عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
بازدید : 250
نویسنده : فــردیـن احـمدی
   1
       

 

پای دردودل های حسین فدایی با افشاگری در خصوص اعمال هاشمی رفسنجانی در قالب عکس نوشته می نشیم .

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمزگان، پای دردودل های حسین فدایی با افشاگری در خصوص اعمال هاشمی رفسنجانی در قالب عکس نوشته می نشیم

1

 

انتهای پیام/م

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: وقتی که حسین فدایی از موضع غم انگیز هاشمی می گوید+عکس ,
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
بازدید : 219
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 
امت اسلامی تمدن نوین اسلامی را پایه‌ریزی کند/ اظهارات امریکاییها در موافقت با سنی و مخالفت با شیعه دروغ است/ چرا دنیای اسلام در قبال فاجعه آفرینی در مورد شیخ مصلح تقریبی و مؤمن در نیجریه ساکت است؟/ رئیس‌جمهور: ۹دی روز دفاع ملت از قانون و ولایت فقیه بود
.

همزمان با هفدهم ربیع الاول، خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)، مسئولان نظام، میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای  اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، صبح امروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با اشاره به دمیده شدن روح زندگی و معنویت واقعی و احیای دنیای مرده و آفت زده جاهلیت با ظهور اسلام و ولادت و بعثت پیامبر(ص)، مهمترین وظیفه امروز دنیای اسلام بویژه علماء و روشنفکران راستین را «تلاش مجدانه و مجاهدانه» برای دمیدن روح واقعی اسلام و معنویت در دنیای پر از ظلم و تبعیض و قساوت کنونی دانستند و تأکید کردند: امروز نوبت دنیای اسلام است که با استفاده از دانش و ابزارهای جهانی و همچنین عقل و خردمندی و تدبر و بصیرت، در جهت برپایی «تمدن نوین اسلامی» حرکت کند.
حضرت آیت الله خامنه ای گرامیداشت میلاد پیامبر(ص) را در مقابل وظیفه مورد انتظار از دنیای اسلام، بسیار کوچک برشمردند و گفتند: امروز وظیفه امت اسلامی، فقط گرامیداشت میلاد یا بعثت پیامبر اسلام (ص) نیست بلکه دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد.
ایشان افزودند: تمدن نوین اسلامی به معنای تجاوز به سرزمین ها، پایمال کردن حقوق انسانها و تحمیل کردن اخلاق و فرهنگ خود به ملتها نظیر آنچیزی نیست که تمدن غربی انجام داد بلکه به معنای هدیه کردن فضیلت الهی به بشریت و ایجاد زمینه برای تشخیص مسیر صحیح بوسیله خود انسانها است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استفاده غرب از دانش و فلسفه دنیای اسلام برای پایه ریزی تمدن خود، خاطرنشان کردند: این تمدن اگرچه جلوه های زیبایی از فناوری، سرعت، سهولت و ابزارهای مختلف زندگی ارائه کرد اما برای بشریت خوشبختی، سعادت و عدالت به ارمغان نیاورد و در درون خود نیز دچار تضاد شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تمدن غرب با ظاهر پر زرق و برق خود، اکنون از لحاظ اخلاقی فاسد و از لحاظ معنوی پوک شده است به گونه ای که خود غربی ها به این واقعیت اذعان می کنند.
ایشان با تأکید بر اینکه اکنون نوبت دنیای اسلام است تا در جهت پایه ریزی شالوده تمدن نوین اسلامی گام بردارد، گفتند: برای رسیدن به این هدف، امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست و باید علمای دین و روشنفکران راستین که قبله آنها غرب نیست، اقدام به روشنگری در میان امت اسلامی کنند و بدانند که برپایی این تمدن، امکان پذیر است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های دنیای اسلام از جمله سرزمین های خوب، موقعیت جغرافیایی ممتاز، منابع طبیعی فراوان، و نیروی انسانی با استعداد، خاطرنشان کردند: اگر این ظرفیت ها با تعالیم واقعی اسلام درهم آمیخته شوند، امت اسلامی می تواند آفرینش های هنرمندانه خود را در عرصه های علم و سیاست و فناوری و همچنین عرصه های اجتماعی به ظهور برساند.
حضرت آیت الله خامنه ای نظام جمهوری اسلامی ایران را یک نمونه از امکان رسیدن به این اهداف بزرگ برشمردند و افزودند: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از لحاظ علمی، سیاسی و اجتماعی، عقب افتاده و از لحاظ سیاسی، منزوی و از لحاظ شئونات کشور کاملاً وابسته بود اما امروز به برکت اسلام، ملت ایران هویت و شخصیت خود را نشان داده و کشور به پیشرفتهای مهمی در علم و فناوری و دانش های نوین رسیده و جزو چند کشور برتر در این عرصه ها است.
ایشان این نمونه را قابل تعمیم برای همه دنیای اسلام دانستند و تأکید کردند: رسیدن به این جایگاه شرط دارد و شرط آن نیز، کوتاه شدن سایه سنگین ابرقدرتها از ملتها است که البته هزینه هم دارد زیرا رسیدن به اهداف بزرگ بدون دادن هزینه امکان پذیر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب، هیچ کشوری با زور تحت سلطه  قرار نمی گیرد، افزودند: در پایه ریزی تمدن نوین اسلامی نباید نگاهمان به غربی ها باشد و نباید به لبخند و اخم آنها توجه کنیم بلکه باید با اتکاء به تواناییها و ظرفیت های خود، در مسیر صحیح حرکت کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای یکی از ابزارهای دشمنان برای جلوگیری از برپایی تمدن نوین اسلامی را ایجاد تفرقه میان مسلمانان دانستند و گفتند: از هنگامیکه موضوع شیعه و سنی در ادبیات مقامات و سیاستمداران امریکایی مطرح شد، اهل فهم و اهل نظر نگران شدند زیرا مشخص بود آنها بدنبال یک توطئه جدید و خطرناک تر از قبل هستند.
ایشان با تاکید بر اینکه امریکاییها با اصل اسلام مخالف هستند و نباید فریب اظهارات آنها را در حمایت از برخی فرقه ها، خورد خاطرنشان کردند: اظهارات رئیس جمهور قبلی امریکا بعد از ماجرای یازده سپتامبر که سخن از جنگ صلیبی بر زبان آورد، در واقع نشان دهنده جنگ دنیای استکبار با اسلام است.
رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات فعلی امریکا مبنی بر موافقت با اسلام را خلاف واقع و نشانه نفاق آنها دانستند و گفتند: مقامات فعلی امریکا با اصل اسلام مخالف و برخلاف اظهاراتی که می کنند، بدنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند و نمونه آن هم ایجاد فرقه هایی تروریستی همچون داعش و فرقه های دیگر است که با پول وابستگان به امریکا و کمک های سیاسی آنان بوجود آمده و فجایع کنونی را در دنیای اسلام به بار آورده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر موافقت با سنی و مخالفت با شیعه، دروغ است افزودند: مگر مردم غزه که آنگونه مورد تهاجم و تعرض قرار گرفتند، سنی نبودند و یا مردم کرانه باختری که اینگونه تحت فشار هستند سنی نیستند.
ایشان با اشاره به اظهارات یک سیاستمدار امریکایی مبنی بر اینکه «دشمن امریکا، اسلام گرایی است» تأکید کردند: برای امریکاییها شیعه و سنی تفاوتی ندارند، آنها با هر مسلمانی که بخواهد براساس احکام و قوانین اسلامی زندگی و برای آن مجاهدت کند، مخالف هستند.
رهبر انقلاب اسلامی مشکل اصلی امریکاییها با مسلمانان را، پایبندی و تقید به احکام و دستورات اسلام و تلاش برای پایه ریزی تمدن اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: به همین دلیل است، هنگامی که بیداری اسلامی آغاز شد، آنها سراسیمه و نگران شدند و تلاش کردند آن را مهار کنند که در برخی کشورها نیز موفق شدند اما بیداری اسلامی نابود شدنی نیست و به لطف الهی، به اهداف خود خواهد رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای هدف اصلی جبهه استکبار را ایجاد جنگ داخلی میان مسلمانان و نابودی زیر ساخت های کشورهای اسلامی همچون سوریه، یمن و لیبی دانستند و گفتند: نباید در مقابل این توطئه ساکت نشست و تسلیم شد بلکه باید با کسب بصیرت و حفظ استقامت در مقابل توطئه ها ایستاد.
ایشان با انتقاد از سکوت دنیای اسلام در قبال استمرار فشار بر مسلمانان بحرین و همچنین نزدیک به یک سال بمباران شبانه روزی یمن، و اوضاع سوریه و عراق، به قضایای اخیر نیجریه اشاره کردند و افزودند: چرا باید در مورد شیخِ مصلحِ تقریبی و مؤمن اینگونه فاجعه آفرینی شود و حدود یک هزار نفر کشته شوند و فرزندان او به شهادت برسند و دنیای اسلام ساکت بماند؟
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اهداف دشمنان اسلام بسیار خطرناک است و وظیفه همه ، بصیرت و بیداری است و در این میان وظیفه علمای اسلام و روشنفکران راستین است که با مردم و سیاستمداران دارای وجدان بیدار صحبت و واقعیت ها را بیان کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: هنگامی که دنیای زر و زور با همه توان به دنبال طراحی های خطرناک برای دنیای اسلام است، کسی حق ندارد به خواب برود و متوجه واقعیت ها نباشد.
پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رییس جمهور با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پیامبر اسلام را اسوه اخلاق و پاکدامنی خواند و افزود: حضرت محمد (ص) درس وحدت، اتحاد و برادری را برای جهان به ارمغان آورد.
رییس جمهور با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیروی ازنبی مکرم اسلام هستیم، گفت: با وحدت ملت و هدایت رهبر بزرگمان در برابر قدرتهای جهان به پیروزی رسیدیم و راه این پیروزی ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، این انتخابات‌ها را آزمون عظمت جهانی کشور دانست و افزود: همه باید به فکر پیروزی نظام اسلامی و کشور در این انتخابات باشیم.
آقای روحانی به حماسه ایرانیان در 9 دی سال 88 نیز اشاره و تاکید کرد: 9 دی ، روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولایت فقیه و ولی فقیه بود.
رییس جمهور گفت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه برنامه ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب تامین شده است و شکر این نعمت با وحدت بیشتر و کمک به دنیای اسلام برای نجات کشورها از تروریسم و دخالت بیگانگان میسر خواهد بود.
آقای روحانی با بیان اینکه دشمنان، جهان اسلام را به جان یکدیگر انداخته اند، گفت: اگر کشورهای بزرگ اسلامی در کنار یکدیگر به فکر مسائل عامه مسلمین بودند،به راحتی مشکلات منطقه حل و فصل می شد.
وی با بیان اینکه برخی کشورهای اسلامی به جای تعامل فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر ، با قدرتهای بیرون منطقه تعامل می کنند، افزود: جای تاسف است که کشوری از پیروزی یک ملت در عرصه سیاسی ناراحت باشد و سرمایه سیاسی جهان اسلام را به ثمن بخس در اختیار قدرتهای بیگانه قرار دهد.
رییس جمهور اضافه کرد: کشوری که بیشترین نقش را در کاهش قیمت نفت داشت، اکنون بودجه سال آینده خود را با کسری صد میلیارد دلاری بسته که این نشان می دهد، کسی که چاه برای دیگران می کَند اول خود در آن خواهد افتاد.
در پایان این مراسم جمعی از میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی ، از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ۹دی روز دفاع ملت از قانون و ولایت فقیه بود , خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) ,
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
بازدید : 284
نویسنده : فــردیـن احـمدی

1946512

 آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان هرمزگان شد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نوین، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی که عضو مجلس خبرگان رهبری است ظهر روز سه شنبه پس از نماز ظهر با حضور در ستاد انتخابات نسبت به شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

وی همچنین نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز است.

