهيد , خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران , افغانستان ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 645
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سکوت معنادار صدا و سیمای هرمزگان برای استقبال از شهدای گمنام/ مظلومیت غواصان دست بسته در پس درآمدهای تبلیغاتی

مردم استان هرمزگان که بارها ارادت خویش به نظام، انقلاب و شهدا را اثبات کرده اند این روزها میزبان 9 شهید غواص خواهند بود اما سکوت صداو سیمای استان برای استقبال از شهدا جای سوال دارد و گلایه مردم را بهمراه داشته است.

به گزارش عصر بشاگرد، چندی پیش پیکر 175 شهید که جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای 4 بودند با دستان بسته طی عملیات تفحص در ابوفلوس کشف شد و در پی درج این خبر موج های رسانه‌ای مختلفی در حمایت یا واکنش نسبت به این خبر اتفاق افتاد و تحلیل های متفاوتی به جا گذاشت.

 IMG09310128

کشف پیکر پاک 175 شهید غواص دست بسته، انفجاری در افکار عمومی و رسانه‌‌های ایرانی به وجود آورد و ابراز احساسات بی‌شمار و شگفت‌انگیز ایرانیان به شهدای وطن، اتفاقات بی‌سابقه‌ای به وجود آورد و هم‌نوایی گروه‌های مختلف در تکریم فرهنگ ایثار وشهادت را بهمراه داشت .

 

مردم هرمزگان نیز همگام با سایر مردم استان که بارها ارادت خویش به نظام، انقلاب و شهدا را اثبات کرده اند میزبان 9 شهید غواص خواهند شد و خبر آمدن شهدای گمنام به فضای استان حس و حال شهادت و ایثار بخشیده است .

 

در حالی که در گروه های اجتماعی و در عرصه مجازی شور معنوی ویژه‌ای برای استقبال از شهدای غواص و خط‌شکن ایجاد شده اما سکوت صداو سیمای استان برای استقبال از شهدا جای سوال دارد گلایه مردم را بهمراه داشته است.

 

اباذر سالاری، فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن گلایه از عدم پوشش مناسب تشیع شهدای گمنام در استان گفت:سازمان صداو سیما با ایجاد برنامه های تاثیر گذار در ایجاد فضای معنوی تاثیر گذار است که متاسفانه در این زمینه کمرنگ عمل کرده است.

 

وی اظهار کرد:صدا و سیما برای تبلیغات ساعت ها وقت صرف می کند در حالی که برای استقبال از شهدا برنامه ای تنظیم نکرده و حتی در زیر نویس برنامه هایشان مطلبی برای از حضور شهدا در استان نداشته است.

 

سالاری تاکید کرد:مردم و نیروهای ارزشی از سازمان صدا و سیما توقع دارند که برای استقبال از شهدای گمنام برنامه هایی را تدارک ببینند و پررنگ تر عمل کند..

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی هرمز

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سکوت معنادار صدا و سیمای هرمزگان , مظلومیت غواصان , درآمدهای تبلیغاتی , پیکر 175 شهیدغواص ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 356
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فروغ همدلی در سایه زندگی جهادی

روزنامه کیهان در صفحه گزارش روز نوشت : «حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد.»

