تشکیل کمیته مشترک ۳ جانبه برای توسعه کریدور جنوب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مدیرعامل شرکت راه‎آهن اعلام کرد:

تشکیل کمیته مشترک ۳ جانبه برای توسعه کریدور جنوب

قطار باری

 

مدیرعامل شرکت راه‎آهن از تشکیل کمیته مشترک بین ایران، جمهوری آذربایجان و گرجستان برای توسعه کریدور مسیر بندر عباس به دریای خزر و دریای سیاه خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری مهر، محسن پور سیدآقایی با اشاره به نشست سه جانبه كشور ایران، گرجستان و جمهوری آذربایجان گفت: به منظور مذاكره و بررسی تشكیل كریدور جدید ریلی در مسیر سه كشور ایران، جمهوری آذربایجان و گرجستان، روسای راه آهن های سه كشور امروز با یكدیگر ملاقات و دو موافقت نامه ۴ جانبه و دو جانبه بین شركت راه آهن، سازمان بنادر و دریانوردی، كشورهای گرجستان و آذربایجان به امضا رسید.

وی افزود: طرفین موافقت كردند تمامی اقدامات لازم جهت توسعه كریدور از مسیر بندرعباس به دریای خزر و دریای سیاه را انجام داده و به منظور بررسی امكان حمل بار، تعرفه ها، زمانبندی حمل و غیره از دیریای سیاه، دریای خزر و بندر عباس كمیته مشتركی تشكیل شود.

مدیرعامل راه آهن در ادامه بیان داشت: در این جلسه و دیدار سه جانبه، مقرر شد جلسه كارشناسی بین سه كشور در تاریخ ۱۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۱۶ و جلسه روسای راه آهن ها و بنادر سه كشور در ۱۲ ژانویه در باكو برگزار شود.

همچنین مقرر شد راه آهن های سه كشور هزینه های مسیر را در قلمرو خود تا قبل از ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ آماده و با یكدیگر مبادله كنند. وی عنوان كرد: به منظور راه اندازی حمل و نقل بار در مسیر سه كشور قرار شد راه آهن ایران بوژی نرمال و راه آهن آذربایجان و گرجستان بوژی عریض مورد نیاز، جهت تردد واگن ها در بندر امیر آباد را تامین كند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان كرد: خوشبختانه مسیر ترانزیتی ایران برای كشورهای همسایه بسیار جلب توجه كرده است كه پیش بینی می شود با این همكاری سه جانبه در گام اول بتوانیم ۳ میلیون تن ترانزیت داشته و در آینده ای نزدیك به ۱۰ میلیون تن ترانزیت دست پیدا كنیم.

در این جلسه و نشست سه جانبه مقرر شد موافقت نامه ای فنی بین سه كشور در خصوص امكان تردد واگن های سه كشور تنظیم، كشور گرجستان یك پنجره جهت پهلوگیری كشتی های شركت كشتیرانی ایران در بنادر گرجستان و همچنین ساخت خطوط ریلی داخل بندر امیر آباد توسط سازمان بنادر و دریانوردی كشور ایران صورت پذیرد.

در این جلسه جاوید قربانف رییس راه آهن كشور آذربایجان و موموكا واختاتزه رییس را آهن گرجستان و سعید نژاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند.





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: تشکیل کمیته مشترک ۳ جانبه برای توسعه کریدور جنوب ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 195
بازدید دیروز : 837
بازدید هفته : 1691
بازدید ماه : 7401
بازدید کل : 132534
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com