تا کنون آیت الله علی معصومی و آیت الله دکتر قنبر درویشی برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان هرمزگان نام نویسی کرده اند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه؛نامزد مجلس خبرگان رهبری شد ,
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
بازدید : 254
نویسنده : فــردیـن احـمدی

    رییس ستاد انتخابات هرمزگان از ثبت نام ۳۷ داوطلب نامزدی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازخبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، بهروز اکرمی در گفتگویی خبری اعلام کرد: از زمان آغاز ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری مجلس دهم تا امروز ظهر(سه شنبه یکم دی ماه)، 37 نفر از سه حوزه انتخابیه بندرعباس، میناب و بندرلنگه نام نویسی کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه از روز نخست تا پایان وقت اداری روز گذشته، 34 داوطلب نام نویسی کرده بودند، افزود: امروز نیز سه نفر برای نامزدی دهمین دوره انتخابات مجلس در استان هرمزگان ثبت نام کردند.

 

به گفته اکرمی؛ 19 نفر از حوزه انتخابیه بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر، ابوموسی و قشم، 13 نفر در حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان، سه نفر در حوزه انتخابیه میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد  و 2 نفر نیز در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت نام برای نامزدی مجلس دهم کرده اند.

پایان پیام/


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ثبت نام ۳۷ داوطلب نامزدی مجلس دهم در هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
بازدید : 220
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 رئیس ستاد انتخابات هرمزگان در حالی از ثبت نام دو نفر برای انتخابات مجلس ‌خبرگان‌‌ خبر می‌دهد که هنوز آیت‌الله نعیم‌آبادی ‌نام‌نویسی نکرده‌ است.
 

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام 34 کاندیدا برای مجلس در هرمزگان/‌خبرگان فقط 2 نفر نام‌نویسی کرده‌اند

  •  

به گزارش عصر بشاگرد؛بهروز اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به رویه ثبت‌نامی برای کاندیداتوری مجلس ‌خبرگان‌ و مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در پایان روز پنجم برای نام‌نویسی کاندیداتوری مجلس‌ خبرگان رهبری تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای کسب نمایندگی مردم هرمزگان به دو نفر رسیده است، اظهار داشت: همچنین امروز و در پایان سومین روز از نام‌نویسی برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نیز تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای این مجلس در حوزه انتخابیه مرکزی (بندرعباس) هرمزگان جمعا به 16 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در این روز یعنی سومین روز 12 نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مرکزی که شهرستان‌های بندرعباس، قشم، خمیر، ابوموسی و حاجی‌آباد را زیرپوشش دارد، ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات هرمزگان این در حالیست که پنج نفر نیز در حوزه شرقی شامل شهرستان‌های میناب، رودان،‌ سیریک، جاسک و بشاگرد، 13 نفر مربوط به حوزه غربی مشتمل بر شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسئول، با بیان اینکه در پایان روز سوم، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در هرمزگان به 34 نفر رسیده است، گفت: تمامی امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در هرمزگان مهیا و بسیج شده است.

به گزارش فارس، در پایان پنجمین روز از نام‌نویسی برای نمایندگی مجلس شورای خبرگان رهبری در این استان، آیت‌الله علی معصومی و آیت‌الله دکتر قنبر درویشی نام‌نویسی کرده‌اند.

همچنین اسامی کاندیداهای ثبت نامی در حوزه انتخابیه مرکزی هرمزگان یا همان بندرعباس عبارت است: محمد ذاکری، احمد مرادی، موسی ملاپرست، مهران شاهی، مهدی ملایی، احمد دهقان عبدالرحمان پرتابیان، سید محمد هاشمی نخل ابراهیمی، جهانگیر بشکار، علی ارجمندمنش و رقیه احمدی، منصور آرامی، محمد علی کریمی، علی سلیمانی، علی خطیبی و احمد نوحه‌گر.

در حوزه انتخابیه غرب نیز تاکنون محمد صدیق مرتضوی، ابوذر گرکوهی، یوسف محمدی، شهاب شرفی‌نژاد و محمد حسن‌نیا، احمد جباری، مصطفی نادعلی‌نژاد، سید یعقوب محمد‌نیا، حسن زارعی، یوسف دیوانی، سید عبدالله حسینی، عباس خدمتی و سید هاشم توانا 13 داوطلب کاندیداتوری را شامل می‌شوند.
 
همچنین در حوزه شرق هرمزگان نیز غلام سلطانی، حمید قاسمی، ایوب زارعی،  امیر زارعی و کوروش زمانی پنج نفر داوطلب نمایندگی در این حوزه را شامل می‌شوند.

انتهای خبر/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ثبت‌نام 34 کاندیدا برای مجلس در هرمزگان/‌خبرگان فقط 2 نفر نام‌نویسی کرده‌اند ,
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
بازدید : 422
نویسنده : فــردیـن احـمدی
معاون اول رییس جمهور در ادامه برنامه های سفر یک روزه به کیش، از جزیره هندورابی بازدید کرد.
بازدید معاون اول رییس جمهور از جزیره هندورابیبه گزارش عصر بشاگرد به نقل از حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در جریان سفر به جزیره کیش، پس از سخنرانی در همایش صنایع دریایی، از جزیره هندورابی، امکانات گردشگری، برخی تجهیزات در دست احداث این جزیره از جمله  اسکله و باند فرودگاه بازدید کرد.
 
معاون اول رییس جمهور با توضیحات و گزارش مدیرعامل منطقه آزاد کیش و استاندار هرمزگان، از ظرفیت های موجود در این جزیره برای توسعه گردشگری این منطقه مطلع شد.
 
جزیره هندورابی منطقه ای تقریبا خالی از سکنه و دارای محیطی آرام است که یکی از جاذبه های کیش محسوب می شود و با فعال شدن ظرفیت های متعدد آن نظیر جاذبه های طبیعی، گردشگران زیادی از این منطقه بازدید خواهند کرد.
 
جزیره هندورابی از جزایر ایرانی خلیج فارس و از توابع کیش، شهرستان بندرلنگه واقع در استان هرمزگان است.
 
انتهای پیام/


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بازدید معاون اول رییس جمهور از جزیره هندورابی،معاون اول رییس جمهور ,
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
بازدید : 230
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به اعتراف دوست و دشمن در ایران انتخابات باشکوهی برگزار شده

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از میناب نیوز : بهروز اکرمی امروز 30 آذر ماه در نشست اعضای هیات اجرایی حوزه انتخابیه شرق هرمزگان در فرمانداری ویژه شهرستان میناب با اشاره به فرآیند رسمی انتخابات اظهار کرد : فرآیند انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با دستور وزیر کشور از 20 آذر ماه آغاز شد. 

وی ادامه داد : شما اعضای هیات اجرایی حوزه انتخابیه شرق استان هرمزگان تجربه دارید که به اعتراف دوست و دشمن در ایران اسلامی انتخابات باشکوهی برگزار شده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد : قانون برگزاری انتخابات به گونه ای طراحی شده است که همه موارد انتخابات توسط هیات های اجرایی برگزار می شود.

وی همچنین گفت : در جمهوری اسلامی ایران انتخابات توسط مردم و معتمدین برگزار می شود. رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در ادامه سخنان خود خطاب به اعضای هیات اجرای حوزه انتخابیه شرق هرمزگان گفت : از تجربیات انتخابات سال های گذشته برای آماده کردن شعبات اخذ رای استفاده کنید تا مردم بتوانند به سادگی و روانی در روز رای گیری حضور یابند.

وی افزود : همه کاندیدها برای ما محترم هستند و اعضای هیات اجرایی باید در مکان تبلیغاتی و همراه با کاندیدا طبق قانون انتخابات شرکت نکنند و و انحرافی از مسیر قانونی نداشته باشند.

اکرمی در بخش پایانی سخنان خود گفت : هیات اجرایی و نظارت شورای نگهبان در انتخابات جایگاه قانونی دارند و هردو دارای مسئولیت و وظیفه هستند.

وی گفت : با تقسم کار و برنامه ریزی بین هیات اجرایی و نظارت شورای نگهبان ان شا الله انتخاباتی قانونی ،سالم و باشکوهی داشته باشیم



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: به اعتراف دوست و دشمن , در ایران اسلامی انتخابات باشکوهی برگزار شده است؛انتخابات خبرگان رهبري ومجلس ,
تاریخ : جمعه 20 آذر 1394
بازدید : 273
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان با داشتن بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت نشده و تنها با داشتن ۱۰ درصد راه آسفالت در کشور نیازمند توجه بیشتر است.

jade khaki mantaghe hefazat shode

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مهر، ایجاد راه و زیرساخت‌های مناسب راه‌سازی در هر شهر روستایی زمینه رونق و پیشرفت آن را آماده می‌کند که در صورت نبود زیرساخت‌های لازم شرایط پیشرفت روبه‌جلو را از هر شهری می‌گیرد.

شهرستان بشاگرد در طول سال‌های گذشته به دلیل توجه کافی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری از ماراتن راه‌سازی بازمانده تا نتواند رنگ پیشرفت را به‌درستی در خود ببیند.

مردم بشاگرد گمان داشتند که با اضافه  شدن در تقسیمات کشوری و ارتقاع به شهرستان، رنگ محرومیت از منطقه آن‌ها را رها خواهد کرد اما آنچه پیداست این است که محرومیت نه‌تنها از دوش های بشاگرد و مردمش برداشته نشده بلکه با توجه به نادیده گرفتن و نبود امکانات مناسب این محرومیت تشدید هم شده است.

شهرستان ۴۰ هزار نفری بشاگرد این روزها در مسر نبود راه مناسب از وضعیت ایده‌الی برخوردار نیست و همچنان در انتظار وعده‌های تحقق‌نیافته مسئولان است.

شهرستان بشاگرد با داشتن سه مسیر اصلی از میناب به روستای در پهن (از روستای چهارده روستا به روستای پاهتک) با حدفاصل بیش از ۱۷۰ کیلومتر وجکدان به جاسک با ۱۲۰ کیلومتر و سردشت، ملکن، درنگ مدو با بیش از ۸۰ کیلومتر در مجموع بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی توسعه‌نیافته دارد که نیازمند تخصیص اعتبار است.

سید عبدالکریم هاشمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تائید این مطلب که در بشاگرد کار اساسی صورت نگرفته است و این شهرستان هنوز از محرومیت رنج می‌برد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آنچه مشهود است این است که مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری نتوانسته‌اند مسیر توسعه را در این سال‌ برای شهرستان و مردم بشاگرد باز کنند.

وی گفت: پیشرفت بشاگرد به توجه و حمایت جدی دولت نیاز دارد که با تأمین و تخصیص اعتبار گامی در مسیر توسعه و پیشرفت بردارد.

