عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
بازدید : 415
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

همه ای پتانسیل هاي سرمايه گزاري دربشاگرد موجود است/تعامل دولت و مردم درجهت رونق اقتصادی

 

Результат пошуку зображень за запитом "‫بازر كار‬‎"

به گزارش عصر بشاگرد:یکی از مهمترین وظایف دولت و نگاه ویژه به شهرستان محروم بشاگرد است که توسعه و شتاب رونق اقتصادی و زمينه سرمايه گذاري را فراهم آورد.
باتوجه به آمار۵۳ درصدی نرخ بیکاری درشهرستان بشاگرد نشان از نبود بازارکسب و کار را می باشد،با گذشت ۶ ماه از سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت و هیجگونه نگاه ویژه ای به پيشرفت و تحول اقتصادي بشاگرد نشده، و ورود بخش خصوصی دربشاگرد هیچ گونه مشکلی را حل نخواهد کرد همه ای پتانسیل اقتصادی را بشاگرد دارد با تدبیر مسئولین استانی، محلی و نماينده مردم درمجلس شوراي اسلامي شرق هرمزگان در مجلس درتحقق این هدف می توان با در اختیار دادن مجوز پرداخت وام های کلان جهت ترویج بازار کسب وکار وحمايت از انواع تولیدی و اشتغالزایی جوانان بومی منطقه درنظر گرفت و نرخ بیکاری ۵۳ درصدشهرستان بشاگرد به صفر رساند.

پرورش ماهی و شترمرغ دربشاگرد مورد تست و آزمايشات قرار گرفته و تنها حمایت نهادهای حکومتی و دولتی را می طلبد که بدون نیاز به بخش خصوصی هم می شود در بشاگرد تحول اقتصادی صورت پذیرد.
شهرستان بشاگرد درشرق استان هرمزگان در ۳۳۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: نگاه ویژه دولت به اقتصاد بشاگرد،بازار كار دغدغه فكري جوانان بشاگردي،توسعه و شتاب در رونق بخشيدن به اقتصاد بشاگرد،بخش خصوصي دربشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 24 شهريور 1394
بازدید : 261
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 
اقتصاد > بانک و بیمه وبورس
اقتصاددانان، بازیگر اصلی بازار ارز را بانک مرکزی می‌دانند و این سئوال را می‌پرسند که آیا دولت با محوریت این بانک برای جبران کسری بودجه عمدا روی به گرانی ارز آورده است؟
به گزارش خبرنگار مهر، بنا به گفته مقامات بانک مرکزی، یکی از افتخارات این بانک در دو سال و نیم گذشته تثبیت وضعیت نرخ ارزها در بازار آزاد به ویژه نرخ دلار بود اما در روزهای اخیرنرخ ارزها به ویژه قیمت ارزهای اصلی مانند دلار روندی تصاعدی در پیش گرفته و به یکباره افزایش چشمگیری یافته است، به طوری که این نرخ در آخرین معاملات خود قیمت ۳۵۰۰ تومان را تجربه کرد.

افزایش عمدی قیمت دلار توسط دولت و بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه؛ موضوعی است که همواره در دوران‌های مختلف مطرح بوده و بارها بانک مرکزی نسبت به اینکه به صورت عمدی قیمت‌ها را افزایش می دهد و یا دستکاری می کند، متهم شده است؛ گرچه این بحث همیشه از سوی مقامات بانک مرکزی و مسئولان دولتی تکذیب شده است.

اما این بار به نظر نمی رسد که دلیل افزایش قیمت دلار در بازار چیز دیگری غیر از این باشد و این سئوال مطرح است که آیا بانک مرکزی نرخ دلار را عمدا افزایش داده و بالا نگه داشته است؟ کما اینکه مدیران بانک مرکزی همواره مطرح می‌کنند که بازار ارز و قیمت‌ها همیشه تحت نظارت و کنترل آنها است و اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی دهند اما این بار قیمت‌ها به راحتی و به صورت تدریجی در حال افزایش است و به نظر نمی رسد بانک مرکزی قصدی برای کنترل نوسانات و افزایش قیمت‌ها داشته باشد تا اینکه نرخ دلار در بازار در حول و حوش ۳۵۰۰ تومان تثبیت شود.

