عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 12 دی 1394
بازدید : 405
نویسنده : فــردیـن احـمدی
یک سال از حکم رئیس جمهور گذشت؛

با گذشت یک سال از حکم رئیس جمهور برای سپردن اختیار اداره جلسات شورای عالی فضایی به سورنا ستاری، همچنان برگزاری این شورا به عنوان بالاترین مرجع رسیدگی به مسائل فضایی کشور، معطل مانده است.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مهر، معصومه بخشی پور: سابقه ایجاد شورای عالی فضایی به حدود ۱۱ سال پیش برمی گردد که طبق پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مصوبه هیات وزیران مقرر شده بود شورای عالی برای سیاست‌گذاری استفاده از فناوری های فضایی و ایجاد هماهنگی های لازم میان تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط‌، با ریاست رئیس جمهور، تشکیل شود و حداقل ۲ بار در سال تشکیل جلسه دهد.

اما مستندات نشان می دهد که این شورا از زمان ایجاد تاکنون، آنطور که باید جدی و مهم ارزیابی نشد و با وجودی که باید طی این سالها حداقل ۲۰ بار تشکیل جلسه می داد، فقط ۳ بار جلسه تشکیل داده است. شواهد حاکی از آن است که دولتهای دهم و یازدهم این شورا را جدی نگرفته و به وظایف قانونی خود برای برگزاری جلسات این شورای عالی، عمل نکرده اند.

چه کسانی در شورای عالی فضایی ایران حضور دارند

هیات وزیران در ۲۵ بهمن سال ۸۳ با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تشکیل شورای عالی فضایی ایران موافقت کرد. این پیشنهاد به استناد تبصره (۱) ماده (۸) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خردادماه سال ۸۳ مطرح و پس از آن به تصویب هیات وزیران رسید که البته در تیرماه سال ۸۴ نیز بر روی این قانون، اصلاحاتی اعمال شد.

طبق مصوبه هیات دولت، اعضای شورای عالی فضایی را رئیس جمهور به عنوان رئیس و وزرای ۶ وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی تشکیل می دهند و در این شورا روسای سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان صدا و سیما و سازمان فضایی نیز حضور دارند.

دبیری این شورا برعهده رئیس سازمان فضایی است و سه نفر از افراد متخصص در زمینه های مختلف علوم و فنون فضایی که به مدت ۴ سال به پیشنهاد وزیر ارتباطات و با حکم رئیس جمهور انتخاب می شوند، نیز در شورای عالی فضایی حضور دارند.

فلسفه ایجاد شورای عالی فضایی چه بود

مروری بر اساسنامه شورای‌عالی فضایی نشان می دهد که این شورا به منظور استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو و فناوریهای فضایی‌، حفظ منافع ملی و بهره‌برداری ‌منسجم از علوم و فناوریهای فضایی در جهت توسعه اقتصادی‌، فرهنگی‌، علمی و فناوری کشور تشکیل شده است. 



:: موضوعات مرتبط: فن آوري و ارتياطات , ,
:: برچسب‌ها: چه کسانی در شورای عالی فضایی ایران حضور دارند،خانه به دوشی «فضا» در نبود شورای عالی فضایی ,
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1394
بازدید : 472
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بخشدارگوهران درجلسه شورای اداری از نصب ‌و راه اندازی فرستنده دیجيتالی دربخش بشاگرد در ارتفاع کوه کیک مردگ با هزینه ۱۵۰میلیون تومان دراوایل مهرماه به بهره برداری می رسد خبر داد.

Результат пошуку зображень за запитом "‫فرستنده هاي ديجيتالي‬‎"

به گزارش عصر بشاگرد؛ یو سف حسینی بخشدار بخش گوهران با اعلام این خبرگفت: نصب و راه اندازی فرستنده دیجیتال بيشترين روستاهای دستگرد درگاز،گوروی،کارگنجی،دستگردناگرد،اسلام آباد،،بیورچ،،صحرا،،کسیسه ای،تیدر،بشنو و درشهر تحت پوشش شبكه هاي ديجتالي خانگي و دريافت 20 سيگنال تلويزيوني و 20 سيگنال راديويي قابل دريافت خواهند شد.

بخشدار گوهران در ادامه سخنانش این فرستنده به لحاط تعداد آنتن دیجيتالی برخوردارترین شهرستان محسوب می شود بخشدار گوهران گفت نصب فرستنده دیجيتال به عدد ۴می رسد که پس از این درشهرسردشت،گوهران،کوه،اهوری اهون نصب شده است،حسینی بخشدارشهرگوهران درادامه ضمن تاکیدبرتلاش دولت درمبارزه با فرهنگ غربی زدگي رامورد تاکید قراردارد.

وي افزود: با راه اندازی این فرستنده پرقدرت دیجيتال تلويزيوني معضل استفاده از ماهواره در روستاهای بخش بشاگرد وشهرگوهران و نواحي تحت پوشش اين شبكه برطرف میشود وبا کمک شوراهای اسلامی ‌و. ریش سفیدان. معتمدین روستاهای،مذکور مشکلات استفاده از ماهواره در روستاها ی نامبرده جمع اوری خواهد شد.

انتهاي پيام/

-----------------------

گزارش: دانشي



:: موضوعات مرتبط: فن آوري و ارتياطات , ,
:: برچسب‌ها: نصب ‌و راه اندازی فرستنده دیجيتالی دربخش بشاگرد , یو سف حسینی بخشدار بخش گوهران ,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 437
بازدید دیروز : 435
بازدید هفته : 928
بازدید ماه : 872
بازدید کل : 126005
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com