هاشمی راه‌سازی را مهم‌ترین نیاز فعلی در بشاگرد دانست و افزود: نبود راه مناسب در بشاگرد این شهرستان را در باتلاق پسرفت قرار داده است.

نماینده مردم شرق هرمزگان اعتبارات اختصاص‌یافته به شهرستان بشاگرد را بسیار اندک عنوان و تصریح کرد: مردم روستایی بشاگرد با مشکلات زیادی روبرو هستند که نیاز به رسیدگی فوری دارند.

وی گفت: در اعتبارات و برنامه‌های سال آینده به دنبال اختصاص بودجه‌ای مناسب برای شهرستان بشاگرد هستیم که بتواند آن را حداقل از نظر محرومیت در بخش راه‌سازی نجات دهد.


     


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در بشاگرد نیازمند تخصیص اعتبار،تنها با داشتن ۱۰ درصد راه آسفالت ,
تاریخ : جمعه 20 آذر 1394
بازدید : 270
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

محور ارتباطی مرکز شهرستان بشاگرد بسمت چندین روستا که از مسیر روستای تچک میگذرد با توجه که به تازگی افتتاح گردیده باعث نشست آسفالت شده است.

 مسیر ارتباطی مرکز بشاگرد بسمت روستای تچکمسیر ارتباطی مرکز بشاگرد بسمت روستای تچک

به گزارش عصر بشاگرد ; مسیر ارتباطی سردشت بشاگرد بسمت روستای تچک که چندین روستای دیگر را در برمیگیرد،و چندین سال است که این پروژه راه سازی در بشاگرد ادامه دارد، با توجه به بی کیفیتی آسفالت این مسیر نشست کرده و باعث برهم خوردن تعادل و ضررهای مالی و جانی به وسایل حمل و نقل عبوری از این مسیر تازه تاسیس گردیده است .

باتوجه به بی اهمیت بودن اداره راه و شهرسازی شهرستان بشاگرد به جان مسافران عبوری که از این مسیر تردد می نمایند و هیچگونه آشنای به این مسیر ندارند هیچ گونه علائم هشدار دهنده ای در این مسیر ارتباطی نصب نگردیده است.این مسیر باعث کندی رفت و آمد وسایل نقلیه و صدمات به سیستم جلو بندی و لاستیک های خودروها گردیده که مشکلات و زیان های جبران ناپذیری به همراه دارد.

آنگونه که انتظار می رفت با افتتاح آسفالت مسیرهای ارتباطی کوتاه و بهتری برای بشاگرد باشد،ولی متاسفانه با وجود آسفالت غیراستاندارد و حیف و میل کردن بودجه های منطقه محروم بشاگرد توسط دلالان و پیمانکارانی که هیچ ارزشی برای این منطقه و مردم قائل نیستندو تنها ملاک آنها بهم زدن سود مالی است.

اعتبارات جاده ای و راه سازی در بشاگرد مارتن جدیدی نیست که مردم بشاگرد همچنان دست به گریبان آن است.اداره راه و شهرسازی شهرستان بشاگرد هیچگونه علام هشدار دهنده ای را در پرتگاههای خطرناک جاده نو تاسیس نصب نکرده است تا دید بهتری راننده ها درشب از این مسیر عبوری داشته باشند،تا از صدمات احتمالی به جان و مال مردم و راننده های عبوری جلوگیری بعمل آید.        

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ماراتن راه سازی در بشاگرد , پیشتاز در راه سازی دربشاگرد , نشست آسفالت دربشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
بازدید : 612
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گفتگو با محمد طاهری عضوء هیئت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش

عصر بشاگرد: به مناسبت ایام سوگواری وعزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) به سراغ یکی از جوانان موفق و عاشق اهل بیت و عضوء هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش رفت.

 

 گفتگو با محمد طاهری عضو هیات امناء هیات عاشقان بقیع

 گفتگو به شرح زیر است.

 

- لطفا خودتان را معرفی نمایید و میزان تحصیلات را بفرمایید؟  
اینجانب محمد طاهری متولد سال1360 کارشناس حقوق و دانشجو مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی کیش رئیس هیات موسس و عضو هیئت امنا هیئت و خادم و نوکر عزاداران عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم جزیره کیش هستم.

- چگونه وارد عرصه عزاداری و هئیت  اهل بیت (ع) شدید؟
من از نوجوانی در دستگاه امام حسین حضور داشتم مثلا در دورانی که ستاد مردمی در زمان جناب مهندس یزدان پناه مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش فعال بود با  علاقه درمسجد امیر به  خدمتگذاری  ستاد مردمی و  نوکری امام حسین مشغول بودم  و شاید شما هم شنیده باشید که می گویند مرحوم آیت الله کمپانی، استاد آیت الله بهجت و خیلی از بزرگان، خودش کفش جفت می کرد، چایی می ریخت. می گفتند: آقا شما آیت الله، فیلسوف و... هستی. می گفت: این مجلس امام حسین(علیه السلام) است. شاید خیلی از کارهای ما نگرفت، ولی این کار گرفت. نوکری در این خانه برای ما ثبت بشود یعنی تو نوکر دستگاه اهل بیت علیهم السلام و امام حسین(علیه السلام) باید خودت را بشکنی، جارو کشی کنی، کفش جفت کنی... 

- چرا نام هئیت را عاشقان بقیع نهادید؟
نخستین و کهن‌ترین قبرستان مسلمانان واقع در مدینه و محل دفن چهار تن امامان معصوم  و بسیاری از صحابه  و تابعین و یکی از چند موضع احتمالی محل دفن  حضرت فاطمه زهرا (س) است. بقیع از مکان‌های مقدس زیارتی مسلمانان به ویژه شیعیان است. در فضیلت آن، روایاتی از پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) نقل شده است قبرستان بقیع تا قبل از تسلط آل سعود، بقعه‏های متعددی داشت که بر روی قبور خاصی ساخته شده بود. اما اکنون به صورت فضای باز و ساده‏ای در آمده است و قبرها جز نشانی ساده، به صورت سنگی که بالای سر آنها گذاشته شده، چیزی ندارد. با وجود این، تعلق خاطر مسلمانان به مدفون شدگان بقیع باعث گردیده است تا قبر عده‏ای از بزرگان مدفون، مشخص باقی بماند. گرچه به مرور زمان، قبور صدها بلکه هزاران تن از صحابه و تابعین به دست فراموشی سپرده شده و قبر آنان نامشخص مانده است  وبنا به وظیفه اسلامی ،دینی و حساسیت موضوع  نام هئیت را برای ماندن در اذهان مردم هئیت عاشقان بقیع انتخاب و نام گذاری کردیم .

- چه طور شد که به فکر راه اندازی هیئت عاشقان اهل بقیع  بشاگردیهای مقیم کیش افتادید؟
با هم فکری و مشورت برادران دلسوز و امام جمعه محترم کیش و با توکل بر خداوند و توسل بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)   از انجایی که  جمع کثیری از بشاگردیهای در جزیره کیش در همان سالهای تاًسیس منطقه قبل از پیروزی انقلاب به واسطه فعالیت های عمرانی و زیر بنایی  در این جزیره حضور داشته اند و با فرا رسیدن ایام محرم در مسجد حضرت امیر (ع) و مسجد خاتم الانبیاء  کیش به سوگواری و عزاداری می پرداختند حتی سالهای پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  که در مجتمع های کارگری مانند کمپ رحیمی کارگران که عموماٌ به کارهای خدماتی در شرکت های مختلف از جمله سازمان منطقه آزاد و شرکت های وابسته به آن حضور و فعالیت داشتن در ایام سال مناسب های مذهبی از جمله ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش به عزاداری می پرداختند که بعد از برچیده شدن کمپ رحیمی و انتقال آن به مجتمع سحر (کمپ سحر ) مصادف با حضور امام جمعه جدید کیش جناب حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا علیدادی گردید ایشان از انجایی که جزیره کیش ایران کوچک است  و مردم از همه  مراکز استانها و شهرهای کشور با تنوع قومیت ها و زبان متعدد در جزیره کیش حضور دارند ایده تاسیس هیئت های عزاداری به سبق و سیاق جدید را مطرح نموده اند که با استقبال کیشوندان هیئت های مختلفی در سرتاسر کیش شکل گرفته که به نحوی موثر در مناسبت های مختلف سال به برگزاری مراسم عزادارای می پردازند.

- هیئت عاشقان بقیع در چه سالی شروع به فعالیت کرد؟
در سال 1384 هجری شمسی.

- هدف از تشکیل  هیئت چه بود؟
هدف از تشكيل اين هيات ايجاد يك جمع و محفل معنوي وارتقاي معارف ديني وبرقراري انس وارتباط معنوي با اهل بيت عصمت وطهارت عليهم السلام و ايجاديك پايگاه معنوي براي بشاگردیها و سایرکیشوندان محترم بود اينكه امام خميني (ره) همواره بر ضرورت حفظ عزاداري سنتي تأكيد مي‌كردند در دوران حيات امام خميني(ره)  هنوز عزاداري‌هاي سبك جديد رواج چنداني نداشت، اما آن پير روشن ضمير چنين آينده خطرناكي را پيش‌بيني مي‌كرد و از همان زمان هشدارهاي لازم را داده بود. براي آنكه به توصيه امام خميني عمل شود به يك نهضت قدرتمند حفاظت از عزاداري‌هاي سنتي نيازمنديم در برپائي عزاداري‌هاي سنتي، از جمله اقداماتي هستند كه اين نهضت بايد انجام دهد. اينكه بشاگردیها  داراي آداب سنن و شیوه خاص عزاداری سنتی می باشند و انتقال آن به نسلهای آینده را هدف گزاری کردیم از طرف دیگر  عزاداری سنتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید بوده  تشكيل اين هيات در سطح جزیره کیش یک ضروريت به نظر مي رسيد که یک هيات مستقل بتوانندبه مناسبت هاي مختلف  به عزاداری و فرهنگ سازی در ترویج عزاداری سنتی بپردازد اقدام به تاً سیس هیئت نمودیم ،يقين دارم اگر لطف الهي وعنايت حضرات معصومين عليهم السلام نبودهرگز اين توفيق حاصل نمي شد.

- هسته مرکزی  ومحور هئیت را چه افرادي تشکیل می‌دادند و چگونه گرد هم آمدند؟
همه هیئت‌ها باید امام حسین (ع) محور باشند. باید اهل‌بیت محور باشند. بقیه در حال نوکری هستند. چه کسی که در کسوت مداحی نوکری می‌کند چه کسی که در کسوت سخنران، آشپز، کفشداری و ....  اما در جواب پاسخ جنابعالی برادران مرتضی زینلی، حسین پیریزاده ، عیسی خاجدادی، محمد درختی ، اسحق رحمانی ، حسن رحمانی ، ابراهیم لطف الهی ، مهرعلی احمدی زاده ، کربلای علی درخشان ، اسدالله پیری زاده ، پیرداد بهرام زاده، محمد صابری ، کربلای حسن عید زاده و حسن محمدی  بشاگردیهای که سالیان طو لانی در جزیره کیش حضور دارند.

- در مسیر راه اندازی آیا با مقاومت‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی هم مواجه شده‌اید؟
بحمدالله با عنایت خداوند وتوسل بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حمایت های امام جمعه محترم مشکلات  همیشه مرتفع می گردد.  