این گزارش که بخش دوم آن در روز چهارشنبه چهاردهم مرداد 1394 هجری خورشیدی به چاپ رسید می افزاید، می افزاید: «حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد.» این بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی است. جایی که رهبر انقلاب بارها به برکت حرکت های جهادی و البته اهمیت این موضوع در اسلام تاکید می کنند. اردوهای جهادی در سال های اخیر توانسته به پلی تبدیل شود برای ارتباط میان اقشار محروم جامعه با جمعی از جوانان انقلابی و دارای دغدغه و حاصل این ارتباط بی شک چیزی نیست جز افزودن بر همدلی میان اقشار مختلف مردم و مسئولان.
با گذری از تاریخ جنگ به موضوعی جالب برمی خوریم. در بحبوحه جنگ فردی مثل حاج عبدالله والی به منطقه بسیار محروم بشاگرد در هرمزگان کوچ می کند تا با این عمل علاوه بر حل مشکلات مردم منطقه اهمیت رسیدگی به مستضعفان در انقلاب را یادآوری کند. در واقع می توان گفت اردوهای جهادی نه از اواخر دهه 70 بلکه از سال های اول انقلاب در قالبی دیگر آغاز شده بود. گذر از جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی جامعه اما ما را به مرحله ای رساند که رهبر انقلاب به واسطه مشاهده ظرفیت های موجود در میان جوانان انقلابی کشور این بار فرمانی نه در وسعتی محدود بلکه درجهت رفع محرومیت ها در سراسر نقاط محروم کشور صادر کردند و واکنش جوانان انقلابی در مقابل صدور این فرمان رهبر انقلاب «لبیک گفتن» بود.
اردوهای جهادی خدمتی مادی و معنوی
اما آنچه که در سال های اخیر نمایان شده است این است که جاده اردوهای جهادی جاده ای یک طرفه نیست و علاوه بر محرومیت زدایی از مردم محروم به نوعی به سرمایه سازی برای نظام از طریق پرورش تفکرهای انقلابی می پردازد و این تعامل جوانان انقلابی، مردم و مسئولانی که در قالب فعالیت های جهادی قرار می گیرند خود می تواند مصداقی بارز از همدلی در کشورمان باشد. رهبر معظم انقلاب خود در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی می فرمایند: « بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید. شما که خودتان محورهای اصلی این حرکت عظیم هستید این را قدر بدانید و خدای متعال را شاکر باشید. مسئولین، دیگران، مدیران و کسانی که دست اندرکار امور هستند، آنها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند. سال تحصیلی، درس را خوب بخوانید، با تحقیق بخوانید، قصدِ رسیدن به قله های علمی را پیدا کنید. در دوره فراغت هم ساعات را، روز و شب را، با این حرکت زیبا و باشکوهِ خدمت به مردم غنی کنید.»
ایشان خاطرنشان می کنند:«این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیون ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره مند میشوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت بهره مند می شوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان و در بین مردم مظهر مجسم آیه قرآن است و آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد. «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛(3) شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می کنید. این خدمت رسانی است؛ خدمت رسانی مادی و خدمت رسانی معنوی. از این مهم تر، خدمتی است که شما به خودتان می کنید و استعدادهای درونی خودتان را فعال میکنید و به بالقوه هایی که در وجود شما هست فعلیت می بخشید. تجربه پیدا می کنید با زندگی مردم آشنا می شوید. این حصارهای طبقاتی شکسته می شود و واقعیت های زندگی را لمس می کنید. در خودتان شعف و بهجت خدمت رسانی را احساس می کنید و این احساس را در وجود خودتان زنده می کنید. کسی که لذت خدمت و کار را بچشد، از کار خسته نمی شود. همان طور که در گزارش ها برادران عزیز گفتند، من هم قبلاً در گزارش ها خوانده ام جوانی که این لذت را در وجود خودش کشف کرد از خدمت خسته نمی شود این هم فایده دوم که فایده بسیار بزرگی است.»
صفا و صمیمیت در سفره های ساده
برای درک بهتر موضوع بهتر است نظر یکی از جهادگران را جویا شویم. ندا غلام پور در این خصوص می گوید: «در اردوهای جهادی شاید محل اسکان هتل نباشد و پذیرایی شام و ناهار حتی در نان و پنیری خلاصه شود اما بر سر این سفره های ساده و بی ریا صفا و صمیمیت بسیاری وجود دارد. شاید در اردوهای جهادی از آسایش خبری نباشد اما تا دلتان بخواهد آرامش هست. سهم هر کس از این آرامش به میزان اخلاص، تلاش و کوشش جهادی اش باز می گردد. شاید گاهی خسته شوی اما دریایی از شادی و شعفی را در دل محرومین حس می کنی و این حس است که جهاد را زیبا می کند و این گونه است که ما این بار هم راهی جهاد می شویم.»
پس از گذر از صحبت های غلامی سراغ یکی از روحانیونی می رویم که با انگیزه ای نشاط آفرین برای جهاد در راه خدا در مناطق محروم حضور یافته است. حجت الاسلام محمد رضایی شریف آبادی یکی از مبلغان فعال در مناطق محروم کشور به خصوص در مناطق جنوبی کرمان است که بار همت را بر دوش نهاده است تا علاوه بر نشر معارف در آبادانی آن مناطق نیز سهیم باشد. وی هم اکنون معاون تبلیغ مدرسه معصومیه(س) و مسئول گروه جهادی مروّجین مذهب است. شریف آبادی در گفت و گو با گزارشگر کیهان می گوید:« با مشورتی که با یکی از مراجع بزرگوار، بعضی علما و اساتید کردم برای تبلیغ در جنوب کرمان به صورت خودجوش و تنهایی به این مناطق رفتم و خداوند توفیق داد که در همان ابتدا در 30 مدرسه با جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر سخنرانی داشته باشم و پس از بازگشت بنا بر درخواست آن ها به همین تعداد کتاب رساله توضیح المسائل را برایشان ارسال کردم. البته در این کار هیچ اجباری نبود بلکه برای ما مهم آن بود که با احکام دین آشنا شوند و با انتخاب خودشان مرجع تقلیدشان را برگزینند.»
استقبال از مسائل دینی
وی ادامه می دهد:« جنوب کرمان از نظر وسعت خیلی مکان بزرگی است، در این منطقه به علت نبود روحانی ثابت مردم نسبت به احکام و معارف دین اطلاع کافی ندارند و خیلی تشنه فراگیری هستند، یک نمونه عرض کنم برای سخنرانی به یک دبیرستان رفتم که 200 دانش آموز پسر داشت، در کل زمان سخنرانی این تعداد دانش آموز ساکت نشسته بودند و با دقت گوش می دادند در حالی که توقع می رفت که شلوغ کنند و آرام و قرار نداشته باشند، در روستاها هم وضع به همین منوال هست، به طوری که هنگام قصد ترک روستا را داریم می بینیم که مردم گریه می کنند که چرا می خواهید بروید؟ مردم آن چنان علاقه مند هستند که نیازی به معرفی خودمان نیست و هر طلبه و روحانی که به آنجا برود، مردم سریع یک منزلی را مهیا می کنند، مسجد هم که آماده است و جمعیت آماده و تشنه کسب معارف الهی است.»