پس از توافقات هسته ای ایران انتظار از بازار ارز کاهش قیمت‌ها بود، اما افزایش نرخ‌های ارز به تمامی این خوش خیالی‌ها پایان داد. برخی از اقتصاددانان به کسری بودجه دولت اشاره می کنند و می گویند که به دلیل این که بازار ارز در انحصار بانک مرکزی است، این بانک به راحتی می تواند نرخ ارز را آن طور که می‌خواهد، تغییر دهد.

این در حالی است که دولت در شرایط فعلی با کاهش قیمت نفت و برخی مسایل دیگر، با کسری‌های بودجه کلان مواجه است.

اما در نقطه مقابل این روزها موضوع ساماندهی صرافی ها از طریق افزایش سرمایه آنها مطرح است و مقاومت‌هایی از طرف برخی از صرافی ها صورت گرفته است،

برخی از این صرافی ها تلویحا مطرح کرده اند که برای مقابله با بانک مرکزی نرخ دلار را افزایش می دهند، این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی افزایش قیمت ارز توسط صرافی ها امکان‌پذیر نیست و بازار ارز و کنترل نرخ‌ها در اختیار و انحصار بانک مرکزی است.

البته صرافی ها از افزایش قیمت‌ها ناخشنود نیستند و اینکه روند صعودی نرخ‌ها به آنها نسبت داده شود، چندان برای آنها نارضایتی به همراه ندارد و وانمود می کنند که از این طریق می توانند با بانک مرکزی و خواسته های آنها مقابله کنند.

در اصل گذر نرخ دلار از قیمت‌های تثبیتی در دو سال اخیر کمی تامل برانگیز است؛ گرچه دلایلی از جمله افزایش تقاضا به دلیل سفر حج و غیره هم مطرح است اما اینگونه موارد نمی‌تواند منجر به جهش یکباره نرخ‌ها در بازار ارز شود. حتی اعتصاب عده ای از صرافان به عدم فروش ارز هم نمی تواند نرخ‌ها را اینگونه افزایش دهد.

همچنین دولت با کاهش قیمت نفت در شرایط فعلی روبرو است و نرخ آن در هر بشکه به حدود ۴۶ دلار رسیده است، این عامل هم تاثیر به‌سزایی در قیمت ارز دارد و هرچه نفت بیشتری فروخته شود، میزان موجودی دلار در بازار افزایش می یابد و همین موضوع باعث کاهش تقاضا شده و قیمت آن روند نزولی را طی می کند اما اکنون با کاهش قیمت نفت و همچنین تحریم‌ها شاهد کمبود دلار و افزایش تقاضا در بازار هستیم.

به هر حال کارشناسان اقتصادی بر این عقیده هستند که یکی از عاملان افزایش قیمت ارز خود دولت با محوریت بانک مرکزی است که بازار ارز را به صورت انحصاری در اختیار دارد. به اعتقاد برخی تحلیگران، دولت سیاست گذار رشد صادرات غیرنفتی است و چنین برنامه ای را نیز در دستور کار خود دارد و به دلیل اینکه برای صادرکننده قیمت بالای ارز صرفه اقتصادی دارد، قیمت ارز بالا نگه داشته می‌شود.

آنان همچنین می گویند که تصمیمات دولت و بانک مرکزی بر قیمت ارز به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار است.

قیمت دلار هر چقدر که پائین باشد، ارزش پول ملی بیشتر می شود، اما به نظر نمی رسد که چنین سیاستی در دستور کار دولت باشد. شاهد این مدعی نیز همان افزایش نرخ دلار به ۳۴۰۰ تومان در چند هفته گذشته بود که البته پس از مدت زمان کوتاهی دوباره کاهش یافت و به حدود ۲۷۰۰ تومان رسید و پس از آن هم در قیمت حدود ۳۰۰۰ تومان تثبیت شد و حال دوباره به ۳۵۰۰ تومان رسیده است.
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: دولت عمدا دلار را گران کرد؟/ بازیگر اصلی بازار ارز کیست , نرخ دلار به ۳۴۰۰ تومان ,
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
بازدید : 393
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهرستان بشاگرد با توجه به دارا بودن شرايط خاص كوهستاني و نبود بازار كار يكي از مهم ترين مشكلات اساسي اقتصادي اين شهرستان محسوب مي شود.