- مهم ترین دستاورد هیئت و هئیت های عزاداری  را در این چندساله چه می دانید؟

مهم ترین دستاورد هر هئیت عزاداری به نظر اینجانب می بایست جلب رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. باید آن طوری برنامه‌ریزی کنیم و طوری عزاداری نماییم که مورد رضایت آن حضرت باشد و مراقب باشیم این برنامه عظیم و الهی الوده  به بعضی موارد خلاف شرع و خلاف مقاصد و اهداف حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نشود. در عزاداري‌ها، سنتی مقابله با خرافات، پالايش محافل مذهبي از انحرافات، جلوگيري از سودجوئي‌ها، مبارزه با شيوه‌هاي موهن در عزاداري‌ها و مداحي‌ها، پربار كردن منابر و مراثي، ترويج مقتل خواني، بهره‌برداري صحيح از حضور جوانان در محافل و مجالس عزاداري و مشاركت دادن آنها مهم ترین دستاورد هیئت بوده است .

- سخنرانان جلسات را با چه ملاک و معیاری انتخاب می‌کردید و در این راه از چه افرادی کمک می گرفتید؟ شناخت شما نسبت به آنها چگونه كسب مي‌شد؟ سخنران روی کيفيت کار هيئت‌ها تأثير بسزايي دارد؛ روحاني و واعظي که مسئوليت سخنراني در جلسات را به عهده دارد واعظي که منبر پرمايه‌اي داشته باشد، قادر است «هيئت‌دار» را هم تغيير دهد. من از طرفداران پر و پا قرص روحانيت ام. الحمدالله روحانیون بشاگردی در شهر مقدس قم در سطوح عالی و یا در حوزه علمیه ولی عصر (عج ) بشاگرد مشغول به تحصیل هستند که همه ساله از ابتداء تاٌ سیس هئیت از این بزرگان در ایام محرم استفاده شده است .

- هزینه مراسم های هیئت از کجا تامین می شود و میزان همکاری نهادهای مسوول با شما در چه سطحی است ؟
بخشي از هزينه‌ي هيأت توسط مجمع هیئت های مذهبی امام جمعه محترم با همکاری سازمان منطقه آزاد  تأمين مي‌گردد آما قسمت اعظم  از هزینه ها توسط هیئت امناء و نذورات و خیرات مردمی عزاداران و عاشقان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) تامین می شود.

- برنامه ی هیئت در طول جلسات جهت اطلاع عموم مردم به چه شکل می باشد ؟
بدین ترتیب است که هیئت با قرائت زیارت عاشورا  شروع شده و بعد از آن با نوحه سرایی به کار خود ادامه می دهد.بعد از نوبت سخنرانی و احکام است که هیئت عزاداران عاشقان بقیع  امسال از حضور استاد گرانقدر جناب حجت الاسلام  سدری از روحانیون برجسته استان بهره مند شده است.در انتها با انجام واحدخوانی سینه زنی پر شورعزاداری هیئت به کار خود خاتمه می دهد.


- اصولا یکی از آسیب های عزاداری هیئات مذهبی، استفاده از اشعار نامتناسب، حرکات ناشایست و معارف بدون پشتوانه است. هیئت عاشقان  بقیع برای جلوگیری از ایجاد این گونه آسیب ها چه کارهایی را در درون هیئت انجام داده است ؟
در ابتدا باید عرض نماییم عزاداری ائمه اطهار(ع) مخصوصا امام حسین (ع) ویاران باوفایش از افضل قربات(بهترین اعمال) است وموجب زنده شدن اسلام وبرافراشته ماندن پرچم اسلام ناب محمدی وتشیع سرخ علوی است خواندن اشعاری که بیانگر مظلومیت وزحمات وفداکاری آن حضرات است، کار بسیار خوبی است، ولی باید ازهرگونه کاری که باعث هتک حرمت آن بزرگواران می شود و موجب وهن مذهب درنظر دیگران می گردد، پرهیز گردد. وظیفه همه این است که بامشاهده انحراف بارعایت شرایط و مراتب امر به معروف ونهی ازمنکر،نهی از منکر نمایند همواره تلاش ما محور قرار دادن نظر مراجع معظم تقلید و رهنمودهای مقام معظم رهبري است . که در این راستا  با برگزاری  جلسات هیات های مذهبی برای نکات آموزشی و آسیب شناسی فرهنگ عاشورایی در ابتدا ماه محرم توسط مجمع هیئت های مذهبی کیش و امام جمعه محترم و دعوت از اساتید و علماء صورت می گیرد

- چه ضمانتي براي عدم انحراف هيات از صراط اسلام و انقلاب و اهدافي كه براي آن درنظر گرفته ايد، داريد؟
اگر همه ما درمسئله امر به معروف ونهی از منکر به وظیفه خود عمل نماییم بیشتر مشکلات حل می شود و انحراف هم اصلاح می گردد،ما از جزئيات آنچه که بيان کرديد آگاهي داریم،‌ برخی عزاداري‌هاي دچار تحريف و آسيب شده است بايد تدابيري اتخاذ نمود تا آسيب‌ها  و انحرافات را کاهش داد،در امور مداحي و عزاداري‌ها نظارت دقيق‌تر باشد. حوزه‌هاي علميه و سازمان های دیگر مانند رسانه ها به ویژه صدا و سیما نیز در اين باره وظيفه سنگين دارند. آن ها می توانند در قالب های مختلف با آسیب های عزاداری مبارزه کنند و درباره عزاداری صحیح اقدامات لازم را انجام دهند، مثلا مي‌توان با بهره‌گيري از نظر سنجي‌ها، و مطالعه در باره عزاداري، و هماهنگي ‌با مراکز و نهاد های مربوطه، آيين‌نامه و قوانين را تصويب شود که مداحان و روضه‌خوانان بر اساس آن مداحي و روضه بخوانند. در اين ميان مردم نيز وظيفه دارند که درباره مداحي و عزاداري‌ها دقت بيش تري نمایند . در صورت مخالف بودن عزاداري‌ها با آموزه های دینی، به مداحان، روضه‌خوانان و مسئولان هيئت تذکر دهند که عزاداري باید در شأن خاندان پیامبر (ص)- به ویژه امام حسين(ع) باشد. همان گونه که بارها مراجع تقليد اعلام نمودند عزاداري ها باید به گونه ای باشند که موجب اهانت به اسلام و معصومان نگردد. از سوي ديگر مداحان محترم نيز وظيفه دارند که در روضه خواندن دقت بيش تري نمايند . از مطالب غير واقع پرهيز کنند. در سبک و سياق خواندن نوحه و مرثيه‌سرايي دقت‌هاي لازم را انجام دهند تا عزاداري‌ها همسو با آموزه‌هاي ديني انجام شود.

انتظار مي‌رود مسئولان مربوطه در اين خصوص اقدامات لازم را انجام دهند .

بهترين نوع عزاداري براي ائمه آن است كه اهداف ذيل در آن عزاداري ها تأمين شود كه به برخي از آن ها اشاره ميكنيم:

1- شناساندن مقام پيشوايان بزرگ اسلام ؛

2- افزايش محبّت به اهل بيت كه پاداش رسالت پيامبر است ؛

3- دعوت به دين و آگاهی از حقايق و معارف آن . فراخواني مردم به صلاح و دوري از انحراف و فساد؛

4- بيان حقانيت نهضت حسيني بر ضد طاغوتيان . آشكار كردن مردم با ويژگي هاي قيام امام حسين (ع) ؛

5- اطعام عده اي از گرسنگان در مراسم عزا ؛

6- ياد مصيبت اهل بيت كه موجب آسان شدن مصائب و سختي هاي دوستداران آنان است؛‌

7- همدردي با رسول خدا ، حضرت زهرا ، امام زمان و ساير ائمه(ع) ؛

8- افشاگري جنايات ستمگران به ويژه بني اميّه و بني عباس و تطبيق آن با شرايط و مقتضيات زمان ؛

9- رشد فضايل و كرامتهاي انساني و الهي و پرورش روحيه شهادت طلبي.

اگر عزاداری ها بر اساس شرایط دینی و مطابق اسلام باشد باعث عدم انحراف از صراط اسلام و انقلاب خواهد بود .

- در پایان اگر نکته ای ناگفته مانده است بیان نمایید؟

تلاش کنیم تا  وزنه‌ی دیانت و مسائل مبنایی دینی خصوصاً تزکیه‌ی نفس و مسائل اخلاقی مباحث سیاسی و بصیرت افزایی در هیئت ها گسترش پیدا کند و در پایان فرصت را غنیمت شمرده از برادر عزيز و گرامي جناب آقاي انصاری دبیر مجمع هیئت مذهبی و همچنین از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیر عامل محترم شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش هم تشکر می نماییم زيرا ايشان نسبت به تمامي هيأت‌ها و خصوصاً هيأت عاشقان بقیع  نظر مرحمت دارند.
در پایان از امام جمعه ي عالم و عامل جزیره زیبای کیش حضرت حجت‌الاسلام و المسلمين حاج آقا علیدادی كه به هيأت از جنبه‌ي مالي و معنوي در این سالیان کمک های شایانی کرده اند تشکر ویژه دارم.
ان شاء الله موفق باشید.

هیت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش






 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: هیات عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش , محمدطاهری , بشاگردیهای مقیم کیش , جزیره کیش ,
تاریخ : چهار شنبه 15 مهر 1394
بازدید : 300
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بندرعباس- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: یکهزارو 166میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به زلزله زدگان شهرستانهای بشاگرد و بستک از توابع این استان پرداخت شده است.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از ایرنا حامد ذاکری سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران رسانه های همگانی با تشریح روند بازسازی مناطق زلزله زده این دو شهرستان اظهارکرد: در اجرای مصوبه هیات دولت 770 میلیارد در قالب 600 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و170میلیارد ریال بطور بلاعوض به آسیب دیدگان از زلزله در بشاگرد پرداخت شده است.
این مقام مسئول یادآورشد: در بستک نیزدر مجموع 396میلیارد ریال شامل 66میلیارد ریال وام بلاعوض و 330میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به زلزله زدگان این شهرستان پرداخت شده است.
در اطلاعات منتشره آمده است: اردیبهشت ماه سال 92زلزله ای به بزرگی 2/6 ریشتر درامواج درونی زمین شهرستان بشاگرد هرمزگان را لرزاند که به سه هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد.
دراین اطلاعات زمان وقوع زلزله پنج ونیم ریشتری بستک با یک کشته و 29مجروح نیز 12دی سال 92اعلام شده است.
ذاکری در ادامه با اشاره به مناسبت روز ملی روستا از واگذاری 28 هزار و 850 قطعه زمین بمنظور احداث مسکن به روستاییان هرمزگان بعنوان بخشی دیگر از فعالیت های این بنیاد نام برد.
وی اضافه کرد: از 68 هزار و 146 نفر روستایی معرفی شده جهت دریافت وام 150 میلیون ریالی تعداد 58 هزار نفر آنان این تسهیلات را دریافت کرده که بیش از 50 هزار نفر از آنان نیز تاکنون موفق به اخذ پایان کار شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان خاطرنشان ساخت: طرح هادی روستایی در سطح421 روستای بالای 20 خانوار این استان درحال انجام است که یازده روستای آن به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده است.
ذاکری یادآورشد: از مجموع یکهزارو730 پارچه آبادی این استان یکهزار و 277 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارند که حدود 800 روستا دارای طرح مطالعاتی هستند و طبق برنامه پنجم توسعه بایستی تا پایان این برنامه (سال 94) همه آنها دارای طرح مطالعاتی( طرح هادی) شوند.ک/ 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: روند بازسازی مناطق زلزله زده، تسهیلات ارزان قیمت،زلزله زدگان شهرستانهای بشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 5 مهر 1394
بازدید : 294
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان بزرگترین مشکل فعلی در شهرستان بشاگرد را نبود راه ارتباطی دانست.
 