خودتان لحظه ای تصور ید! عده ای جوان خاکی، ساده و بی آلایش بدون هیچ چشمداتی و صد البته با انگیزه فراوان برای خدمت به شما در سخت ترین شرایط کنارتان باشند. بدون شک شما نیز تلاش خواهید کرد تا نهایت استفاده را از خدمات ارائه شده توسط این جوانان ببرید تا زحمات آنها هدر نرود. مردم روستای های محروم کشورمان نیز دقیقا پس از گذشت مدتی چنین احساسی را نسبت به جهادگران پیدا می کنند. این بار برای آشنایی بیشتر با فضای اردوهای جهادی و البته تاثیرگذاری این اردوها با سیدعلی رضا سجادی مسئول گروه جهادی محمد رسول الله هم صحبت می شویم. این جهادگر در گفت و گو با گزارشگر کیهان می گوید: «گروه حضرت محمد رسول الله مدت شش سال است که با حضور نفراتی از استان های تهران و قم به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان می رود. گروه ما سعی دارد تا در مناطقی که گرفتار معضلات فرهنگی هستند به فعالیت بپردازد. در واقع ما به سراغ کارهایی می رویم که نیازمند کار گروهی است و به تنهایی توسط مردم منطقه امکان پذیر نمی باشد. همین بود که ما منطقه سیستان و بلوچستان را که اتفاقا متقاضی زیادی برای فعالیت نداشت را انتخاب کردیم.»
فقر فرهنگی در مناطق محروم
وی ادامه می دهد:« مردم این مناطق محروم دارای سطح سواد پایین و فقر فرهنگی زیادی هستند و ما در تلاش هستیم تا این دست از مشکلات را حل کنیم. ما در هر دو منطقه شیعه نشین و سنی نشین منطقه برنامه های تربیتی داریم و علاوه بر اقشار مختلف از مردم منطقه بین ما قرار می گیرند برای دانش آموزان که سازنده آینده مناطق هستند برنامه های ویژه ای برگزار می کنیم.»
سجادی همچنین در خصوص انگیزه خود و دیگر اعضای گروه جهادی حضرت محمد(ص) از حضور در مناطق محروم می گوید:« ما پس از شناسایی منطقه احساس کردیم که علاوه بر وظیفه اخلاقی باید به ندای رهبر انقلاب لبیک بگوییم و در مناطق حضور پیدا کنیم. ما به عنوان یک مسلمان احساس وظیفه کردیم و به نظرمان آمد برای عملکرد مطلوب باید به صورت مستمر در مناطق مورد نظرمان فعالیت کنیم.اما متاسفانه یکی از آفات فعالیت های جهادی در مجموع این است که فعالیت ها به صورت مقطعی است و استمرار نمی یابد.»
مسئول گروه جهادی محمد رسول الله(ص) بیان می کند:« نفراتی که در این چنین فضاهایی حضور می یابند وقتی محرومیت های مناطق را می بینند با اخلاص کار می کنند و واقعا هیچ دنیای مادی در فعالیت های جهادی نیست و اگر فردی در توکل و توسلش دچار خدشه شود کم می آورد. فعالیت های جهادگران برای مردم محرومی که بعضا شاید به اضطرار هم رسیده باشند تاثیرگزار است.»
وی تصریح می کند: «دیدن افرادی که با کم ترین امکانات زندگی شان را سر می کنند در زندگی افراد جهادگر توازن ایجاد می کند و از طرفی فرصتی مناسب برای خودسازی است. بچه های جهادگر با بازگشت از اردو در میان اطرافیان خود مرکزیت پیدا می کنند و بعد از مدتی عده ای را دور خودشان جمع می کنند که این کار خیلی بزرگی است. شخصی که حاضر می شود کیلومترهای زیادی را طی کند و تا سیستان و بلوچستان برود و دشواری های منطقه را به جان بخرد بدون شک قدرت تاثیرگزاری بالایی پیدا می کند.»
محیط تبلیغ وسیع
پس از شنیدن صحبت های سیدعلی رضا حرف هایمان با حجت الاسلام رضایی را از سر می گیریم. رضایی در ادامه حرف هایش به ما می گوید: «برگزاری نماز جماعت و بیان احکام آسان ترین کار ماست، ما به برگزاری کلاس های مختلف قرآن، احکام، آموزش نماز، حلقه های معرفت در مسجد و کلاس عقاید معرفتی می پردازیم. طلبه هایی هستند که کارهای عمرانی می کنند از ساخت مسجد گرفته تا احداث سرویس های بهداشتی. همچین سر زدن به خانواده شهدا و ایتام، عیادت از افراد مریض و سر زدن به خانواده آن ها از جمله کارهای تبلیغی است. باید توجه داشت که محیط تبلیغ به اندازه ای وسیع است که از صبح تا شب کار هست.»
وی ادامه می دهد: «برای تبلیغ به روستایی رفتم که پشت کوه بود و 10 کیلومتر جاده خاکی داشت، میزبان ما پیرمردی بود. او گفت جوان های روستا به نماز نمی آیند، یک روز برای تماشای بازی فوتبال جوانان به محل بازی آن ها رفتم که مقداری از محیط روستا دور بود، جاده خاکی و هوا بسیار گرم بود. جوان ها که از دور می دیدند حاج آقایی دارد می آید تعجب کرده بودند و همین طور به بازی خودشان ادامه می دادند. من هم یک بیست دقیقه ای بازی آن ها را تماشا کردم. آنها فهمیده بودند که من فقط برای تماشای فوتبال رفته ام و برای موعظه به آن محل نرفته ام. بعد از مدتی به یکی از جوان ها گفتم که می توانی یک دقیقه بچه ها را جمع کنی، از آنجایی که بیست دقیقه بود در محل ایستاده بودم و راه نسبتاً طولانی را طی کرده بودم، خیلی سریع جمع شدند، در این موقع یک حدیث گفتم و رو به آن ها گفتم: امشب مسجد بیایید اگر به شما بد گذشت، دیگر نیایید! اتفاقاً آن شب به مسجد آمدند و من هم نماز مختصری خواندم و یک سخنرانی کوتاه بعد از نماز کردم، چون هوای مسجد از محیط بیرون گرم تر بود، به بیرون مسجد رفتیم و مشغول صحبت شدیم و گل گفتیم و گل شنیدیم، بحثی از مسائل دینی نکردم، مگر اینکه خود آن ها سؤالی را می پرسیدند.
متوجه شده بودند که این حاج آقا با حاج آقا قبلی که فقط روی منبر می رفته فرق دارد! خلاصه با آن ها رفیق شدیم، حتی یک روز تفریحی به اطراف روستا نزدیک سد رفتیم و در آن محل با بچه ها شنا کردیم، بعد هم تکلیف کردیم که بچه ها وضو بگیرند که به جز یک نفر بقیه اشتباه وضو گرفتند، همان تفریح ما باعث شد که بچه ها وضو را یاد بگیرند، این یکی از بهترین خاطره های من است.»
در هر حال به نظر می رسد اردوهای جهادی توانسته اند به الگویی تبدیل شوند برای شکستن فاصله های طبقاتی و در کنار هم بودن. در کنار هم بودنی که می تواند علاوه بر افزودن وحدت ما را به قله های موردنظرمان نزدیک و نزدیک تر کند.
*منبع: روزنامه کیهان
**گروه اطلاع رسانی** 1893**2002**9131