بازار توليد كار در شهرستان بشاگرد

عصر بشاگرد : با توجه به آب وهواي مرغوب در شهرستان يكي از بهترين فعاليت اقتصادي براي رونق بخشيدن بازار كار در بشاگرد كشاورزي مي باشد.

 نبود بازار کار و اشتغال برای جوانان یکی از موضوعات مهم و دغدغه جوانان این شهرستان است.

 حمایت:

بهترین راه کار مهم برای اشتغالزایی جوانان ایجاد بسترهای مناسب برای بازار کار جوانان در روند پیشرفت و توسعه شهرستان بشاگرد است، در هر جامعه ای مهم ترین کار و فعالیت، علم اقتصاد است که با تدبیر و درایت مسئولین استانی و شهرستان می توان نهال اقتصاد را در آن شهرستان کاشت، یکی از ارکان مهم و زیر بنای توسعه و مسیر تحول در شهرستان بشاگرد اقتصاد می باشد.

آسیب های اجتماعی:

بیشترین آسیب های اجتماعی در بشاگرد به نسل های پیشین این شهرستان بوده که بیشترین آمار خروجی از این شهرستان را نشان می دهد که اکثر بدلیل نبود بازار کار و امکانات به دیکر شهرهای همجوار استان هرمزگان عزیمت کرده اند.

ایجاد بسترهای مناسب بازارکار:

با توجه به آمار بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد، بازار کار یکی از مهم ترین رکن و اساس توسعه و پیشرفت شهرستان بشاگرد محسوب می شود.

بشاگرد با قابلیت آب و هوای خوب و زمین مرغوب کشاورزی و کشت انواع مرکبات و سبزیجات و انواع گیاهان دارویی می توان با فراهم نمودن بسترهای مناسب جهت کسب و کار و در اختیار داشتن وام های قرض الحسنه به جوانان در جهت پیش رفت به اقتصاد شهرستان بشاگرد و فراهم نمودن و هم سطح کردن زمین های کشاورزی و آبیاری پیش رفته نوین و ایجاد تحولی عظیم در اقتصاد کشاورزی این شهرستان با حمایت مسئولین استانی و شهرستان بشاگرد می توان شاهد انقلابی بزرگ در تحول نظام اقتصاد بشاگرد باشیم.

شهرستان بشاگرد با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان هرمزگان واقع شده است.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بازار كارو ايجاد فعاليت هاي اقتصادي , فراهم نمودن شرايط بازاركار براي جوانان شهرستان بشاگرد , فرماندار بشاگرد و مدير جهاد كشاورزي بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
بازدید : 408
نویسنده : فــردیـن احـمدی

با توحه به نرخ بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد با اجرای طرح های زیربخش کشاورزی این آمار به نصف خواهد رسید.

 

5362_233

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نيوز،محمد احمدی دبیر کارگروه اشتغال شهرستان بشاگرد و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: با توحه به اینکه نرخ بیکاری شهرستان ۵۳ درصد بوده و ۸۰ درصد مردم منطقه تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، تصمیم گیری شده که بر اساس ظرفیت ها، استعدادها و پتانسیل های موجود با توجه به اینکه یک حرکت نو  شکل گیری شده است نرخ بیکاری با اجرای طرح های زیر بخش کشاورزی به نصف خواهد رسید.

احمدی اظهار داشت: با همدلی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی و با حمایت و پشتکار فرماندار شهرستان نرخ بیکاری با اجرای این طرح ها کاهش می یابد و این یک امتیاز برای مردم شهرستان به ویژه جوانان است.

