هفته‌نامه "۹ دی" توقیف شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 378
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هفته‌نامه "۹ دی" توقیف شد


دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از توقیف هفته‌نامه "۹ دی" در جلسه این هیات خبر داد.

علاءالدین ظهوریان دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در گفتگو با خبرنگار مهر، خبر توقیف هفته‌نامه «۹ دی» را تائید کرد. به گفته وی، این تصمیم در جلسه صبح امروز هیئت نظارت بر مطبوعات اتخاذ شده که به بررسی عملکرد رسانه‌های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته‌ای اختصاص داشته است.

در نتیجه این بررسی، هیئت نظارت بر مطبوعات با توجه به تبصره «٢» ماده «٥» قانون مطبوعات و همچنین بند «۸» ماده «۶»، حکم به توقیف هفته‌نامه «٩ دی» به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام حمید رسایی داده و پرونده آن را هم به دادگاه ارجاع داده است.

تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات می گوید: مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم‌الاتباع است. در صورت تخلف، دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را موقتاً تا دو ماه‌ توقیف و پرونده را خارج از نوبت رسیدگی نماید.

همچنین بند ۸ ماده ۶ همین قانون ناظر بر «افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار‌عکس یا کاریکاتور باشد» است.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، در جلسه امروز این هیئت، با تقاضای انتشار ٦١ نشریه اعم از سراسری، منطقه ای، استانی و محلی و پایگاه خبری و ١٨ تقاضای تغییر وضعیت موافقت شد.

همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع رسانی «رجانیوز» به این رسانه‌ها تذکر داده شود.

به نشریه «پدیده امروز» نیز بابت استفاده ابزاری از تصاویر چهره های هنری تذکر داده شد.

هیات نظارت بر مطبوعات همچنین از رسانه ها خواست به منظور حفظ و گسترش کارویژه‌های نظارتی خود و جلوگیری از رفتارهایی که به نام نقد، عملا موجب تحدید رسانه ها می شود به منافع و امنیت ملی توجه داشته باشند و نقدها را در چارچوب آزادی مسئولانه دنبال کنند تا نشاط رسانه‌ای و اجتماعی آسیب نبیند.





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: هفته‌نامه ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 119
بازدید هفته : 149
بازدید ماه : 1071
بازدید کل : 124517
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com