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حاج عبدالله والی،منطقه بسیار محروم بشاگرد،مشکلات اقتصادی،بسیج سازندگی،جهادگران ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 334
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 ایجاد شعب بانک خارجی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های کلان/بانک مرکزی نظارت کند.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با مثبت ارزیابی کردن زمزمه ایجاد شعب بانک‌های خارجی درکشور، گفت:در صورت کنترل کافی بر روند ایجاد و فعالیت این نوع بانک ها از سوی دولت و بانک مرکزی می توان به ورود سرمایه های کلان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور امیدوار بود.

ایجاد شعب بانک خارجی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های کلان/بانک مرکزی نظارت کند

به گزارش عصربشاگرد؛سیدعبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به زمزمه ایجاد شعب بانک‌های خارجی درکشور،گفت:ایجاد ارتباط اقتصادی کارآمد با کشورهای مختلف راهکاری برای خروج از رکود حاکم بر وضعیت کنونی کشور است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد شعب بانک‌های خارجی در داخل ایران به گردش سرمایه در کشور کمک شایانی خواهد کرد، افزود: ایجاد بانک های خارجی در داخل کشور در صورت تامین سرمایه‌های کافی برای رشد تولید و صنعت هیچ مانعی ندارد.

نظارت بر شعب بانک‌های خارجی ایجاد شده در ایران ضروری است

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید بر ضرورت نظارت بر شعب بانک های خارجی،تصریح کرد: در صورتی که وجود شعب بانک‌های خارجی در داخل کشور همراه با کنترل و نظارت کافی باشد؛هر نوع احتمالی مبنی بر پوچ شدن منابع مردم ازبین خواهد رفت.

وی ادامه داد: شعب بانک های خارجی در داخل کشور باید تحت نظارت دولت به ویژه بانک مرکزی باشد تا بتواند زمینه پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم کند.

ایجاد شعب بانک‌های خارجی پلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی و بانکداری داخلی

هاشمی نخل ابراهیمی با تاکید براینکه ایجاد شعب بانک‌های خارجی در داخل کشور باید در خدمت تولید، بنگاه های اقتصادی و کارآفرینی قرار بگیرد،تصریح کرد: دولت باید با درنظرگرفتن قوانین موجود نسبت با ایجاد شعب این نوع بانک ها در داخل موافقت کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: وجود شعب بانک های خارجی در کشور، ورود سرمایه های کلان خارجی به بانک های داخلی در جهت ارایه تسهیلات به مردم را ممکن می کند.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت کنونی کشور و تحریم های موجود، ایجاد شعب بانک های خارجی را پلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی و بانکداری داخلی خواند.

 

منبع: خانه ملت



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سیدعبدالکریم هاشمی , خانه ملت , ایجاد شعب بانک‌های خارجی , مجلس شورای اسلامی , نماینده مردم بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 387
نویسنده : فــردیـن احـمدی

تحریم ها می تواند یک تجربه تاریخی برای نظام، دولت و ملت ما باشد

 

اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدین اروپایی آن علیه ملت ایران نشاندهنده خوی استکباری این کشورها است.

غلامرضا کریمی

به گزارش عصر بشاگرد؛غلامرضا کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: سیاست خارجی دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن افزایش و بر گسترش تعامل با دنیا، مبارزه با ایران هراسی، اثبات و احقاق حق ملت ایران در مورد بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای و جلوگیری از منزوی شدن کشور در عرصه بین الملل متمرکز بوده است. و به قول رئیس جمهور محترم در ارتباط با کشورها شعر معروف حافظ « با دوستان مروت، با دشمنان مدارا » سرلوحه کار بوده است.