به گزارش عصربشاگرد، سید عبدالکریم هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه آمار بالای بیکاری در بشاگرد باید مهار شود، اظهارداشت: ساخت کارگاه‌های فنی مهارتی یکی از مهمترین راهکارها برای زمینه سازی اشتغال پایدار در این شهرستان دانست.
 
وی با اشاره به قابلیت‌های شهرستان بشاگرد در زمینه صنایع دستی و و دارا بودن معادن سرشار بیان داشت: مردم با نگاه ویژه به دولت و بخش خصوصی نسبت به تحول در این زمینه مطالبه دارند.
 
هاشمی در ادامه افزود: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به دنبال ساخت کارگاه‌های فنی برای کسب مهارت و ایجاد شغل در این شهرستان هستیم تا بتوانیم آمار بالای بیکاری را در بشاگرد، مهار کنیم.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان بزرگترین مشکل فعلی در شهرستان بشاگرد را نبود راه ارتباطی دانست و تاکید کرد: با چاره اندیشی برای حل مشکل راه  در این شهرستان زمینه برای حضور بخش خصوصی در بشاگرد و سرمایه گذاری در بخش های مختلف این شهرستان فراهم می شود.
 
وی ادامه داد: تلاش داریم تا با رایزنی های لازم  برای حضور سرمایه گذاران در زمینه معادن تسهیلاتی را ایجاد کنیم تا با فعال شدن معادن حرکت توسعه این شهرستان شتاب بیشتری به خود بگیرد و آمار بیکاری نیز به حداقل ممکن برسد.
 
هاشمی در پایان با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه شرق هرمزگان تصریح کرد: سال آینده با اختصاص اعتبارات مورد نیاز شاهد تحولی عظیم در حوزه های مختلف شهرستان بشاگرد هستیم.
 
انتهای پیام/
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بزرگترین مشکل فعلی شهرستان بشاگرد نبود راه ارتباطی است‌ ,
تاریخ : شنبه 4 مهر 1394
بازدید : 1586
نویسنده : فــردیـن احـمدی

همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید قربان در جوار بارگاه امامزاده سید نجم الدین (ع) بشاگرداقامه شد.

نماز عید قربان (4)

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، همزمان با سراسر کشور، پنج‌شنبه دوم مهرماه مصادف با دهم ذی‌الحجه، نماز عید قربان به همت کانون فرهیختگان والی، حوزه علمیه بشاگرد و روحانیون مستقر با حضور پرشور مردم در جوار بارگاه امامزاده سید نجم الدین (ع) اقامه شد.

نماز عید سعید قربان در بشاگرد به امامت حجت الاسلام مهدوی، مسئول حوزه علمیه شهرستان بشاگرد در کنار بارگاه امامزاده در روستای درکلاهو بشاگرد اقامه شد.

حجت الاسلام مهدوی بکتاشیان مسئول حوزه علمیه شهرستان بشاگرد در خطبه های نماز عید، از عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه به عنوان چهار عید بزرگ مسلمانان یاد و گفت: بر خلاف بسیاری از اعیاد، عید قربان مورد اختلاف نیست و همه فرق مسلمانان، این روز را به عنوان عید محسوب می کنند.

وی عید قربان را نماد وحدت مسلمانان و نمایش تعبد و تسلیم ابراهیم(ع) عنوان کرد و گفت: عید قربان روز رهایی از خواسته‌ها و تعلقات برای کسب رضا و تقرب پرودرگار است.

حجت‌الاسلام مهدوی، انجام غسل، دعا و نیایش، نماز و قربانی کردن را از جمله اعمال روز عید قربان بیان و اظهار امیدواری کرد تا از فرصت اعیاد قربان تا غدیر برای خودشناسی، دعا و تقویت ولایت پذیری در خود استفاده کنیم.

نماز عید قربان (1)

نماز عید قربان (2)

نماز عید قربان (3)

نماز عید قربان (4)

نماز عید قربان (5)

نماز عید قربان (6)

نماز عید قربان (7)

 

نماز عید قربان (8)

نماز عید قربان (9)

نماز عید قربان (10)

نماز عید قربان (11)

نماز عید قربان (12)

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نماز عید سعید قربان , جوار بارگاه امامزاده سید نجم الدین (ع)مردم بشاگرد , شهرستان بشاگرد , نماز عيدسعيد قربان دربشاگرد اقامه شد ,
تاریخ : شنبه 4 مهر 1394
بازدید : 365
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

گزارش تصوری از حضور مسئولین استانی و شهرستان بشاگرد در روز عید قربان در جوار بارگاه امامزاده سید نجم الدین (ع)

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: گزارش تصوری از حضور مسئولین استانی و شهرستان بشاگرد , عید سعيدقربان , جوار بارگاه امامزاده سید نجم الدین (ع) ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 325
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سرهنگ سلیمانی گفت: ۴۷ برنامه متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان بشاگرد اجرا می شود.

 

سرهنگ-سلیمانی-300x225

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز ، سرهنگ محمود سلیمانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد در نشست خبری برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان از اجرائی ۴۷ برنامه فرهنگی ،هنری ورزشی در این هفته خبرداد.

سرهنگ سلیماتی مهمترین این برنامه ها را رژه نیروی های مسلح و بسج، برگزاری حج نمادین در روز عرفه، برگزاری یادواره شهیدان کرمشاهی و وعباسی، نشست بصیرتی، سرکشی از خانواده شهدا، همایش عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: برنامه های هفته دفاع مقدس درشهرستان بشاگرد , فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 376
نویسنده : فــردیـن احـمدی

من یک روستایی هستم، جایی زندگی میکنم غافل از هر گونه امکانات اولیه رفاهی که شاید حتی یک راه مناسب ارتباطی به شهرها را هم ندارم، ارتباط تلفنی بسیار اندک است و اگر هم هست بسیار ضعیف و مشکل دار است، و بسیاری از مشکلات و کمبودهای دیگری که میشود با بیان کردن آنها تومارها را نوشت.

2838_634615298763537360_m-346x256

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از سرویس وبگردی بشاگرد نیوز؛ درروستاهای بشاگرد مشکلات فراوان است، کمبودها بیداد میکند، فقر همچنان پابرجاست، عدالتی هم در کار نیست، هر کسی به نحوی گلایه میکند، یکی میگوید راه های ارتباطی روستایی بسیار نامناسب است و عبور و مرور مردم را شهرها بسیار کند کرده، دیگری میگوید خطوط تلفن روستاهای درابسر حوزه گوهران همیشه در اختلال و قطع هستند و ارتباط تلفنی مارو مختل کرده ، آن یکی میگوید وضع بیمارستان بشاگرد نابسامان است، پزشک متخصص ندارد و برای کوچکترین درمان خود باید به شهرهای همجوار مراجعه کنیم که برایمان هم هزینه بردار است و هم سخت و این بیمارستان در حد یک درمانگاه هم خدمات نمیدهد. فرد دیگری میگوید قطعی هر روزه برق روستاها هم یکی از مشکلات موجود است، گذشته از همه کودکان میگویند ما محلی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خود نداریم. و جوانان میگویند میخواهیم بدانیم بودجه ای که دهیاران سالیانه برای هزینه کارهای روستایی دریافت میکنند به چه صورت صرف میشود، خصوصا درستاهای شهرستان بشاگرد. جایی که روستاهای آن بسیار پراکنده هستند که خدمات دهی برای آنها کار دشواریست اما در حد امکان مردم انتظار آن را دارند که باید انجام شود، چون شعار دولت های ما است که باید تا روستای زیر بیست خانوار را خدمات داد.

در دولت تدبیر و امید شاهد بودیم، ریاست جمهور اعلام کردند که هم خود ایشان و هم وزیران باید هر چند ماه یک بار گزارش کاری خود را به مردم اعلام کنند. حالا سوال ما روستاییان اینجاست که جزء ریاست جمهور و وزیران  نباید استاندار، فرماندار، بخش دار، دهدار، شورا و دهیار گزارش کاری اعلام کنند؟ و حتی مسئولین دیگر.؟

من روستایی در زندگی عصر نوین آیا حق دارم پیگیر حقوق روستایی خود از طریق دهیار، شورا و بخشدار و حتی فرماندار یا استاندار باشم؟  همانطور که همه میدانیم  دهیاران سالیانه بودجه هایی برای  توسعه و پیشرفت روستاها دریافت میکنند و آن بودجه را باید عادلانه صرف توسعه روستا کرد.آیا درست هزینه میشود؟ آیا آنها گزارش کاری خود را به مردم اعلام میکنند؟ مگر یک روستایی نباید در روستای خود بداند که دهیار چگونه فعالیت میکند؟ آیا بودجه ای که دریافت کرده عادلانه صرف روستا شده یا نه؟ مشاهده میشود که در بعضی مواقع دهیاران اعلام میکنند که در روستا قرار است مثلا طرح هادی انجام شود اما چهار الی پنج سال از اعلام آن میگذرد و خبری از انجام آن نیست! آیا اینجا آن روستایی نباید پیگیر این خبر باشد؟ یا طرح هایی دیگر؟ آیا یک روستایی نباید یک زندگی خوب همراه با آرامش و امنیت داشته باشد؟ آیا یک روستایی نباید یک راه ارتباطی مناسب داشته باشد؟ آیا یک روستایی نباید خطوط  ارتباطی داشته باشد یا بسیاری از امکانات اولیه یک زندگی ساده؟

توسعه روستایی چیست ؟

از آنجایی که روستاییان نسبت به شهرنشینان دارای درامد کمتری هستند و از خدمات اجتماعی ناچیزی برخوردار هستند، اقشار فقیرتر و و آسیب پذیرتری محسوب میشوند، علت این امر پراکنده گی جغرافیایی روستاها، نبود صرفه اقتصادی برای ارائه خدمات اجتماعی، حرفه ای، ، عدم اشتغال، و عدم مدیریت صحیح نام برده میشود. به همین جهت همت و تلاش برای رفع فقر شدید در روستاها، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان، ایجاد اشتغال، تمهید توسعه و زیرساخت های روستایی از سوی مسئولین مربوطه را میطلبد.

چرا در روستاهای بشاگرد تاکنون مردم از حق و حقوق روستایی خود نتوانسته اند دفاع کنند؟ چرا به طور جدی پیگیر رفع مشکلات زندگی روزمره خود نمیشوند؟ چرا آنها همیشه سکوت کرده اند و حتی اگر بدانند که حق آنها خورده شده باز هم سکوت را به جای اعتراض انتخاب میکنند؟ دلیل آن چیست؟ آیا یک روستایی حق انتخاب، اعتراض یا نقد را ندارد؟ آیا یک روستایی نباید آزادی بیان داشته باشد؟ نقد و بیان منصفانه… اگر گاهی فردی روستایی هم برای دفاع از حق و حقوق خود متعرض باشد یا نقد کند واکنش مسئولین ادارات هم در مقابل آن شاید پاسخ های ناشایست را به جای نقد پذیری ترجیح دهند ….