وی افزود: طرح هایی که در دست اقدام است و بیشتر بر روی آنها تمرکز شده اند از جمله طرح پرورش مرغ محلی تخم گذار با ظرفیت ده هزار قطعه به  تعداد ۶۷۰ واحد به صورت واحدهای کوچک ۲۰۰ قطعه ای، پرورش بز محلی مولد با ظرفیت سه هزار راس به صورت سنتی ۴۰ راسی از محل اعتبارات کمیته امداد امام و صندوق کار آفرین امید با نرخ ۴ درصد، ۴ طرح مرغداری گوشتی صنعتی ۸۰ هزار قطعه ای از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، پرورش شترمرغ سه واحد ۳۰۰ قطعه ای، واگذاری اراضی دشت بارغ سه هزار و ۵۰۰ هکتار در صورت اخذ مجوز آب از وزارت نیرو که فرماندار پیگیر آن هستند و در صورت موافقت و اجرای این طرح بیش از ۶ هزار کارگر به صورت فصلی مستقیم اشتغال به وجود خواهد آمد و طرح کشت آویشن و آلوورا در اراضی پایین دست سد کاهکن در سطح ۴۰ هکتار در صورت صدور اخذ مجوز آب از سوی آب منطقه ای که به زودی اجرایی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد ادامه داد: همچنین در بخش گردشگری و واگذاری معادن موجود در منطقه اقداماتی با دعوت از سرمایه گذاران در حال پیگیری و انجام است.

دبیر کارگروه اشتغال بشاگرد در پایان ضمن ابراز امیدواری گفت: بشاگرد را می شود  با یک حرکت جهادی با توجه به شرایط آب و هوای مناسب با دعوت از سرمایه گذاران محلی و بیرونی به قطب تولید استان تبدیل کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نرخ بیکاری در بشاگرد به نصف خواهد رسيد , همدلی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی , دبیر کارگروه اشتغال شهرستان بشاگرد , مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد , ,
تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1394
بازدید : 286
نویسنده : فــردیـن احـمدی
هنوز خریداران خودرو منتظرند تا کاهش قیمت بیشتری در بازار رخ داده و لذا از خرید خودداری می کند.
عصربشاگرد؛ رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد و رکود شدید در بازار خودرو روزهای سختی را برای خودروسازان رقم زده  است. به گفته نایب رئیس اتحادیه اتوموبیل تهران هم اکنون مشتری در بازار بسیار کم است  و هنوز خریداران خودرو منتظرند تا کاهش قیمت بیشتری در بازار رخ داده و لذا از خرید خودداری می کند.

غلام حسین قاسمیان نایب رئیس اتحادیه اتوموبیل تهران در گفت و گو با عصر ایران با بیان اینکه رکود شدید همچنان در بازار خودرو وجود دارد افزود: همچنان با رکود در این بازار مواجه هستیم  و خرید و  فروش  خودرو در پایین ترین حد ممکن انجام می شود.

قاسمیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نوسانات نرخ ارز تاثیری بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی  داشته است یا خیر گفت: به دلیل اینکه بسیاری از خودروهای وارداتی موجود در بازار از مدت ها قبل به کشور وارد شده و به دلیل عدم وجود مشتری به فروش نرفته است لذا نوسانات نرخ ارز به دلیل افزایش عرضه و نبود تقاضا  تاثیری بر بالا رفتن قیمت این خودروها نداشته است.

کاهش دوباره قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نسبت به هفته گذشته در بازار از 100 هزار تا 2 میلیون تومان/ تعطیلی تعدادی از نمایشگاه های خودرو به دلیل نبود مشتری (+جدول آخرین قیمت خودرو ها در بازار )

تعطیلی تعدای از نمایشگاه های خودرو به دلیل نبود مشتری

نایب رئیس اتحادیه اتوموبیل تهران در ادامه از تعطیلی تعدادی از نمایشگاه های خودرو به دلیل  نبود مشتری خبر داد و گفت:در 2 ماه گذشته به دلیل رکورد شدید در بازار و نبود مشتری تعدادی از نمایشگاه های خودرو تعطیل شده و تعدادی نیز در حال تغیر شغل هستند.

کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار

 مطابق بررسی های انجام شده در بازار، قیمت خودروهای داخلی در هفته جاری باز هم با کاهش مواجه شد که این کاهش اگر چه در مورد خودروهای 2 شرکت بزرگ داخلی کمتر بود ولی در خودروهای چینی با ارقام میلیونی مواجه بود.

خودروهایی که در هفته جاری در بازار با کاهش قیمت مواجه شدند

پارس سال 100 هزار تومان

پژو 405  SLX با 100 هزار تومان

پژو 405 GLX با 200 هزار تومان

سایپا 111 SE با 100 هزار تومان

لیفان X60 با 2 میلیون تومان

تویوتا رافور با 1میلیون تومان

ام وی ام315 با 2 میلیون تومان

به گفته رئیس اتحادیه اتوموبیل تهران  خودروهای چینی در بازار با کمترین مشتری مواجه شده و لذا افت قیمت در این خودروها بیشتر از خودروهای دیده می شود.


 

بر اساس این گزارش قیمت برخی از خودروهای پر فروش داخلی و خارجی در بازار به شرح جدول زیر است.


ردیف

نام خودرو

تولید کننده

قیمت (تومان)

1

تندر 90 اتوماتیک

ایران خودرو

47.300.000

2

پژو پارسLX

ایران خودرو

37.000.000

3

پژو پارسELX

ایران خودرو

39.000.000

4

پژو 405SLX

ایران خودرو

29.900.000

5

راناLX

ایران خودرو

32.400.000

6

سمند(سورن)

ایران خودرو

35.200.000

7

پژو پارس سال

ایران خودرو

35.100.000

8

پژو206 تیپ5

ایران خودرو

36.400.000

9

سمندSE(ساده)

ایران خودرو

27.000.000

10

پژو 405GLX

ایران خودرو

28.200.000

11

تندر90(E2)

ایران خودرو

37.500.000

12

پژو 206 اس.دیV8

ایران خودرو

36.800.000

13

پژو 206 تیپ2

ایران خودرو

32.300.000

14

گرندویتارا اتومات کلاس8

ایران خودرو

125.000.000

15

تیباSX

سایپا

24.200.000

16

سایپا111SE

سایپا

20.400.000

17

سایپا 131SE

سایپا

20.200.000

18

سایپا 132SE

سایپا

20.500.000

19

پارس تندر

پارس خودرو

40.000.000

20

تندر90(E2)

پارس خودرو

39.500.000

21

JACJ5اتوماتیک

کرمان موتور

58.500.000

22

لیفان 620 تلنت

کرمان موتور

43.000.000

23

لیفانX60

کرمان موتور

54.000.000

24

JACJ5

کرمان موتور

49.000.000

25

ام.وی.امX33

مدیران خودرو

70.000.000

26

مزدا 3

گروه بهمن


111.000.000


جدیدترین قیمت روز برخی از خودروهای پرفروش وارداتی



1

سانتافه(فول)

هیوندا

179.000.000

2

سراتو (فول بدون گارانتی)

کیا

113.000.00

3

النترا(فول)

هیوندا

112.000.000

4

تویوتا کرولا(فول)

تویوتا

122.000.000

5

اسپورتیج(فول)

کیا

150.000.000

6

توسان(فول)

هیوندا

142.000.000

7

اپتیما(فول با رادار)

کیا

153.000.000

8

رافور(فول)

تویوتا

206.000.000

9

یاریس هاچ بک

تویوتا

107.000.000

10

سوناتا (فول)

هیوندا

161.000.000

         

 





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: کاهش دوباره قیمت خودروهای داخلی و وارداتي , تعطیلی تعدای از نمایشگاه های خودرو به دلیل نبود مشتری , کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 190
بازدید دیروز : 525
بازدید هفته : 190
بازدید ماه : 10337
بازدید کل : 135470
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com