 

غلامرضا کریمی اظهار داشت: همه این تلاش ها بر اساس قاعده کلی نظام در روابط خارجی که توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است یعنی “عزت، حکمت و مصلحت” بوده است و همچنین سیاست نظام در حمایت از مظلومین و متحدین منطقه ای و تحکیم سنگرهای نظام در خارج از مرزها که شامل حمایت از دولت و ملت عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن در دوران مسئولیت این دولت بدون تغییر ادامه داشته است.

 

کریمی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدین اروپایی آنان علیه ملت ایران نشاندهنده خوی استکباری این کشورها است، گفت: آنان نشان دادند که تا چه اندازه می توانند پستی و رذالت علیه مردم یک کشور مستقل به خرج دهند.

 

وی تاکید کرد: تحریم ها می تواند یک تجربه تاریخی برای نظام، دولت و ملت ما باشد؛ هم از این نظر که به بی رحمی استکبار بیشتر مطمئن شویم و هم از این جهت مهم که با رفع نقاط ضعف و افزایش قدرت نظام در عرصه های اقتصادی و نظامی در آینده حربه تحریم را ناکارآمد کنیم.

 

رئیس دانشگاه آزاد بشاگرد گفت: قطعاٌ اجرای توافق هسته ای اثرات مثبت و قابل توجهی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت، اما همانطور که بسیاری از مسئولین و کارشناسان اذعان دارند، رفع همه مشکلات اقتصادی کشور به اجرای توافق و رفع تحریم ها وابسته نیست، بلکه ریشه بسیاری از مشکلات به نظام اداری، ساختارهای اقتصادی، نظام بانکی و مالیاتی، الگوی ناصحیح مصرف، خام فروشی نفت، عدم پایبندی دولت ها به یک نظام برنامه ریزی و نقشه راه جامع و به جای آن اعمال سلیقه شخصی و گروهی و مواردی از این قبیل برمی گردد.

 

غلامرضا کریمی با اشاره به اینکه تعامل با هر کشور اگر بر مبنای احترام متقابل باشد خوب است، افزود: در سال های اخیر در چند مورد که تعامل با آمریکا دارای این خصوصیت بوده است و نتایج مثبتی هم داشته است. به عنوان نمونه می توان به گفتگوهای نمایندگان ایران و آمریکا در خصوص عراق و نیز توافق هسته ای اشاره کرد. اما اگر آمریکا با خوی استکباری به دنبال تسلیم شدن ایران و درپی عدول ایران از اصول انقلابی خود باشد طبیعی است که تعامل با آن کشور نتیجه مثبتی برای ما درپی نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: قبل از توافق هسته ای و پس از اعلام حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده خصوصاٌ در روزهای پایانی به نتیجه رسیدن توافق در فضای سیاسی کشور تا حدود زیادی هم صدایی در حمایت از تیم هسته ای وجود داشت اما پس از اعلام توافق فضای سیاسی به دوگانگی رسیده است، از یک طرف طرفداران دولت که به نقاط قوت توافق می پردازند و از طرف دیگر منتقدین که غالباٌ به نقاط ضعف را برجسته می کنند.

 

کریمی گفت: به نظر من تیم مذاکره کننده همه تلاش خود را برای رعایت خطوط قرمز نظام انجام داده است، البته باید توجه داشت در مذاکره و معامله آن هم وقتی طرف مقابل شما و قدرتمندترین کشورهای دنیا هستند انتظار اینکه هر آنچه می خواهید به طور کامل به دست آورید عملاٌ شدنی نیست. و به گفته وزیر محترم امور خارجه کشورمان: این توافق آن چیزی که می خواستیم نیست بلکه آن چیزی است که توانسته ایم به دست آوریم.

 

 

 

منبع:بشاگرد نيوز

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: تحریم ها , توافق هسته اي , دولت و ملت , همدلي و هم زباني , رئیس دانشگاه آزاد اسلامی , غلامرضا کریمی ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 334
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

ادعا در مورد فرزند دکتر ظریف خبرسازی است

یک مقام مسوول در وزارت امور خارجه ادعای یک سایت آمریکایی در مورد حضور فرزند وزیرامور خارجه کشورمان در مراسم ازدواج فرزند وزیر امور خارجه آمریکا را خبر سازی محض دانست.

به گزارش عصر بشاگرد ، این مقام مسوول ضمن تکذیب مطلب این سایت آمریکایی و بی پایه توصیف کردن آن گفت: برخی محافل خبری غیرمعتبر با سوء استفاده از روندهای خبری، با اغراض خاص و از آن جمله برای جلب مخاطب به تولید اخبار از این دست رو آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب است رسانه های داخلی در بازنشر خبرها اعتبار منابع خود را مورد توجه قراردهند.

منبع: ایرنا

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: فرزند دکتر ظریف , ادعا , خبرسازی , رسانه های داخلی ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 342
نویسنده : فــردیـن احـمدی

واکنش سریع مونیزبه سخنرانی روحانی!+عکس

وزیر انرژی آمریکا در توئیتر خود همزمان با گفتگوی امشب دکتر حسن روحانی مطلبی منتشر کرد که گویای دلهره های این روزهای سیاستمداران غربی است.
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا همزمان با گفتگوی تلویزیونی دکتر روحانی با مردم از شبکه یک سیما در مورد سیاست گذاری ها و عملکرد ایران نسبت به توافقات در صفحه شخصی  خود مطلبی را در این زمینه توئیت کرد.

