جاده های صعب العبور مردم بشاگرد را عاصی کرده است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 1 اسفند 1394
بازدید : 343
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

جاده های صعب العبور مردم بشاگرد را آسی کرده است/تحصیل مختلط دانش آموزان بشاگردی در مقطع راهنمایی 

روستای درنگ مدو در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد هیچ جاده‌ای اعم از ورودی به مرکز بخش تا فرعی روستاها حتی یک سانتی متر زیرسازی و آسفالت نشده است.

به گزارش عصر بشاگرد ؛به نقل از فرهنگ کده ، روستای درنگ مدو بخش گافر و پارامون بشاگرد از جمله مناطقی است که طی این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و مطلب پیش رو سعی دارد به ساده‌ترین زبان ممکن بخشی از مشکلات این روستا را بازگو کند شاید در این روزها که مردم این بخش خود را فراموش شده احساس می‌کند، این ساده‌نویسی سبب درک مشکلات توسط مسئولان مربوطه شود.

 روستای درنگ مدو در بخش گافر و پارامون هیچ جاده‌ای اعم از ورودی به مرکز بخش تا فرعی روستاها حتی یک سانتی متر زیرسازی و آسفالت نشده است.

 در گافر و پارامون بشاگرد حتی یک خط تلفن ثابت در مرکز بخش و روستاهای تابعه وجود ندارد و تنها در برخی روستاها و مرکز بخش، موبایل آن هم سیم کارت همراه اول آنتن می‌دهد آن هم بیشتر اوقات قطع و وصل می شود از رایتل و ایرانسل هم که خبری نیست.

 

در تمام روستاهای این بخش مدارس ابتدایی وجود دارد و در بخش گافر و پارمون تنها یک دبیرستان متوسطه دوره اول (راهنمایی) وجود دارد که آن هم مختلط یعنی دختر و پسر با هم در یک مدرسه‌اند.

 

البته با توجه به نبود مدارس راهنمایی در  روستای درنگ مدو نرخ ترک تحصیل بسیار قابل ملاحظه و چشمگیر است که دهیار روستای درنگ مدو در این باره ، اظهار کرد: طی 7 سال اخیر به دلیل نبود مدارس راهنمایی در این روستا بعدمسافت و جاده خراب ومشکلات مالی قریب به   15 نفر از دانش آموزان مجبور ترک تحصیل کرده اند.

 

 

حمید وطن خواه دهیار روستای درنگ مدو شهرستان بشاگرد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده، با بیان اینکه آنتن دهی همراه اول این روستا ضعیف است و اکثریت مواقع با قعطی مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر از خطهای نورتل (برره ای) استفاده می کنیم چرا که خط های همراه اول نصف این آبادی بیشتر آنتن دهی ندارد.

 

وی به افتتاح 4 ساله تنها سالن ورزشی بدون آب و برق اشاره کرد و گفت: سالن ورزشی این روستا با مشکلات جدی روبرو است و وضعیت بسیار نامناسبی دارد و چندین بار مشکلات سالن را به اداره ورزش وجوانان شهرستان و مسئولان استانی گوشزد کرده ایم اما فقط قول داده اند و عملی انجام نشده است.

 

این مسئول با بیان اینکه جاده خاکی در این روستا یکی از مهمترین مشکلات است، بیان کرد: قریب به 6 سال است  هیچ دستگاهی از اداره راه و شهرسازی شهرستان به این روستا نیامده است و در زمان بارندگی جاده مسدود می شود که با همکاری اهالی این روستا بازگشایی می شود و مسئولان نسبت به مشکلات این روستا بی توجه هستند.

 

وطن خواه به پروژه های نیمه کاره دولت تدبیر و امید در روستای درنگ مدو بشاگرد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ساختمان نیمه کاره دهیاری و همچنین پارک این روستا از جمله پروژه هایی که نیمه کاره رها شده اند و خبری از اتمام این پروژه ها نیست.

 

دهیار روستای درنگ مدو ، تصریح کرد : 17 ماه مسئول دهیار روستای درنگ مدو هستم ولی متاسفانه تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده ام و بارها هم به مسئولان شهرستانی و استانی بازگو کرده ام که تاکنون نتیجه ای نداشت.

 

وی  به وجود مشکلات خدمات اینترنتی روستای این بخش، گفت: ساکنان روستای درنگ مدو بخش گافر و پارمون از اوایل انقلاب تا کنون از عدم خدمات اینترنتی رنج می برند.

 

وی به دبستان تخریبی این روستا اشاره کرد و افزود: تنها دبستان این روستا تخریبی است و قریب به 2 سال دانش آموزان دبستان در خانه شخصی تحصیل کرده اند که در حال حاضر در مدرسه راهنمایی که 3 سال از احدث آن می گذرد تحصیل می کنند ، مدرسه ای که به نام راهنمایی احداث شد اما دانش آموزان دبستان در آن تحصیل می کنند.

 

 

وطن خواه ادامه داد: تنها مدرسه راهنمایی که 3 سال پیش احداث شده است اما در حال حاضر دانش آموزان دبستان در آن تحصیل می کنند و دانش آموزان راهنمایی باید به مرکز بخش ( سردشت ) که در 60 کیلومتر مسافت دارد به تحصیل بپردازنند که امسال قرار بر این بود که مدرسه راهنمایی باز شود که متاسفانه نشده است .

 

 

دهیار روستای درنگ مدو شهرستان بشاگرد با بیان اینکه 20 در صد از خانه این روستا کپری است ، ادغان کرد: کپرنشینیان این روستا برای دریافت تسهیلات مسکن باید از هفت خوان تسهیلات مسکن بگذرند که بنیاد مسکن و بانکها نسبت به تسهیلات مسکن خیلی سختگیری می کنند.

 

وی اضافه کرد : تعدادی از محلات روستای درنگ مدو فاقد تیر برق می باشد  محله های بالا ، شهرک امام حسین(ع)و همچنین پارک این روستا فاقد تیر برق می باشد.

 

وی به مشکل نبود پل بررودخانه جگین اشاره کرد و گفت : نبود پل بر روی رودخانه جگین و راه‌بندان و بسته شدن جاده‌های روستایی در این بخش،از جمله مشکلاتی است که در سالیان گذشته موجب غرق شدن و مرگ سه دانش‌آموز دختر دبیرستانی که در حال برگشت به خانه از مدارس شبانه روزی خود بودند نیز شده است و همچنین هر ساله باعث غرق و مرگ چندین نفر از اهالی گافر و پارامونت می‌شود.

 

وطن خواه خاطر نشان کرد: نماینده شرق هرمزگان وعده پل هوایی سال گذشته به من مردم این اهالی داد که متاسفانه تاکنون خبری از بودجه پول هوایی نیست و همچنان مشکل پایدار باقی مانده است .

 

روستای درنگ مدو در 60 کیلومتری شهرستان بشاگرد با جمعیتی بالغ بر 321 و 65 خانوار واقع شده است.

 

انتهای پیام//

 




:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: جاده های صعب العبور مردم بشاگرد را عاصی کرده است؛آنتن دهی همراه اول , فقر در بشاگرد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 448
بازدید دیروز : 837
بازدید هفته : 1944
بازدید ماه : 7654
بازدید کل : 132787
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com