امید میرود با وجود عدالت و قانون، توسعه و پیشرفت در روستاهای بشاگرد مشاهده شود. و امیدواریم بین شهرنشینان و روستا نشینان هیج تبعیضی قائل نشوند.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: من يك روستاي هستم , روستاهاي شهرستان بشاگرد , گوهران , سردشت , توسعه روستاي شهرشيب , روستايي تچك شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 29 شهريور 1394
بازدید : 292
نویسنده : فــردیـن احـمدی

ذخایر آب 9شهر هرمزگان در شرایط بحرانی است.

Результат пошуку зображень за запитом "‫ذخيره آب‬‎"

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: ذخایر آب شهر های ، بندرعباس و خمیر، سیریک، رویدر، سوزا، بستک، جناح، شهرک طولا و گروک در شرایط بحرانی قرار دارند
قصمی گفت: شهرهای بیکا، زیارتعلی، فارغان، چارک، سردشت، گوهران، تخت و قلعه قاضی و هشت‌بندی هم در آستانه بحران قرار دارند.
وی افزود: در حال حاضر نیاز آبی یک میلیون نفر در 34شهر و جزیره و 118 روستا 4هزار و 372 لیتر بر ثانیه است.
معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: براثر تداوم خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش ذخایر آبی ناشی از آن، ظرفیت فعلی منابع موجود در هرمزگان ، 3 هزار و 346لیتر بر ثانیه است وبا کمبود و یک هزار و 26 لیتر بر ثانیه کمبود آب روبروست .
قصمی گفت: در بخش تأمین آب، 19 حلقه چاه در 13شهر؛ حفر ،تجهیز و کف شکنی شده است.
وی افزود: ساخت آب‌شیرین‌کن ها در چارک ،بندر لنگه ،درگهان ،سیریک، گروک و بندرعباس و خط انتقال بستک ،جناح ،جگین به جاسک و بشاگرد وهمچنین از سد شمیل به شهرهای تخت و قلعه قاضی در حال اجرا است
قصمی افزود : با پایان این طرح‌ها، بیش از 2هزار و 800 لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع آبی استان افزوده می‌شود.
وی گفت:: برای اجرای این طرح ها 7 هزار میلیارد ریال هزینه می شود.
معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: در بخش مدیریت توزیع نیز با اصلاح و بازسازی 197 کیلومتر شبکه فرسوده در 11 شهر استان و اصلاح و بازسازی 186کیلومتر خط انتقال از هدررفت آب جلوگیری می شود.
قصمی افزود : برای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده 650میلیارد ریال هزینه می شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: شرايط بحراني ذخاير آب 9 شهر هرمزگان , نبود آب شرب آشاميدني دربشاگرد , آب شرب بشاگرد بهداشتي نيست ,
تاریخ : یک شنبه 30 شهريور 1389
بازدید : 460
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بیماری آبله گوسفندی دام های مردم روستا نشین بشاگرد را تلف کرده و با شیوع سریع این بیماری به روستاهای اطراف دامپزشکی این شهرستان هیچ اقدامی انجام نداده است.

 

tp8l_آبله_گوسفندی

به گزارش بشاگرد نیوز، روستای تریش در معرض بیماری آبله و تاول گوسفندی باعث تلف شدن احشام شده است، برای واکسانسیون این بیماری تا کنون هیچ اقدامی از سوی دام پزشکی شهرستان بشاگرد انجام نشده و این بیماری در حال انتقال به دیگر احشام روستا نشینان بخش بشاگرد می باشد این بیماری اغلب گوسفندان را درجا تلف کرده و گوشت این حیوانات به علت بیماری خطرناک آبله گوسفندی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

یکی از ساکنین روستای تریش در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: همه ساله طرح واکسانسیون گوسفندی انجام می گرفت متاسفانه در سال جاری هیچ گونه اقدامی جهت واکسناسیون صورت نگرفته و باعث تلف شدن ۲۰ راس بز بومی از دامداران این روستا شده است.

این روستانشین افزود: در این نوع بیماری حتی گوشت گوسفندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و درصورت مصرف گوشت دام ها باعث انتقال بیماری به انسان میگردد.

وی خاطرنشان کرد: ورود میکروب در این تاول ها سبب بالا رفتن درجه حرارت بدن گوسفند و بز شده و به طور کلی مرگ ومیر دام های سبک در اثر آبله به دلیل حمله همین میکروب ها است که در حالت های شدیدتر بیماری، یک هفته بعد از به وجود آمدن نشانه ها دام تلف می شود و تنها راه نجات از این بیماری اجرای طرح واکسناسیون می باشد که با تزریق آمپول به حالت عادی برگشته و بیماری از بدن احشام خارج می گردد.

گفتنی است که تنها فعالیت اکثر مردم این منطقه دامداری هست و درصورت عدم اجرای طرح واکسیناسیون ضربه اقتصادی بزرگی به دامداران روستانشین بخش بشاگرد وارد می شود.

روستای تریش در دره ای مابین کوه اورسون و کوه تاریشون در بخش گوهران بشاگرد واقع شده است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار حوادث , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بیماری آبله گوسفندی در بشاگرد , بشاگرد نيوز , دام پزشكي شهرستان بشاگرد , روستا نشینان بخش بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 340
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد نبود آب شرب پس از بارش باران است.

 

image314377

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۷ درجه و ۵۴ دقیقه محصور بین استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان. شهرستان بشاگرد دارای آب و هوای گرم و خشک، تپه‌ ماهورهای آب‌رفتی، پوشش گیاهی فقیر و پر باران ترین شهرستان هرمزگان محصوب می شود.

شهرستان بشاگرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه، فصل های پر باران را دارد که می شود گفت که میزان بارندگی در این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان های استان هرمزگان است.

بیشترین بارش ها در شهرستان بشاگرد در فصل تابستان به وقوع می پیوندد که این پدیده در کشور ما بسیار نادر است، باران های تابستانی همراه با تگرگ و طغیان رودخانه های فصلی در این شهرستان تبدیل به یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا و گردشگری شده است.

مردم این شهرستان بخاطر بارش های باران در گرمترین فصل سال خداوند را شاکراند و این فصل از سال را شاهد بارش های پراکنده باران گاها همراه با تگرگ هستند و گرمترین روزهای سال را با خوشحالی سپری می کنند. با این وجود برخی مواقع این بارندگی ها در زندگی روزانه مردم تاثیر گذار است و مشکلاتی را برای مردم به ویژه روستا نشینان به وجود می آورد.

مسدود شدن راه های ارتباطی روستاها به مرکز شهرستان و همچنین به شهرستان های همجوار، قطعی برق، تلفات دام ها، خسارت به محصولات کشاورزی از جمله خرما، تلفات جانی به دلیل طغیان رودخانه ها و صاعقه و کمبود آب شرب از جمله مشکلاتی است که پس از باران در شهرستان بشاگرد گریبانگیر مردم است.

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد نبود آب شرب پس از بارش باران است:

با توجه به کوهستانی بودن بشاگرد کمبود آب همواره یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان محصوب می شود که این مشکل با بارش های باران نه تنها حل نمی شود بلکه دوچندان می شود که یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادی این شهرستان به شمار می آید.

در این شهرستان بدلیل نبود امکانات ذخیره آب شرب برای مواقع بحرانی مورد بررسی و کارشناسی و تعبیه نگردیده ، که اکثر روستانشینان بشاگرد پس از بارش های باران و طغیان رودخانه ها در این شهرستان با مشکلات تامین آب شرب مصرفی مواجه می باشند، و تاکنون معضل بزرگ تامین آب شرب در بشاگرد ادامه دارد.

در روزهای پیشین در مرکز شهرستان بشاگرد با توجه به بارش های باران و طغیان روخانه ها شاهد قعطی آب شرب ۳ روزه در شهر سردشت بوده ایم که این مشکلات همچنان در بشاگرد ادامه دارد.

در موقع بارندگی در شهرستان بشاگرد اغلب رودخانه ها طغیان می کنند و آب جاری شده گل آلود و غیر قابل شرب می باشد که گاها برای نشست گل و لای آب رودخانه و عدم وجود تصفیه خانه ۳ الی ۴ روز زمان می برد تا آب جاری شده از رودخانه ها زلال شود و مردم روستاها در طول این چند روز به سختی زندگی می کنند.

در چند هفته اخیر شاهد بارش های پی درپی باران در این شهرستان بوده ایم که طغیان رودخانه ها را نیز به همراه داشت که مشاهده شده آب برخی از این رودخانه ها تا یک هفته نیز گل آلود بوده و روستا نشینان مجبور به استفاده از همان آب شده اند.

این مشکل بیشتر در روستاهای بخش گافر و پارامون بشاگرد مشاهده می شود که تاکنون هیچگونه راه حلی برای رفع این مشکل بزرگ ارائه نشده است و بی توجهی به این معضل مردم ولایت مدار شهرستان بشاگرد را به دردسر انداخته است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بشاگرد،نبود آب شرب پس از بارش باران،بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 414
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بارش شدید باران و تگرگ در بشاگرد/گزارش تصويري



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بارش شديدباران و تگرگ در بشاگرد , طغيان رودخانه , نبود آب بهداشتي براي بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 351
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سیستم آبرسانی منازل در شهر سردشت با قطع کامل آب روبرو شده و این در حالی است که بشاگرد این روزها با بارندگی های شدید و ناگهانی مواجه است.

635351596599232419

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، برخی از شهروندان مرکز شهرستان بشاگرد می گویند: از پنج شنبه گذشته تا صبح روز (یکشنبه) آب شرب در لوله ها جریان ندارد و این درحالی می باشد که آب موجود در منبع های ذخیره اکثریت ساکنان این مناطق تمام شده است.

آنها می گویند: قطع چند روزه آب مشکلات زیادی برای شهروندان این مناطق ایجاد کرده و حتی بسیاری مجبور شده اند آب مورد نیازشان برای سرویس بهداشتی را از مغازه ها و رودخانه تهیه کنند.

این شهروندان با یادآوری اینکه در بسیاری از محلات شهر سردشت، یک روز در میان آب وجود دارد، ادامه می دهند: در پی قطع چند روزه آب، هیچکس در آب و فاضلاب شهری پاسخگو نیست و ضمن اینکه اقدامی برای توزیع آب به صورت سیار در این محلات نشده و مردم در نبود آن و خالی بودن مخازن ذخیره دچار مشکلات عدیده ای شده اند.

این قطعی آب در حالی اتفاق افتاده که شهرستان بشاگرد این روزها با بارش شدید و ناگهانی باران و جاری شدن سیل در کوچه و خیابان‌ها مواجه است.

در همین اثنا برخی از محلات و شهرک های مرکز شهرستان بشاگرد به مدت چهار روز است که با قطع کامل آب آشامیدنی در منازل شان مواجه اند. اهالی این مناطق از قطع آب منازل شان بسیار شاکی اند، چرا که به گفته‌ آن‌ها قطع آب بدون اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های محلی و صدا و سیما به اهالی بوده است.