وی در توئیتر خود اینگونه نوشت:"اگر ایران قصد فریبکاری و نیرنگ دارد،نمی تواند آن را در عرض 24 روز لاپوشانی کند و اگر ایران قصد نیرنگ داشته باشد ما به طور قطع پی خواهیم برد."



وی پیش از این در جریان توافقات ایران و 1+5 نقش پررنگی داشت و در زمان مذاکرات در گفتگو با شبکه سی ان ان با رد نگرانی های موجود در خصوص اجرایی بودن توافق با ایران گفت که کاملا اطمینان دارد که توافق به دست آمده بین ایران و پنج بعلاوه یک موفقیت آمیز خواهد بود.


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: واکنش سریع ، وزیر انرژی آمریکا ، سخنرانی ، رئیس جمهور ، مونیز ، توئیتر ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 473
نویسنده : فــردیـن احـمدی

طنز/ واکنش احمدی‌نژاد، ظریف، احسان علیخانی، جناب خان، امیر تتلو و...40ثانیه قبل از زلزله!

امیر تتلو در صفحه شبکه اجتماعی اش جنبش "بگو قدقد قدا؛ بعد یه تخم بذار، بعد زلزله کسی گشنه نمونه!" را برای هوادارانش پایه ریزی می کند.
آفتاب :
براساس اخبار رسیده گویا زلزله در تهران، در صورت وقوع از 40 ثانیه قبل از تکان دادن شهر، قابل پیش بینی است. بر اساس همین خبر، می خواهیم فرض کنیم برخی افراد معروف و غیر معروف در این 40 ثانیه تا زلزله چه کارهایی انجام می دهند:
 
 
بابک زنجانی: در آن شرایط حساس ، بلافاصله دستور می دهد جت شخصی اش را حاضر کنند تا از تهران خارج شود ولی بعد که یادش می آید در زندان است با میخ روی دیوار زندان حکاکی می کند: یادگاری از بابک ولوله، 4 ثانیه قبل از زلزله!
 
محمود احمدی نژاد: در اطلاعیه ای 39 ثانیه ای، زلزله در راه را ناشی از سوء مدیریت دولت جدید و عاملی برای حمله از 9 جهت به دولت خودش اعلام می کند و وعده بهار می دهد!
 
جواد ظریف: نسخه اصلی برجام را بر می دارد و یک جای مطمئن قایم می کند! بعد هم برای موگرینی، اشتون، کری، فابیوس و لاوروف این متن را پیامک می کند: 
گفتم، بدوم تا تو همه فاصله ها را
تا زودتر از واقعه گویم گله ها را
چون آینه پیش تو نشستم که ببینی
در من اثر سخت ترین زلزله ها را!
 
امیر تتلو: در صفحه شبکه اجتماعی اش جنبش "بگو قدقد قدا؛ بعد یه تخم بذار، بعد زلزله کسی گشنه نمونه!" را برای هوادارانش پایه ریزی می کند.
 
جناب خان: الو؟ معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه؟ آره مویم، جناب خان ... ببین کاکو ، چادرهای مسافرتی و کیسه خوابها و کنسروها رو بعد زلزله بفرست به نشونی خودوم ... آره! ایجوری زحمت مو هم کمتره ... نه جان کاکو! نیتم خیره ... مو اینا رو تو بازار آزاد چند برابر قیمت می فروشم، پولشم خرج زلزله زده ها می کنم ... قربانت ... فدات ... ریشتر بچینی ... بوس بوس!
 
یک دلواپس بهارستانی: منتظر می شود تا زلزله بیاید و از نحوه نشستن زلزله روی ساختمان های شهر تهران عکس بگیرد تا بعدا سر فرصت "بادی لنگوییج!" زلزله را آنالیز و توهین هایش به دولت روحانی را رسانه ای کند!
 
جهانگیری: در 40 ثانیه باقی مانده حداقل 40 تا از پرونده های دولت قبل را رو می کند!
 
هاشمی رفسنجانی: 40 تا خاطره تعریف می کند!
 
شریعتمداری: تیتر کیهان فردا صبح را انتخاب می کند: "بعد از توافق باز هم زلزله آمد؛ تو خالی شدن وعده های 1+ 5 در چند ثانیه!"
 
رییس ستاد هدفمندی یارانه ها: این قدر نذاشتین یارانه هاتونو حذف کنیم که خود یارانه بگیرها دارن حذف می شن! حالا خوب شد ؟ دلتون خنک شد؟
 
احسان علیخانی: آن 40 ثانیه را هم صبر می کند، چون بزودی برای ماه عسل سال آینده اش کلی سوژه ایجاد می شود!
 
داریوش کاردان (در نسخه مجری مسابقه ثانیه ها) : 40 ثانیه دیگر اتفاق می افتد و شهر را تکان می دهد و خانه ها را خراب می کند؟
 
شرکت کننده شماره 3 : زیینگ... 
کاردان: بفرمایید.
شرکت کننده شماره 3 : آقای گودرزی؟!
کاردان: کی؟ چه ربطی به سوال داره آخه؟
شرکت کننده شماره 3 : آقای گودرزی صاحب کل آپارتمان ماست ... وقتی میاد سر اجاره های عقب افتاده همه جا رو زیر و رو و اعصاب همه رو خراب می کنه!
شرکت کننده شماره 6 : زینگگگگگ ! گودزیلا؟!
شرکت کننده شماره 8 : زینگگگگگ ! سوسک؟!
شرکت کننده شماره 11 : زینگگگگگ ! بولدوزر؟!
(زلزله می آید و کاردان را از دست شرکت کنندگان محترم نجات می دهد!)
منبع: خبرآنلاین


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: امیر تتلو،احمدی‌نژاد،احسان علیخانی،جناب خان،ظریف ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 385
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هفته‌نامه "۹ دی" توقیف شد


دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از توقیف هفته‌نامه "۹ دی" در جلسه این هیات خبر داد.

علاءالدین ظهوریان دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در گفتگو با خبرنگار مهر، خبر توقیف هفته‌نامه «۹ دی» را تائید کرد. به گفته وی، این تصمیم در جلسه صبح امروز هیئت نظارت بر مطبوعات اتخاذ شده که به بررسی عملکرد رسانه‌های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته‌ای اختصاص داشته است.

در نتیجه این بررسی، هیئت نظارت بر مطبوعات با توجه به تبصره «٢» ماده «٥» قانون مطبوعات و همچنین بند «۸» ماده «۶»، حکم به توقیف هفته‌نامه «٩ دی» به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام حمید رسایی داده و پرونده آن را هم به دادگاه ارجاع داده است.

تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات می گوید: مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم‌الاتباع است. در صورت تخلف، دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را موقتاً تا دو ماه‌ توقیف و پرونده را خارج از نوبت رسیدگی نماید.

همچنین بند ۸ ماده ۶ همین قانون ناظر بر «افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار‌عکس یا کاریکاتور باشد» است.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، در جلسه امروز این هیئت، با تقاضای انتشار ٦١ نشریه اعم از سراسری، منطقه ای، استانی و محلی و پایگاه خبری و ١٨ تقاضای تغییر وضعیت موافقت شد.

همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع رسانی «رجانیوز» به این رسانه‌ها تذکر داده شود.

به نشریه «پدیده امروز» نیز بابت استفاده ابزاری از تصاویر چهره های هنری تذکر داده شد.

هیات نظارت بر مطبوعات همچنین از رسانه ها خواست به منظور حفظ و گسترش کارویژه‌های نظارتی خود و جلوگیری از رفتارهایی که به نام نقد، عملا موجب تحدید رسانه ها می شود به منافع و امنیت ملی توجه داشته باشند و نقدها را در چارچوب آزادی مسئولانه دنبال کنند تا نشاط رسانه‌ای و اجتماعی آسیب نبیند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: هفته‌نامه ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 1502
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

به دنبال تغییر نکردن قیمت کالاها بعد از توافق هسته ای جمعی از بازیگران طنز پرداز به هواداران ظریف مچکریم پیوستند.

 

به گزارش بشاگرد نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز ، با  اینکه خبر موفقیت  توافق هسته ای  در  سراسر  دنیا  منتشر شد؛  هنوز  ابعاد  تازه ای  از  امتیازات  داده  و  گرفته  شده  در  هیچ  مجمع  بین المللی  رسما  اعلام  نشده است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: توافق هسته ای , بازیگران طنز پرداز , ظریف مچکریم , مجمع بین المللی ,
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
بازدید : 379
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرایی نشدن حکم مهدی هاشمی خواستار برخود قاطع دستگاه قضاییه و رعایت عدالت در بین همه افراد جامعه شدند.

 

20150615173722-1-346x256

به گزارش عصر بشاگرد، سید مهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به اجرایی نشدن حکم محکومیت مهدی هاشمی گفت: متاسفانه مهدی هاشمی از نفوذ و قدرت هاشمی رفسنجانی درعدم اجرای حکم استفاده می کند.

وی در ادامه افزود: هاشمی رفسنجانی در دادگاه درخواست اجرای حکم را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کرد ، که با موافقت هم روبرو شد ولی هاشمی رفسنجانی به قانون توجه نمی کند.

موسوی نژاد با بیان اینکه کسانی که کمترین جرم را دارند مجازات آن ها فوری اجرایی می شود، گفت: مسئولین و آقازاده ها از مردم عادی که خونشان رنگین تر نیست و همه ما در برابر قانون برابر هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دستگاه قضا بی توجه به افراد بی نفوذ حکم را اجرای می کند وتوجه به این رفتارها که حکم افراد با نفوذ را به تاخیر می اندازد باعث تخریب جامعه اسلامی و قانون می شود.

وی تصریح کرد: قطعا همه افراد در برابر قانون تمکین و مساوی هستند.

در دستگاه قضا فرقی بین غنی و فقیر نیست

محمد اسماعیل سعیدی نماینده استان آذربایجان شرقی در خصوص تاخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی گفت:در دستگاه نظام قضا فرقی بین غنی و فقیر وجود ندارد و من معتقدم در این خصوص قانون باید اعمال شود .

نماینده استان آذربایجان شرقی تصریح کرد:دستگاه قضا نباید مناقشات داشته باشد و توجه به اینکه ما این همه خون شهید ریخته شده است و با این وجود ما نباید خون شهیدان خود را پایمال کنیم.