گفتنی است که بسیاری از روستاهای شهرستان بشاگرد فاقد شبکه آبرسانی هستند و مردم این شهرستان به شدت دچار مشکل بی آبی هستند.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: قطع ۴ روزه آب شرب در سردشت بشاگرد , بشاگرد فاقد ذخاير آب درمواقع بحراني دربشاگرد شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 24 شهريور 1394
بازدید : 304
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 مشكل كمبود آب شرب درشهرستان بشاگرد پس از بارش باران وطغيان رودخانه ها

بشاگرد منطقه‌ای است وسیع در عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۷ درجه و ۵۴ دقیقه محصور بین استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان. شهرستان بشاگرد دارای آب و هوای گرم و خشک، تپه‌ ماهورهای آب‌رفتی، پوشش گیاهی فقیر و پر باران ترین شهرستان هرمزگان محصوب می شود.

شهرستان بشاگرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه، فصل های پر باران را دارد که می شود گفت که میزان بارندگی در این شهرستان بیشتر از سایر شهرستان های استان هرمزگان است.

بیشترین بارش ها در شهرستان بشاگرد در فصل تابستان به وقوع می پیوندد که این پدیده در کشور ما بسیار نادر است، باران های تابستانی همراه با تگرگ و طغیان رودخانه های فصلی در این شهرستان تبدیل به یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا و گردشگری شده است.

مردم این شهرستان بخاطر بارش های باران در گرمترین فصل سال خداوند را شاکراند و این فصل از سال را شاهد بارش های پراکنده باران گاها همراه با تگرگ هستند و گرمترین روزهای سال را با خوشحالی سپری می کنند. با این وجود برخی مواقع این بارندگی ها در زندگی روزانه مردم تاثیر گذار است و مشکلاتی را برای مردم به ویژه روستا نشینان به وجود می آورد.

مسدود شدن راه های ارتباطی روستاها به مرکز شهرستان و همچنین به شهرستان های همجوار، قطعی برق، تلفات دام ها، خسارت به محصولات کشاورزی از جمله خرما، تلفات جانی به دلیل طغیان رودخانه ها و صاعقه و کمبود آب شرب از جمله مشکلاتی است که پس از باران در شهرستان بشاگرد گریبانگیر مردم است.

شهرستان بشاگرد باشرایط كوهستانی بودن و كمبود آب شرب پس از بارندگی یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادي این شهرستان بشمار می آيد.
دراین شهرستان بدلیل نبود امکانات ذخیره آب شرب برای مواقع بحرانی مورد بررسی و کارشناسی و تعبیه نگردیده ، كه اکثر روستانشینان بشاگرد پس از بارش های باران و طغیان رودخانه ها دراین شهرستان با مشکلات تامین آب شرب مصرفي مواجه مي باشند، و تاکنون معضل بزرگ تامين آب شرب در بشاگرد ادامه دارد، در روزهای پیشین درشهرستان بشاگرد شهرمركزي بشاگرد با توجه به بارش های باران و طغیان روخانه ها شاهد قعطی آب شرب 3 روزه در شهر سردشت بوديم که این مشکلات همچنان دربشاگرد ادامه دارد.
در موقع بارندگی درشهرستان بشاگرد اغلب رودخانه ها طغیان دارند و آب جاری شده گل آلود و غیر قابل شرب می باشد که گاهآ برای نشست گل و لای آب رودخانه و نبود تصفيه خانه، 3 الی 4 روز زمان نياز است  که مردم شهرستان بشاگرد و بیشترین روستانشینان شهرستان بشاگرد با آن مواجعه هستند.

 

انتهاي پيام//

تهيه كننده: اكبر احمدي

ويراستار: محسن عالي پور



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مشكل كمبود آب شرب درشهرستان بشاگرد , بارش باران وطغيان رودخانه ها دربشاگرد , منبع ذخيره آب شرب در مواقع بحراني , فرماندار بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
بازدید : 401
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر سردشت با برگزاری انتخابات معرفی و اعضای مختلف هیئت رئیسه سومین سال چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سردشت معرفی شدند.

 13940122000840_PhotoA

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز، با قرار گرفتن در سومین سال چهارمین دوره شورای اسلامی شهر، انتخابات جدید هیئت رئیسه شورای شهر سردشت بشاگرد نیز همچون بسیاری از شهرهای استان هرمزگان و کشور در دستور کار قرار گرفت.

بار دیگر اعضای شورای شهر سردشت دور هم آمدند تا هیئت رئیسه جدید این شورا را برای سومین سال انتخاب کنند که با برگزاری انتخابات در این دوره از شورا، هیئت رئیسه جدید شهر معرفی شد.

در انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر سردشت که با حضور اعضای ۵ نفره شورای شهر سردشت برگزار شد، هیئت رئیسه جدید به شرح ذیل معرفی شدند.

آقای عباس دانشمند به عنوان رئیس شورای شهر سردشت انتخاب شد و آقای حسین زارعی به عنوان نایب رئیس، آقای خلیل نوری پور به عنوان سخنگو و خزانه دار، آقای محمد دادخدایی به عنوان منشی اول شورای شهر و آقای طاهر کارگر به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

انتهای پيام//

منبع بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: چهارمین دوره شورای اسلامی شهر , هیئت رئیسه شورای شهر سردشت بشاگرد , اخبار شهرستان بشاگرد شهر سرشت بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
بازدید : 393
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد با توجه به دارا بودن شرايط خاص كوهستاني و نبود بازار كار يكي از مهم ترين مشكلات اساسي اقتصادي اين شهرستان محسوب مي شود.

بازار توليد كار در شهرستان بشاگرد

عصر بشاگرد : با توجه به آب وهواي مرغوب در شهرستان يكي از بهترين فعاليت اقتصادي براي رونق بخشيدن بازار كار در بشاگرد كشاورزي مي باشد.

 نبود بازار کار و اشتغال برای جوانان یکی از موضوعات مهم و دغدغه جوانان این شهرستان است.

 حمایت:

بهترین راه کار مهم برای اشتغالزایی جوانان ایجاد بسترهای مناسب برای بازار کار جوانان در روند پیشرفت و توسعه شهرستان بشاگرد است، در هر جامعه ای مهم ترین کار و فعالیت، علم اقتصاد است که با تدبیر و درایت مسئولین استانی و شهرستان می توان نهال اقتصاد را در آن شهرستان کاشت، یکی از ارکان مهم و زیر بنای توسعه و مسیر تحول در شهرستان بشاگرد اقتصاد می باشد.

آسیب های اجتماعی:

بیشترین آسیب های اجتماعی در بشاگرد به نسل های پیشین این شهرستان بوده که بیشترین آمار خروجی از این شهرستان را نشان می دهد که اکثر بدلیل نبود بازار کار و امکانات به دیکر شهرهای همجوار استان هرمزگان عزیمت کرده اند.

ایجاد بسترهای مناسب بازارکار:

با توجه به آمار بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد، بازار کار یکی از مهم ترین رکن و اساس توسعه و پیشرفت شهرستان بشاگرد محسوب می شود.

بشاگرد با قابلیت آب و هوای خوب و زمین مرغوب کشاورزی و کشت انواع مرکبات و سبزیجات و انواع گیاهان دارویی می توان با فراهم نمودن بسترهای مناسب جهت کسب و کار و در اختیار داشتن وام های قرض الحسنه به جوانان در جهت پیش رفت به اقتصاد شهرستان بشاگرد و فراهم نمودن و هم سطح کردن زمین های کشاورزی و آبیاری پیش رفته نوین و ایجاد تحولی عظیم در اقتصاد کشاورزی این شهرستان با حمایت مسئولین استانی و شهرستان بشاگرد می توان شاهد انقلابی بزرگ در تحول نظام اقتصاد بشاگرد باشیم.

شهرستان بشاگرد با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان هرمزگان واقع شده است.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بازار كارو ايجاد فعاليت هاي اقتصادي , فراهم نمودن شرايط بازاركار براي جوانان شهرستان بشاگرد , فرماندار بشاگرد و مدير جهاد كشاورزي بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 408
نویسنده : فــردیـن احـمدی

با توحه به نرخ بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد با اجرای طرح های زیربخش کشاورزی این آمار به نصف خواهد رسید.

 

5362_233

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز،محمد احمدی دبیر کارگروه اشتغال شهرستان بشاگرد و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: با توحه به اینکه نرخ بیکاری شهرستان ۵۳ درصد بوده و ۸۰ درصد مردم منطقه تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، تصمیم گیری شده که بر اساس ظرفیت ها، استعدادها و پتانسیل های موجود با توجه به اینکه یک حرکت نو  شکل گیری شده است نرخ بیکاری با اجرای طرح های زیر بخش کشاورزی به نصف خواهد رسید.

احمدی اظهار داشت: با همدلی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی و با حمایت و پشتکار فرماندار شهرستان نرخ بیکاری با اجرای این طرح ها کاهش می یابد و این یک امتیاز برای مردم شهرستان به ویژه جوانان است.

وی افزود: طرح هایی که در دست اقدام است و بیشتر بر روی آنها تمرکز شده اند از جمله طرح پرورش مرغ محلی تخم گذار با ظرفیت ده هزار قطعه به  تعداد ۶۷۰ واحد به صورت واحدهای کوچک ۲۰۰ قطعه ای، پرورش بز محلی مولد با ظرفیت سه هزار راس به صورت سنتی ۴۰ راسی از محل اعتبارات کمیته امداد امام و صندوق کار آفرین امید با نرخ ۴ درصد، ۴ طرح مرغداری گوشتی صنعتی ۸۰ هزار قطعه ای از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، پرورش شترمرغ سه واحد ۳۰۰ قطعه ای، واگذاری اراضی دشت بارغ سه هزار و ۵۰۰ هکتار در صورت اخذ مجوز آب از وزارت نیرو که فرماندار پیگیر آن هستند و در صورت موافقت و اجرای این طرح بیش از ۶ هزار کارگر به صورت فصلی مستقیم اشتغال به وجود خواهد آمد و طرح کشت آویشن و آلوورا در اراضی پایین دست سد کاهکن در سطح ۴۰ هکتار در صورت صدور اخذ مجوز آب از سوی آب منطقه ای که به زودی اجرایی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد ادامه داد: همچنین در بخش گردشگری و واگذاری معادن موجود در منطقه اقداماتی با دعوت از سرمایه گذاران در حال پیگیری و انجام است.

دبیر کارگروه اشتغال بشاگرد در پایان ضمن ابراز امیدواری گفت: بشاگرد را می شود  با یک حرکت جهادی با توجه به شرایط آب و هوای مناسب با دعوت از سرمایه گذاران محلی و بیرونی به قطب تولید استان تبدیل کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نرخ بیکاری در بشاگرد به نصف خواهد رسيد , همدلی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی , دبیر کارگروه اشتغال شهرستان بشاگرد , مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد , ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 509
نویسنده : فــردیـن احـمدی

خرابی‌های تلفن همراه این روزها به یکی از صدها مشکل دیگر و سابق بشاگرد اضافه شده، به نحوی که علی‌رغم برخورداری روستاها و مناطق از دکل‌های پخش امواج، گاهاً ساکنان مجبورند برای برقرای یک تماس ده‌ها کیلومتر به دنبال امواج باشند.

خبرگزاری فارس: سفر 43 کیلومتری بشاگردی‌ها برای یک تماس ناقابل
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس از بشاگرد، اگر چه این روزها اپراتور‌های تلفن همراه از خدمات جدید خود نظیر 3G ،4G و پهنای باند بیشتر و بیشتر بر روی بستر شبکه‌های موبایل با تبلیغات زیاد خبر می‌دهند، اما هنوز در بشاگرد، سطح خدمات این اپراتورها در منزل اول مانده یا بعضاً خدمات معمول و ابتدایی نیز به صورت قطره‌چکانی ارائه می‌شود.

اگر چه لازمه برخورداری از ارتباطات توسعه‌یافته‌ همانند سایر مؤلفه‌های توسعه، خواستار تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، اما این در حالیست که در شهرستان بشاگرد و در برخی از روستاهایی که در حال حاضر مشکل ارتباطات همراه دارند، مشاهده می‌شود که دکل‌های مربوط به امواج موبایل نصب شده، اما به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده است.

در این راستا می‌توان به دکل مخابراتی روستای بشنو اشاره کرد که قرار بوده است، ارتباط موبایلی هشت روستای مجاور را تأمین کند.

محمود غلامی‌زاده دهیار روستای بشنو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد در این باره می‌گوید: روستای بشنو که در بخش درابسر شهرستان بشاگرد واقع شده، با داشتن چندین دکل مخابراتی کار خدمات‌دهی به مردم این روستا و هفت روستای اطراف را بر عهده داشت که گویا در حال حاضر از کار افتاده و مردم را با مشکلات ارتباطات تلفنی مواجه کرده است.

وی ادامه می‌دهد: وجود اخلال مزمن در شبکه ارتباطی این روستا، سبب شده که از شش ماه پیش تاکنون از این روستا هیچ تماس تلفنی برقرار نشود.

دهیار روستای بشنو می‌گوید: این مشکل را بارها کتبی و شفاهی به اداره مخابرات شهرستان بشاگرد اعلام شده که حتی هیچ گروهی برای رفع خرابی و اختلال این مسئله به دکل روستای بشنو مراجعه نکرده‌اند.

غلامی‌زاده اظهار می‌کند: تمام این هشت روستا دارای آنتن پخش امواج هستند، ولی به علت اختلال یا خرابی دیگر برای چهار هزار و 500 نفر از اهالی بشاگرد امکان برقراری تماس تلفنی و موبایلی وجود ندارد.

به گفته این مسئول، اهالی این هشت روستا برای برقراری یک تماس تلفنی باید مسیری 43 کیلومتری تا نزدیکی شهر گوهران را طی کنند که وجود چنین ارائه خدماتی نه در شأن مردم ولایت‌مدار بشاگرد است نه در شأن اداره مخابرات.

غلامی‌زاده می‌گوید: این روزها در اقصی نقاط کشور برای برخی ارتباطات از خدمات اینترنت همراه اول و GPRS استفاده می‌کنند که عقب ماندگی شدید ارتباطی باعث شده است که حتی جمعیت چهار هزار و 500 نفری این روستاها از خیر خدمات اینترنت همراه اول گذشته و تنها به برقراری یک تلفن راضی شوند، که از آن هم محروم مانده‌اند.

گفتنی است، بشاگرد در شمال شرق مرکز هرمزگان و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: سفر 43 کیلومتری بشاگردی‌ها برای یک تماس , خرابی‌های تلفن همراه این روزها به یکی از صدها مشکل دیگر و سابق بشاگرد , شبکه‌های موبایل , همراه اول نوترينو نسل جديدسيمكارت هاي همراه اول و ايرانسل ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 404
نویسنده : فــردیـن احـمدی

درخواست نامگذاری مکان شایسته به نام حاج عبدالله والی از شهردار تهران

۴۶ گروه جهادی طی نامه‌ای از قالیباف شهردار تهران درخواست کردند تا مکان شایسته‌ای به نام حاج عبدالله والی نام گذاری شود.

  عصر بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از حزب الله سايبر، ۴۶ گروه جهادی طی نامه ای به شهردار تهران از وی خواستند مکانی را در شهر تهران به نام «حاج عبدالله والی» نامگذاری کند.

این فعالین اردوهای جهادی در نامه خود بر ضرورت معرفی حاج عبدالله والی به نسل نوجوان و جوان جامعه تاکید کرده‌اند.

مرحوم حاج عبدالله والی برای زمین نماندن حرف امام خمینی درباره رساندن پیام انقلاب و خدمت به محرومان، ۲۳ سال از عمر و جوانی خود را وقف مردم محروم منطقه بشاگرد کرد و با تاسیس دفتر کمیته امداد امام خمینی در خمینی شهر بشاگرد مشغول خدمت جهادی به مردم آن منطقه شد.

از وی به عنوان «پیامبر بشاگرد»، «اسطوره خدمت » و «پدر معنوی جهادگران» یاد می شود.

متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

شهردار محترم تهران

برادر بزرگوار جناب آقای دکتر قالیباف

سلام علیکم

با احترام؛ همانطور که حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) همواره مدیریت جهادی را تاکید نموده و معظم له بارها معرفی الگوهای عملی برای تبیین مفاهیم والای دینی را ضروری دانسته اند؛ جمعی از گروه های جهادی که افتخار و مباهات خویش را خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب می دانند برای جاودانگی هرچه بیشتر پدر معنوی جهادگران «حاج عبدالله والی» که در اوج گمنامی و بی نشانی ۲۳ سال از حیات پر افتخار خویش را به محرومیت زدایی در دور افتاده ترین و صعب العبور ترین منطقه محروم یعنی بشاگرد، بدون هیچ گونه چشمداشت مادی و به دور از زخارف دنیوی و یا جایگاه و مقام سپری نمود؛ از آن برادر عزیز که همواره جهاد و جهادگری را تبلیغ می نمایید، مطالبه دارند تا برای شناخت و معرفت آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان پایتخت به سیره و حیات ارزنده این جهادگر آسمانی، مکانی شایسته همچون میدانی بزرگ یا بزرگراه یا خیابانی پر رفت و آمد را به نام مرحوم عبدالله والی نامگذاری کنید.

بدیهی است این اتفاق مبارک به عزم سریع و جدی آن جناب و همکاران محترم شورای شهر نیاز دارد.

در پایان توجه جنابعالی را به فرازهایی از بیانات امام المسلمین در دیدار با خانواده حاج عبدالله که مصداق عینی و عملی و حقیقی مدیریت جهادی است که در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ برگزار شد، جلب می نماییم:

«مرحوم آقای حاج عبدالله والی یکی از آدم هایی است که قطعا در تاریخ انقلاب و تاریخ کشور اسمش خواهد ماند و نامش به نیکی یاد خواهد شد؛ خداوند درجاتش را عالی کند…

بعضی ها هستند هر کاری می خواهند بکنند قبل از اینکه کار انجام بگیرد، تابلویش را می زنند؛ مدت ها این تابلو آنجاست، هیچ کاری هم انجام نگرفته. بعضی ها هم نه، کار را انجام می دهند، هیچ تابلویی هم ندارد. کار مرحوم حاج عبدالله والی و شما ها از این نوع دوم است، یعنی بی تابلو رفتید و برای خدا کار واقعی کردید، اینها خیلی با ارزش است. شما بدانید، اینجور کارهای بی سرو صدا و خاموش و خالصانه، نه فقط برای شما پیش خدای متعال درجه و مرتبه درست می کند، بلکه در کل بنای جمهوری اسلامی اثر می گذارد، مثل سیمانی است که در یک بنایی تزریق کنند و آنرا مستحکم کنند….»

جمعی از گروه ها ی جهادی سراسر کشور

۱- گروه جهادی محبان المهدی(عج)

۲- گروه حرکت های جهادی راه خدا

۳- گروه جهادی شهید مومنی

۴-گروه جهادی دانشگاه شمال آمل

۵- گروه جهادی احمدی روشن

۶- گروه جهادی روح الله – دانشگاه امیرکبیر

۷- گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت

۸- گروه جهادی سفیران رهبر دانشگاه شهید باهنرکرمان

۹- گروه فرهنگی جهادی پیشگامان رهایی

۱۰- گروه جهادی خدام الزینب دانشگاه صنعتی سیرجان

۱۱- گروه جهادی- فرهنگی انصارالمهدی (ع) اصفهان

۱۲- گروه جهادی امیرالمومنین علیه السلام

۱۳- گروه جهادی سفیران هدایت

۱۴- گروه جهادی جهادگران ولی امر (عج)

۱۵- گروه جهادی رضوان

۱۶- گروه جهادی سفیران کوثر نور علوی

۱۷- گروه جهادی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی

۱۸- گروه جهادی ولی نعمتان

۱۹- گروه جهادی آل یس

۲۰- گروه جهادی-فرهنگی انصارالمهدی (عج)

۲۱- گروه جهادی جامعه صالحین

۲۲- گروه جهادی منتظران ظهور

۲۳- گروه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام

۲۴- گروه جهادی یاران مهر

۲۵- گروه جهادی شهید چمران

۲۶- گروه جهادی لبیک یا فاطمه الزهرا سلام الله

۲۷- گروه جهادی شهید حسین خرازی

۲۸- گروه جهادی امیرالمومنین ع دانشگاه آزاد کرج

۲۹- گروه جهادی شهید آوینی دانشگاه دامغان

۳۰- گروه جهادی یونس

۳۱- گروه جهادی راه کربلا

۳۲- گروه جهادی یاران صبح

۳۳- گروه جهادی الفاطمیون

۳۴- گروه جهادی نورالهدی دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد

۳۵- گروه جهادی سفیران فرهنگ و مقاومت

۳۶- گروه جهادی شهدای ایثار

۳۷- گروه جهادی میعاد

۳۸- گروه جهادی رهروان ولایت

۳۹- مجمع جهادی مهاجر

۴۰- کانون خدمت رسانی بسیج دانشگاه تهران

۴۱- قرارگاه جهادی سنگرسازان بی سنگر

۴۲- قرارگاه جهادی شهدای گمنام

۴۳- قرارگاه جهادی ولی امر

۴۴- قرارگاه محرومیت زدایی جهادی جهادگران خادم

۴۵- قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام

۴۶- جبهه جهادی منتظران خورشید

انتهای پیام/

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مکانی را در شهر تهران به نام حاج عبدالله والی , فعالین اردوهای جهادی , قالیباف شهردار تهران ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 629
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بارش باران هاي تابستاني در هرمزگان

 به گزارش عصر بشاگرد؛ عصرروز گذشته شاهد بارش باران هاي پراكنده همراه با رعد وبرق دراستان هرمزگان باتگرگ همراه بود.

اين بارندگي همزمان درشهرستان بشاگرد،رودان،جزيره كيش،قشم،بندرلنگه و مركز استان هرمزگان بندرعباس وچندين شهرستان ديگر را در برگرفت كه باعث آب گرفتگي معابر شهري و موجب تغيير يك ساعته پروازهاي بندرعباس كيش و بلعكس گرديد.

بارندگي همراه با گرد و خاك و رعد وبرق همراه بود كه بمدت يك ساعت به طول انجاميد،بارش بارن باعث خوشحالي مردم استان هرمزگان و گردشگران جزيره كيش و قشم گرديد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بارش هاي تابستاني درهرمزگان , بارش باران دربشاگرد و استان هرمزگان , بارش باران درقشم وكيش باعث خوشحالي ساكنان و گردشگران شد ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 589
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 10243
بازدید کل : 135376
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com