سعیدی خاطر نشان کرد : دستگاه قوه قضایی پایه اجرایی عدالت برای دولت است و در عمل هم باید در اجرای عدالت کوشا باشد.

قوه قضاییه پاسخگوی تاخیر اجرای حکم م . ه باشد

محمد علی اسفنانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در عدم اجرای حکم مهدی هاشمی گفت : قوی قضاییه باید پاسخگویی این مسئله باشد.

وی تاکید کرد : در بحث کیفری و محکومیت هیچ تاخیری موجه نیست و در صورتی این است که تجدید نظر خواهی صورت گرفته باشد ولی در این موضوع چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

اسفنای خاطر نشان کرد: برای اجرای عدالت هیچ توجیه منطقی وجود ندارد و قوی قضاییه باید پیگیر این مسئله باشد.

اجرایی شدن حکم قوه قضاییه جدی گرفته شود

موسی غضنفر آبادی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرایی شدن حکم مهدی هاشمی گفت: در صورت قطعی شدن این محکومیت باید در اجرای آن توجه داشته باشند.

وی افزود: در صورتی که حکم امده است و فرد حکم را عمل نکرده از طریق جلب آن باید اقدام کرد .



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: قوه قضاییه،در دستگاه قضا فرقی بین غنی و فقیر نیست، قوه قضاییه پاسخگوی تاخیر حکم م , ه باشد ,
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
بازدید : 355
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

بخشدار گوهران گفت: هرچند این توافق بدست آمده سیاسی است اما بیشترین آثار آن در اقتصاد نمایان خواهد شد و اقتصاد ایران از وضعیت سردرگمی رها می شود و تکلیف سرمایه گذاران، تولید کنندگان و مردم مشخص خواهد شد.

 

یوسف حسینی

به گزارش عصر بشاگرد؛یوسف حسینی بخشدار گوهران بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: برای توصیف دیپلماسی ایران در دولت یازدهم دیدگاهای مختلفی وجود دارد و آنچه که بیش از همه مورد توجه قرار گرفته یک دیدگاه مشخص و معینی درباره جایگاه بین المللی، چالش ها و فرصت های فرا روی ایران است. و این رویکرد را می توان در اولویت قرار دادن روابط دوستانه و نزدیک با کشورها، تلاش برای خروج پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت و جلوگیری از افزایش تنش بین ایران و کشورهای غربی و آمریکا و حذف تحریم ها خلاصه کرد.

حسینی اظهار داشت: چیزی که مشخص است، اینکه مذاکره با طرف های خارجی چه کار دشواری است و مذاکره کنندگان ما با شش قدرت اول جهان که دیپلمات های پخته و کهنه کاری دارند مذاکره کردند که در عین اقتدار از منافع نظام هم دفاع کردند.

وی افزود: تحریم های غرب علیه ایران از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی شروع شد و هدف ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی است و همواره سعی کردند به روش های مختلف به این نظام ضربه بزنند و تحریم ها یکی از اون روش ها است.

بخشدار گوهران در پاسخ به سوال به نظر شما توافق هسته ای چه تاثیری بر اقتصاد کشور می گذارد؟ گفت: هرچند این توافق بدست آمده سیاسی است اما بیشترین آثار آن در اقتصاد نمایان خواهد شد و اقتصاد ایران از وضعیت سردرگمی رها می شود و تکلیف سرمایه گذاران، تولید کنندگان و مردم مشخص خواهد شد. و از طرفی لغو تحریم فروش نفت و نقل و انتقالات بانکی و برداشتن موانع، سرعت پیشرفت اقتصاد ایران بیشتر می شود.

یوسف حسینی همچنین در خصوص تاثیر توافق هسته ای بر فضای سیاسی کشور گفت: در این خصوص دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه توافق می تواند باعث برگ برنده حامیان دولت در انتخابات مجلس دهم باشد و دیدگاه دیگر اینکه پیروزی واقعی این دستاورد را نظام میداند که با همه ظرفیت ها و توان خود پشتیبان تیم هسته ای بود و در این خصوص حمایت قاطع رهبری نظام و برخی فرماندهان ارشد نظامی را نمونه ای از این پشتیبانی دانست.

حسینی با اشاره به تلاش دولت برای برداشتن تحریم ها و نتیجه آن، عنوان کرد: دولت تلاش های بسیار زیادی را در این خصوص انجام داده است و با گذشت زمان پاسخ دقیق و نتیجه آن مشخص می شود.

وی در خصوص بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا گفت: این بی اعتمادی ریشه تاریخی دارد و پاسخ این سوال را باید به مرور رفتار آمریکا در قبال ایران در چند دهه اخیر باید جستجو کرد، از کودتای ۲۸ مرداد تا حمله نظامی و حادثه طبس و کارگردانی جنگ تحمیلی تا تسلیح شیمیایی صدام و حمله به هواپیمای مسافر بری و تحریم های ظالمانه علیه ایران و در مجموع تلاش کامل برای براندازی نظام باعث این بی اعتمادی است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بخشدار گوهران بشاگرد،یوسف حسینی، این توافق بدست آمده سیاسی است،تکلیف سرمایه گذاران،تولید کنندگان،مردم، ,

صفحه قبل 1 ... 35 36 37 38 39 ... 40 صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 655
بازدید دیروز : 1255
بازدید هفته : 3406
بازدید ماه : 9116
بازدید کل : 134249
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com